Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כפתור הPWR EASY וה- O/H ברכב של אמא


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6844 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב.

לאמא שלי יש דיהטסו שרייד שנת 98.

יש לה מספר כפתורים ברכב שהייתי מעוניין לדעת מה הם עושים (הרכב אוטו')

יש לה ליד התיבת הילוכים כפתור כזה של POWER ועוד אחד EASY רציתי לדעת מה הם עושים ...

וגם בידית ההילוכים יש כפתור שאם לוחצים עליו נדלק בלוח שעונים נורה של H/D מה זה בדיוק?...

תודה רבה מראש[=

פורסם

בעיקרון, חיפוש היה עונה לך על השאלה, פעם הבאה תחפש לפני.

 

בקצרה, נתחיל מכפתור ה OD.

 

ברמת העקרון, תיבת ההילוכים הזו היא תיבה אוטומטית בעלת 4 יחסי העברה. יחס ההעברה הרביעי - נקרא לו ההילוך הרביעי, הוא יחס הפוך, כלומר כזה שבו המנוע מסתובב פחות סיבובים מציר ההנעה... לכן הילוך זה נקרא הילוך אובר-דרייב.

בתיבה שיש בשרייד התפעול הוא כזה: במצב L, או 1 (לא זוכר) התיבה מוגבת להילוך הראשון בלבד. במצב 2, התיבה עובדת ביחס הראשון והשני. במצב D כשכפתור ה OD אינו לחוץ ומופיע בלוח השעונים הנורה "O/D Off" התיבה תעבור רק בהילוכים 1, 2 ו3. במצב הרגיל, כשכפתור ה OD לחוץ, לא מופיעה שום נורה והידית במצב D, הרכב במצב נסיעה רגיל בכל 4 ההילוכים.

 

למה יש את זה ? כשצריך לקבוע הילוך מקסימלי, למשל בירידות חדות, כשלא רוצים שבהתאם למהירות הגבוהה התיבה תעביר לרביעי ואז תצטרך לבלום רק עם הבלם, מכבים את הילוך ה OD ככה שהתציבה תשאר בהילוך 3 ותקבל בלימת מנוע. אותו הדבר עם הילוכים 2 ו 1 כשאתה צריך עוד יותר בלימת מנוע (בהתאם למהירות כמובן... אל תנסה לשים 1 במאה קמ"ש...)

 

נעבור למתג בעל 3 המצבים, EASY, PWR ו AUTO.

מתג זה הוא בורר התנהגות תיבת ההילוכים. במצב האמצעי התיבה עובדת כרגיל.

במצב PWR התיבה תמשוך הילוכים, משתמשים בזה כשיש צורך בכח נוסף (רוצים למשוך הלאה לסל"ד שבו המנוע נותן יותר כח) למשל בעליה חדה מאוד...

מצב EASY זה מצב חסכוני, הוא מעלה הילוכים מוקדם יותר, כשהשאיפה היא כמה שיותר "להתגלגל", לשייט. עם רגל קלילה על המצערת המצב הזה מאפשר חסכון בדלק ונסיעה רגועה יותר, טוב לפקקים...

 

מקווה שעזרתי !

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

פורסם

תודה רבה [=.

ואכן לאחר חיפוש קטן מצאתי מה זה האוברדרייב אבל כבר היה מאוחר ולא היה לי כח לערוך את ההודעה.

לגבי הכפתורים לא מצאתי.

 

תודה בכל מקרה :-P

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6844 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...