Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיה שמעסיקה אותי כל החיים : נוזל קירור, למה צריך להתייחס להמלצות יצרן


gsi16v
שימו לב! השרשור הזה בן 5958 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אנשים, יש לי פורד אסקורט בלוק אלומיניום 1600 שנת 88 איזה נוזל קירור מומלץ לשים?! ומה מחירו?!

(ראש אחד כבר נאלצתי להחליף בגלל שטות כזאת.. לא שלי כמובן)

בשביל כבוד, צריך לעבוד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הנוזל ידוע.

בבקשה:Wthylene Glycol,Diethylene Glycol,Water,Corrotion Inhibitors

 

אילו Corrosion Inhibitors ?

אלו הם החומרים הנקראים בעברית "חבילת התוספים". חבילה זו משתנה מנוזל קירור אחד למישנהו על פי ייעודו.

למשל: בנוזל הקירור של פולקסווגן, G12+ המפורסם, חבילת התוספים היא Glysantin G30 מתוצרת BASF.

לפיז'ו סיטרואן מתאים נוזל המבוסס על Glysantin G33.

לרנו, פורד, מרצדס, קרייזלר ועוד מתאימים נוזלים המבוססים על חבילת התוספים Glysantin G05.

ל-BMW מתאימים נוזלים המבוססים על Glysantin G48.

 

תכונותיה של חבילת התוספים נקבעות על פי הרכב המתכות מהן בנוי המנוע ומערכת הקירור, תנאי העבודה של המנוע, סוג הרכב (מכונית, משאית, צמ"ה וכד'), שגרת הטיפולים של הרכב (כל כמה זמן מחליפים נוזל קירור?).

 

באופן כללי סוגי חבילות התוספים מתחלקים לשלוש משפחות, להן מספר תת-משפחות: אין-אורגני (הסוג המסורתי, הישן מכולם, נמצא לדוגמא בנוזל הפשוט של פרסטון), אורגני (נוזלים השייכים למשפחה של G12 של פולקסווגן ו-Dex-Cool של GM) והיברידי (תכונות משולבות של אורגני ולא אורגני, כדוגמת הנוזלים שבשימוש פורד, רנו וכו'). בדרך כלל שתי הקבוצות האחרונות מתאפיינות באורך חיים ארוך (Long Life).

 

מכאן שלומר שנוזל שמכיל "Corrosion inhibitors" מבלי לפרט מהם ומבלי לפרט לאילו תקנים הוא עונה וגם מצהיר שהוא "מתאים לכל המנועים" אינו נוזל רציני, היצרן שלו אינו רציני ולא הייתי ממליץ להשתמש בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילו Corrosion Inhibitors ?

אלו הם החומרים הנקראים בעברית "חבילת התוספים". חבילה זו משתנה מנוזל קירור אחד למישנהו על פי ייעודו.

למשל: בנוזל הקירור של פולקסווגן, G12+ המפורסם, חבילת התוספים היא Glysantin G30 מתוצרת BASF.

לפיז'ו סיטרואן מתאים נוזל המבוסס על Glysantin G33.

לרנו, פורד, מרצדס, קרייזלר ועוד מתאימים נוזלים המבוססים על חבילת התוספים Glysantin G05.

ל-BMW מתאימים נוזלים המבוססים על Glysantin G48.

 

תכונותיה של חבילת התוספים נקבעות על פי הרכב המתכות מהן בנוי המנוע ומערכת הקירור, תנאי העבודה של המנוע, סוג הרכב (מכונית, משאית, צמ"ה וכד'), שגרת הטיפולים של הרכב (כל כמה זמן מחליפים נוזל קירור?).

 

באופן כללי סוגי חבילות התוספים מתחלקים לשלוש משפחות, להן מספר תת-משפחות: אין-אורגני (הסוג המסורתי, הישן מכולם, נמצא לדוגמא בנוזל הפשוט של פרסטון), אורגני (נוזלים השייכים למשפחה של G12 של פולקסווגן ו-Dex-Cool של GM) והיברידי (תכונות משולבות של אורגני ולא אורגני, כדוגמת הנוזלים שבשימוש פורד, רנו וכו'). בדרך כלל שתי הקבוצות האחרונות מתאפיינות באורך חיים ארוך (Long Life).

 

מכאן שלומר שנוזל שמכיל "Corrosion inhibitors" מבלי לפרט מהם ומבלי לפרט לאילו תקנים הוא עונה וגם מצהיר שהוא "מתאים לכל המנועים" אינו נוזל רציני, היצרן שלו אינו רציני ולא הייתי ממליץ להשתמש בו.

 

הנוזל הזה איכותי מספיק? ואיך אינ מזהה אותו? מי היצרן?

בשביל כבוד, צריך לעבוד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזלים המבוססים על G05 מתאימים לפורד ממודל 98 ומעלה. נוזל המתאים לתקן הנ"ל נמכר תחת המותג ZEREX באריזה זהובה. יש להשיג בחנויות חלפים המוכרות מוצרים של Valvoline.

לפורד שלך ממודל 88 מתאים דווקא נוזל קירור "קלאסי" (אינאורגני) כדוגמת פרסטון באריזה צהובה או ZEREX באיזה לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימוש בנוזל קרור שלא לפי הוראות יצרן יכול ליגרום לנזקים כבדים למע' הקרור ברכב. ערבוב של שני סוגים של נוזל קרור עלול ליגרום לראקציה כימית שתגרום לקורוזיה או "שמנוניות" ברשת הרדיאטור דבר שעשוי לגרום לעליית טמפ' עבודת המנוע.

בנוסף עלול להיווצר חשמל סטטי במשאבת המיים שיגרום לה נזק רב

 

מבוסס על ניסיון ומראה עניים

joni

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5958 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...