Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיה שמעסיקה אותי כל החיים : נוזל קירור, למה צריך להתייחס להמלצות יצרן


gsi16v
שימו לב! השרשור הזה בן 5959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אשמח לראות דף נתונים והתקנים שבהם עומד נוזל הקירור של חברת פז.

באתר שלהם לא מצאתי או לא התאמצתי מספיק.

דוגמא לדף נתונים של חברת BASF המייצרת נוזלי קירור לכול הרכבים האירופאים (ייצרן OEM).

אתה יכול לראות במדוייק את תוצאות הבחינה של הנוזל ומידע מדוייק לגבי ההרכב ככה שאתה יכול לבצע השוואה.

 

אני במקצועי מהנדס מכונות וכול תיכנון שאני עובד עליו אני דואג להשיג דף נתונים או תקן שבו אני יכול למצוא פרטים על הבורג/מיסב/שמן/נוזל קירור.

Glysantin G30 (G12 PLUS).pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יותר צדיק מהרב הצבאי הראשי של תזמורת צה"ל. נסה להשיג דף מוצר של נוזל הקירור המקורי של טויוטה או מאזדה.

לפי האנלוגיה שלך, אם לא תצליח זה אומר שהנוזלים האלו לא תקינים. האמנם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, אתה צודק שיש ייצרנים שלא מפרסמים מידע לגבי תכולת נוזל הקירור והתקנים שהוא עומד בהם, אבל אני סמוך ובטוח שייצרני הרכב טויוטה או מאזדה (למרות שזה לא VAG :-)) אני מאמין לפירסום שלהם שהנוזל אייכותי.

 

יש לי עכשיו מטלה למצוא דף נתונים של הנוזל של חברת טויוטה.

 

לידיעה כללית.

 

בחברה שאני עובד בה כול שרטוט/מוצר/חלק/פריט מקוטלג במערכת מיחשוב, במידה ואין ברשותיי דף נתונים רשמי של ייצרן הפריט עם מידע טכני מדוייק המקטלגים בחברה לא מוכנים להכניס את הפריט למחשב ולצערי אני לא יכול להזמין את החלק/פריט מכיוון שאנשי התפ"י לא יכולים להזמינו ללא מק"ט, ואז אני מחפש פריט אחר עם כול הנתונים (כן בירוקרטיה אבל לטווח הארוך מבורכת).

Pages from Genuine fluids for Toyota, Honda, Acura, Mazda, Nissan, and Subaru.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק אני בהלם !!!

טלפון אחד ל " פז " . ואחד המהנדסים - כן אחד המהנדסים שלהם חוזר אליך .

ושולחים לך בפקס את כל הנתונים .

לפני שנתיים הם נתנו לי שרות והסבר מעולה . עם דפי מפרט טכני לנוזלי ממסרה .

בהצלחה וחג שמח - אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק בוא נהיה מציאותיים, אם אתה חושב שיצרני הרכב מתאימים נוזל לסגסוגת לדעתי אתה טועה. סביר להניח שהם בוחרים מוצר שמתאים להם בהרכבו ובתכונותיו, דורשים מהחברה כסף ונותנים לו תקן. כמובן שזה גורם לכך שמוצר עליו היצרן המליץ מתאים לרכב בוודאות. אין זה אומר שיש כאן שיקוי פלאים.

 

אם תקרא את החומר הטכני בנושא תראה שאין פה איזה היי-טק מיוחד. ההרכב הכימי פשוט יחסית, כך גם השיטות למניעת קורוזיה, דחיית אבן, תיקון רמת חומציות וכו'.

 

בשורה התחתונה מדובר בבלוק אלומניום, צנרת מחומרים פלסטיים/גומי ולא הרבה מעבר.

אני מאמין שאם תשווה נוזלים שונים איכותיים שמיוצרים באותה טכנולוגיה (מבחינת הרכב ושיטות הגנה) תראה בפועל תוצאות זהות.

 

שוב לא נפתח את הנושא שנדוש רבות ורבות לעייפה, הדיונים האלו חסרי ערך עד שלא יקום בעל מעבדת כימיה ויבצע בדיקות וינתח אותן עבורנו.

 

מי שרוצה לדקדק- שיקנה נוזל עליו ממליץ היצרן (כך אני עושה).

מי שרוצה להיות מציאותי- שיקנה נוזל איכותי.

 

לגבי דפי מידע טכני- אתה משווה בין שני דברים שונים. חברה מסחרית דורשת את כל הנתונים על מוצר כיוון שהיא עושה בו שימוש מקצועי, כפופה לתקני איכות וכו'. לכן ליצרנים יש אינטרס לספק זאת (למשל ברור שחברות הרכב מקבלות כל נתון שהן חפצות בו). לעומת זאת לקוחות הקצה- לרוב מדובר בהדיוטות ולכן אין לחברה שום אינטרס לספק את הנתונים שממילא הלקוח לא יעשה בהם כלום ולא יבין אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק בוא נהיה מציאותיים, אם אתה חושב שיצרני הרכב מתאימים נוזל לסגסוגת לדעתי אתה טועה. סביר להניח שהם בוחרים מוצר שמתאים להם בהרכבו ובתכונותיו, דורשים מהחברה כסף ונותנים לו תקן. כמובן שזה גורם לכך שמוצר עליו היצרן המליץ מתאים לרכב בוודאות. אין זה אומר שיש כאן שיקוי פלאים. - זו דעתך האישית ואין לי מה להוסיף.

 

אם תקרא את החומר הטכני בנושא תראה שאין פה איזה היי-טק מיוחד. ההרכב הכימי פשוט יחסית, כך גם השיטות למניעת קורוזיה, דחיית אבן, תיקון רמת חומציות וכו'. - אביב, אין לי צורך לקרוא את החומר הטכני כי בחלקו הגדול זו תולדה של מידע שאני כתבתי או מאמר שהיה פרי סיכום של המידע שקראתי באינטרנט ומתוך דפי נתונים של הייצרן BASF ודיונים מלפני שנתיים שהשתתפתי בהם.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=80937&highlight=%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C+%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=114972&highlight=%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C+%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8

 

 

בשורה התחתונה מדובר בבלוק אלומניום, צנרת מחומרים פלסטיים/גומי ולא הרבה מעבר.

אני מאמין שאם תשווה נוזלים שונים איכותיים שמיוצרים באותה טכנולוגיה (מבחינת הרכב ושיטות הגנה) תראה בפועל תוצאות זהות.

 

שוב לא נפתח את הנושא שנדוש רבות ורבות לעייפה, הדיונים האלו חסרי ערך עד שלא יקום בעל מעבדת כימיה ויבצע בדיקות וינתח אותן עבורנו.

 

מי שרוצה לדקדק- שיקנה נוזל עליו ממליץ היצרן (כך אני עושה).

מי שרוצה להיות מציאותי- שיקנה נוזל איכותי.

 

לגבי דפי מידע טכני- אתה משווה בין שני דברים שונים. חברה מסחרית דורשת את כל הנתונים על מוצר כיוון שהיא עושה בו שימוש מקצועי, כפופה לתקני איכות וכו'. לכן ליצרנים יש אינטרס לספק זאת (למשל ברור שחברות הרכב מקבלות כל נתון שהן חפצות בו). לעומת זאת לקוחות הקצה- לרוב מדובר בהדיוטות ולכן אין לחברה שום אינטרס לספק את הנתונים שממילא הלקוח לא יעשה בהם כלום ולא יבין אותם.

 

אביב,

 

אני גם לא מעוניין להכנס לוויכוח או הדיון האין סופי מכיוון שאני מסתמך אך ורק על מידע של הייצרנים ואתה מוזמן לקבל ממני תיקייה של 100MB של קבצי PDF בנושא.

 

דבר נוסף ששכחתי ! אם היית רוכש היום גולף GTI נוצצת חדשה מהחברה או מיאטה MX-5 אני בטוח שהיית רוכש אך ורק נוזל קירור מקורי וגם שמן מנוע של חברה ידועה ואפילו ספריי סיליקון מקורי לדש :-).

 

בשביל מה להתווכח על תוספת של 20 שקל בין נוזל קירור מקורי לנוזל ללא שם או "דוד ובניו נוזלי קירור" או "אביב בית חרושת לנוזלי קירור בתקן עולמי" :-).

 

תקרא גם את האשכולות של בעלי רנו קליאו תראה הם מזמינים במיוחד נוזל קירור מקורי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדניאל,

חקרתי קצת את הנושא של נוזל קירור מקורי של טויוטה הנקרא בספרות המקצועית

TOYOTA Genuine Super Long Life Coolant or Equivalent

 

טויוטה מצהירה שהנוזל הינו בעל המרכיבים הבאים:


  • high quality ethylene glycol based non-silicate, non-amine, non-nitrite, and non-borate coolant
    with long-life hybrid organic acid technology. (Coolant with hybrid organic acid technology consists of
    the combination of low phosphates and organic acids.)


עד כאן המידע שטויוטה מפרסמת.

 

בדקתי באתר של BASF שכנראה הוא מייצר עבורם את הנוזל ואצלם הוא נקרא Glysantin G 70 ועומד בתקן של טויוטה שמספרו TSK 2601G-8A והתכונות שלו הם:

 

Glysantin G 70 OAT coolant, phosphate-containing

דף נתונים עם מפרט מלא לא קיים לכן חיפשתי שוב פעם ומצאתי ייצרן שנקרא Nulon הטוען שהמצור שלו מתאים לתקן של טויוטה ולכן ניתן ללמוד מהמפרט שלו מה הם הנתונים של נוזל הקירור המקורי של טויוטה ולבצע השוואה עם מוצרים שקיימים בשוק ולבחור מוצר המתאים ביותר לתקן או לקנות G 70 של חברת BASF.

http://www.nulon.com.au/pdfs/PB-RLLTU.pdf

 

מצד שני בקובץהמצורף חברת BASF רושמת שהמוצר G30 מתאים לכול רכבי TOYOTA החל משנת 1978 עד להיום (תרגום מגרמנית).

את המוצר G30 ניתן להשיג בארץ.

טבלת התאמה של נוזלי קירור לייצרנים שונים.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני בקובץהמצורף חברת BASF רושמת שהמוצר G30 מתאים לכול רכבי TOYOTA החל משנת 1978 עד להיום (תרגום מגרמנית).

את המוצר G30 ניתן להשיג בארץ.

וזה בא ללמדנו שהרוב מסחרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלחצתם אותי עם השרשור הזה......

אז הלכתי היום לצ'מפיון לקנות נוזל מקורי :|

שילמתי 131 ש"ח על 4.5 ליטר של G12, מישהו יודע היכן ניתן להשיג ביותר זול? זה מעצבן ללכת ליבואן בשביל חלקים מקוריים ולשלם הון.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב,

 

ברור שכול הנושא של שמנים/נוזלים/חלקי חילוף ותקנים שהייצרנים מפרסמים יש בו קטע מסחרי מובהק.

 

בכול מקרה אני העדיף לשמוע את דעתך המקצועית וגם של דניאל האם המידע שצירפתי מתאים לנוזל הקרור המקורי של טויוטה במאה אחוזים.

 

רבים מחברי הפורום שאלו איזה נוזל מומלץ לטויוטה לכן אני מנסה למצוא מידע ברור ודף נתונים. ידוע לי שבמוסכים המורשים ממלאים את הנוזל של פז בצבע אדום.

 

תשובה ל-erezfed,

אתה יכול לרכוש את הנוזל המקורי של חברת VW שנקרא גם Glysantin G30 אצל מאירמן בפ"ת או חפש בחנויות בת"א.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלחצתם אותי עם השרשור הזה......

אז הלכתי היום לצ'מפיון לקנות נוזל מקורי :|

שילמתי 131 ש"ח על 4.5 ליטר של G12, מישהו יודע היכן ניתן להשיג ביותר זול? זה מעצבן ללכת ליבואן בשביל חלקים מקוריים ולשלם הון.

 

 

אסור לשים רק G 12 !

 

אתה חייב למהול אותו עם מי ברז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת הרכב הדרישה של טויוטה לפי מה שכתבת היא:

high quality ethylene glycol based non-silicate, non-amine, non-nitrite, and non-borate coolant

with long-life hybrid organic acid technology. (Coolant with hybrid organic acid technology consists of

the combination of low phosphates and organic acids

נראה כי על דרישות אלו גם G30 וגם המוצר של Nulon עונים.

בכל מקרה נראה כי ה- G30 איכותי יותר (בהבדל לא גדול) מ-Nulon על סמך הבדיקות שבסוף המסמכים.

 

לגבי G70 אינני יודע כיוון שאין לנו את המפרט שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...