Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6969 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תודה לאל ותודה למנהלים - קיבלתי הרשאה לכתיבה בפורום אופ-טופיק :)בהחלט תודה ולו רק על התשובה הזו

 

אז ככה, לפי מה שראיתי אתם מתייחסים למהירות האוויר הזורם מעל הכנף אך ורק בכיוון אחד, כלומר בציר X.

מה שלדעתי שגוי ויש להתייחס לכך שהזרם חלקיקים מקבל מהירות זויתית.

קחו לדוגמא רכב שנוסע בקו ישר ב 90 קמ"ש, עכשיו הוא נכנס לעיקול ושומר על 90 קמ"ש בספידומטר...

אתם חושבים שמהירותו נשארה זהה? טעות. זו המהירות הזויתית, יש לו גם האצה הצידה בדומה לאוויר

הזורם מהכנף מעלה ואחורה.

 

מכאן שפרודות האוויר לא חייבות להיפגש בסוף הכנף באותו הזמן כדי להוכיח שזרם האוויר העליון היה מהיר יותר.

תודה רבה על ההסבר שהניח את דעתי

בברכה יהודה

פורסם

אולי שתי פרודות ספציפיות לא חייבות להיפגש לדייט שני בסוף של הכנף אבל באופן כללי, כמו שמישהו אמר על "נפח בקרה", כמות המולקולות שמגיעה לכנף זו בדיוק אותה כמות שיוצאת מאחורי הכנף (אלא אם הכנף מוסיפה מלח ופלפל ואוכלת את האוויר בדרך).

לכן, אם יש זרם בלתי פוסק של 1000 מולקולות בשניה שמגיע לכנף, ו500 בשניה עוברות מלמעלה ו 500 עוברות מלמטה, אז בהכרח אלו שלמעלה זזו יותר מהר כי המסלול שלהן ארוך יותר.

אפשר להבין למה זה קורה, כי אם המהירות של המולקולות שעוברות מלמעלה, היתה זהה לאלו שעוברות ממתחת לכנף, היה נוצר חוסר במולקולות בקצה הכנף (בצד שלמעלה) כי אלו שלמעלה עדיין באמצע הדרך כשאלו שלמטה כבר בקצה. החוסר הזה הוא בעצם וואקום, שמושך אליו את המולוקולות שמעל הכנף ונמצאות ב"איחור" ובעצם מגביר את מהירותן עד למהירות כזו שמפצה על המרחק המוגדל שיש לעבור למעלה. הוואקום הזה קיים רק מעל הכנף ולכן חוץ מלמשוך (ולהאיץ) את האוויר, הוא מושך אליו את הכנף כולה. כלומר מושך את הכנף לכיוון משהו שנמצא מעליה, כלומר נוצר עילוי.

פורסם

מי אמר שהאויר מתחלק חצי חצי מעל ומתחת?

וזה בכלל לא רלוונטי כי האויר שמסביב לכנף הוא לא סגור.

ע"פ דבריך הלחץ הנמוך נוצר בסוף הכנף התת לחץ הזה יכול להתאזן מהאויר שמסביב ולאו דווקא האויר שמעל הכנף.

ברגע שתפסיק להניח ששתי פרודות צריכות להיפגש...תעשה צעד ענקי קדימה בהבנה.

 

אני אחדד את השאלה עוד פעם

השאלה היא לא למה נותצר עילוי או למה הלחץ מעל נמוך יותר

השאלה היא למה האויר מאיץ בכלל?

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

×
×
  • תוכן חדש...