Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט פודים + תמונות


שימו לב! השרשור הזה בן 6312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שם לב לכמות המקשה. מציע לך לעשות ניסיון קודם לא על הפודים עצמם...

כמובן לאחר שתצפה אותם בפיבר ותשייף...

כדי שתחוש את הכמות הרצויה של מקשה.

כי אם אתה שם מעט. זה לא ייתיבש ותקבל תוצאה...נו איך לומר - מעפנה....

אם אתה שם הרבה מידי, זה ייתיבש לך תוך כדי המריחה. אתה לא תאמין עד כמה קשה זה נהיה וכמה מהר (אני מדבר על דקות ספורות!) אח"כ לשייף את זה, יהיה לך סיוט...

 

לכן, תנסה קודם לצפות סתם גוש עץ או משהו בסגנון כדי להבין איך החומר מתנהג.

 

בהצלחה

"אני לא יודע אם יש מספיק מגברים בבית..."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

"אם הייתי יכול להיות בפעם אחת בשני מקומות שונים, הייתי מעדיף להיות ברגע אחד איתך פעמיים"

 

סתם... גם רציתי להכניס משפט...

 

בכל מקרה - הנה עוד כמה טיפים לגבי עבודה עם חומר פחחים -

 

א. - אל תערבב בתוך הקופסא עם השפכטל - חבל להרוס את כל החומר.

תמיד תחזיק איזה כלי פלסטיק נוח לערבוב - חבילה של סכינים חד פעמיים יהיו כלי ערבוב ומריחה של החומר בכלי הערבוב והם יחזיקו לך להרבה זמן - כי כשהחומר הזה יתקשה על הפלסטיק או הסכין הם מספיק גמישים בכדי שתוכל לקלף את החומר שהתייבש בקלות.

 

ב. - תקנה קלף מתכת וקלף מגומי למריחה של החומר - אתה תגלה שקל מאוד ונוח מאוד למרוח את החומר הזה על כל משטח עם הלפלפים האלה...

 

ג. תקנה חבילה טובה של כפפות לייטקס. 100 זוגות עולה 35 שקלים.

 

ד. תעבוד במקום מאוורר היטב - תגן על הנשימה ועל הראיה שלך... תשתה הרבה מים כדי לנטרל את ההשפעות של האדים.

 

ה. אל תעבוד בשמש בזמן המריחה של החומר - סתם יתייבש מהר מידי.

 

ו. לגבי השיוף - שיוף ראשון עם נייר בין 40 ל 80 גריט

שיוף שני 220 גריט

שיוף שלישי 400 גריט

אם אתה מתעקש על נייר לטש חלק ככשל האפשר בחנויות לתכשיטנות כמו "רשבל" ניתן לקנות נייר לטש עם 2500 גריט... (זה כמו לקנות נייר של מחברת חשבון לדעתי... רק שאתה תשלם ביוקר)

 

אל תאמץ את הידיים או את האצבעות כשאתה משייף!!! להפך - זה רק יקשה עליך את השיוף וזה יקח הרבה זמן ואתה לא תבין למה - תשייף בעדינות, בלי להתאמץ - בסבבה שלך ואתה תראה שזה ילך יותר מהר - מנסיון!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על הטיפים :grin:

לצערי סיבי הפיבר עוד לא זמינים במלאי במקום שבו אני אני קונה אותם ואמרו לי שתוך כמה ימים הם יגיעו.

בנתיים קניתי ציוד.

נייר מיים 400 [מורחים את הפוד במים (אחרי הבונדו) ומשפשפים? :oops: ]

נייר זכוכית 00 של יעקובי (ככה כתוב על זה לפחות)

2 מברשות זולות

כפפות לטקס

נשמיות

ומשקפי מגן ( אני מאמין שלא יהיה לי שימוש בהם אבל הם עלו רק 4 שקל אז חבל היה לא לקנות אותם )

 

03070620174tt.th.jpg

 

את הערבוב של הבונדו עם המקשה חשבתי לעשות על עלה מתכת ועם שפכטל קטן (איתו לערבב וגם למרוח על הפוד) אז עדיף לעשות את זה על צלחת חד פעמית עם סכין פלסטיק?

 

ועוד שאלה, במריחה לנסות למרוח שזה יהיה אחיד וללא קצוות מזדקרים או שכל זה יורד בקלות בשיוף ולא לפחד למרוח עודפים?

 

תודה.

E46 330CI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הערבוב עם עלה המתכת - לפי הנוחות שלך - אני מוצא את זה מאוד נוח להשתמש בכלים חד פעמיים לערבוב החומר ושימוש בעלה מתכת או עלה מגומי למריחת החומר.

 

על משטחים ישרים יחסית עלה המתכת יעשה לך עבודה טובה - על משטחים קצת יותר מתוסבכים הכי קל להשתמש בעלה גומי כי הוא גמיש.

ברור שככל שתשאיר יותר עודפים ככה יהיה לך יותר לשייף - לכן תשתדל להתייחס לזה ממש כמו שפכטל ותשדל כמה שיותר חלק.

 

בשכבה הראשונה - אל תחמיר עם עצמך בקשר לזה כי השכבה הראשונה ברוב המקרים למעט משטחים ישרים או משטחים שהם כבר חלקים - נועדה להיות שכבה גסה שסותמת את החורים הכי גדולים.

 

שכבה שניה - או שזאת שכבה שכבר איתה אפשר להגיע לגימור או שאחריה ישארו לך בדרך כלל תיקונים קטנטנים בכל מיני מקומות.

 

שכבה שלישית - רצוי להשתמש בחומר פחחים רך יותר - תיקונים בלבד וגימור...

 

אם אתה תעשה גימור לצבע - אתה צריך לעבוד קשה עם הבונדו.

גימור בד - אם זה בד עבה או אם אתה גם שם ספוג - לפעמים אפילו השכבה הראשונה תספיק - אתה לא צריך ברוב המקרים לעבור את השכבה השניה גם אם זה בד דק ומתוח - את החורים הקטנטנים (כיבים אפשר לאמר) שרואים בצבע - בבד אתה כבר לא תראה.

 

לחומרי הפיבר - ממליץ להצטייד במשורה גדולה לפוליאסטר - לערבב בתוכה את החומר רק עם המאיץ - בכדי שהחומר שבמשורה לא יתקשה לך ואז חבל - הלכה משורה.

לאחר עירבוב הפוליאסטר עם המאיץ - תעביר את השרף לכלי חד פעמי - בכלי זה תוסיף את המקשה ותערבב.

 

- תערבב היטב את המאיץ בפוליאסטר לפני הוספת המקשה!!!

 

- למקשה - מציע לך להצטייד במשורה קטנה או במזרק קטן - יהיה לך מאוד נוח.

 

בעבודה הראשונה - אל תעבוד לפי רגש - תעבוד לפי מינון מדויק.

 

סוג הבד מאוד מכריע את נוחות העבודה לכן - רצוי שתתייעץ עם הספק שלך לגבי אופי העבודה שלך - תבקש ממנו שיתאים עבורך את סוג הבד הכי מתאים.

אתה יכול להשתמש במברשת ואתה יכול גם להרטיב חתיכה גדולה של בד ופשוט להניח אותה על אזור ההדבקה...

 

אם תצטרך עוד משהו - בכיף.

 

לעבודות כמו פודים אני בדרך כלל אוהב לעבוד בשילוב של שני סוגים של בד פיבר -

הראשון הוא בד פיבר דק מאוד שנראה ממש כמו נייר אורז - תחבושת פיבר דקה במילים אחרות - נצמד לכל צורה, כל מאוד ונוח מאוד לטיפול - אתה יכול בקלות להדביק שתיים שלוש שכבות במכה אחת עם הבד הזה.

 

הבד השני נועד בכדי לספק לפוד עמידות בפני מכות ואני בדרך כלל עושה שכבה אחת או שתיים אחרי השימוש בבד שרשמתי קודם - בד מסוג chop mat שזה מעין נסורת פיבר שדחסו אותה לבד... גם שם בגלל שפוד הוא צורה קטנה ועדינה - אני משתמש בבד הדק יותר - 300 מיקרון עובי. (העוביים המקובלים הם 300 500 ו800 )

 

- אל תייבש את הפוד עם פן בכדי לזרז את תהליך ההתייבשות - זה יכול לגרום להצטה של החומר - מציע לך להמתין לפחות שעה מהרגע שסיימת לצקת את השכבה על הפוד.

 

- לפני שאתה ניגש לשלב הבונדו - תשייף, תחתוך עם דיסק חיתוך או דרמל (מולטי טול) עם דיסקית חיתוך עודפים...

 

בהצלחה!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה להסתפק בסוג אחד של בד פיבר (500 נראה לי אופטימלי) בשביל לא לחרוג מהתקציב שגם ככה מוגבל, כמו כן הציפוי הסופי יהיה או שויניל או שלבד עוד לא החלטתי סופית.

 

לגבי הפוליאסטר, אין לי את המקשה, בחבילה שקניתי היו רק 2, בקבוקון קטן של מאיץ ופחית פוליאסטר, אני אסתדר ללא המקשה??

עוד פאק הוא שאני לא יודע כמו מל' יש בבקבוקון הקטן וכמה בפחית, המוכר אמר לי שהיחסים הם בקבוק לפחית, חצי לחצי וכד', אני מניח שיהיה קשה לדעת בדיוק כמה טיפות צריך לכמות של כוס אחת לדוגמא.

אולי לשפוך את תוכן הפחית למשורה בשביל לברר כמה בדיוק יש שם?

 

27060623164om.th.jpg

 

ממה שהבנתי דבר ראשון אני צריך להספיג את הבד שמתחתי על הפוד, צריך לחכות עד שזה יתייבש ואז רק להתחיל לעבוד עם הפיברגלאס או שתוך כדי ההספגה אני יכול כבר להתחיל להדביק חתיכות?

 

תודה לאנוס :)

E46 330CI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפוליאסטר - כמו שגל אמר , החומר מכיל מאיץ . המקשה מגיע בנפרד.

 

לגבי ההספגה של הבד על הפוד - עושים זאת על מנת להקשיח את המבנה של הפוד. מספיגים את הבד בפוליאסטר נותנים לו להתקשות וכך המבנה קשיח יותר. במידה והמתיחה מספיק טובה אין בעיה להתחיל להניח את הפיבר מלכתחילה. בדרך כלל יותר נח לתת שכבה ראשונה על הבד , ואז לעבוד עם הפיבר שהמבנה מעט קשיח יותר.

 

"ו. לגבי השיוף - שיוף ראשון עם נייר בין 40 ל 80 גריט

שיוף שני 220 גריט

שיוף שלישי 400 גריט

אם אתה מתעקש על נייר לטש חלק ככשל האפשר בחנויות לתכשיטנות כמו "רשבל" ניתן לקנות נייר לטש עם 2500 גריט

אין טעם לעבוד כל כך קשה עם כל כך הרבה סוגי נייר. ההבדל בין 220 ל 400 הוא זניח , ואין צורך בכלל לעבודעם נייר לטש עדין יותר . הייתי עובד אפילו עם נייר גס יותר. בהתחשב בעובדה שאתה הולך לצפות את החלק ולא לצבוע.

בכל מקרה , אם מרחת שכבה עבה של חומר פחחים מאוד מומלץ לתת שיוף ראשוני במצב שהחומר באמצע תהליך ההתקשות שלו. כך תוריד את השכבה המיותרת של הבונדו בקלות .

 

 

נייר מיים 400 [מורחים את הפוד במים (אחרי הבונדו) ומשפשפים?

icon_redface.gif ]

.היות ואתה לא הולך לצבוע את החלק אלה לצפות אותו , אין צורך להגיע לרמת פיניש גבוהה.

בכל מקרה , התשובה לשאלה שלך היא כן , העבודה עם נייר מים מתבצעת על רטוב , תפקיד המים הוא לשטוף את הנסורת שאנחנו משייפים , להוציא את הנסורת מתוך החומר ולהזיז אותה - להוציא אותה מהחלק בלי לשרוט אותו תוך כדי (היות והחלקיקים שמשתייפים מהפיבר והחלקיקים שמתנתקים מנייר הלטש הם בעלי קושי גבוה , בעת השיוף החלקיקים שורטים את החלק ולכן חשוב לנתק אותם בצורה יעילה ). בכל מקרה זה לא צריך לעניין אותך יותר מידי ... icon_wink.gif

 

את הערבוב של השפכטל תעשה על פלטה ישרה ויציבה . לא על צלחת מפלסטיק או משהו כזה. מריחה באמצעות שפכטל מגומי כמו שהוצע כאן בהחלט מומלצת.

 

 

- לפני שאתה ניגש לשלב הבונדו - תשייף, תחתוך עם דיסק חיתוך או דרמל (מולטי טול) עם דיסקית חיתוך עודפים...

בהצלחה!

לגבי עודפים של פיבר - הרבה יותר נח מדויק ובעיקר קל , זה לחתוך את העודפים בשלב שהפיבר קשה ברמה של קצת מעבר לג'ל . זאת אומרת שהוא קשה חלקית. פשוט חותכים את זה עם סכין יפני. אתה תופתע לגלות שבשלב התקשות הזה , הפיבר נחתך ממש כמו חמאה. זה חוסך עבודה של דיסק מסורים וכו .

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הכמויות -

 

לליטר של פוליאסטר אתה אומור להוסיף בקבוקון של 20 גרם מקשה ו10 טיפות מאיץ

 

בצורה כזאת אתה יכול לעבוד גם עם כמויות קטנות יותר

100 גרם פוליאסטר - 2 גרם מקשה וטיפה אחת של מאיץ

 

ואפילו אפשר לעבוד עם 50 גרם פוליאסטר - 1 גרם מקשה וטיפה אחת של מאיץ - אבל אתה חייב לקחת בחשבון שהחומר יתקשה מהר יותר...

 

בעבודה על פודים קטנים אני מוצא את זה מאוד נוח לעבוד בכמויות קטנות יותר - אני גם עובד בדרך כלל אם מוצרים שאני קונה באלגד והם נכנסים לשלב הג'ל כבר אחרי 5 דקות של עבודה.

 

החומרים שאתה קונה בהום סנטר וספקים אחרי בדרך כלל נכנסים לשלב הג'ל רק אחרי 20 דקות - דבר שיכול להיות מאוד מעצבן בעבודות קטנות. בנוסף לכך הפוליאסטר של אלגד שקוף - וזה שמוחרים ברשתות הוא צהבהב ופחות נוח לעבודה.

 

עופר - תודה על הטיפ עם הסכין יפנית!!! אני אנסה את זה בפעם הבאה - למרות שאני מה זה לא אוהב לגעת בפיבר תוך כדי הייבוש שלו... בעעעעעעעע (אבל אם זה חוסך את כל החיתוך - זה שווה את זה בטירוף)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

**הם נכנסים לשלב הג'ל כבר אחרי 5 דקות של עבודה.

**החומרים שאתה קונה בהום סנטר וספקים אחרי בדרך כלל נכנסים לשלב הג'ל רק אחרי 20 דקות .

 

אתה פשוט יכול לשחק עם כמות המקשה שאתה שם וכך זמני ההתקשות ישתנו. אין אם זה שום בעיה. לא צריך להיות מקובע לפי יחסים קבועים.

 

עופר - תודה על הטיפ עם הסכין יפנית!!! אני אנסה את זה בפעם הבאה - למרות שאני מה זה לא אוהב לגעת בפיבר תוך כדי הייבוש שלו... בעעעעעעעע (אבל אם זה חוסך את כל החיתוך - זה שווה את זה בטירוף)

לא צריך לגעת בפיבר , כמובן עם כפפות , ובעצם אתה מחזיק רק את הסכין היפנית. תשתמש בלהב חדשה . העיתוי של החיתוך הוא חשוב. הרעיון הוא לחתוך את הפיבר כאשר הוא התקשה אבל לא לגמרי. קצת קשה לי להסביר בדיוק מתי . הזמן הנכון הוא כמה דקות אחרי שהפוליאסטר כמו נהיה גלי , בנקודה שהפיבר כבר קשיח מספיק אבל לא קשה לגמרי.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לעולם לא נוגע עם הידיים כשהן חשופות...

 

אני חושב שאני ידע על איזה שלב אתה מדבר - אני אנסה.

 

תודה!:-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכם עופר ולאנוס, הרבה מידע חשוב שיתפתם, אני מאמין שזה יעזור לעוד אנשים חוץ ממני.

היום נסעתי למרפדיה בשביל לקנות ויניל קניתי חצי מטר על מטר (הביא לי טיפה יותר) ב40 שקל, דמוי עור בצבע שחור מט ממש יפה לדעתי, יש מאחורה רשת גמישה שנמתחת ביחד עם הויניל, מקווה שיצא לי למתוח כמו צריך.

 

אם יש לכם טיפים איך לעשות את זה כמו שיותר טוב אל תתביישו :)

 

תודה!

E46 330CI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד הויניל נמתח ממש ממש בקלות - לכן קל יחסית להגיע איתו לתוצאות טובות

 

כמובן לא כל דבר אפשרי במתיחה של חלק בד אחד ויחיד - הצרה היא קפלים בבד - הפתרון הוא בדרך כלל גזירת נגזרות בד על הפוד ותפירה שלהן לפני או בזמן ההדבקה - עדיף כבר לשלוח לרפד מקצועי...

 

שיטה נוספת היא חימום בעזרת אקדח אוויר חם או פן ביתי - הבד עשוי על בסיס פלסטיק - חימום קל שלו יגרום לו להמתח קצת יותר מהרגיל - תזהר לא לקרוע.

 

שיטה נוספת היא "רמאות" עם ספוג - אתה לוקח שכבה דקה של ספוג (3 מילימטר דקה - לא יותר עבה) מדביק אותו לפוד ועליו מדביק ומותח את הויניל.

 

שימוש בדבק מגע - אל תסניף את הריח שלו יותר מידי (אני חולה על הריח של דבק מגע) - זה יכול להגמר בערב מאוד מביך אבל גם מאוד משעשע... או בכאב ראש רציני

תמרח דבק על שני הצדדים - גם על הפוד גם על הבד - תדביק ותמרח ומיד תפריד - חכה רבע שעה - ועכשיו תיקח בחשבון שכל תזוזה שלך קריטית - כי ברגע שאתה תיצור מגע - זהו! גמרת! אז תמתח היטב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציפיתי עכשיו בשכבה אחת של פוליאסטר, חצי כוס פוליאסטר+משהו כמו 10 טיפות קטנות של מקשה ממזרק.

 

זה עומד כבר 10 דקות ואין סימנים שזה מתייבש ולא כלום.

כמה זמן בערך זה צריך להתייבש?

במקרה וזה לא יתקשה אם יתכן מצב כזה, כיצד יהיה ניתן להציל את המצב מבלי להחליף את הבד שמתחתי?

 

תודה.

E46 330CI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...