Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אפשר להוסיף מיים מזוקקים לרדיאטור?


shiz
שימו לב! השרשור הזה בן 6772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

לאחרונה ראיתי שחסר לי קצת מיים ברדיאטור לאחר 3 או 4 חודש שלא נגעתי בו

האוטו זה פיאט פונטו S75 שנת 95

רדיאטור חדש וסמתי שם מים כחולים עם השמן ששחכתי את שמם

ורציתי לשאול העם עדיף לשים מיים מזוקקים ולא מיים רגילים שיצרו לי סתם אבנית!!??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפורום הרוב ממליצים על מים מהברז או מים מסוננים. הנוזל ששמתה נקרא PARAFLU ואותו מערבים 50% מים 50% נוזל אם תשאל במוסכים הם יגידו שצריך לשים מים מזוקקים. אך בטיפול שמים מים רגילים טוך כדי חיוב מים מזוקקים (ראיתי את הקומבינה בעצמי) לדעתי אם יש לך מים נטולי אבנית-מים רכים הכי טוב לשים אותם כי ממה שהבנתי מים מזוקקים מוליכים חום פחות טוב ויש עוד כמה דברים קטנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע להשתמש במים מזוקקים, כאשר בהם משתמשים למצברי הרכב.

 

לרדיאטור יש נוזל קרור המיועד לכך.

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה הזכירו לך באיזה נוזל מדובר. הנוזל לא יקר תקנה, יש למהול 50% עם מים מזוקקים תוסיף כמה שחסר. תמיד טוב שיש ברכב בקבוק עם מי קירור יעדיים של היצרן.

במידה ותראה שוב עיבוד של מים בפרק זמן יותר קצר דע שיש לך נזילה או תקלה אחרת.

*במנועי פיאט מנועי אלומניום מומלץ להשתמש בנול יעודי לשימוא המנוע לזמן רב במיוחד לרכב בן 11.

 

בברכה L.A

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שעדיף לשים מים מזוקקים או "מטופלים" אשר אינם מכילים סידן, על-מנת למנוע הצטברות אבן.

אבל חובה להוסיף תרכיז "אנטי -פריז" באיכות גבוהה (לא "מים ירוקים") אשר מכיל אתילן-גלייקול

שמעלה את נקודת הרתיחה ומוריד את נקודת הקפיאה ועוד חומרים נוגדי קורוזיה.

הריכוז המומלז בארץ הוא כ-30% גלייקול. ניתן לקנות תרכיז באיכות גבוהה ומחירו כ-30 ש"ח לליטר וחצי.

 

לפני החלפה, אם צבע נוזל הקרור חום, מומלץ לבצע שטיפה של המע' אצל מומחה ומי שיודע, בבית.

יש רק לשים לב, שיש מכוניות בהם ראש המנוע גבוהה יותר ויש לבצע מילוי נכון וניקוז אוויר, אחרת הדרך לשיפוץ ראש מנוע קרובה מתמיד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפורום הרוב ממליצים על מים מהברז או מים מסוננים. הנוזל ששמתה נקרא PARAFLU ואותו מערבים 50% מים 50% נוזל אם תשאל במוסכים הם יגידו שצריך לשים מים מזוקקים. אך בטיפול שמים מים רגילים טוך כדי חיוב מים מזוקקים (ראיתי את הקומבינה בעצמי) לדעתי אם יש לך מים נטולי אבנית-מים רכים הכי טוב לשים אותם כי ממה שהבנתי מים מזוקקים מוליכים חום פחות טוב ויש עוד כמה דברים קטנים.
הצעה, לפני שאתה ממהר להסיק מסקנות לא נכונות, תבדוק!(גם אם כוונתך טובה והנך רוצה לעזור).

מים מהברז הם לא מים מזוקקים ולא מסוננים.

ממליץ לך ולפותח התרד לקרוא את המאמר שכתבתי ופרסמתי בקישור הבא:

http://www.carinfocus.com/Fmamar15.htm

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מים מזוקקים!

 

צריך מים רכים ולא מזוקקים. מים מזוקקים עלולים לתקוף את הבלוק וליצור קורוזיה.

מים רכים אפשר להשיג למשל ממזגנים - המים שהם פולטים הם מים רכים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מים מזוקקים!

 

צריך מים רכים ולא מזוקקים. מים מזוקקים עלולים לתקוף את הבלוק וליצור קורוזיה.

מים רכים אפשר להשיג למשל ממזגנים - המים שהם פולטים הם מים רכים.

אלעד,

אתה ממשיך את ה"סאגה"!

מים שנוצרים ממזגן מזוהמים .

קרא את המאמר שכתבתי - הוא מבוסס מדעית .

הגיע הזמן שתפסיקו עם הצעות לא נכונות מכל הבחינות!

 

מריוס

מהנדס מכונות ועורך האתר למכוניות ספורט בישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר,

 

אני לא ממליץ להשתמש במים מזוקקים בכדי למהול את נוזל הקירור.

מומלץ להשתמש במים רכים ממתקן זיליון.

במידה והמים קשים כפי שנהוג לחשוב שרק בישראל המים קשים אז לידיעתכם יש אזורים בבריטניה ובארה"ב שהמים קשיים פי כמה מאשר בישראל

ניתן להוריד את קשיות המים ולערבב עם מים מזוקקים ביחס של 50/50 בצורה זו אנו מפחיתים בצורה משמעותית את התוכנות השליליות של מים מזוקקים ומורידים את קשיות מי הברז.

ולאחר מכן למהול עם נוזל קירור איכותי בהתאם להמלצות יצרן הרכב ביחס של 60/40 או 70/30 לטובת המים.

 

היצרנים של נוזלי הקירור ממליצים להשתמש במי ברז שמיועדים לשתיה בקשיות מכסימלית של 20 מעלות לפי התקן הגרמני.

 

המידע מבוסס על יצרן נוזלי הקירור BASF.

 

גם אני מוהנדס

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיכנון מכני

1.עיבוד שבבי.

2.זיווד אלקטרוני.

3.בדיקות אל-הרס (NDT).

מגיל 16 פירקתי והרכבתי רכבים (היום כבר לא)

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיכנון מכני

1.עיבוד שבבי.

2.זיווד אלקטרוני.

3.בדיקות אל-הרס (NDT).

מגיל 16 פירקתי והרכבתי רכבים (היום כבר לא)

שלום מרק,

אני מאמין שניתן להבהיר כמה נקודות לטובת הכלל ולא כדי לנגח דעה זו או אחרת:?

על מנת להחסוך אי הבנות ואולי גם הנחות שגויות, אנסה להבהיר כמה נקודות:

 

1. איני פוסל הבעת או הבאת מידע לפורום גם אם הוא נוגד את דברי.

2. אם זאת נראה לי שאינך כימאי (לא חייבים) גם אני לא, אם כי חייבו אותי ללמוד את המתריה.

3.המידע שאתה מציג אותו בפורום גם אם על פניו מבוסס על יצרן זה או אחר אינו שלם ולכן מטעה!

 

גם אם קיימים יצרני נוזלי קירור שניתן להסיק מהנכתב על אפשרות לשמוש במי "ברז" , תמיד קיימת הסתייגות

והשמוש מוגבל ע"י ציון פרמטר נוסף לגבי איכות המים, שגם אתה הזכרתה בהתייחסותך.

לצורך העניין והארת הנושא אציין שלאיכות המים יש השפעה מרכזית על תכונות נוזל הקירור.

הסיבה העיקרית שלא מומלץ להשתמש במים מה"ברז" היא עקב המלחים הנמצאים בהם.

כמו כן קשיות המים עלולה לתרום לשקיעת משקעים או להתקפה של יונים כגון כלורידים.

שמוש במים "מה"ברז" במיוחד בארצנו , עלול לגרום תגובות כימיות בלתי רצויות בין חבילת התוספים מונעי הקורוזיה ובין מלחים בלתי רצויים המומסים במים.

 

בגדול מבחינים בשני סוגי קורוזיה :

CREVICE -קורוזיה היצרת סדקים ושברים

PITTINGS - קורוזיה היוצרת גומות .

 

לכן רצוי להשתמש במים שהמלחים נוטרלו לחלוטין בהתאמה לחבילת התוספים - corrosion inhibitors ומים מזוקקים באיכות טובה הם בהחלט אלטרנטיבה טובה יותר מאשר מי ברז או מים מינרליים או מי "מזגן".

 

* corrosion inhibitors - תערובת חומרים כימיים שמטרתם מניעת קורוזיה וקביטציה - מרכיבים מונעי קצף ופגיעה בהולכת חום, דיספרנטים מונעי שקיעה, הגנה בפני כלורידים.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

אני מסתמך על מידע של היצרן ומנסיון אישי שלי עם נוזל הקירור G11 וגם G12 של קונצרן VW שמיוצר על ידי BASF.

בכול הרכבים של הקונצרן השתמשתי בנוזל הקירור המקורי עם מהילה של 60 אחוז מי ברז,אני מציין במפורש שלעולם גם אחרי 10 שנים לא התגלתה קורוזיה במערכת המים וגם לא היתה התחממות יתר על המידה של המים.

 

רק לפני שבועיים החלפתי בעצמי את נוזל הקירור G12 PLUS לאחר 5 שנים . בדקתי את המחברים והצנרת בצורה יסודית ולומר לך את האמת שזה נראה כמו חדש.

אני מוכן להתייצב לפניך ולפרק את מערכת הקירור אצלי ברכב בכדי שתתרשם בעצמך.

 

אני מסכים איתך שמי ברז שלא עברו טיפול לשיפור האיכות או להוצאת המרכיבים השלילים הם לא הפיתרון היעיל ביותר.

 

בשימוש עם נוזל קירור איכותי המרכיבים השלילים של המים נעלמים או משפיעים בצורה מופחתת.

אני אישית לא יעבור לשימוש במים מזוקקים כי אין הנחיה מפורשת של היצרן בנושא.

אשמח לקבל מידע נוסף ממך בנושא של שימוש במים מזוקקים.

המידע שכתבת תרם לי מאוד.

 

תודה

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

.בשימוש עם נוזל קירור איכותי המרכיבים השלילים של המים נעלמים או משפיעים בצורה מופחתת.

אני אישית לא יעבור לשימוש במים מזוקקים כי אין הנחיה מפורשת של היצרן בנושא.

אשמח לקבל מידע נוסף ממך בנושא של שימוש במים מזוקקים.

המידע שכתבת תרם לי מאוד.

תודה

"אין חכם כבעל נסיון"

כנראה שבמקרה הפרטי שאתה מתאר מתוך נסיון, נוצר איזון טוב בין תכונות המים ה"רגילים" (באזור שלך) שאתה הוספתה לנוזל מסוג G12 (אדום) לבין התוספים נגד קורוזיות למיניהן(אם אפשר תציין את אזור מגוריך).

הארה חשובה: אין לערבב נוזל קירור מסוג G11 כחול עם נוזל קירור G12 אדום- מצב שיגרום לסתימות כתוצאה של יצירת ג'ל!

בארץ בדרך כלל המים קשים\מהברז (שלא עברו הליך סינון)מכילים ריכוז גבוהה של מלחים וסידן הגורמים לקורוזיות מסוגים שונים כתוצאה ממשקעים כדוגמא: אבנית בקומקום חשמלי. ברכב המשקעים סותמים מעברי מים בבלוק המנוע וברדיאטור, במשאבת המים וכתוצאה מכך קירור לקוי.

"זיקוק" המים באמצעות מערכת אוסמוזה הפוכה מרחיקה את כלל המלחים מן המים ובכללם את הסידן והמגנזיום:-) אם כי הם לא במצב אופטימלי ועדיין מהווים קטליזטור לקורוזיה ולכן שוב חובת התאמה של התוספים.

כל המלחים גורמים להעלאת המוליכות החשמלית של המים וחלקם תורמים להאצת תהליכי הקורוזיה, כאמור ועקב כך יש צורך בהתאמה של תוספים הגורמים להקטנת ריכוז המלחים(במים מהברז) קשי התמס ובכך מקטינים גם את סכנת יצירת האבנית.

כלל זהב רצוי תמיד להשתמש עם נוזלי הקירור שהיצרן ממליץ ויש לשים לב לסוג המים המומלצים, לא תמיד התרגום (של יבואני נוזלי הקירור) לשפה העברית הוא מדוייק.

קיימים סוגים רבים של קורוזיה: גמום, אלקטרוכימית, מאמצים ועוד...לכן לא כל נוזל קירור תואם את כל מכלולי המנועים ודגמי הרכב!

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...