Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדיקה אחרי קנייה למכונית חדשה


ניר42
שימו לב! השרשור הזה בן 5003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשעה טובה, הזמנתי השבוע פיג'ו 308. האוטו יגיע בע"ה במהלך אוקטובר.

 

אני זוכר שמדי פעם מגיעים לעיתונות סיפורים על אנשים ש"נדפקים" בקניית רכב חדש. סיפורים ששמעתי מתחלקים לשלושה סוגים: א. מכוניות שעברו תאונה במהלך ההובלה או הכנתן למסירה. ב. מכוניות שעברו "השלמת ציוד" אצל היבואן. (למשל: לקוח שמתעקש מסיבה כלשהיא על החלפת צמיגים לרכב עם צמיגים נדירים עקב אירוע כלשהו באחריות - היבואן מחליף מרכב אחר, שבעליו כנראה לא ישימו לב). ג. תקלות שונות ומחלות ילדות.

 

הפורום מלא המלצות לבדיקה של מכוניות משומשות, אבל לא מצאתי התייחסות לנושא רכב חדש.

 

אז רציתי לשאול את חברי הפורום המלומדים: אילו בדיקות מומלץ לעשות לרכב חדש אחרי הקניה? לבדוק לבד (אני מבין טיפה)? למסור לבדיקה במכון?

 

אציין שאינני מתכוון באופן ספציפי ללובינסקי - אני מניח שהשאלה רלוונטית לכל היבואנים. וגם לא שאני מנסה להיות "רואה שחורות" - סתם זהירות בריאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה מתלחלך עלינו - כן דנו בנושא .

 

רכב חדש בודקים היטב בקבלתו אצל היבואן , ואח"כ רצוי לקחת לבדיקת שילדה צבע ומרכב במכון בדיקה - עלות כ 200 ש"ח .

( בעיות טכניות , אפשר לסדר במסגרת האחריות )

כל רכב חדש אצלנו , אני לוקח לבדיקה בשביל השקט הנפשי .

ראה

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=185610&highlight=%D7%97%D7%93%D7%A9

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מתלכלך חלילה, אבל אפשר היה לצפות לקצת יותר :-)

 

הנה רשימת בדיקה שהכנתי לעצמי, בתקווה שתוכל לעזור לאחרים. על בעיות מכאניות היא לא תעלה לצערי, אבל היא יכולה למנוע חוסרים ובעיות קטנות שיכול להיות נורא מעצבן לסדר אחרי שיוצאים מחצר היבואן.

 

חג שמח, ולהלן הרשימה:

  • צמיגים
    • מהדגם שהובטח
    • במצב טוב (חדש)
    • תאריך ייצור סביר (הסבר איך לקרוא את התאריך http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=32105)
    • כולם מאותו תאריך
    • פקקים (לונטילים)
    • לחץ אוויר תקין
    • כולל רזרבי
    • טסות

    [*]בדיקה חיצונית של המרכב (שריטות, מעיכות, הבדלים בגוון או ברק)

    • מסביב
    • גג
    • מלמטה (כמה שאפשר לראות בהתכופפות)
    • סמלים (אחד מלפנים, שלושה מאחור)
    • אטמים מסביב לחלונות ולדלתות
    • פתיחת תא מנוע ובדיקת מכסה התא מבפנים, קורות וחיבורים

    [*]אביזרים

    • משולש אזהרה
    • פח זבל
    • מגבה
    • מפתח גלגלים
    • וו גרירה
    • ווסט צהוב
    • הכל יושב טוב מתחת לתא מטען (תופסנים של מגבה, גלגל רזרובי וכו')
    • 4 שטיחים מקוריים ותואמים
    • 5 משענות ראש
    • התקנות שונות (חיישני רוורס, קודנית)

    [*]תעודות

    • רשיון רכב
    • ספר לנהג
    • תעודת אחריות
    • ספרים ותעודות אחריות להתקנות (קודנית, חיישני רוורס)

    [*]פנים וויזואלית

    • בדיקה וויזואלית כללית
    • תקרה, אטמי דלתות וחלונות, פלסטיקים של קורות יושבים טוב
    • דלתות
    • דש בורד, קונסולות, כולל זאת שבין הנהג לנוסע
    • צידי הדש בורד (החלקים שמוסתרים כשהדלתות סגורות)
    • פלסטיקים באיזור הרגליים של הנהג והנוסע מורכבים נכון ופתחי אוורור פנויים מהפרעות
    • רצפה
      • להסיר שטיחים ולבדוק
      • תופסנים לשטיחים (אם אמורים להיות)

      [*]ריפוד תא מטען מורכב היטב עם כל התופסנים

      [*]קיפול מושב אחורי (לפחות חלקי) ובדיקת הרצפה שמתחת למושב הנוסעים (פקקי פלסטיק למיניהם, עיגוני חגורות בטיחות)

      [*]תא כפפות ותאים אחרים (אם ישנם)

    [*]בתא המנוע

    • בדיקת מספר שלדה ומספר מנוע והשוואה לרישיון
    • מצבר
    • תאריך ייצור סביר
    • גודלו תואם לאמור בספר לנהג
    • בדיקת מפלסי נוזלים (מים, שמן ברקס, שמן מנוע)
    • פקקי גומי של פנסים ראשיים
    • בדיקה וויזואלית כללית

    [*]בדיקות פונקציונאליות

    • לשבת בכל חמשת מקומות הישיבה ולוודא שכל הריפודים מורכבים ויושבים היטב
    • כיווני מושב נהג ונוסע עובדים היטב
    • ארבעה חלונות חשמל (7 סוויצים)
    • כל הכפתורים שמסביב לסביבת הנהג מורכבים היטב ועובדים כצפוי

    [*]כללי

    • מד קילומטרז' - לוודא מספר סביר ולרשום
    • ווידואו קיומן של כל התכונות שהובטחו (רדיו MP3, בקרת שיוט וכו')

    [*]לברר

    • לחצי אויר מומלצים ב-PSI (בפיג'ו בד"כ מצוינים בתווית ביחידות לא נוחות)

    [*]התחלת נסיעה

    • בדיקת היגוי
    • בדיקת בלמים (במידת האפשר מומלצת עדינות בתקופת ההרצה של הרפידות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר כל הכבוד.

 

הייתי מוסיף בדיקה של מערכת השמע - לקלוט תחנת רדיו FM אחת לפחות באופן מושלם, לשים דיסק ולראות האם יש הפרעות וכדומה.

 

קח בחשבון שישנה תופעה, נורמלית לחלוטין, שבה אתה מריח ריח קצת שרוף בימים הראשונים לנהיגה ברכב. זה נגרם משריפת חומרי הגנה שמצפים מכלולים מסוימים במנוע וסביבו.

 

תבלה וחג שמח

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. הוספתי את כל ההמלצות פלוס עוד כמה שחשבתי בינתיים בעצמי. יש כ"כ הרבה דברים לבדוק שזה נראה נס אם איזה אוטו באמת עובר הכל :-)

 

 

  • צמיגים
    • מהדגם שהובטח (יצרן, דגם ומידה)
    • במצב טוב (חדש)
    • תאריך ייצור סביר (הסבר איך לקרוא את התאריך http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=32105)
    • כולם מאותו תאריך
    • פקקים (לונטילים)
    • לחץ אוויר תקין
    • כולל רזרבי
    • טסות

    [*]בדיקה חיצונית של המרכב (שריטות, מעיכות, הבדלים בגוון או ברק)

    • מסביב
    • גג
    • מלמטה (כמה שאפשר לראות בהתכופפות)
    • סמלים (אחד מלפנים, שלושה מאחור)
    • אטמים מסביב לחלונות ולדלתות
    • פתיחת תא מנוע ובדיקת מכסה התא מבפנים, קורות וחיבורים

    [*]אביזרים

    • משולש אזהרה
    • פח זבל
    • מגבה
    • מפתח גלגלים
    • וו גרירה
    • ווסט צהוב
    • הכל יושב טוב מתחת לתא מטען (תופסנים של מגבה, גלגל רזרובי וכו')
    • 4 שטיחים מקוריים ותואמים
    • 5 משענות ראש
    • התקנות שונות (חיישני רוורס, קודנית)

    [*]תעודות

    • רשיון רכב
    • ספר לנהג
    • תעודת אחריות
    • ספרים ותעודות אחריות להתקנות (קודנית, חיישני רוורס)

    [*]פנים וויזואלית

    • בדיקה וויזואלית כללית
    • תקרה, אטמי דלתות וחלונות, פלסטיקים של קורות יושבים טוב
    • דלתות
    • דש בורד, קונסולות, כולל זאת שבין הנהג לנוסע
    • צידי הדש בורד (החלקים שמוסתרים כשהדלתות סגורות)
    • פלסטיקים באיזור הרגליים של הנהג והנוסע מורכבים נכון ופתחי אוורור פנויים מהפרעות
    • רצפה
      • להסיר שטיחים ולבדוק
      • תופסנים לשטיחים (אם אמורים להיות)

      [*]ריפוד תא מטען מורכב היטב עם כל התופסנים

      [*]קיפול מושב אחורי (לפחות חלקי) ובדיקת הרצפה שמתחת למושב הנוסעים (פקקי פלסטיק למיניהם, עיגוני חגורות בטיחות)

      [*]תא כפפות ותאים אחרים (אם ישנם)

    [*]בתא המנוע

    • בדיקת מספר שלדה ומספר מנוע והשוואה לרישיון
    • מצבר
      • תאריך ייצור סביר
      • גודלו תואם לאמור בספר לנהג
      • בדיקת מפלסי נוזלים (מים, שמן ברקס, שמן מנוע)

      [*]פקקי גומי של פנסים ראשיים

      [*]בדיקה וויזואלית כללית

    [*]בדיקות פונקציונאליות

    • לשבת בכל חמשת מקומות הישיבה ולוודא שכל הריפודים מורכבים ויושבים היטב
    • כיווני מושב נהג ונוסע עובדים היטב
    • ארבעה חלונות חשמל (7 סוויצים)
    • כל הכפתורים שמסביב לסביבת הנהג מורכבים היטב ועובדים כצפוי
    • מראות חשמליות
    • פנסים
      • חניה
      • ביניים
      • גבוה
      • איתות
      • אחורי
      • בלם
      • תאורת מספר רישוי
      • רוורס
      • ערפל

      [*]מנורות

      • מנורות תקרה
      • סוויטשים בכל דלתות
      • לוחות מכוונים
      • תאורת תא מטען
      • תאורת תא כפפות
      • תאורה מאחורי כפתורים בקונסולות (אם קשה לראות ביום אפשר להבהב באורות - זה יכול לעזור לראות אם זה דולק)

      [*]רדיו-דיסק

      • לקלוט תחנת FM
      • לשים דיסק
      • רמקולים - להצמיד אוזן או להגביר ולהרגיש את הרעידות ביד

      [*]אביזרים שהותקנו

      [*]בדיקת תפקוד וכיול חיישני רוורס - להניע, למשוך בלם יד חזק ולשלב לרוורס. לעמוד לצד הקצה האחורי של הרכב ולקרב חפץ קשיח לכל חיישן בנפרד (ספר הרכב עשוי להתאים). כל החיישנים צריכים לעבוד וההתראה החזקה ביותר (בד"כ צליל רצוף) צריכה להתחיל במרחק של כ-10 ס"מ או קצת יותר.

    [*]כללי

    • מד קילומטרז' - לוודא מספר סביר ולרשום
    • ווידואו קיומן של כל התכונות שהובטחו (רדיו MP3, בקרת שיוט וכו')
    • בדיקת לוחיות רישוי מלפנים ומאחור והשוואה לרישיון

    [*]לברר

    • לחצי אויר מומלצים ב-PSI (בפיג'ו בד"כ מצוינים בתווית ביחידות לא נוחות)

    [*]התחלת נסיעה

    • בדיקת היגוי
    • בדיקת בלמים (במידת האפשר מומלצת עדינות בתקופת ההרצה של הרפידות)

    [*]בדיקה במכון

    • מרכב שילדה וצבע, כולל הרמה על ליפט, מדידת אלכסונים וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראוי לציין שאני מכיר סיפור של מישהו שקנה רכב חדש. הרכב היגיע ובזכות תשומת לב יוצאת דופן הקונה גילה שהרכב החדש והמבריק למעשה עבר תאונה. קוים שין מכשה מנוע לכנפיים לא היו חדשים. הרכב נלקח למכון בדיקה ונמצאו סימנים של תאונה שרכב עבר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לספויילר התחתון (מתחת לפגוש הקדמי) יש נטיה להפגע עם ההורדה מהמובילית - בדוק זאת.

בדוק על משטח ישר, כשההגה מיושר, את מרחק הסרנים (קדמי/אחורי) - השתמש במטר רץ ביתי, השווה את התוצאה שקיבלת לנתון הטכני, התוצאה משני צידי הרכב חייבת להיות זהה.

ספור כמה סיבובים יש לסובב את ההגה ימינה עד לנעילה והשווה זאת לסיבוב שמאלה - ודא שהתוצאה לשני הכיוונים זהה.

צא לנסיעת מבחן על הרכב, שים לב שבנסיעה על כביש ישר ההגה מיושר והרכב לא מושך לאף כיוון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי בעיון את כל התגובות והאמת שדי נדהמתי מרשימת הבדיקות והכוונה לארוכות והמפורטות שהומלצו . ברור שיש לבצע בדיקות שונות אבל CHECK LIST על עמוד שלם כמו שהועלה כאן זה כבר נראה סיפור אחר. השאלה הראשונה שעולה היא האם ישנם רכבים עם נזקים מהותיים שנחספים לאחר הוצאת רכבים, או שמדובר על צעדי מניעה על בסיס מה שבטוח בטוח. הערה נוספת וחלקית, אאלט עד נזק של 5% מערך הרכב היבואן לא חייב לתת פירוט לקונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק על משטח ישר, כשההגה מיושר, את מרחק הסרנים (קדמי/אחורי) - השתמש במטר רץ ביתי, השווה את התוצאה שקיבלת לנתון הטכני, התוצאה משני צידי הרכב חייבת להיות זהה.

 

 

לא יודע אם זה רלוונטי היום, אבל במספר דגמי עבר היה הבדל בבסיס גלגלים בין צד ימין לשמאל עקב מבנה של המתלה האחורי.

 

כך זה היה ברנו 16 ולדעתי בעוד כמה דגמי רנו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד:

 

אתה צודק שזה עלול להראות קצת מבהיל... כדאי אולי להבהיר כאן אציין שאינני "מקצוען" בתחום (ואפילו לא איש QA :-) ), ובסה"כ עד היום יצא לי לקבל מסוכנות רק 2 מכוניות חדשות.

 

למרות זאת, בשני המקרים במכוניות היו בעיות קלות. במקרה הראשון המכונית התקבלה עם תיקון תאונה בדלת שמאל, והדבר התגלה רק בשלב מאוחר הרבה יותר. אז לא ידעתי לעשות זאת, אבל אני די בטוח שהיום הייתי עולה על זה בבדיקה קפדנית של הגוון והברק מסביב למרכב, ואז יש להניח שהייתי מתעקש על פיצוי כלשהו או על החלפת הרכב. מצד שני - זה לא היה נורא כ"כ כי התיקון היה תיקון טוב ולא הייתה לו כל משמעות אמיתית. הרכב נמכר רק אחרי שנים רבות, אז למעשה גם לא הייתה משמעות עבורי לירידת הערך, אם בכלל הייתה.

 

במכונית השניה היו בעיות בבלמים שהבדיקות שציינתי לא היו מגלות בכל מקרה. בנוסף, שמעתי סיפורים שונים, גם מעל דפי פורום זה וגם מחברים.

 

אז הכוונה היא לא להבהל אלא להקטין את הסיכון לבעיות שונות שאח"כ יכול להיות קשה, מעצבן ואף יקר לתקן. אני מניח שברוב המקרים מכונית חדשה תצא 100% תקינה בכל הבדיקות, אבל אני באופן אישי מעדיף להשקיע 30-45 דקות בבדיקות ולצאת עם ראש שקט, ואם כן אעלה על בעיה - לשמוח שאינני צריך לבזבז עוד זמן ואולי גם עצבים וכסף כדי לתקן אותה.

 

בוקי:

 

חד משמעית לא רלוונטי היום. בהחלט עשוי להיות הבדל במפתח הסרנים לרוחב, אבל לא במרחק או במיקום לאורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב לדעתי לציין ולהוסיף כמה בדיקות שלא הוזכרו למעלה. מדובר בבדיקת כמות שמן מנוע, הילוכים ומי קרור מנוע, מנסיון שלי היה שווה לחשוב על כך. לעיתים יש בעיות עם התקנות מקומיות והייתי ממליץ לבדוק לדוגמא קודנית ,גלאי רוורס, הרמת חלונות ודיבורית. מאד חשוב לוודא קבלת שני מפתחות לרכב וכמובן לבדוק התאמה לפתיחת דלתות, התנעה ושלט אם קיים. ראוי גם להצטייד ברשימת פריטים סטנדרטיים שנמסרים עם הרכב כמו מגבה, מפתח גלגלים, רשת לכיסוי מטען וכ'ו כולל הפריטים המובטחים כדי שלא יחסר כלום במסירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה טובה!

 

הנוהל הזה של משרד התחבורה מסדיר את העניין, וההודעה הזאת מבהירה עוד שבמקרה שהייתה ירידת ערך של יותר מ-3.5% הקונה רשאי לסרב לקבל את הרכב.

 

כמה הערות:

  • מובן שאם כבר הגענו למכון בדיקה כבר הסכמנו לקבל את הרכב, אבל אם היבואן לא דיווח לנו על הנזק - הוא פעל בניגוד לנוהל ויש לנו קייס לא רע נגדו
  • בכתבות שקראתי על הנושא צויין בהדגשה שמדובר בנוהל בלתי מחייב, אז לכאורה הקונה יכול להתעלם מהנוהל בכל מקרה ולהביא את הסוגיה למשא ומתן בינו לבין היבואן ו\או לפנות לבית המשפט.
  • למרות האמור בנקודה האחרונה, אני יודע שחלק מהיבואנים מחתימים את הקונים על סעיף שמעגן את הנוהל הזה כחלק מהחוזה, אז יש לו תוקף משפטי בהקשר של החוזים האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...