Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה עם הסימנים בלוח השעונים בפונטו 03'


domuzy
שימו לב! השרשור הזה בן 6823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

משום מה נדלק לי באופן קבוע הסימן של כרית האוויר ומתחתיו מהבהב הסימן בצהוב של כנראה ילד בכיסא מיוחד על המושב הקדמי שפניו נגד כיוון הנסיעה.

אמנם היו לי בעיות עם הפיוזים לאחרונה, אבל הלכתי לפי השרטוט של כל פיוז ומה הוא עושה, והנדון זה F40, רק שבפועל אין לי שום בעיה עם הפיוז הזה והוא תקין לחלוטין.

 

באותה נשימה, מי שעוזר לי- האם ששת הפיוזים שנמצאים בטור השמאלי ולא מסומנים בכלל בשרטוט אחראים על משהו או שהם ספיירים או מה???

(אני שואל את כל זה כי אין לי ספר רכב).

 

תודה מראש

אני לא נוסע מהר, אני טס נמוך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם התעסקת עם הפיוזים כאשר הסוויץ' היה פתוח ??

התעסקת עם חשמל ברכב? איזושהי התקנה שעשית לאחרונה? מוסך משהו דומה ? כל דבר אחר שיכול לעזור בפיענוח רצף בעיות החשמל באוטו שלך?

 

למערכת כריות האוויר קשורים פיוזים (בתא הנוסעים): F50 (כריות האוויר), F37 (נשמע מוכר??) ו- F53 (שגם הוא יש לו קשר דרך לוח השעונים גם לכריות האוויר וגם לאור הפנימי)

 

כאשר דולקת הנורה האדומה של כריות האוויר אז במערכת יש תקלה כלשהי והמערכת אינה מתפקדת! יש לגשת למוסך בהקדם האפשרי.

 

אולי זה מטורף - האם האוטו מאבד נוזל קירור? תרים את שני שטיחי הגומי הקדמיים ותבדוק אם סימני מים עליהם או רטיבות על השטיח שעל רצפת הרכב

 

לגבי 6 הפיוזים: אם הכוונה לפיוזים בתא הנוסעים אז לפי השרטוט שיש לי הם

(אלו 6 הפיוזים הכי קיצוניים בקופסה שייש להם תפקיד. גם לי אין ספר רכב לידי):

F31 7.5A

F44 20A

F51 7.5A

F12 10A

F13 10A

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בצד ימין בסוף הדשבורד אופציה לבטל את הכרית אוויר

 

תנסה לשחק עם זה ותודיע מה קורה

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטודנט, קודם כל, מה שפירטת לי על הפיוזים בצד לא רלוונטי! אני דיברתי על הש-י-ש-ה, ורק בצד שמאל יש שישה ורק הם לא מופיעים בשרטוט. את מה שאתה אמרת אני מכיר ויודע.

חוץ מזה, כן. הייתה לי בעית פיוזים אחרת השבוע וייתכן שהחלפתי/הכנסתי/הוצאתי איזה פיוז כשהסוויץ' היה פתוח. ברור לי שזה טעות, אבל האם עד כדי השפעה על מערכות אחרות???

 

לגבי הF50- צדקת. הטעיתי אתכם כשאמרתי שזה ה40. ה-37 לעומת זאת לא קשור, כי הוא נוגע לאורות הפנימיים (בין השאר).

מכל מקום, הבעיה היא שהרי לרוב, כל פיוז אחראי על כמה דברים ואצלי כל דבר עובד (חוץ מהכרית אוויר שאין לי דרך לבדוק (ואני גם לא מעוניין...).

אבל מה זה הצהוב המהבהב שמתחת לזה?

ו-bigbosf, למה שאבטל את הכריות אוויר?!? קודם כל ארצה לדעת אם המערכת שם תקינה, וגם אז לא יותר בטיחותי לא לבטל אותן???

 

תודה בינתיים. מקווה שתוכלו להמשיך לעזור לי...

אני לא נוסע מהר, אני טס נמוך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו סליחה -אני כנראה עייף ולא שמתי לב שכתבתי על 5 ולא 6....קורה...

 

 

לא טוב מה שעשית!

 

הנורית הצהובה שמהבהבת מתחת לנורית האדומה של כריות האוויר היא הנורית של כרית הנוסע! ומצוייר בה מושב תינוק הפוך מול כרית האוויר.

הנורית מהבהת לאחר התנעה או דולקת קבוע כאשר כרית הנוסע מנותקת. אם הנורית מהבהת קבוע אז זה מעיד על תקלה בכרית הנוסע ובשילוב הנורית האדומה - תקלה כללית במערכת כ"א.

בצד של הדשבורד מול הנוסע ורק כאשר הדלת פתוחה יש את המנתק של כרית הנוסע והציעו לך לנסות "לשחק" עם המנתק הזה - להעביר מ- ON ל- OFF, להתניע, לראות מה מצב התקלה, לכבות מנוע, ולהעביר שוב ל- ON ושוב להתניע - כדי לראות אולי במקרה זה משפיע על הבעיה.

אולם, לאור העובדה שהתעסקת עם פיוז F50 (כרית אוויר) שהסוויץ' פתוח - זה הגורם לבעיה, לדעתי הלא מקצועית.

 

לפי השרטוט שלי פיוז F37 כן קשור גם לאור הפנימי וגם לכ"א וזאת דרך לוח השעונים.

 

אתה חייב לבדוק האם כל הפיוזים הללו תקינים!

מה קורה לגבי האור הפנימי, האם הבעיה נפתרה, אולי יש קשר?

 

אם כל הפיוזים תקינים והבעיה לא נפתרת אז אולי (אבל אני לא בטוח) ניתוק המצבר לחצי שעה (על ידי ניתוק הקוטב השלילי) יאפס את התקלה. אני לא בטוח כי קראתי שניתוק כזה לא מאפס תקלות מעין אלו.

 

אם לא - הפתרון יהיה ללכת למוסך פיאט ולאפס את התקלות ולבדוק את מע' כ"א.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ו-bigbosf, למה שאבטל את הכריות אוויר?!? קודם כל ארצה לדעת אם המערכת שם תקינה, וגם אז לא יותר בטיחותי לא לבטל אותן???

 

אתה מבטל את הכרית אוויר אם אתה רוצה להושיב ילד מקדימה במתקן מיוחד

 

חוץ מזה הייתה לי פעם גם התקלה שדיברת עליה נורה אדומה דולקת קבוע + הנורה הצהובה

זה כנראה קרה בגלל שהתקנו אזעקה (כנראה ניתוק המצבר גרם שם קצת לברדק)

בכל אופן נסענו למוסך ליליאן באיזור תעשייה ברחובות - ושם איפסו את התקלה

וברוך השם הכל עובד פיקס

בהצלחה

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, עכשיו דברים נראים יותר ברור.

א. אנסה את הסוויץ' של כרית הנוסע.

ב. לא יעבוד- אנתק המצבר.

ג. האור הפנימי עובד כי החלפתי מנורה (למרות שלמראית עין הראשונה לא הייתה שרופה- הסליל המתכתי עבר בה וישב טוב. לא יודע מה היה שם, אבל עכשיו הכל עובד!).

ד. אין לי אזעקה ואין לי אימובילייזר חיצוני (למעט האינטגרלי) וגם לא התעסקתי ישירות עם המצבר לאחרונה. המקסימום שבוצע זה להתקין רדיו מעפן שאחריו הכל עדיין היה תקין, כך שאני לא מקשר בין הפעולות.

 

מכל מקום- תודה ואיידע על התוצאות.

אני לא נוסע מהר, אני טס נמוך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה, כן. הייתה לי בעית פיוזים אחרת השבוע וייתכן שהחלפתי/הכנסתי/הוצאתי איזה פיוז כשהסוויץ' היה פתוח. ברור לי שזה טעות, אבל האם עד כדי השפעה על מערכות אחרות???

.............

מכל מקום- תודה ואיידע על התוצאות.

דווקא אתה בעצמך כותב מה המקור לבעיה!. להבא תזכור - לא להתעסק עם הפיוזים שהסוויץ' פתוח, אפילו לא שהמפתח בפנים.

 

לגבי ניתוק המצבר כמה טיפים:

תוציא מפתח מהסוויץ' - חשוב מאוד כי אחרת הוא יתקע בפנים

תנתק את הקוטב השלילי בלבד

תאבטח את החיבור כך שלא יגע בשום דבר אחר

תשאיר את העסק מנותק ללפחות חצי שעה (אני אישית נעלתי את האוטו עם המפתח והלכתי הביתה)

תחבר חזרה את המצבר, תוודא שהעסק סגור טוב.

תניע את האוטו ובל יקשר אם הנורה דולקת או לא, אתה צריך לבצע נסיעה של לפחות רבע שעה בתוואי שדומה לדרך שבה אתה נוסע בדרך כלל ובסגנון נהיגה דומה כדי שמחשב הרכב ילמד מחדש את סגנון הנהיגה והנסיעה שלכם. אם לא תעשה את זה אתה עלול להרגיש שינויים לרעה בביצועים.

 

אגב וכמו שאמרתי - אני בפירוש לא בטוח שהעסק יצליח, שניתוק מצבר מוחק תקלות.

 

היום הייתי במוסך המרכזי והיו שם לפחות שניים או שלושה אשנים שבאו, בעצם, למחיקת תקלות, נורות שנדלקו מסיבות שונות ומשונות.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי היתה את אותה הבעיה, ואפילו את אותה הבעיה של הנורה בתיקרה (באופן מפתיע, גם אחרי שאני התעסקתי עם הפיוזים)

הפתרון הוא פשוט- אתה נוסע עם הרכב למוסך מורשה פיאט, ופה תרשה לי להמליץ לך בחום רב על מוסך מורשה פיאט "שמשון" שביהוד, ושם תמורת סכום מסויים יאפסו לך את התקלה דרך התחברות עם שקע דיאגנוסטיקה למחשב.

 

ניתוק מצבר לא יעזור, כך גם משחק עם הסוויץ' של הכרית אויר.

 

בהצלחה,

 

שי.

פורד פיאסטה 83':arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה סטודנט על האזהרות- נרשם!

 

שי, צדקת כי סיבוב הסוויץ' של כרית האוויר לא עזר, וכך גם ניתוק המינוס מהמצבר ל-3 שעות. הבעיה נשארה- כרית אוויר דולקת קבוע ומושב התינוק מהבהב.

כנראה שפניי מועדות למוסך.

תודה לכולכם בכל אופן.

אני לא נוסע מהר, אני טס נמוך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה סטודנט על האזהרות- נרשם! שי, צדקת כי סיבוב הסוויץ' של כרית האוויר לא עזר, וכך גם ניתוק המינוס מהמצבר ל-3 שעות. הבעיה נשארה- כרית אוויר דולקת קבוע ומושב התינוק מהבהב. כנראה שפניי מועדות למוסך. תודה לכולכם בכל אופן.
תיארתי לעצמי שזה לא יעזור...היתה לי תקווה קלושה שאולי, אולי...

 

המצב כרגע הוא שמערכת כריות האוויר - לא של הנהג ולא של הנוסע - אינה עובדת.

זה מוגדר כבעיה בטיחותית - בגלל זה הנורה האדומה.

לכן מומלץ מאוד ליסוע בהקדם האפשרי למוסך מורשה פיאט שיתחברו למחשב וימחקו את התקלה ויבדקו שהמערכת תקינה.

 

אם תכתוב מהיכן אתה בטוח מישהו יוכל להמליץ לך על מוסך מורשה שפתוח גם ביום שישי, יש באיזור המרכז כמה כאלה.

 

העלות אמורה להיות 100-250 ש"ח, גג, לדעתי.

 

אגב, אתה בטוח שפיוז F50 של כריות האוויר לא שרוף ? (למרות שככל הנראה הבעיה היא שהתעסקת עם F37 שהסוויץ' היה פתוח, נכון ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב בדיקתי האחרונה, F50 תקין, וכן, כנראה שהתעסקתי ב37 כשהסוויץ' היה פתוח.

 

אני מת"א, עם עדיפות למוסך טוב באיזור קניון איילון/פ"ת. אסע גם דרומה אם צריך, אבל עדיף, אתם יודעים.

אני לא נוסע מהר, אני טס נמוך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב בדיקתי האחרונה, F50 תקין, וכן, כנראה שהתעסקתי ב37 כשהסוויץ' היה פתוח.

אני מת"א, עם עדיפות למוסך טוב באיזור קניון איילון/פ"ת. אסע גם דרומה אם צריך, אבל עדיף, אתם יודעים.

תסתכל ברשימה בעמוד הזה:

http://www.fiat.co.il/agencies.php

יש שם דף עם המוסכים באזור המרכז.

 

מבין אילו שאולי פתוחים ביום שישי ושווים משהו:

יש את מוסך איטליאנו באזור הקניון - מאחורי אוטו דיפו וקרוב מאוד לז'בוטינסקי. המנהל הוא ויקטור, אדם די נחמד.

בתל אביב מוסך "אמיר".

ביהוד מוסך "שמשון" - היו פה המלצות עליו.

 

בעיקרון, לי עושה רושם שמה שצריך זה "מחיקת תקלות מהמחשב" אם המוסך יטען שיש תקלה רצינית אז תפעיל שיקול דעת - זו אמנם תקלה בטיחותית אבל האוטו נוסע, ככה שאפשר לקבל חוות דעת נוספת.

 

המוסך המרכזי, למיטב ידיעתי, סגור בשישי.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל בעלי פיאט ספייס: אם מתג ההצתה פועל ובעזרת מפתח אחר אתם מנתקים או מחברים את מתג כרית אויר ימין אז נרשמת תקלה במחשב כריות האויר ונדלקת נורת תקלה.

לכן תמיד להקפיד לבצע נתוק/חבור כרית אויר ימין כשמתג ההצתה כבוי.

במוסך איטלינו פנה לויקטור או לשמעון, במוסך שמשון לחיים או לשמשון ובמוסך אמיר לתומר.

בברכת חג שמח ונא עדכן בתוצאות - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...