Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שדרוג מערכת שמע בפולו 2020


פוסטים מומלצים

אהלן,

התחדשתי בפולו יד 2. בינתיים הספקתי לנסוע רבע שעה הביתה לאחר הרכישה ושמעתי קצת ספוטיפיי ורדיו.

ייקח לי עוד זמן להתרגל למערכת OEM שיש בו, כיוון שהאוטו הקודם והאהוב שלי ישן מאוד.

יש לי בו מערכת שכוללת HU של פיוניר, מגבר 4 ערוצים של ARC, קומפוננט מורל אוביישן וסאב של סאנדאון (נראה לי 8 אינצ'). יש לי עוד מגבר של הרץ ישן מנותק (תכף נגיע אליו). היה גם בידוד בדלתות הקדמיות.

אני לא מכיר את הפרוצדורה במערכות OEM כאלה ואיך עושים את זה, אז אשמח לשמוע מבעלי ידע ונסיון איך כדאי לגשת לעניין.

לגבי המגבר - אני לא בטוח שאהבתי את התוצאה של הARC יותר מאת ההרץ. אהבתי את הסאונד שלו מאוד. אני יודע שבהרץ יש מנחת, כך שאמור להיות אפשרי לחבר מערכות כאלה ישירות ולא צריך לקנות HU וכאלה.

כאמור, אני שייך לדור קודם אז אשמח להחכים.

 

עמרי

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, carless driver כתב:

אהלן,

התחדשתי בפולו יד 2. בינתיים הספקתי לנסוע רבע שעה הביתה לאחר הרכישה ושמעתי קצת ספוטיפיי ורדיו.

ייקח לי עוד זמן להתרגל למערכת OEM שיש בו, כיוון שהאוטו הקודם והאהוב שלי ישן מאוד.

יש לי בו מערכת שכוללת HU של פיוניר, מגבר 4 ערוצים של ARC, קומפוננט מורל אוביישן וסאב של סאנדאון (נראה לי 8 אינצ'). יש לי עוד מגבר של הרץ ישן מנותק (תכף נגיע אליו). היה גם בידוד בדלתות הקדמיות.

אני לא מכיר את הפרוצדורה במערכות OEM כאלה ואיך עושים את זה, אז אשמח לשמוע מבעלי ידע ונסיון איך כדאי לגשת לעניין.

לגבי המגבר - אני לא בטוח שאהבתי את התוצאה של הARC יותר מאת ההרץ. אהבתי את הסאונד שלו מאוד. אני יודע שבהרץ יש מנחת, כך שאמור להיות אפשרי לחבר מערכות כאלה ישירות ולא צריך לקנות HU וכאלה.

כאמור, אני שייך לדור קודם אז אשמח להחכים.

 

עמרי

 

לגילוי נאות אני עובד בתחום ובעל סדנה 

ברכבים החדשים מנחת רגיל לא יעזור לך צריך או מנחת מאוד מתקדם או מגבר משולב dsp שיועד לעשות הדמיה של רמקולים 

  • אהבתי 1

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, carless driver כתב:

תוכל להסביר קצת יותר? מה הכוונה מנחת מאוד מתקדם?

מה טכנית שונה במערכת הזאת ממערכות קודמות?

יש ברכבים החדשים טריק שהיצרן הכניס כדי לסבך לאנשים את ההתקנה

אם המערכת המקורית לא מרגישה שיש רמקול בקצה הרדיו מפסיק לאפשר לך להשתמש בו ולהעלות עוצמה 

לכן יש מנחתים יקרים כמו אודיו קונטרול שעושים הדמיה של התנגדות שיש ברמקול 

וזה ״עובד״ על הרדיו

בעיקרון עדיף דיספי כדי להשיג גם יכולת כיוון לטעמך

  • אהבתי 1

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.11.2024 בשעה 12:18, carless driver כתב:

כאמור, אני שייך לדור קודם אז אשמח להחכים.

מעבר למה שנכתב 

ישנה גם אפשרות להחליף את המכשיר המקורי במערכת מולטימדיה "תואמת מקור" 

ראה כאן

או כמו שנאמר להוסיף מנחת מתאים 

זה לא מאוד יקר.

 

מכשירים כמו :

HELIX AAC.3

audio control lc1i

audio control lc2i pro

 

או אופציה יותר יקרה כמו DSP ברמת כניסה כמו למשל :

HELIX DSP Mini MK2

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. אני חושב שאני מעדיף להוסיף מנחת, קצת חקרתי והבנתי שהתוצאה לא רעה בכלל.

עקרונית העדיפות הראשונה שלי היא לחסוך במקום לכן מעדיף להימנע מDSP.

האם audio control lc1i יספיק בשביל לחבר קומפוננט וסאב?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, carless driver כתב:

העדיפות הראשונה שלי היא לחסוך במקום

זה מנותק מהמציאות. השיקול שלך הוא אולי כספי ;), כי DSP של חברה מוכרת נמכר במחיר משמעותית גבוה ממנחת פשוט (וגם זה יכול להיות פתיר-DSP סיני) וכך גם עלות ההתקנה ובעיקר הכיוון שלו אם לא תבצע זאת לבד.

 

לדוגמה לחברת Match מבית אודיוטק-פישר (הליקס, בראקס) יש מתאמי חיווט plug&play לרכב שלך שמתחברים למגברים משולבי DSP שלהם/שאר המוצרים מאותו בית (שאגב משווקים ע"י ספונסר בפורום, שאין לי שום קשר אליו, Caraudio בדביקים ואפשר להתייעץ איתם).

מוצרים לדוגמה כמו UP 6DSP או M 5.4DSP שאפילו כוללים מגבר צנוע בתוכם, הם בגודל כף היד שלך (13x13x4.6ס"מ ו-11x8.5x3.5ס"מ בהתאמה) ויכולים להיות מוסלקים בקלות. גם מעבדים אחרים לא בהכרח תופסים הרבה מקום ואפשר להתקינם במקומות שלא תופסים מהנפח השימושי של הרכב (מתחת לרצפת תא מטען, מתחת לכיסאות, מאחורי דשבורד).

 

מוצרים כאלו גם מאפשרים לך לעיתים הרחבות מבחינת הכנסת אות סאונד איכותית יותר מנגן חיצוני/טלפון.

 

מציע שתראה את השרשור של אדי, @lanosforce, על התקנה של מוצרים כאלו:

 

וגם את השרשור שלו לגבי אינטגרציית OEM, כל עוד אתה אכן לא מתכוון להחליף את היחידה המקורית:

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, carless driver כתב:

האם audio control lc1i יספיק בשביל לחבר קומפוננט וסאב?

כל המכשירים שציינתי יתאימו 

איזה דגמים מדוייקים של מגברים יש לך.?

ציוד נוסף.?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מגבר 4 ערוצים של arc נראה לי זה XDI 450.4 והרץ ep4 (מנותק).

הסאב הוא sundown בתיבה סגורה וקטנה

עריכה אחרונה על ידי carless driver
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.11.2024 בשעה 02:38, Tom_22 כתב:

זה מנותק מהמציאות. השיקול שלך הוא אולי כספי ;), כי DSP של חברה מוכרת נמכר במחיר משמעותית גבוה ממנחת פשוט (וגם זה יכול להיות פתיר-DSP סיני) וכך גם עלות ההתקנה ובעיקר הכיוון שלו אם לא תבצע זאת לבד.

 

לדוגמה לחברת Match מבית אודיוטק-פישר (הליקס, בראקס) יש מתאמי חיווט plug&play לרכב שלך שמתחברים למגברים משולבי DSP שלהם/שאר המוצרים מאותו בית (שאגב משווקים ע"י ספונסר בפורום, שאין לי שום קשר אליו, Caraudio בדביקים ואפשר להתייעץ איתם).

מוצרים לדוגמה כמו UP 6DSP או M 5.4DSP שאפילו כוללים מגבר צנוע בתוכם, הם בגודל כף היד שלך (13x13x4.6ס"מ ו-11x8.5x3.5ס"מ בהתאמה) ויכולים להיות מוסלקים בקלות. גם מעבדים אחרים לא בהכרח תופסים הרבה מקום ואפשר להתקינם במקומות שלא תופסים מהנפח השימושי של הרכב (מתחת לרצפת תא מטען, מתחת לכיסאות, מאחורי דשבורד).

 

מוצרים כאלו גם מאפשרים לך לעיתים הרחבות מבחינת הכנסת אות סאונד איכותית יותר מנגן חיצוני/טלפון.

 

מציע שתראה את השרשור של אדי, @lanosforce, על התקנה של מוצרים כאלו:

 

וגם את השרשור שלו לגבי אינטגרציית OEM, כל עוד אתה אכן לא מתכוון להחליף את היחידה המקורית:

 

 

זה נראה נהדר, אבל זה לא הכיוון שלי. אני אוהב לשמוע טוב, גם בבית וגם באוטו, ברכב הקודם היה לי גם בידוד אקוסטי ומערכת שהותקנה ברמה הכי גבוהה שיש.

אבל אני נוסע מעט יחסית ולא מתכוון להיכנס להשקעה גדולה. לכן גם רציתי להשתמש בציוד הישן שלי ככל שניתן. אני לא רוצה לקנות ציוד חדש באלפי שקלים, מה גם שבאוטו אני שומע בעיקר ספוטיפיי. אני כבר לא מתכוון למלא את האוטו בדיסקים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז קודם כל, טוב שאתה מציין כעת שנושא ההשקעה הוא פקטור רלוונטי. זה תמיד חשוב לציין מגבלות תקציב באופן מפורש ולא לתת לנו לנחש מניסוח הדברים שלך בין השורות.

 

שנית, אין בעיה להשתמש בציוד הישן שלך. אז במקום מעבד משולב מגבר, לחפש רק מעבד נפרד שיענה על הנדרש.

כך שאני עדין נוטה להמליץ להשקיע במעבד קול בסיסי לפחות או אינטגרטור כלשהו אחר שיכנס בטווח שבין יחידת הראש שלך לשאר הציוד או שיאפשר שימוש מקביל ביחידת הראש לצד הזרמת אודיו איכותי יותר מהטלפון. אפשר גם לנסות לחפש יד שניה כדי להוזיל עלויות.

 

אף אחד אגב לא דיבר על דיסקים 😅 לגבי ענין הזרמת אודיו מהרשת אקשר לעוד שרשור עדכני של אדי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק, לא פירטתי על עניין התקציב וזה באמת חשוב כדי להבין, מתנצל.

הבעיה שלי היא שעניין ההשקעה הוא טריקי, קודם כל בגלל שהסאונד בפולו - גם במערכת המקורית - הוא סבבה לגמרי, בעיקר בגלל שבידוד הרעשים הרבה יותר טוב ממה שהיה לי בסיטרואן. אני עדיין זוכר את ההבדל אחרי ששמתי מגבר וקומפוננט, ואחרי שהוספתי סאב ובסוף עם הבידוד בדלתות והמגבר החזק יותר. אני כן מעוניין לשפר את הקיים - את הבאס, את ההפרדת צליל, את הפירוט.

ובכל זאת, מבחינתי ברכב, כשהמקור העיקרי הוא ספוטיפיי, והמערכת OEM היא חשובה לתפעול ונוחה מאוד כך שההפסד בלהחליף אותה הוא משמעותי, אני חושב שיש תקרה מסוימת לכמה אפשר לשפר.

אבל אם הייתי מתחיל מאפס (כלומר בלי ציוד בכלל) או שהיית אומר לי שהרכיבים הקיימים שלי לא רלוונטיים אז הייתי אומר תודה ושלום ולא נכנס להשקעה הזאת.

בגדול קיוויתי שאוכל להסתפק בעד 2500 ש"ח להעברה של המערכת הקיימת לאוטו החדש.

ומצד שני, אם תגיד לי שלקנות משהו בכמה מאות שקלים זה כמו לא להשקיע בכלל ולא יתן שיפור, אז אני אמתח את התקציב בכמה שצריך.

 

Having said that-

על איזה מעבד אתה ממליץ? כלומר כמה ערוצים ומה צריך שיהיה בו? האם זה ייתן הבדל ניכר ביחס לaudio control lc2i pro למשל?

עריכה אחרונה על ידי carless driver
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקציב הזה כולל גם עלות התקנה וכיוון או רק לציוד ובכוונתך להתקין לבד (וגם אז חלק ממנו ילך על אביזרי התקנה שידרשו)?

 

הסרטון הזה יצא בתזמון טוב להראות מה פוטנציאלית (כי אצלך סביר שמעט שונה) הבעיה בסיגנל של מערכת מקורית אם לא מתקנים או עוקפים אותו. אפשר להתמקד בדקות 8:48-13:40.

אגב, לאותו בחור יש גם סרטון וחצי של השוואת איכות של שרותי הזרמת מוזיקה (העלתי אותם בשרשור שקישרתי אליו בהודעה האחרונה).

 

רק לוודא, איך אתה מזרים כרגע מספוטיפיי למערכת - BT? אנדרואיד אוטו/קארפליי? כבל AUX?!

אני מניח שאחד מהראשונים והשליטה היא דרך יחידת הראש וכפתורי הגה (אם קיימים), נכון?

 

לגבי ה-LC2i Pro, מדובר במנחת קצת יותר מתוחכם, אבל מבחינת עיבוד של האות, עד כמה שאני מבין הוא יכול/מתוכנן רק "לשפר" את ה-Low end (אותה פונקציה בשם AccuBASS) ולא נוגע בשאר. אולי בהקשר הישיר הזה עדיף משהו כמו Kicker Smart Line-out Converter (אם כי גם לו יש חסרונות למשל בדמות רק זוג ערוצים ללא שליטה מרחוק) או מוצר דומה אחר.

 

לא חושב שתמצא DSP "מלא" עם פחות מ-6 ערוצי יציאות. שזה אחלה לעבודה אקטיבית עם סט קדמי וסאב, למשל.

אני לא ממש יודע להמליץ לך על מוצר כזה או אחר ספציפיים (יותר זורק רעיונות ;)) , אבל תיקח לדוגמה את זה (שגם אודיו קינג התייחס אליו, אבל עדין לא בהכרח המוצר הנכון עבורך, גם תקציבית) שכולל גם כניסה אופטית וכמדומני גם אפשרות של כרטיסי הרחבה, במידה שתרצה בעתיד לשלב מקור אודיו איכותי יותר שלא יעבור דרך המערכת המקורית. 2 הודעות אחורה שלי גם רמזתי לכיוון של DSP סיני למשל שיהיה זול אבל קצת פחות אפוי אולי ביחס לחברות מוכרות בתחום ו/או מציע פחות אפשרויות כיוון דרכו.

 

חשוב לי להבהיר שוב - שימוש ב-DSP מלא לא הופך את החיים לקלים יותר, אבל הוא עם פוטנציאל משמעותי לשפר את התוצאה הסופית.

הוא דורש כיוון נכון לאוזניים שלך (למרות פונקציות אוטומטיות בחלקם), שלוקח זמן, בוודאי אם רוצה לנסות לבד מה שדורש ללמוד את העסק. אחרת זמן=כסף במקרה של איש מקצוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב לי לומר שאני מאוד מעריך את התגובה והסבלנות.

במחשבה המקורית שלי התקציב אמור לכלול גם התקנה.

במערכת הקודמת שמעתי מספוטיפיי דרך BT, בעבר הייתי שומע המון MP3 מUSB וכמובן דיסקים.

הBT בפיוניר היה סבבה מבחינתי, כולל אחרי השוואה לCD למשל. הסאונד ברכב היה מוגבל בסופו של דבר (רעש נסיעה וכו') שאני מרגיש שלהתעסק באיכות האות זאת פריבילגיה עצומה.

 

לא הייתי רוצה לקנות DSP סיני. אם DSP זה הפתרון, אני מעדיף לקנות פעם אחת משהו טוב ולסגור את הסיפור. אני גם לא מאלה שמתכוונים להתעסק עם כיוונים או שידרוגים כל היום. סאונד מעניין אותי מאוד, אבל היום זה בעיקר בשביל ליהנות מהמוזיקה. אני לא מחפש שלמות, אני מחפש שיהיה כיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה לגבי מקור המוזיקה/הזרמה היה לגבי המצב כיום, בפולו. כדי לנסות לחשוב על מסלול איכותי יותר ממנו ועד לרמקולים מבלי לפגוע יותר מדי בנוחות התפעול, למרות שאין יותר מדי משחק עם זה. 

 

הבטתי בהודעות עבר שלך וראיתי שגם עם הסיטרואן עזרתי "לדרדר" אותך להוצאות נוספות 😅 (למרות שהבעת סיפוק מהתוצאות) אז למרות שאין לי שום בעיה לעשות זאת שוב 😜 אתה צריך להחליט לעצמך מה מתאים לך. זה בהחלט אפשרי שתהיה מסופק מתוצאה שיניב מנחת כזה או אחר יחד עם שאר הציוד שלך (שגם לא צעיר במיוחד), אבל אין שום ספק שמעבד טוב וכיוון נכון יהיו עדיפים משמעותית (וכאמור, יכולים לתת פתח להרחבת ממשק מקור אות איכותי אף יותר). 

 

אני מציע שתבחן קצת יותר לעומק את הנושא של מה מעבד קול יכול לתת לך, ובמקביל התייעץ גם עם מתקינים רלוונטים (בין אם יוסי אלפיין מהסיבוב הקודם או אחרים, כמו דניאל שהגיב בשרשור פה למרות שהוא מהצפון, ועוד) כדי לקבל אומדן מחיר לאפשרויות ההתקנה שעלו כאן. בנוסף שווה לדעתי להתייעץ גם ישירות מול @CarAudio Workshop לצורך הענין, כדי להבין איזה מוצר יכול להתאים לצרכים שלך במסגרת תקציב "שפוי". 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...