Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי לכולם,

 

חברה רוצה לקנות סיטרואן C4 קקטוס, גיר ידני.

הומלץ לה על מכון בדיקה בחיפה, שהיה סגור והפנה אותה למכון שכן - ל-"סופר טסט חיפה".

הבדיקה הוזמנה על ידה. האם שווה לקנות ולתקן את הליקויים? אם כן, בכמה הם בערך מוערכים?

image.thumb.jpeg.a7e43ec5949c81abbcfd8adb6a81cbe8.jpegimage.thumb.jpeg.9c533e381fae7fb4a3b3838d6a78b21a.jpegimage.thumb.jpeg.a6deb5c1ff1c507bacd54caa3511814f.jpegimage.thumb.jpeg.3a1e5114b9bc50a3a81396cdee88b4f0.jpegimage.thumb.jpeg.92b82dab7fce9be04b4605240cd14e11.jpeg

אשמח לחוות דעתכם, ותודה רבה לעוזרים 🙂

 

עריכה אחרונה על ידי Merofaza
פורסם

אין משהו חריג בבדיקה.

אתם מודעים לבעיית הטיימינג ברכבים הללו?

הרצועה יכלה להתפורר לפני מועד החלפתה ולגרום לנזק כמו צריכת שמן.

מה ה ק״מ?

מתי היא הוחלפה?

יש תיעוד טיפולים?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 14 שעות, Merofaza כתב:

האם שווה לקנות ולתקן את הליקויים? אם כן, בכמה הם בערך מוערכים?

 

קשה לדעת, כי הם כתבו בצריך לעשות כיוון פרונט כאשר הבדיקה מראה שהסטייה היא כול כך מינימלית שלא באמת מצריכה כיוון. 

אז לך תדע מה משאר הליקויים זה באמת אמיתי או סתם בולשיט. 

בכול מקרה לא ניראה שיש ליקויים ברכב, אבל כן, עניין הטיימינג במנועים האלה הוא בעייתי מאוד, ואם הרצועת הטיימינג לא הוחלפה עד עכשיו, לא הייתי מתקרב לרכב. 

פורסם

אם מדובר בדגם הטורבו, אז כדאי לוותר כדי שתחסך עוגמת נפש לחברה. המנוע טורבו הוא ״רעה חולה״ במיוחד שמדובר במכונית משומשת בת 8.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)

תודה רבה לכולם.

הרכב אינו טורבו, וה-ק"מ הוא 110K.

הרצועה הוחלפה לפני כ-4 שנים, אמר שיש מסמכים, אעלה אותם בקרוב.

יש עוד דברים שמומלץ לבדוק לגביהם?

עריכה אחרונה על ידי Merofaza
פורסם

הערה קטנה שלי להתייחסות, אבל בודאי לא לפסילה.

 

צמיגים שונים על לאותו סרן זה טיפול לא טוב ברכב. הקפדנים לא מגיעים למצב הזה. לכשעצמו זה עניין שמאבד משמעות עם החלפת הצמיגים אבל מעיד שאולי הרכב לא תוחזק פיקס. רק מחזק את המוטיבציה הקיימת תמיד לבדוק תיעוד טיפול ברכב.

 

ואחרי שכתבתי את זה אני מכיר אנשים (כולל במשפחתי) שמטפלים בהקפדה ברכב במוסך יבואן שנים רבות וצמיגים מחליפים כמו חאפרים גמורים. כלומר זבל של צמיגים ולא מקפידים על זהות צמיגים בסרן. ועדיין אצלי זה מדליק נורה אדומה קטנה.

פורסם

 

לפני כשעה, Merofaza כתב:

תודה רבה לכולם.

הרכב אינו טורבו, וה-ק"מ הוא 110K.

הרצועה הוחלפה לפני כ-4 שנים, אמר שיש מסמכים, אעלה אותם בקרוב.

יש עוד דברים שמומלץ לבדוק לגביהם?

כיוון שהרצועה הוחלפה לפני הזמן, הייתי

מבקש היסטוריה ממוסך יבואן לראות שהרכב לא נכנס עם תקלת מנוע בעקבות התפוררות של הרצועה, כי הרצועה לפי היבואן צריכה להיות מוחלפת כול 6 שנים או 105 אלף ק״מ.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

image.thumb.jpeg.94173f0f9139ff9b96913c3be3c63897.jpegמצרף תמונה של הטיפול לרכב. התבצע ב-2022, אבדוק לגבי היסטוריה קודמת. מאיזה מוסך יבואן לבקש? אפשר לדעת בוודאות שהוא הלך למוסך היבואן? או מוסך יבואן באזור שלו (חיפה?). ביקשתי מסמכים נוספים, לראות כמה שיותר טיפולים מהעבר.

פורסם (נערך)

סט טימינג הוחלף אחרי 5.5 שנים ו 105 אלף קילומטרים - לפי ההוראות..

אני לא כל כך אוהב שבאותו הטיפול של החלפת טיימינג, הורידו קרטר מנוע וניקו שם. כנראה הרצועה התחילה להתפורר. אבל לא בטוח שנגרם נזק למנוע - עברו שנתיים מההחלפה.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

בדגם האטמוספרי, הרצועה לא נוטה להתפורר. מדובר במנוע עם הזרקת סעפת, לא הזרקה ישירה כמו בדגם המוגדש. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

פירוק קרטר וניקוי לא נכלל בשגרת הטיפולים המתוכננת. 

יכול להיות גם סתם בוצה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני שעתיים, yulianx כתב:

מבקש היסטוריה ממוסך יבואן לראות שהרכב לא נכנס עם תקלת מנוע בעקבות התפוררות של הרצועה, כי הרצועה לפי היבואן צריכה להיות מוחלפת כול 6 שנים או 105 אלף ק״מ.

 

אם בעל הרכב הוא לא אחד שהסתובב בקארספורום, אין לו שמץ של מושג על זה. מבחינתו החלפת טיימינג זה כול 10 שנים או 160 אלף. 

אני לא אתפלא בכלל אם ההחלפת טיימינג באה בעקבות הדלקות נורה. 

אפשר לראות בשרשור הזה של חבר פורום עם המנוע הנ"ל, שההתפוררות הרצועה התחילה אצלו כשהרכב בן 6 עם כמעט 60 אלף. במקרה כאן ההחלפה נעשתה כשהרכב עם 100 אלף קילומטר

 

 

פורסם
לפני 5 שעות, Merofaza כתב:

וה-ק"מ הוא 110K.

בטיפול שעשו לרכב את הטיימנג (6/22) הרכב היה עם 105k, זה לא קצת מוזר שהרכב נסע רק 5k בשנתיים?

סבא שלי עם רכב אספנות (סובארו לגאסי שנת 92) נוסע יותר.

image.thumb.jpeg.94173f0f9139ff9b96913c3be3c63897.jpeg

פורסם
לפני 8 שעות, Merofaza כתב:

image.thumb.jpeg.94173f0f9139ff9b96913c3be3c63897.jpegמצרף תמונה של הטיפול לרכב. התבצע ב-2022, אבדוק לגבי היסטוריה קודמת. מאיזה מוסך יבואן לבקש? אפשר לדעת בוודאות שהוא הלך למוסך היבואן? או מוסך יבואן באזור שלו (חיפה?). ביקשתי מסמכים נוספים, לראות כמה שיותר טיפולים מהעבר.

לך לא יתנו פירוט, רק לבעל הרכב. הרצועה אכן הוחלפה בזמן ולא כמו שאמרת בהתחלה לפני 4 שנים.

הפירוק קרטר וניקוי יכול להדליק נורה.

 

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 6 שעות, רק ידני כתב:

בטיפול שעשו לרכב את הטיימנג (6/22) הרכב היה עם 105k, זה לא קצת מוזר שהרכב נסע רק 5k בשנתיים?

סבא שלי עם רכב אספנות (סובארו לגאסי שנת 92) נוסע יותר.

image.thumb.jpeg.94173f0f9139ff9b96913c3be3c63897.jpeg

מדובר בסטודנט מחו"ל שעשה נסיעות פעם בשבוע בשביל לעשותקניות בעיר, לכן סה"כ סביר.

אז סה"כ הבדיקות נראות סבירות? אני לא מבין די הרבה מהמושגים שהוזכרו כאן 🙂

אנסה להעלות עוד מסמכים כשהיו.

 

בנוסף - החברה היא סטודנטית מחו"ל, ודי מתקשה להוציא ביטוח. אף אחד לא רוצה לעשות ביטוח למישהי שלא דוברת עברית, והיחידים שכן (פניקס) דפקו מחיר לא רציונלי. למישהו יש נסיון בנושא במקרה?

 

ושוב, תודה רבה לכל העוזרים, אני מעריך את זה מאד.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...