Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 780 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלומות לכולם. אני מעוניין לעזור לחבר שיש לו דירת גג ורוצה לבצע איטום בתצורת רולקה - בעצמו.
צירפתי תמונה מהאינטרנט לצורך המחשה, חלק מהגג שלו ניראה כך.
אני חושב על ביצוע כזה:

פירוק וניקוי כל הטיח הרופף
לשווף היטב במים לצורך ניקוי
יישום צמטיט עם רשת פיבר, לשיריון
על זה - צביעה של אקרילפז

 

העזרה שאני מבקש מהמומחים פה:

האם שלב הביצוע שאני חושב עליו - נכון? מבקשים לבצע בעצמנו ובתצורה הכי פשוטה וזולה. כל רעיון יתקבל בברכה.
תנו בבקשה עוד שמות מקבילים לחומרים שנתתי כאן. השמות הם מהזיכרון שלי ובהחלט יכול להיות שיש כבר חומרים חדשים, מתקדמים יותר.
תודה מראש!

 

 

רולקה-1.jpg

פורסם

הקונץ הכי גדול ברולקה, הוא מניעה של חדירת מים מתחתיה, בנק' החיבור לקיר ולרצפה.

יש חשיבות לכיוון היריעה המסיימת במפגש הרצפה. 

יש חשיבות לשן בידודים, אפילו אם היא עשויה מפרופיל אלומינים.

הרולקה עצמה היא החלק הכי מינורי במערכת.

 

עם זאת, שימוש בטיט "משופר" באיזה תוסף אוטם של סיקה, יכול ליצור איטום סביר על קיר בלי שום פרט תקני ויריעות.

רק אין לי מושג איך זה יתחבר לצד של היריעות הקיימות. אם הן טיפה רופפות, זה יתנתק מהן  אחרי שבוע....

  • אהבתי 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

עדיף תמונות מהשטח מאשר תמונות מהאינטרנט. ככה לפחות יהיה אפשר לתת חוות דעת קצת יותר רצינית.

 

  • רעיון טוב! 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 23 שעות, ירחמיאל כתב:

אני חושב על ביצוע כזה:
פירוק וניקוי כל הטיח הרופף
לשווף היטב במים לצורך ניקוי
יישום צמטיט עם רשת פיבר, לשיריון
על זה - צביעה של אקרילפז

 

שני דברים:

 

1. עבור רולקות או שכבת בסיס למילוי בטיח (אם צריך) - תשתמש בהרבצה צמנטית.

    היתרונות: לא נסדקת, מונעת חדירת מים, מגיעה כתערובת מוכנה (רק להוסיף מים ולערבב) - וכבונוס לכל הטוב הזה -> זה לא יקר... (כ 25 שח [בממוצע]  לשק של 25 ק"ג).

2. על ההרבצה ליישם חומר איטום ***גמיש*** עמיד במים על בסיס פוליאוריטן - כדוגמא: סיקה טיקסו 560 + רשת סיבי זכוכית (או רשת צפופה וחזקה שתתאים למשימה).
    במידה ולא מצאת רשת סיבי זכוכית או משהו אחר - חפש בד-שאינו-ארוג למשימה זו (בד שאינו ארוג = כמו זה של המפות החד פעמיות שקונים בגלילים של 25 מטר *או* המטליות הרב פעמיות שקונים בגלילים קטנים למטבח. יש סוג מסויים שהוא בד שאינו ארוג).

 

איציק

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בתאריך 3.5.2024 בשעה 12:30, איציק נ. כתב:

 

שני דברים:

 

1. עבור רולקות או שכבת בסיס למילוי בטיח (אם צריך) - תשתמש בהרבצה צמנטית.

    היתרונות: לא נסדקת, מונעת חדירת מים, מגיעה כתערובת מוכנה (רק להוסיף מים ולערבב) - וכבונוס לכל הטוב הזה -> זה לא יקר... (כ 25 שח [בממוצע]  לשק של 25 ק"ג).

2. על ההרבצה ליישם חומר איטום ***גמיש*** עמיד במים על בסיס פוליאוריטן - כדוגמא: סיקה טיקסו 560 + רשת סיבי זכוכית (או רשת צפופה וחזקה שתתאים למשימה).
    במידה ולא מצאת רשת סיבי זכוכית או משהו אחר - חפש בד-שאינו-ארוג למשימה זו (בד שאינו ארוג = כמו זה של המפות החד פעמיות שקונים בגלילים של 25 מטר *או* המטליות הרב פעמיות שקונים בגלילים קטנים למטבח. יש סוג מסויים שהוא בד שאינו ארוג).

 

איציק


איציק תודה רבה. זה המידע שבעצם חיפשתי.
האם 'הרבצה צמנטית' היא בעצם ה- צמטיט שאני התייחסתי אליו?
האם 'חומר איטום גמיש' יכול גם להיות האקרילפז שאני התייחסתי אליו? פשוט לי יש עוד פח במצב טוב מהאיטום שעשיתי אצלי לפני החורף.
לחידוד הענין: האם הרולקה עצמה לא צריכה גם היא להכיל רשת שיריון?
ברכות ושבוע טוב.

פורסם
לפני 27 דקות, ירחמיאל כתב:


איציק תודה רבה. זה המידע שבעצם חיפשתי.
האם 'הרבצה צמנטית' היא בעצם ה- צמטיט שאני התייחסתי אליו?
האם 'חומר איטום גמיש' יכול גם להיות האקרילפז שאני התייחסתי אליו? פשוט לי יש עוד פח במצב טוב מהאיטום שעשיתי אצלי לפני החורף.
לחידוד הענין: האם הרולקה עצמה לא צריכה גם היא להכיל רשת שיריון?
ברכות ושבוע טוב.


ה"צמטיט" שהתייחסת אליו יכול להיות מורכב גם מ:צמנט+חול+תוסף אקרילי, אבל בגלל שהכמויות\מינונים (והדיוק שבהם) הוא תמיד בעייתי ונתון לטעויות ועיוותים, כשאתה קונה שק חומר מוכן זה שק מוכן כמו שצריך.

 

מהניסיון שלי בפרוייקטים האחרונים, אימצתי בחום רב את ההרבצה הצמנטית להרבה מאוד תחומים - בינהם נושא הרולקות וההכנה לאיטום. אתה לא מבין איזה חומר נהדר זה. כבר בשלב האשפרה החומר מראה את התכונות המצויינות שלו. אין סדקים בכלל ! (זה משהו שקשה מאוד להגיע אליו בהכנה ידנית של תערובת חול צמנט ותוסף אקרילי).


למיטב ידיעתי הרולקה בעצמה לא צריכה רשת שיריון פנימית.


אפשר להשתמש באקרילפז שיש לך. פשוט החומרים האקריליים נשחקים מאוד מהר בשמש ותחת מים עומדים ו/או זרם מים, לכן המלצתי על החומרים הפוליאוריטניים; הם אומנם יקרים בהרבה אבל יכולת ההישרדות שלהם ביחס לאקריליים (בתנאים האלו) היא טובה לאין שאור.

 

איציק

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...