Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בטיחות אוטו חדשvsאוטו ישן


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1049 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שתי מכוניות נוסעות בכביש 1 אוטו ישן 2 אוטו חדש עם בלימה אוטונומית

האם יושבי האוטו הישן בטוחים יותר כי האוטו החדש לא יפגע בהם לעומת יושבי האוטו החדש שיכולים לחטוף את האוטו הישן ?

  • מעניין 1
פורסם

אפשר לענות על זה תשובה ארוכה עם ניתוח כל מני תרחישים, אבל השורה התחתונה היא שמכוניות חדשות בטיחותיות יותר עבור הנוסעים שלהן. זה גם די ברור מבחינת היגיון וגם ברור מנתוני התאונות. אני אתייחס לבטיחות בכלל.

יש כל מני דברים שמשפיעים על הבטיחות. אחד המרכזיים הוא משקל הרכב. ככל שהרכב גדול כבד יותר, כך נוסעיו מוגנים יותר. הבטיחות משתפרת עם הזמן. מוכניות חדשות יותר בטיחותיות ממכוניות ישנות גם מבנית, גם מבחינת אמצעים, שמגנים על הנוסעים בזמן תאונה, כמו כריות אוויר, וגם מבחינת אמצעים אקטיביים, שמונעים תאונות. כמו כן, היסטורית מכוניות עם הנעה של 4 גלגלים הן בטיחותיות יותר משמעותית ממכוניות עם הנעה של 2 גלגלים. לא ברור אם ועד כמה זה עדיין נכון במכוניות חדשות בישראל. בישראל אין בעיות של קרח על הכביש ובמכוניות חדשות יש מערכות שמשפרות אחיזה, שלא היו בעבר, שיתכן שמצמצמות את היתרון של הנעה של 4 גלגלים. מבחני ריסוק נותנים תמונה, אבל לא מלאה, ואפשר קצת לרמות בהם, למשל ע"י זה שמקטינים את החלונות. זה משפר את את התוצאה במבחנים, אבל מקטין את שדה הראיה ומגדיל את הסיכון לתאונות. ואכן במכוניות חדשות החלונות נהיו יותר קטנים. זה אבל היוצא מן הכלל. ברוב הפרמטרים מכוניות חדשות הרבה יותר בטיחותיות מישנות.

  • מעניין 1
פורסם (נערך)

כן … באתי להישתעשע בסיטואציה הספציפית חח

אגב היה פיגוע בבני ברק שאזרח אמר אני יתן גז על המחבל וההגנות עצרו את האוטו

עריכה אחרונה על ידי דובצע
  • מעניין 1
פורסם

שאלה אחרת בעניין הזה - גדול וישן לעומת קטן וחדש:

ג'אמפי (לדוגמה) 2001 מתנגשת חזיתית בפיקנטו (לדוגמה) 2023. לאיזה נהג יש סיכוי טוב יותר?

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

פורסם
לפני 5 דקות, Froyne כתב:

שאלה אחרת בעניין הזה - גדול וישן לעומת קטן וחדש:

ג'אמפי (לדוגמה) 2001 מתנגשת חזיתית בפיקנטו (לדוגמה) 2023. לאיזה נהג יש סיכוי טוב יותר?

ניראה לי ככול שהמהירות נמוכה זה לטובת הפיקנטו וככול שגבוהה לטובת הגמפי

פורסם
לפני כשעה, Froyne כתב:

שאלה אחרת בעניין הזה - גדול וישן לעומת קטן וחדש:

ג'אמפי (לדוגמה) 2001 מתנגשת חזיתית בפיקנטו (לדוגמה) 2023. לאיזה נהג יש סיכוי טוב יותר?

 

חד משמעית אעדיף את הפיקנטו. 

הג'אמפי 2001 זה רכב שיצא לשוק עוד ב1994, רכבים לא תוכננו אז כדי לעמוד במבחני ריסוק, למעשה הeuro NCAP הופיע רק ב97. ה400 קילו אקסטרה של הג'אמפי לא יצילו אותך בהתרסקות כזאת.

תא הנוסעים שלו פשוט יקרוס וימעך אותך וזה עוד לפני שמדברים על 20+ שנה של התקדמות טכנולוגית בכריות האוויר, חגורות הבטיחות, תכנון וסימולציה של הקינמטיקה של בני אדם ברכב וכ"ו... 

אמנם זה סרטון ישן אבל מדגים מצוין את העניין:

 

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...