Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רפידות textar חוות דעת


שימו לב! השרשור הזה בן 375 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

יש לי פורש בוקסטר 2011, אני צריך להתחיל לחשוב על החלפה של רפידות וצלחות.

מקורי של פורש עולה 12 אלף ש"ח, הציעו לי לקחת את חברת textar הבנתי שהם עצמם מייצרים לפורש

בעיה שלא מצאתי צלחות מחורצות כמו שיש אצלי.

 

מישהו מכיר את החברה? יכול לתת לי המלצה?

יכול לעזור לי למצוא צלחות מחורצות כמו שאני צריך 

תודה רבה 

https://textar.com/en/

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, eyal1985a כתב:

אני רציתי מקורי של פורש אבל הבנתי שזה מגיע ל12 אלף ש"ח 

ביררתי עוד קצת והבנתי שtextar  מייצרים לפורש 

וזה הרבה יותר זול 

 בא נדייק קצת

גם textar מייצרים לפורש. זה תלוי מאוד בדגם ובמערכת הבלימה.

יש להם גם ליינים גנרים (שמתאימים בגדלים לפורש , אבל הם לא 1:1) וגם ליינים של OEM.

אין להם שום יתרון אמיתי או משהו קסום ומיוחד - כל עוד זה יצרן רציני.

רפידה זה רפידה (מקדם חיכוך , עמידות לחום , חומר)

דיסק זה דיסק (פה יש אפילו פחות הבדלים מרפידות)

 

במאמר מוסגר - מאוד מקובל להחליף את הדיסקים המחוררים / מחורצים המקוריים כשהולכים על אפליקציות יותר אגרסיביות דווקא במסלול - בגלל שההבדלים בהולכת חום הם על גבול הלא רלוונטים (במיוחד עם רפידות ספורטיביות) ולעומת זאת הסיכוי לסדוק דיסק מחורר / מחורץ גבוהה משמעותית.

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Liviur כתב:

 

 

במאמר מוסגר - מאוד מקובל להחליף את הדיסקים המחוררים / מחורצים המקוריים כשהולכים על אפליקציות יותר אגרסיביות דווקא במסלול - בגלל שההבדלים בהולכת חום הם על גבול הלא רלוונטים (במיוחד עם רפידות ספורטיביות) ולעומת זאת הסיכוי לסדוק דיסק מחורר / מחורץ גבוהה משמעותית.

הרכב סטנדרטי לחלוטין, כך שמערכת הבלימה היא ללא שיפורים.

להבנתי textar  זה יצרן רציני ביותר ולוקח נתח שוק גבוה במכוניות מסוג זה { מה גם שבקבוצת הוואצפ של המועדון המליצו לי על textar }

לא ממש הבנתי את המשפט האחרון שלך, אשמח ללמוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם יצרן אחד מתוך כמה שמייצרים לפורש את החלקים האלו (כתלות בדגם ובתת דגם).

ברמבו גם עבור חלק מהחלקים של מערכות הבלימה ברכבים האלו - במיוחד בדגמים היותר ספורטיבים.

כאמור - רפידה זו רפידה - דיסק זה דיסק. אלו שני חלקים שאין בהם יותר מדי דברים מיוחדים.

 

לגבי החלק האחרון - כמה חברים שלי במועדון פורש המקומי (וגם מעבר לזה מהחברה שלי - שחלקם אחראיים על המירוצים של NASA - שזה אחד האיגוד מירוצי מסלול הגדולים בארה״ב. אותם חברים - גם בעלי סדנא שכבר 20+ שנים מכינים רכבים לימי מסלול + מתחרים בעצמם) - כשדיברנו על הנושא שיתפו שרוב המכוניות שמשתתפות בWheel to wheel racing - אחד השינויים המאוד נפוצים זה לעבור לצלחות לא מחוררות לא מחורצות כי העמידות לסדקים היא הרבה יותר גבוהה.

זה משהו שקורה בעיקר בחום גבוהה. מכיוון שרפידות מסלול מראש עם טמפ׳ עבודה גבוהה יותר - זה מצב עדיף בהרבה.

כנ״ל לרכבי כביש עם רפידות ספורטיביות.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר, בנהיגה אגרסיבית עם רפידות ספורטיביות עדיף צלחות 'רגילות', לא מחוררות/מחורצות?

אז איפה הן כן מועילות?

לאיזה מצבים הן נועדו?

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון הכי משמעותי שלהן זה הפחתת משקל של מכלול הגלגל.
השני הוא פיזור חום טוב יותר כי יותר שטח פנים.
אבל כמו שכתב ליביו, זה בא על חשבון אורך חיים הן של הצלחת (כי החירור יוצר נק' ריכוז מאמצים פנימיים בצלחת) והן של הרפידה שנשחקה יותר עקב מפגש עם שפת החריצים.

אייל, אם הרכב לא ננהג במסלול\אגרסיבי מאד - הייתי בודק מה יש בהיצע של ברמבו ATE או TRW, לדעתי לא יהיה פשוט למצוא TEXTAR בארץ, אולי אצל אוסקר ביצחק שדה יהיה, הוא היה מייבא אותן פעם.
אם אתה מחפש משהו יותר קיצוני, TAROX או סדרות הקצה של היצרנים המובילים - רק שאלוהים יודע איפה מוצאים את זה כאן, בטח למשהו שהוא לא קופרה\VAG 

  • מעניין 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, Froyne כתב:

אז איפה הן כן מועילות?

לאיזה מצבים הן נועדו?

מועילות על באמת ? 

רכבי מירוץ שמחליפים אותן בתדירות גבוהה עם רפידות מאוד אגרסיביות ששם גם המשחק וגם פיזור חום מידי הכרחי.

לשאר? זה שואו נחמד עם יתרונות פרקטים בעיקר תיאורטיים.

  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא מגיע למרוצים או מסלולים { אולי פעם ב.. לכיף} בדרך כלל הרכב יושב בחניה ויוצא 3 שעות פעם בשבועיים או משהו כזה 

חשוב לי רפידות וצלחות איכותיות לשם עצירה כמה שיותר מהירה וטובה 

 

אז רק ניישר קו 

למסלולים- צלחות מחורצות? 

לכביש נסיעה של 80% נסיעה רגועה מספיק צלחות שלמות { לא מחורצות}

אני לדעתי אלך על הכיוון של ברמבו - למרות שגם TEXTAR  אני יכול להשיג, השאלה מה יותר עדיף ואיכותי?

תודה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, eyal1985a כתב:

אז רק ניישר קו 

למסלולים- צלחות מחורצות? 

לכביש נסיעה של 80% נסיעה רגועה מספיק צלחות שלמות { לא מחורצות}

לכביש - בגדול זה לא משנה במיוחד, צלחות שלמות יהיו כנראה עם אורך חיים ארוך יותר גם להן וגם לרפידות ובלימה שקטה יותר.

למסלול בתצורת ״weekend warrior״ מה שנקרא - גם צלחות שלמות יהיו כנראה עדיפות - בגלל אמינות , ובגלל שההבדל לצלחות מחוררות / מחורצות יהיה על גבול התיאורטי.

 

לרכבי מירוץ הארדקור עם שיגרת תחזוקה קבועה אחרי כל מירוץ - צלחות מחורצות יועילו. כתלות קצת בשימוש.

הנקודה היא שאל תתקע על הסוג צלחות בגלל זה - למעשה לכביש כנראה שאפילו רגילות עדיפות לך.

 

לפני 14 דקות, eyal1985a כתב:

השאלה מה יותר עדיף ואיכותי?

בין 2 יצרנים נחשבים - לצלחות בלימה דומות - מה שיותר זול זה מה שעדיף.

 

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביררתי קצת וbrembo הם אחלה חברה שבעולם, מה גם שאני נוסע בעוד שבועיים וחצי לאיטליה לפגישה אז אמרתי אולי נזמין כבר למלון במידה ויש הדבל במחירים של הרפידות 

מה אתם אומרים ?

 

במידה  ואזמין למלון איזה רפידות מומלצות של brembo עבור הבוקסטר, במחשבה שאני עדיין לא יודע איזה צלחות אני לוקח מחוררו או שלמות, וככל הניראה יהיה גם של brembo

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 375 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...