Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משרד התחבורה: עד 2030 כמעט 100% מהרכב הפרטי יהיה חשמלי


Gopher
 שיתוף

פוסטים מומלצים

סוף סוף משרד התחבורה מתיישר עם המדינות המתקדמות באירופה ומאמץ את הרכב החשמלי. חדשות מעולות לכל מי שרוצה לנשום אוויר נקי:

"קבענו כלים ויעדים להטמעת הרכב החשמלי כשעד 2030 כמעט 100% מהרכב הפרטי עד 3.5 טון יהיה רכב חשמלי ועד שנת 2035 50% מהמשאיות יהיו חשמליות. אוטובוסים עירוניים חדשים יהיו מ-2026 חשמליים. אם רוצים להגיע ליעדים צריך גם לתת גזרים כמו הפחתת מס קנייה, או לפחות להשאיר אותו במצב הקיים עד 2025".

 

מקור: משרד התחבורה: עד 2030 כמעט 100% מהרכב הפרטי יהיה חשמלי

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 167
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 10 דקות, Gavrik כתב:

תרשה לי לגחך....
בארץ כרגע לא קיימת תשתית מספקת ליצור ובעיקר להולכת חשמל לרכבים חשמליים, אימוץ רחב היקף של רכבים חשמליים ידרוש הרחבה של כל תשתיות החשמל ברמה לאומית דבר שהממשלה ומשרד התחבורה אפילו לא בחנו.
כמה פסי רכבת הם לא מצליחים לעשות ואנחנו מדברים על הכפלה ואפילו שילוש מערכת הולכת החשמל בתוך כל הארץ בטווח של 8 שנים? בטח בטח... ואני אהיה מר עולם עד 2022.

 

מה שאתה כותב חסר ביסוס לחלוטין ומצביע על חוסר ידע בהקשר של מערכת החשמל בארץ.

כבר כיום יש תשתית רחבה של עמדות ציבוריות מהירות ואיטיות בכל הארץ וגם עמדות פרטיות רבות ואין שום בעיה של מחסור בחשמל. טעינה של רכב חשמלי שקולה להפעלה של מזגן ממוצע שיש בכל בית שכמובן לא גורם לשום מחסור בחשמל. בנוסף הטעינה של הרכבים החשמלים מתבצעת בלילה בשעות שנחשבות שעות שפל שבהן צריכת החשמל נמוכה.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 2
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Gopher כתב:

כבר כיום יש תשתית רחבה של עמדות ציבוריות מהירות ואיטיות בכל הארץ

איפה?

 

לפני חודש בערך שאלתי פה אם יש טעם להסתכל לכיוון חשמלי, אם אין לי מקום להתקין עמדת טעינה בבית.

קיבלתי "לא" בצורה גורפת, וגם הסתכלתי על מצב של פריסת עמדות טעינה באזור המגורים שלי, והמצב לא היה מזהיר, מה שגרם לי לרדת מהרעיון.

  • אהבתי 3

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, vadim6385 כתב:

איפה?

 

לפני חודש בערך שאלתי פה אם יש טעם להסתכל לכיוון חשמלי, אם אין לי מקום להתקין עמדת טעינה בבית.

קיבלתי "לא" בצורה גורפת, וגם הסתכלתי על מצב של פריסת עמדות טעינה באזור המגורים שלי, והמצב לא היה מזהיר, מה שגרם לי לרדת מהרעיון.

 

יש פריסה רחבה בכל הארץ של עמדות ציבוריות מהירות ואיטיות רבות וקצב הפריסה מהיר בתמיכה של משרד האנרגיה.

כדי לראות את העמדות יש לך את האתר הבא: https://www.plugshare.com

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואוו יש לנו 5 עמדות טעינה מהירות לחניון של 300-500 רכב איזה הישג! 

דבר איתי כשחניון יהיה מסוגל לספק טעינה ל70% מהרכבים שנמצאים בו.

 

ועמדת טעינה מהירה לא לוקחת כמו מזגן, מזגן צורך 1-2 קוט"ש עמדת טעינה מהירה לוקחת 50 קו"ש שזה כמו +-50-25 מזגנים, כמובן שלא כולם צריכים עמדה מהירה ויש טעינה רגילה של פחות (ניקח לדוגמה 10 קוט"ש שזה 10 מזגנים) עדיין שום חניון של 300 רכב לא תוכנן עם תשתית חשמל שמספיקה לצריכה של 3000 מזגנים בו זמנית. זה כמו שתיקח מבנה ותבנה עליו עוד 4 בניינים, זה דיי שקוף שהתשתיות הקיימות לא יעמדו בכך.

 

הבעיה יותר אקוטית כשמדברים על ישובים מרוחקים שבדרך אליהם צריך לטעון את הרכב בטעינה מהירה... קו חשמל בדרך לאילת שמתוכנן לספק חשמל לתחנת דלק יכול לטעון אולי 5 רכבים בטעינה מהירה... מה יקרה כשיהיה צורך בטעינה של 500 רכב? כבר היום לא חסר מקומות בארץ שבהם התשתית חשמל בת 50 ולא מצליחה להחזיק את עומס החשמל ועל זה אתה רוצה להוסיף רכבים שיכפילו את העומס פי כמה וכמה?

 

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • אהבתי 6
  • רעיון גרוע 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע כמה נכון להצהיר בצורה מוחלטת שרכב חשמלי שווה אוויר נקי יותר. פורסמו כמה מחקרים בנושא ייצור הסוללה, מוזמן לקרוא.

(אינני מתיימר להיות מומחה בתחום, מעלה שאלות שלדעתי חשוב לשאול כדי לבסס את ההצהרה הזו.)

יתרה מכך "החסכון" בזיהום תלוי כמובן גם באופן ייצור החשמל.

 תשתית העמדות עדיין מצומצמת, ולעניות דעתי רחוקה מלהיות מספקת. רק מלפני חודש + נתקלתי בכתבה/דיווח על נפילה של הרבה עמדות טעינה. 

בנוסף, טעינה מהירה כמצוי ברוב עמדות הטעינה, גם יקרה מאד, וגם פוגמת בסוללה לטווח הארוך, על פי מחקרים.

סאגה נוספת שעדיין נותרת ללא מענה עקב חוסר במחקרים ורגולציה סדירה (בארץ לפחות) הוא נושא הקרינה.

 

אינני מגיע חלילה בגישה "אנטי-סביבתית", החשמול והגמילה הנפט ומייצור חשמל שמבוסס על דלק מאובנים רצוי לחלוטין.

אך נכון להיום, רכב חשמלי מדבר לפלח אוכלוסיה מאד מסוים. אלו שמסוגלים להתקין עמדת טעינה בביתם. מטיל ספק שיש מישהו שממלא את הטווח נסיעה ביום אחד, אך לשם הסר הספק.

נוסף על כך כפי שציינתי, התשתית והמעטפת כרגע איננה מושלמות בכמה מובנים. הצהרות של הממשלה הן מילים באוויר. אני כן מקווה ורוצה להאמין שבעתיד הקרוב רחוק בהחלט נוכל להנות מאוויר נקי יותר.

  • אהבתי 7
  • רעיון גרוע 2

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, Gavrik כתב:

ואוו יש לנו 5 עמדות טעינה מהירות לחניון של 300-500 רכב איזה הישג! 

דבר איתי כשחניון יהיה מסוגל לספק טעינה ל70% מהרכבים שנמצאים בו.

 

ועמדת טעינה מהירה לא לוקחת כמו מזגן, מזגן צורך 1-2 קוט"ש עמדת טעינה מהירה לוקחת 50 קו"ש שזה כמו +-50-25 מזגנים, כמובן שלא כולם צריכים עמדה מהירה ויש טעינה רגילה של פחות (ניקח לדוגמה 10 קוט"ש שזה 10 מזגנים) עדיין שום חניון של 300 רכב לא תוכנן עם תשתית חשמל שמספיקה לצריכה של 3000 מזגנים בו זמנית. זה כמו שתיקח מבנה ותבנה עליו עוד 4 בניינים, זה דיי שקוף שהתשתיות הקיימות לא יעמדו בכך.

 

הבעיה יותר אקוטית כשמדברים על ישובים מרוחקים שבדרך אליהם צריך לטעון את הרכב בטעינה מהירה... קו חשמל בדרך לאילת שמתוכנן לספק חשמל לתחנת דלק יכול לטעון אולי 5 רכבים בטעינה מהירה... מה יקרה כשיהיה צורך בטעינה של 500 רכב? כבר היום לא חסר מקומות בארץ שבהם התשתית חשמל בת 50 ולא מצליחה להחזיק את עומס החשמל ועל זה אתה רוצה להוסיף רכבים שיכפילו את העומס פי כמה וכמה?

 

 

יש בארץ יותר מ-100 עמדות מהירות ואלפי עמדות איטיות כפי שאתה יכול לראות באתר של פלאגשיר ככה שאתה ממשיך להפיץ מידע שיקרי.

לא דברתי על עמדה מהירה בהקשר של צריכה של מזגן אלא על עמדה ביתית!

כמו שאין בעיה לספק חשמל שאתה קונה מזגן ככה אין שום בעיה לספק חשמל שאתה מתקין עמדה ביתית.

לגבי בנינים משותפים, משרד האנרגיה עובדת על פתרונות לנושא וכבר יש פיילוט של הרחבה של החשמל המשותף וחלוקת טעינה למניעת עומסים. 

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • רעיון גרוע 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Gopher כתב:

קבענו כלים ויעדים להטמעת הרכב החשמלי כשעד 2030 כמעט 100% מהרכב הפרטי עד 3.5 טון יהיה רכב חשמלי

לא הבנתי אם מדובר בכמעט 100% של מה שנמכר כחדש ב 2030 או כמעט 100% מכלל צי הרכב הפרטי בארץ ב 2030?

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחזית מאוד אופטימית ולא ריאלית. אולי היעד זה שכל רכב חדש שימכר עד אז יהיה חשמלי, זה הגיוני, אבל להפוך את כל הרכבים הקיימים על הכביש לחשמליים? - לא יקרה בעשור הקרוב. 

 

אפילו בנורבגיה, איפה שאחי חי ואיפה שהממשלה הרבה יותר אקטיבית ודרקונית בנושא במשך שנים והתשתיות שם עבור רכב חשמלי מפותחות בשנות אור מפה, אח שלי מדווח שרוב הרכבים שהוא רואה ביום יום שלו על הכביש הם עדיין רכבי בנזין למרות אחוז חשמליות מכובד באופן יחסי.

 

בעתיד היותר רחוק כשכל רכבי הבנזין כבר יתפרקו ויגרטו אז אין ספק שזה יקרה, אבל אנחנו במרחק עשרים שנה לפחות משם, במיוחד בארץ. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, Kooper כתב:

לא יודע כמה נכון להצהיר בצורה מוחלטת שרכב חשמלי שווה אוויר נקי יותר. פורסמו כמה מחקרים בנושא ייצור הסוללה, מוזמן לקרוא.

(אינני מתיימר להיות מומחה בתחום, מעלה שאלות שלדעתי חשוב לשאול כדי לבסס את ההצהרה הזו.)

יתרה מכך "החסכון" בזיהום תלוי כמובן גם באופן ייצור החשמל.

 תשתית העמדות עדיין מצומצמת, ולעניות דעתי רחוקה מלהיות מספקת. רק מלפני חודש + נתקלתי בכתבה/דיווח על נפילה של הרבה עמדות טעינה. 

בנוסף, טעינה מהירה כמצוי ברוב עמדות הטעינה, גם יקרה מאד, וגם פוגמת בסוללה לטווח הארוך, על פי מחקרים.

סאגה נוספת שעדיין נותרת ללא מענה עקב חוסר במחקרים ורגולציה סדירה (בארץ לפחות) הוא נושא הקרינה.

 

אינני מגיע חלילה בגישה "אנטי-סביבתית", החשמול והגמילה הנפט ומייצור חשמל שמבוסס על דלק מאובנים רצוי לחלוטין.

אך נכון להיום, רכב חשמלי מדבר לפלח אוכלוסיה מאד מסוים. אלו שמסוגלים להתקין עמדת טעינה בביתם. מטיל ספק שיש מישהו שממלא את הטווח נסיעה ביום אחד, אך לשם הסר הספק.

נוסף על כך כפי שציינתי, התשתית והמעטפת כרגע איננה מושלמות בכמה מובנים. הצהרות של הממשלה הן מילים באוויר. אני כן מקווה ורוצה להאמין שבעתיד הקרוב רחוק בהחלט נוכל להנות מאוויר נקי יותר.

 

אתה טוען שאתה לא מגיע מגישה של "אנטי סביבתי" אבל ידעת לצטט יפה מאוד את כל הדיסאינפורמציה של חובבי הבנזין המזוהם. כל הציטוטים האלה נובעים מהרצון של יצרני הנפט והגז לעצור את המהפכה הירוקה אבל זה לא יעזור להם. עד 2030 30% מייצור החשמל יגיע מאנרגיה ירוקה ועד 2050 נגיע לאפס פליטות פחמן ואז באמת נחיה בעולם יותר טוב.

לפני 14 דקות, Doron_Z כתב:

תחזית מאוד אופטימית ולא ריאלית. אולי היעד זה שכל רכב חדש שימכר עד אז יהיה חשמלי, זה הגיוני, אבל להפוך את כל הרכבים הקיימים על הכביש לחשמליים? - לא יקרה בעשור הקרוב. 

 

אפילו בנורבגיה איפה שאחי חי ואיפה שהממשלה הרבה יותר אקטיבית ודרקונית בנושא במשך שנים והשתשיות שם עבור רכב חשמלי מפותחות בשנות אור מפה אח שלי מדווח שרוב הרכבים שהוא רואה ביום יום שלו על הכביש הם עדיין רכבי בנזין למרות אחוז חשמליות מכובד באופן יחסי.

 

בעתיד היותר רחוק כשכל רכבי הבנזין כבר יתפרקו ויגרטו אז אין ספק שזה יקרה, אבל אנחנו במרחק עשרים שנה לפחות משם, במיוחד בארץ. 

 

 

 

מי שאמר את הדברים הוא סמנכ''ל בכיר תנועה ורכב במשרד התחבורה, אני מאמין שיש לו קצת יותר מקורות וידע משלך כדי לצאת בהכרזה הזאת. כמו שכתבתי בעבר המהפכה הירוקה תהיה הרבה יותר מהירה ממה שאתה חושב מכיוון שמדינת ישראל היא אידיאלית מכל הבחינות לסוג כזה של רכב.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • רעיון גרוע 5
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוואי אבל כרגע קשה לי לראות את זה.

ראשית אין פיתרון למי שאין בית פרטי.

בקניונים ומרכזי קניות החניות לרכב חשמלי הם בודדות.

בעיר שלי (מעלות) יש עמדה אחת בלבד בקניון.

 

כך שהציפיה שבעוד 8 שנים זה יהיה, קשה מאוד לראות את זה קורה.

 

אלא אם יצליחו לפתח טכנולוגיה שמטעינה סוללה ב 10 דקות כאשר הטווח יהיה באזור ה 700-800 ק״מ לפחות. זה פיתרון למי שאין אופציה להטעין בבית.

  • אהבתי 4

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Gopher כתב:

 

אתה טוען שאתה לא מגיע מגישה של "אנטי סביבתי" אבל ידעת לצטט יפה מאוד את כל הדיסאינפורמציה של חובבי הבנזין המזוהם. כל הציטוטים האלה נובעים מהרצון של יצרני הנפט והגז לעצור את המהפכה הירוקה אבל זה לא יעזור להם. עד 2030 30% מייצור החשמל יגיע מאנרגיה ירוקה ועד 2050 נגיע לאפס פליטות פחמן ואז באמת נחיה בעולם יותר טוב.

 


וכל הציטוטים שלך נובעים מהרצון של חברות כלי תחבורה חשמליים לנפח את השווי שלהן. ככה זה כשעולמות נפגשים.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • אהבתי 2
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, yulianx כתב:

אלא אם יצליחו לפתח טכנולוגיה שמטעינה סוללה ב 10 דקות כאשר הטווח יהיה באזור ה 700-800 ק״מ לפחות. זה פיתרון למי שאין אופציה להטעין בבית.

אולי לא טענת הסוללה - אבל הטכנולוגיה לטעינת הרכב ב-5 דקות קיימת. אפילו פותחה בישראל וןהיה מי שהשווה אותה לטעינת פצצןת על F16. זוכר את הבניינים הלבנים עם הפסים הכחולים?

חבל שהמיזם נכשל מסיבות אחרות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...