Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משרד התחבורה: עד 2030 כמעט 100% מהרכב הפרטי יהיה חשמלי


Gopher
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 4 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

איזה כיף שמישהו מאמריקה מסביר לנו משהו שגם שם לא בטוח שזה עדיין "רעיון מוצלח" בעקבות אמזון נסגרים בסיטונאות מרכזי קניות,ובכלל להקים חניות בשביל עמדות טעינה זה לא כלכלי בעליל בגלל מחירי נדל"ן.
בישראל 2021,שטסלה הביא את המודעות ל-EV,אין עסק (אולי בודדים,שאני לא מכיר או לא שמעתי) שהקים אפילו נקודת טעינה איטית מזורגגת כדי לעודד הגעת קונים,אם כבר אז רק עסקים בשביל עובדים שלהם. 

 

בד"כ שמקמים עמדת טעינה לא סוללים מקומות חנייה חדשים. משתמשים בקיימים. אין בישראל עסקים שהקימו עמדות טעינה בשטחם? מה עם קניון עזריאלי תל אביב, קניון עזריאלי חיפה, מרכז ביג עפולה, מרכז ביג אילת ומגה אור במודיעין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 167
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 דקות, The rebel כתב:

פספסת את העיקר , לא מעניינים אותי פוליטקאים , כולם טינופות אדם, כאן במדינה מחפשים רק לקחת ממך, רכב אמור להיות גם יעיל כלגלית גם מבחינת זמן שאם במצב נוכחי את תעלה על תח"צ , הזמן שתבזבז יהיה שווה יותר מדי, גם המס נסועה הוא חוצפה , אחרי עשרות שנים של מיסים מוגזמים בכל אספקט בחיים , המטרה היא שלא רק פחות זיהום אוויר ושמירה על סביבה , אלא גם שיהיה עדיף כלכלית על רכבי דלק , וגם מבחינת ביצועים..

ואת זה לא יתנו כאן... העיקר הוא שפספסת את העיקר...

 

אני מסכים איתך ששילוב של פחות זיהום ושמירה על הסביבה ביחד עם השיקול הכלכלי שיצא שמשתלם יותר להיות בעלים של רכב חשמלי זה המצב האידיאלי.

אני מעדיף לשמור על אופטימיות ומאמין שיש שינוי גלובלי מאז ועידת האקלים בגלזגו. אם אני טועה וזה לא יקרה אז כולנו נפסיד מכך ובגדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Gopher כתב:

 

אז כתבתי לך שישראל יכולה באותה מידה להיות מעצמה של אנרגיה סולארית רק צריך לעשות את הצעדים הנכונים ולעודד את את המעבר לאנרגיות מתחדשות.

ישראל עם כל הביקורת של כולנו,באמת עשתה דברים מדהימים בזמן קצר,הפריח שממה של מדבר....אבל מפה להגיע למשהו שקרוב לתשתיות/תרבות של נורווגיה :rofl:
זה שאתה בכח מנסה להאמין לפקידים/פוליטיקאים סוג ז' זכותך,אבל זאת עדיין הכרזה ללא התכנות פוליטית וכלכלית.
אתה יודע כמה חוקים מתקדמים יש בארץ,אבל לא מתוקצבים ולא נאכפים ?!?!?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

רק להסביר לך,שאלעד שחי בקליפורניה אם אני לא טוע,התכוון לאנשי בעלי הכנסה גדולה שבאים לפרק ג'ובות על מותגים או לעשות קניות גדולות,ולא "פיצוציות" יקרות בתחנות דלק להשלים כמה פריטים בבית או לצורך מאנצ'.

 

אני גר במסצ'וסטס, לא בקליפורניה. יש הבדל בין עמדות טעינה בקניונים וסופרמרקטים שאנשים מגיעים אליהם במסגרת היומיום לבין עמדות טעינה לצד הדרך בתחנות דלק ליד הכביש המהיר שרלוונטיות בעיקר לנסיעות ארוכות. בנסיעות ארוכות ממילא מאוד רצוי לעשות הפסקות ובד"כ בזמן שאתה הולך לשרותים וקונה משהו בחנות הנוחות הרכב שלך מוכן להמשיך בנסיעה. לעומת זאת ברכב בנזין אתה קודם כל תתדלק 5 דקות ואח"כ תחפש חניה (או אם אתה סוציומט תשאר לחנות ליד המשאבה) ואז תלך לשרותים ותאכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

ישראל עם כל הביקורת של כולנו,באמת עשתה דברים מדהימים בזמן קצר,הפריח שממה של מדבר....אבל מפה להגיע למשהו שקרוב לתשתיות/תרבות של נורווגיה :rofl:
זה שאתה בכח מנסה להאמין לפקידים/פוליטיקאים סוג ז' זכותך,אבל זאת עדיין הכרזה ללא התכנות פוליטית וכלכלית.
אתה יודע כמה חוקים מתקדמים יש בארץ,אבל לא מתוקצבים ולא נאכפים ?!?!?

 

אני לא מתלהב מנורבגיה, יש להם את הבעיות שלהם ולא נכנס לזה פה כי זה לא הדיון.

אני אוהב את המדינה שאני חי בה וכמו שאתה כותב עשו פה כמה דברים מדהימים. אם הפקידים והפולטיקאים יעודדו הקמה של אנרגיה סולארית אין שום סיבה שלא נהיה מעצמה בתחום. אותו דבר לגבי רכבים חשמליים. הגיע הזמן שהממשלה תפעל לשפר את איכות הסביבה של כולנו ותאפשר לנו לנשום אוויר נקי ולא תפעל למען הטייקונים המזהמים.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, eladts כתב:

 

בד"כ שמקמים עמדת טעינה לא סוללים מקומות חנייה חדשים. משתמשים בקיימים. אין בישראל עסקים שהקימו עמדות טעינה בשטחם? מה עם קניון עזריאלי תל אביב, קניון עזריאלי חיפה, מרכז ביג עפולה, מרכז ביג אילת ומגה אור במודיעין?

זה לא העסקים הקימו,אלא שיתופי פעולה בין מרכזי קניה וחברות התקנה,ורובם חוץ משל טסלה עמדות איטיות,שגם בשנה כזאת עם קפיצה מטורפת של כמות EV,רוב העמדות האיטיות שוממות או תפוסות ע"י רכבי ICE.
כדי הגישה כלכלי/הצרכנית האמריקאי שלך יתממש פה,אכן צריך להקים מקומות חנייה חדשים,יש לי חברים שהם בעלי עסקים שבדקו,עדיין לא כלכלי בשיט !

לפני 5 דקות, eladts כתב:

 

אני גר במסצ'וסטס, לא בקליפורניה. יש הבדל בין עמדות טעינה בקניונים וסופרמרקטים שאנשים מגיעים אליהם במסגרת היומיום לבין עמדות טעינה לצד הדרך בתחנות דלק ליד הכביש המהיר שרלוונטיות בעיקר לנסיעות ארוכות. בנסיעות ארוכות ממילא מאוד רצוי לעשות הפסקות ובד"כ בזמן שאתה הולך לשרותים וקונה משהו בחנות הנוחות הרכב שלך מוכן להמשיך בנסיעה. לעומת זאת ברכב בנזין אתה קודם כל תתדלק 5 דקות ואח"כ תחפש חניה (או אם אתה סוציומט תשאר לחנות ליד המשאבה) ואז תלך לשרותים ותאכל.

אני עדיין לא חושב שניתן להשוות בין איפה שאתה גר למה שקורה בארץ,וזה גם מיותר לנסות לחשוב שמה שמתאים שם זה בר יישום פה.

לפני 4 דקות, Gopher כתב:

 

אני לא מתלהב מנורבגיה, יש להם את הבעיות שלהם ולא נכנס לזה פה כי זה לא הדיון.

אני אוהב את המדינה שאני חי בה וכמו שאתה כותב עשו פה כמה דברים מדהימים. אם הפקידים והפולטיקאים יעודדו הקמה של אנרגיה סולארית אין שום סיבה שלא נהיה מעצמה בתחום. אותו דבר לגבי רכבים חשמליים. הגיע הזמן שהממשלה תפעל לשפר את איכות הסביבה של כולנו ותאפשר לנו לנשום אוויר נקי ולא תפעל למען הטיקונים המזהמים.

אתה לא צריך לאהוב,אבל נורווגיה היא "מגדל אור",רפרנס גלובלי,איך מדינה מצליחה להחדיר רכבים EV באחוזים כאלו מסה"כ,שנות אור מיתר המדינות הנאורות ועשירות מאירופה,ולא לדבר על ארה"ב בכלל !
אז שוב פעם נחזור ל"רצונות שלך בתור פטריוט".....בוא נתחיל מזה שיהיו לנו מנהיגים בארץ ולא פוליטיקאים ליצנים סוג ז' עסוקים בספינים ויחצ"נות,הרמה רק מתדרדרת משנה לשנה,אני ועוד רבים פשוט הפסקנו ללכת להצביע מרוב מיאוס ובוז !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

זה לא העסקים הקימו,אלא שיתופי פעולה בין מרכזי קניה וחברות התקנה,ורובם חוץ משל טסלה עמדות איטיות,שגם בשנה כזאת עם קפיצה מטורפת של כמות EV,רוב העמדות האיטיות שוממות או תפוסות ע"י רכבי ICE.


נו, ברור שלא העסקים עצמם התקינו את עמדות הטעינה, כמו שהם לא סללו בעצמם את מגרש החניה או התקינו את מערכת המיזוג.
 

לפני 8 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

כדי הגישה כלכלי/הצרכנית האמריקאי שלך יתממש פה,אכן צריך להקים מקומות חנייה חדשים,יש לי חברים שהם בעלי עסקים שבדקו,עדיין לא כלכלי בשיט !


מצד אחד אתה אומר שהקניונים שוממים, מצד שני אתה אומר שצריך מקומות חניה חדשים בשביל עמדות טעינה. תחליט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, eladts כתב:


נו, ברור שלא העסקים עצמם התקינו את עמדות הטעינה, כמו שהם לא סללו בעצמם את מגרש החניה או התקינו את מערכת המיזוג.
אתה הובנת ,לעסקים כדי להקים עמדות,כי בזמן הטעינה הוא יבזבז הרבה כסף אצלם,כי ממילא בעל טסלה כמו בעל אייפון נוטה לבזבז יותר,מגיע משכבה סוציו-אקונומי גבוה יותר


מצד אחד אתה אומר שהקניונים שוממים, מצד שני אתה אומר שצריך מקומות חניה חדשים בשביל עמדות טעינה. תחליט.
לא הקניון שומם (האמת רובם כן ברוב היום),אלה 3-4 חניות עם עמדות טעינה איטיות שמציבים בביגים או מרכזי קניות


לא יודע עד כמה אתה מודע למצוקת חניה במרכז הארץ,הרבה אנשים מפחדים לעצור גם שהולכים ברגל,כי הם דורכים על פיסת נדל"ן בין היקרים בעולם,ועוד מעט יחייבו אותם גם על זה,אז לרכבים ICE אין מספיק מקום חניה,נראה לך אפשר להתחיל להסב בכמויות חניות רגילות ל-EV בלבד ?!  

לפני 39 דקות, eladts כתב:

 

..עמדות טעינה לצד הדרך בתחנות דלק ליד הכביש המהיר שרלוונטיות בעיקר לנסיעות ארוכות. בנסיעות ארוכות ממילא מאוד רצוי לעשות הפסקות ובד"כ בזמן שאתה הולך לשרותים וקונה משהו בחנות הנוחות הרכב שלך מוכן להמשיך בנסיעה. לעומת זאת ברכב בנזין אתה קודם כל תתדלק 5 דקות ואח"כ תחפש חניה (או אם אתה סוציומט תשאר לחנות ליד המשאבה) ואז תלך לשרותים ותאכל.

אנחנו גרים במדינה שאני יכול לנסוע מהצפון הרחוק עד אילת בלי עצירה אם אני לבד.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Gopher כתב:

מי שאמר את הדברים הוא סמנכ''ל בכיר תנועה ורכב במשרד התחבורה, אני מאמין שיש לו קצת יותר מקורות וידע משלך כדי לצאת בהכרזה הזאת. כמו שכתבתי בעבר המהפכה הירוקה תהיה הרבה יותר מהירה ממה שאתה חושב מכיוון שמדינת ישראל היא אידיאלית מכל הבחינות לסוג כזה של רכב.

 

אני חי מספיק זמן כדי לא להתרגש מכל מני ספקולציות והכרזות מפוצצות של "בכירים". 

 

ההיגיון שלי פשוט, אם בנורבגיה עם כל הגזירות שכבר רצות שם שנים, עם התשתיות ההרבה יותר מפותחות, התחבצ המאוד מתקדם וכו' יש רוב של רכבי בנזין שמסתובבים בכבישים, אם אפילו שם יקחו עוד לא מעט שנים עד שיעלמו כל רכבי ה ICE, אז בישראל המפגרת בכל תחום אפשרי בהשוואה אליהם יקח עוד יותר זמן. 

 

לכן הערכה של עוד 8 שנים לא יהיו רכבי ICE על הכביש היא הערכה מופרכת ומגוחכת שאולי כיף לזרוק באיזו ועידה של תחבורה ירוקה כדי לדוג כותרת אבל בינה לבין המציאות לא נראה שיש קשר. 

 

בסדר, גם הוא יודע שעוד 8 שנים אף אחד לא יחפש להוכיח אותו על התחזית הכושלת שלו אז מה אכפת לו לשחרר כותרת. הוא לא הראשון שעושה את זה ולא האחרון, בגלל זה אני לא ממש מתרגש מזה. 

 

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Gopher כתב:

יש ערים רבות כמו כפר סבא ורעננה שמקימות רשת טעינה ציבורית בשטחן.

אז אפילו פה בכפר סבא, עיר יחסית מתקדמת מהבחינה הזאת (אוטובוסים חשמליים, פנלים סולריים על גגות בתי ספר), יש בסך הכל 11 עמדות ציבוריות (לעיר של 110 אלף, כן?).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@yulianx דומני שלא הבנת אותי. אז אזכיר את השם המפורש: Better Place. אני יודע, בפורום הזה הדבר הזה מוקצה, אבל הפתרון שלהם לזמן ה"תדלוק" פותר את כל ההמתנות, על שטח של תחנת דלק, והסוללות נטענות איפה שהוא בצד או מתחת לאדמה בקצב המתאים לטיפול בהן.

 

@קיורטוש אוטומוטיב מה עניין ישראל לנורווגיה? נורווגיה מדינה ענקית (שטחה פי 19 משטח ישראל) ודלילה (מספר התושבים בערך 60% מישראל ללא הפלסטינים), ויש להם הרבה נהרות והרבה רוח שמאפשרים ייצור חשמל "ירוק". לנו יש שמש, אבל אין שטחים מספיקים בלי להרוס לגמרי אזורים נרחבים לטובת תחנות סולריות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לי זה מזכיר את לוחות הזמנים (המעוכבים עד כדי כך שלקווים מסויימים אין אפילו מכרזים)

של רכבות הפרברים, התחתית העילית ומה שזה לא יהיה...?

אז ציינו לוחות זמנים. So...?

בינתיים - נהנה עוד קצת מהבנזין.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Gopher כתב:

 

אתה קובע משהו שאולי נכון לגביך אבל לא לכולם.

יש הרבה אנשים עם חניה פרטית או עם חניה בטאבו שיכולים לשים עמדות טעינה פרטיות.

יש אנשים שיכולים לטעון במקום העבודה.

יש ערים רבות כמו כפר סבא ורעננה שמקימות רשת טעינה ציבורית בשטחן.

יש עמדות טעינה מהירות בפריסה רחבה בארץ - כל שבוע מוקמת לפחות עמדה מהירה אחת.

אני גר בכפר סבא ולא ראיתי אפילו עמדת טעינה ציבורית אחת בעיר.  בדקתי כעת באינטרנט ולפי מה שמצאתי יש 10 עמדות טעינה ציבוריות בעיר. עיר של 110000 תושבים.   נכון שביוני 2019 הודיעו שיפרסו 500 עמדות טעינה, אבל זה אולי דומה להכרזה שעד 2030 כמעט 100% מהמכוניות הפרטיות בארץ יהיו חשמליות

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, motior כתב:

נכון שביוני 2019 הודיעו שיפרסו 500 עמדות טעינה

אז אמרו, אבל במציאות לא קרה, וזה אחת הסיבות למה לאוטו שלי קוראים מאזדה ולא טסלה.

  • אהבתי 3

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Gopher כתב:

 

אני מסכים איתך ששילוב של פחות זיהום ושמירה על הסביבה ביחד עם השיקול הכלכלי שיצא שמשתלם יותר להיות בעלים של רכב חשמלי זה המצב האידיאלי.

אני מעדיף לשמור על אופטימיות ומאמין שיש שינוי גלובלי מאז ועידת האקלים בגלזגו. אם אני טועה וזה לא יקרה אז כולנו נפסיד מכך ובגדול.

 

תקשיב זה הכל סיסמאות ופוליטיקה זולה לא יותר מכך... מדברים מה שהעם רוצה לשמוע ואם מחר העם ירצה לשמוע משהו אחר אז ישנו סיסמאות.

 

רוצה דוגמה?

ידעת שתעשיית הבשר מזיקה הרבה יותר לסביבה מתחבורה אישית? תעשיית הבשר אחראית לכ15% מגזי החממה שזה בערך כמו כל סוגי התחבורה+הובלה יחד (רכבות + מכוניות + אוניות + מטוסים) בועידת גזגלו לא דיברו על זה מילה.

צמצום של אכילת בשר מקטין את הנזק הסביבתי יותר מהמעבר של 100% מהאוכלוסיה מרכב חשמלי.... וזה הפתרון הכי יישים מהיר וקל.

למה לא מדברים על זה? למה לא מעלים מס על בשר ומקטינים מס על תחליפים? למה תעשיית הבשר נהנת מסובסידיות והטבות מס כאשר תעשיית התחליפים משלמת מיסים כבדים וגדולים?

כי ברגע שמישהו מהפוליטיקאים יעז לגעת לנו בצלחת הוא עף על טיל...

ככה זה חברינו פוליטיקה זולה... 

 

 

S11127-10412300(1).png

S11127-10412627.png

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • אהבתי 5
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...