Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משרד התחבורה: עד 2030 כמעט 100% מהרכב הפרטי יהיה חשמלי


Gopher
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

 

@קיורטוש אוטומוטיב מה עניין ישראל לנורווגיה? נורווגיה מדינה ענקית (שטחה פי 19 משטח ישראל) ודלילה (מספר התושבים בערך 60% מישראל ללא הפלסטינים), ויש להם הרבה נהרות והרבה רוח שמאפשרים ייצור חשמל "ירוק". לנו יש שמש, אבל אין שטחים מספיקים בלי להרוס לגמרי אזורים נרחבים לטובת תחנות סולריות.

גם שאתה מנסה להביא טיעון נגדי,זה בסה"כ תירוץ.
לנו יש דרום שומם,שטוף שמש אין סופי רוב השנה,אבל בלי משילות !!! קשה לי להאמין שיזם פרטי יתלהב להשקיע מאות מיליונים ולנסות לשלם פרוטקשן לבדואים,או להשקיע הון כדי לשמור על מתקנים שלו שמאוד יפגע בחישובי ROI.
ואיזה מצחיק דווקא לנורבגים יש אחלה פתרון :rofl:

https://solarimpulse.com/solutions-explorer/ocean-sun

 

כמו ש-Doron_Z  הסביר יפה איך להתייחס לשטויות שבכירים מקשקשים בכל מני פורומים מיותרים,שאף אחד לא יזכור למחרת מה הוא קשקש שם,חוץ מכמה קנאים שישר רצים לצטט אותם בתור עובדה מוגמרת, זה שאתם הקנאים בארץ בכח מנסים להאמין להם,בפעם המי יודע זכותכם,גם.

נורווגיה בפעם המיליון,רפרנס עולמי איך עושים את זה דה פקטו ולא רק מקשקשים תחזיות הזויות ללא התכנות חקיקתית,כלכלית ופוליטית !
הנה דו"ח מסירות של ספטמבר שם,87% EV מסה"כ המכירות,וכדי להבין את המספר הזה,אחריה דנמרק עם 40% וגרמניה 30%,יתר העולם זה מספרים זניחים עדיין.
אני מזכיר,מדינה עם 5.4 מיליון תושבים,מוכרים היום,לא תחזיות, 18K רכבים EV בחודש !

 

N_EV.thumb.png.3d9e6adb7c47a7d1190832cbd81bcf6d.png

 

https://insideevs.com/news/537973/norway-plugin-car-sales-september2021/

 

עכשיו תשווא את זה לנתונים שחבר הפורום PriceDevil מפרסם לנו,ותודה ענקית לו על זה,תבינו שבחודש אחד מכרו שם יותר טסלות מאשר טסלה מכרו מפברואר בישראל.
יש הרבה עשירים בישראל,אבל גם אחוז ההיי-טקיסטים עדיין לא משמעותי,כי יש פערים מטורפים בארץ,ומה לעשות קשה להגיע למכירות של אפילו 30% רכבים חשמלים שמתחיל מ-180K,תרשו לי לא להתייחס לכל המתקפת הסינית,כאשר הממשלה לא עושה שום צעדים להפוך את זה לכדאי ! 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 167
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני לא מבין מה ההתלהמות ורגשות האנטי המוגזמות האלה. לא עברה אפילו שנה מהרגע שטסלה הגיעה לארץ ואפילו בקושי יש מתחרים רציניים עם יכולת אספקה. זה לא מדד אמיתי לביצועים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קל מאוד לדבר מה רוצים שיהיה עוד 9 שנים, אבל אם נסתמך על הבטחות עבר - בשום מקרה הממשלה\מדינה לא עמדה ביעדים שהציבה לעצמה, אפילו בפרוייקטים יותר פשוטים (לכאורה).
כמויות רכבי ה ICE שעולים כיום על הכביש דיי מבטיחים שב 15-20 שנה הקרובות יהיו כאן הרבה כאלה על הכביש. הם לא יעלמו ב 2030. סביר להניח (אולי עניין של ניסוח או הבנה) שכוונת המשורר היתה שב-2030 רוב הרכבים החדשים שיעלו על הכביש יהיו חשמליים. אולי.


מבחינת פריסת עמדות טעינה, גם כאן קשה מאוד לדעת מה יהיה. הצמיחה היא לא בהכרח לינארית כמו שהמוח מורגל לחשוב. ראו מקרה הסיבים האופטיים...שנה,שנתיים,שלוש עבדו כאן סלקום ופרטנר והצליחו להיכנס לשכונות חדשות עם תשתיות - בלי בעיות מיוחדות. זה היה מעט מאוד ובלתי מורגש עבור רוב האוכלוסיה.
אבל ה"בוסט" שקיים בשנה-שנתיים האחרונות מצד "בזק" הכניס כמעט בכל חור באיזור המרכז (לרבות בניינים ישנים מאוד ואפילו שכונות "סלאמס" וכאלה) סיב אופטי. לינארי - זה לא.

בכל מה שקשור לרכבי EV, הישראלי המצוי יצטרך לעבור מהפך מחשבתי בנושא.
כשם שהוא רגיל לתקוע את המטען בטלפון שלו בכל הזדמנות, גם ברכבי EV אנשים יצטרכו להבין שלא צריך לתקוע את התקע בשקע בכל הזדמנות - כשם שהם לא תוקעים את ידית מילוי הבנזין\סולר אחרי כל נסיעה של 20 קילומטר. נגמר המיכל ? נכנסים לתדלק.
לכן, כ"דוגמא מהשרוול": כל החשיבה של "5 עמדות לחניון של 300 כלי רכב" צריכה להיות מבוססת על אלגוריתם שיחליטו עליו במשרד התשתיות\תחבורה שקשור, באופן הגיוני, לזמן הטעינה של הרכב וההספק (כמות מכוניות שניתן להטעין פר עמדת מילוי) שתחנת הטעינה מסוגלת פר יממה\יום\לילה וכד'. אין לי מושג מה האלגוריתם שעומד היום לתחנות דלק ואם קיים בכלל כזה, אבל אם כבר בונים משהו מחדש, כדאי שיהיו נתונים או לפחות הערכות שקרובות למציאות.

טיפה פרופורציה:
מילה בנוגע לעניין תחנות דלק\טעינה: עד לפני 30-35 שנה,היו עומדים כאן בתורים לתחנות דלק (במיוחד בימי חמישי\שישי). זה היה עניין שבשיגרה. אנשים היום כבר שכחו מזה כי ריבוי תחנות הדלק והתחרות מאיזור שנת 1990 (דאז היו כאן רק סונול, דלק, פז ורק אח"כ הצטרפו דור, אלון, TEN וכל הקטנטנים האחרים - שלימים "דור אנרגיה" ו"אלון" התמזגו ונקראו מאז "דור אלון") הם שכחו מה זה לעמוד בתור.
אני לא אומר שצריך לחזור לשנות ה 80 ולעמוד בתור לתחנת הדלק - וזה אמור להיות המצב האידאלי, אבל בגלל שהמעבר בין ICE לחשמלי יהיה הדרגתי, אני צופה שבסה"כ הכללי לא יהיו דיזסטרס בנושא.

לצד הדברים הטובים שהמעבר לחשמלי יעשה, אני לא יכול שלא לחשוב על הדברים הרעים שהוא יעשה (מוסכים ייסגרו, עשרות או מאות אלפי אנשים ברחבי העולם יהפכו למובטלים כי כבר לא יהיה צורך בהרבה מכונאים, לא יהיה צורך בייצור אינטסניבי של שמנים או מוצרי בלימה לרכב או תיבות הילוכים או מנועי בעירה פנימית) - לצד זה בטוח שיהיו יותר מפעלים לייצור סוללות ומנועים חשמליים אבל לא מספיק בשביל לכסות על כמות המובטלים שתהיה.

ולמרות הכל, ב-9 שנים הקרובות העולם יכול להגיע לתובנות קצת שונות ממה שהוא הגיע עד כה בנוגע לרכב חשמלי וגם למנוע ICE, ועוד יכולות לצוץ הפתעות שישאירו את מנועי ה ICE עוד הרבה זמן על הפרק (מבחינתי, הכל פתוח) במקביל לחשמלי (בדיוק כמו שתידלוק בגז נכנס לתודעה לפני לא מעט שנים, והוא "חי במקביל" לנוזלים שהיו כאן לפניו). הרי עד לפני עשור או שניים היו בטוחים שגז במכוניות הוא העתיד...

איציק

  • אהבתי 3

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה בדיוק אתה ראיתה התלהמות אנטי,או שגם לך עובדות מפריעות ?
כל הדיון,אני ספציפית רק מנסה לסתור עם עובדות,לא תחזיות,את הקשקשת של "בכירים מביני עניין" שחוזים את העתיד הקרוב !
עובדתית רק טסלה עם כשר ייצור נורמלי,כל היצרנים האחרים כרגע אין להם הקצאות גלובליות נורמליות,אבל אם אתה חושב שבהמשך שיהיה זמין גם דגם Y,טסלה ימכור אלפי מכוניות כל חודש במחירים כאלו ללא סבסוד ממשלתי,ללא ספק רוצה את הכדורים הורודים שלך :D
חוץ ממתקפת הסינית,שממש לא רוצה להביא דעה פה בפורום,כל היבואנים (במיוחד של יצרנים האירופי,האמריקאי פשוט כמעט לא קיים) לא בקטע במספרים משמעותיים,הרי PHEV או היברידי עממי לא הצליחו להביא שנים,ושם באמת יש צדק מסויים במנטרה "חוסר הקצאה" אבל זה קשור לסחר במכסות פליטה של גזים,זה דיון נפרד שבהזדמנות אפתח.
בזה סיימתי להגיב לקשקשת של פקידים ופוליטיקאים סוג ז',כי זה טחינת מים,וכל אחד שימשיך "לחלום/להחליט למה להאמין לפי BIAS שלו"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, איציק נ. כתב:

בכל מה שקשור לרכבי EV, הישראלי המצוי יצטרך לעבור מהפך מחשבתי בנושא.
כשם שהוא רגיל לתקוע את המטען בטלפון שלו בכל הזדמנות, גם ברכבי EV אנשים יצטרכו להבין שלא צריך לתקוע את התקע בשקע בכל הזדמנות - כשם שהם לא תוקעים את ידית מילוי הבנזין\סולר אחרי כל נסיעה של 20 קילומטר. נגמר המיכל ? נכנסים לתדלק.
 

אז זהו שנכון להיום בגלל חוסר טכנולוגיה מתאימה,תשתיות,רכבים נחותים מבחינת יכולת טעינה AC זולה,בהחלט צריך להתייחס לרכב EV/PHEV כפלאפון,כדי שזה יהיה שווה לפי TCO


לכן, כ"דוגמא מהשרוול": כל החשיבה של "5 עמדות לחניון של 300 כלי רכב" צריכה להיות מבוססת על אלגוריתם שיחליטו עליו במשרד התשתיות\תחבורה שקשור, באופן הגיוני, לזמן הטעינה של הרכב וההספק (כמות מכוניות שניתן להטעין פר עמדת מילוי) שתחנת הטעינה מסוגלת פר יממה\יום\לילה וכד'. אין לי מושג מה האלגוריתם שעומד היום לתחנות דלק ואם קיים בכלל כזה, אבל אם כבר בונים משהו מחדש, כדאי שיהיו נתונים או לפחות הערכות שקרובות למציאות.

אתה נותן יותר מדי קרדיט לגורמים ממשלתיים/מגזר פרטי שעוסקים בתחום של פריסת תשתיות :D
האמת כתיבת אלגוריתם זה החלק היותר פשוט,הקטע שאין שום גוף מתכלל,אתה חייב לפתוח יוזר/אמצעי תשלום לכל ספק שפרס עמדות טעינה,וחוץ מנתונים יבשים איפה יש עמדה/סוג/יכולות טעינה,אין שום ממשק REAL TIME עם פרוטוקול מוסכם חוצה יצרנים,לתפעול יעיל,ויכול לספר מיליון דוגמאות עד כמה זה פרימיטיבי ומלא תסכול נכון להיום,להתבסס רק על עמדות ציבוריות ולא טעינה פרטית בבית.


טיפה פרופורציה:
מילה בנוגע לעניין תחנות דלק\טעינה: עד לפני 30-35 שנה,היו עומדים כאן בתורים לתחנות דלק (במיוחד בימי חמישי\שישי). זה היה עניין שבשיגרה. אנשים היום כבר שכחו מזה כי ריבוי תחנות הדלק והתחרות מאיזור שנת 1990 (דאז היו כאן רק סונול, דלק, פז ורק אח"כ הצטרפו דור, אלון, TEN וכל הקטנטנים האחרים - שלימים "דור אנרגיה" ו"אלון" התמזגו ונקראו מאז "דור אלון") הם שכחו מה זה לעמוד בתור.
אני לא אומר שצריך לחזור לשנות ה 80 ולעמוד בתור לתחנת הדלק - וזה אמור להיות המצב האידאלי, אבל בגלל שהמעבר בין ICE לחשמלי יהיה הדרגתי, אני צופה שבסה"כ הכללי לא יהיו דיזסטרס בנושא.

דוגמא לא טובה לפי דעתי,כאשר עמדו בתורים לתדלק בשנות ה-90,לא היה עולם פיננסי שכל בן אדם,אפילו עובד בשכר מינימום יכול לקבל הלוואה לרכב חדש מניילון במחירים הזויים (אז אפילו לא חלמו על זה),וזה היה חלק מטקס של סופ"ש,לתדלק,לפרק מנוע,לכוון קרבורטור...היום חוץ מלהחליף נוזלים/פילטרים צריך עוד סט קישורים שונים לתחביבים שונים שיבין איך לקודד/לתכנת חלקים במחירים זולים בלי לרכוש ציוד באלפי דולרים שזה לא כלכלי,אז בואו נסתכל קדימה ולא נתרפק על נוסטלגיות

לצד הדברים הטובים שהמעבר לחשמלי יעשה, אני לא יכול שלא לחשוב על הדברים הרעים שהוא יעשה (מוסכים ייסגרו, עשרות או מאות אלפי אנשים ברחבי העולם יהפכו למובטלים כי כבר לא יהיה צורך בהרבה מכונאים, לא יהיה צורך בייצור אינטסניבי של שמנים או מוצרי בלימה לרכב או תיבות הילוכים או מנועי בעירה פנימית) - לצד זה בטוח שיהיו יותר מפעלים לייצור סוללות ומנועים חשמליים אבל לא מספיק בשביל לכסות על כמות המובטלים שתהיה.

אני לא חושב שהמדינה אשמה,כל המעבר,זאת מגמה גלובלית,הרי אנחנו לא מייצרים כלום,ומתיישרים עם תקנות של יורו.
נכון ליבי עם אוכלוסיה ותיקה של עובדים עם ניסיון של 20-50 שנה לא רלוונטית של העולם הקרבורטורים עד EURO 4, הקטע הדור החדש של עובדים עוד לא הפנימו,ועוד עשרות שנים יהיה צורך לאנשים שיתחזקו רכבים ICE בטכנולוגיות EURO 6 והלאה....וגם EV זקוק לתיקון,אפילו שכל POWERTRAIN בכמה חלקים בודדים בלי טיפולים תקופתיים,אבל יהיה הרבה פתרונות AFTER MARKET/RETRO-FITTING.
כמו שנעלם תעשיית הטקסטיל הזולה בארץ עתירי כח-אדם,ונשאר רק "תפירה/עיצוב אופנה עילית",ישאר תעשיה מצומצמת יותר אבל עם פרופיל של עובדים עם סט קישורים שונים,אבולוציה טבעית ! 


ולמרות הכל, ב-9 שנים הקרובות העולם יכול להגיע לתובנות קצת שונות ממה שהוא הגיע עד כה בנוגע לרכב חשמלי וגם למנוע ICE, ועוד יכולות לצוץ הפתעות שישאירו את מנועי ה ICE עוד הרבה זמן על הפרק (מבחינתי, הכל פתוח) במקביל לחשמלי (בדיוק כמו שתידלוק בגז נכנס לתודעה לפני לא מעט שנים, והוא "חי במקביל" לנוזלים שהיו כאן לפניו). הרי עד לפני עשור או שניים היו בטוחים שגז במכוניות הוא העתיד...

כמו שתמיד כותב,העולם לא בינארי,ICE איתנו לעוד דור או שניים,לצד גידול לינארי של רכבי EV,אם למדינת ישראל באמת היה אכפת מ"איכות הסביבה" מזמן היה תומך בפתרון ביניים של שימוש ב-FLEX FUEL/E85,אפילו היה דיון פה לפני נרבהההה שנים שכלום לא קרה מאז,והרבה דגמים/רכבים תומכים בזה מפס ייצור או עידכון קטן של ניהול מחשב מנוע.
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אז זהו שנכון להיום בגלל חוסר טכנולוגיה מתאימה,תשתיות,רכבים נחותים מבחינת יכולת טעינה AC זולה,בהחלט צריך להתייחס לרכב EV/PHEV כפלאפון,כדי שזה יהיה שווה לפי TCO

 

אתה רציני ?
גם לפני 50 שנה אחרי כל נסיעה של 5 קילומטר היו נכנסים לתדלק גם אם טווח המיכל דלק היה 300 ק"מ ? נראה לי שהגזמת.
אם רכב חשמלי עם טווח מוצהר, עומד בהבטחת היצרן לטווח הזה, אין שום סיבה להיכנס לטעינה כל יום, שום סיבה. זה שאנשים פרנואידים שהם תחת "איום" סוללה באשר היא, זו בעיה שהם יצטרכו להתמודד איתה.
שים לב למבחן של יואב עם הסקייוול  ET5. נניח ואנחנו זורמים עם טווח נסיעה של 300 ק"מ לטעינה מלאה. איפה בדיוק הבעיה לבן אדם שנוסע כל יום לעבודה מרחק של, נניח, 30-40 ק"מ (הלוך חזור ביחד) אם יסע במשך שבוע 150-200 ק"מ ויטעין בסופ"ש ? למה להטעין כל יום ?
שלא לדבר על אנשים שעובדים ממש קרוב לעבודה (טווחים של 5-10 קמ לכל כיוון) שאם השימוש שלהם ברכב (לאחר העבודה) הוא מועט, אין להם מה לטעין את הרכב גם שבועיים.


משום מה, אנשים שמדברים איתם על הנושא נוטים לקחת מצב נתון של עמדות הטעינה ברגע זה ממש ולהשליך אותו כבמטה קסם שמחר בבוקר כל המכוניות בארץ הן חשמליות, וצריך להטעין אותן עם העמדות הקיימות. אולי צריך להסביר לאט בשביל שהם יבינו מהר שמדובר כאן בתהליך. מוכרים עוד ועוד מכוניות חשמליות לצד גידול מתמשך בעמדות הטעינה. עכשיו זה ברור ?


אתה נותן יותר מדי קרדיט לגורמים ממשלתיים/מגזר פרטי שעוסקים בתחום של פריסת תשתיות :D
האמת כתיבת אלגוריתם זה החלק היותר פשוט,הקטע שאין שום גוף מתכלל,אתה חייב לפתוח יוזר/אמצעי תשלום לכל ספק שפרס עמדות טעינה,וחוץ מנתונים יבשים איפה יש עמדה/סוג/יכולות טעינה,אין שום ממשק REAL TIME עם פרוטוקול מוסכם חוצה יצרנים,לתפעול יעיל,ויכול לספר מיליון דוגמאות עד כמה זה פרימיטיבי ומלא תסכול נכון להיום,להתבסס רק על עמדות ציבוריות ולא טעינה פרטית בבית.


האמת שלא נתתי קרדיט, סה"כ הבעתי דיעה\מחשבה מה צריך להיות.

דוגמא לא טובה לפי דעתי,כאשר עמדו בתורים לתדלק בשנות ה-90,לא היה עולם פיננסי שכל בן אדם,אפילו עובד בשכר מינימום יכול לקבל הלוואה לרכב חדש מניילון במחירים הזויים (אז אפילו לא חלמו על זה),וזה היה חלק מטקס של סופ"ש,לתדלק,לפרק מנוע,לכוון קרבורטור...היום חוץ מלהחליף נוזלים/פילטרים צריך עוד סט קישורים שונים לתחביבים שונים שיבין איך לקודד/לתכנת חלקים במחירים זולים בלי לרכוש ציוד באלפי דולרים שזה לא כלכלי,אז בואו נסתכל קדימה ולא נתרפק על נוסטלגיות


מה הקשר בין עולם פיננסי ללעמוד בתור לתחנת דלק ?
סה"כ נתתי פרופורציה בין מה שהיה נהוג בעבר, טרם תחנות דלק היו בפריסה כזו שלא תצטרך לעמוד בתור כמעט אף פעם, לבין מה שכולם מפחדים ממנו - לעמוד בתור חצי שעה בשביל לטעון את הרכב. זה הכל.

אני לא חושב שהמדינה אשמה,כל המעבר,זאת מגמה גלובלית,הרי אנחנו לא מייצרים כלום,ומתיישרים עם תקנות של יורו.
נכון ליבי עם אוכלוסיה ותיקה של עובדים עם ניסיון של 20-50 שנה לא רלוונטית של העולם הקרבורטורים עד EURO 4, הקטע הדור החדש של עובדים עוד לא הפנימו,ועוד עשרות שנים יהיה צורך לאנשים שיתחזקו רכבים ICE בטכנולוגיות EURO 6 והלאה....וגם EV זקוק לתיקון,אפילו שכל POWERTRAIN בכמה חלקים בודדים בלי טיפולים תקופתיים,אבל יהיה הרבה פתרונות AFTER MARKET/RETRO-FITTING.
כמו שנעלם תעשיית הטקסטיל הזולה בארץ עתירי כח-אדם,ונשאר רק "תפירה/עיצוב אופנה עילית",ישאר תעשיה מצומצמת יותר אבל עם פרופיל של עובדים עם סט קישורים שונים,אבולוציה טבעית ! 


איפה כתבתי או רמזתי שהמדינה אשמה ?
הבעתי דיעה באופן כללי והצבעתי על בעיה\עניין שמתרחש\יתרחש לצד המהלך הזה שקורה בעולם כולו. זה קרה בעבר עם כניסת המחשבים באופן אינטנסיבי לעולם התעשיה וגם לתעשיית הרכב.
 

 

לפני 6 דקות, VromVrom כתב:

אז ב2030 אוכל לקנות m3 e46 במצב טוב במחיר מציאה? 
או שאסור יהיה עלי לעלות על הכביש עם רכב שהוא לא חשמלי? 

אף אחד לא אמר שאחרי 2030 לא יסעו על הכבישים רכבים עם מנוע בעירה פנימית.

כן אמרו שהחל מ 2030 ימכרו מכוניות חדשות חשמליות בלבד.

נחייה ונראה אם זה יקרה - ומה יקרה עד אז עם אובדן ההכנסות (מיליארדים) שהמדינה תצטרך להשלים באיזושהיא דרך מההפחתה בשימוש בדלקים (מיסוי שיש על הדלקים).
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש משהו שהמדינה הזאת מצטיינת בה היא המיסוי, ואני מאמין בה בלב שלם שהיא תמצא דרכים מאוד יצירתיות להכניס עוד כסף לקופת המדינה דרך משלם המיסים 

  • אהבתי 1

2012 Volkswagen Tiguan 2.0 TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, VromVrom כתב:

אם יש משהו שהמדינה הזאת מצטיינת בה היא המיסוי, ואני מאמין בה בלב שלם שהיא תמצא דרכים מאוד יצירתיות להכניס עוד כסף לקופת המדינה דרך משלם המיסים 

למה תמצא? יש לה כבר, עוד ב2019 עלה הרעיון של לשלם לפי קילומטרז' לרכבים חשמליים(מס נסועה לפי ק"מ קראו לזה אם אני לא טועה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה גם ניסוי כעידוד נסיעה מופחתת ובשעות ללא עומס, על ידי הנחות במס לפי מתקן מעקב לרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוליטיקאים אומרים הרבה דברים במיוחד כאלה שרוצים להיבחר פעם נוספת. העולם לא יעבור ב-100% לרכבי EV. זה בלתי אפשרי. העולם גם אף פעם לא יפסיק להשתמש בגז/נפט/פחם. הכל חרטא. הצגה להמונים.

 

עריכה אחרונה על ידי Hari
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, איציק נ. כתב:

אתה רציני ?
גם לפני 50 שנה אחרי כל נסיעה של 5 קילומטר היו נכנסים לתדלק גם אם טווח המיכל דלק היה 300 ק"מ ? נראה לי שהגזמת.
אם רכב חשמלי עם טווח מוצהר, עומד בהבטחת היצרן לטווח הזה, אין שום סיבה להיכנס לטעינה כל יום, שום סיבה. זה שאנשים פרנואידים שהם תחת "איום" סוללה באשר היא, זו בעיה שהם יצטרכו להתמודד איתה.
שים לב למבחן של יואב עם הסקייוול  ET5. נניח ואנחנו זורמים עם טווח נסיעה של 300 ק"מ לטעינה מלאה. איפה בדיוק הבעיה לבן אדם שנוסע כל יום לעבודה מרחק של, נניח, 30-40 ק"מ (הלוך חזור ביחד) אם יסע במשך שבוע 150-200 ק"מ ויטעין בסופ"ש ? למה להטעין כל יום ?
שלא לדבר על אנשים שעובדים ממש קרוב לעבודה (טווחים של 5-10 קמ לכל כיוון) שאם השימוש שלהם ברכב (לאחר העבודה) הוא מועט, אין להם מה לטעין את הרכב גם שבועיים.
משום מה, אנשים שמדברים איתם על הנושא נוטים לקחת מצב נתון של עמדות הטעינה ברגע זה ממש ולהשליך אותו כבמטה קסם שמחר בבוקר כל המכוניות בארץ הן חשמליות, וצריך להטעין אותן עם העמדות הקיימות. אולי צריך להסביר לאט בשביל שהם יבינו מהר שמדובר כאן בתהליך. מוכרים עוד ועוד מכוניות חשמליות לצד גידול מתמשך בעמדות הטעינה. עכשיו זה ברור ? 

יותר מרציני.במיוחד אם זה רכב יחיד ונוסעים הרבהההה.
אין מצב שהייתי קונה PHEV אם לא הייתי חוסך והחישוב TCO היה מוכיח לי את זה (ורק מכוון שהתייחסתי אליו כמו פלאפון,מטעין בכל רגע אפשרי עם כבל סבתא,יצא סופר משתלם שאחרי שנתיים וחצי עם נסוע של 105K ק"מ,חסכתי בדלק יותר מירידת ערך המשקלל נסוע גבוה,ושום חברת ליסינג לא היה נותן לי רכב עם נסוע חודשי כזאת לכן נרכש במזומן,כל אחד והתחשיבים הכספיים שלו),וגם מי שקונה חשמלית היום (חוץ מטסלה,שם זה בטריטוריה של חדשנות,הכי קולי,הרכב הכי מתקדם בקטגוריה עם קצת סימנים של כת,סטייל אייפון) קונה כדי לדפוק את המערכת,כי אנחנו יודעים זה שאלה של זמן מתי המדינה תהפוך את זה ללא כלכלי.שקניתי ב-2019 לא היה בישראל שום רכב EV עם טווח נסיע נורמלי,הים שאשתי חזרה לנהוג וכבר חודשיים מחפש רכב רק EV (לא סיני) או לפחות PHEV מוכן לשקול,בנוסף ל-PHEV.גם אם לא הייתי גר בבית פרטי,שדרך אגב לא הכנתי עמדת טעינה ל-PHEV,בזבוז כסף,היום לא זה מה שהיה מונע ממני לקנות EV,לא חרדת טווח,לא חוסר עמדות טעינה ציבוריות,אלא אין בארץ מה שהייתי רוצה ובטח לא במחירים 200K צפונה,ואין מצב שאחזור לסדאן.
אני לא קורה מבחנים,בטח לא של רכבים סיניים,אבל ללא ספק כדי להיות בעלים של EV אתה צריך להיות מחושב,עם מיינדסט נכון.היום מעטים האנשים שגרים בקרבת עמדות טעינה DC איכותי עם רכב  הנכון שיודע להטעין במקרה הצורך 100 ק"מ בתוך 3-5 דקות.
בקיצור יהיו בקבוצה עוד אין סוף דיונים "איכות הסביבה" בפועל מה שיקבע את קצת חדירת רכבי EV בארץ זה שהאזרח ירגיש שזה ישתלם לו,אבל כמו שהרבה כותבים ומבינים,המדינה עושה בדיוק את ההפך....כמובן הפקידים/פוליטיקאים ימשיכו עם הקשקשת שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, eladts כתב:

 

בזמן טעינת רכב חשמלי אין שום צורך להיות בתוך הרכב או לידו. הרעיון בעמדות טעינה במקומות כמו סופרמרקטים וקניונים הוא לא שתבוא במיוחד כדי לטעון ותשב חצי שעה בתוך הרכב. הרעיון שהוא שכאשר אתה ממילא מגיע לצורכי קניות הרכב יטען בזמן שאתה קונה. זה כדאי גם לעסק שמתקין עמדות טעינה בשטחו כי זה מושך למקום אוכלוסיה עם כוח קניה גדול מהממוצע.

מצחיק אבל היום בבוקר, עובר ליד עמדת טעינה היחידה במעלות, ורואה בעל טלסה מטעין את הרכב, וגולש בפאלפון.

אם אני הייתי צריך להטעין היה בעייתי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...