Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות של 3008 כרכב יד 2 ללא אחריות יצרן


dotSYS
שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

מעיון בפורום עולה שפיג'ו 3008 הוא רכב מאוד מפנק ומאוד משביע רצון ואני רוצה שננסה לעשות סדר אחת ולתמיד לגבי האמינות של הרכב הזה.

אין לי ספק שאם הייתי קונה חדש ומחזיק אותו בתקופת האחריות - זה לא היה מאוד מעניין אותי כי היבואן יטפל ברוב התקלות.

במקרה של רכישת 3008 יד 2 בן כ-3 שנים, כבר אין אחריות יבואן ולכן נושא האמינות מאוד קריטי.

אציין שאני מכוון לשנתון 2018 מנוע בנזין בנפח 1200 או 1600 בגימור פרימיום.

 

קראתי כאן את כל השרשור בן 12 העמודים לגבי צרפתיות מלפני כמה חודשים ובשורה התחתונה משם עולה שכל רכב לגופו, היו צרפתיות עם תקלות נוראיות ויש צרפתיות מאוד אמינות שלא אמורות להפתיע, בעיקר אם מטפלים בהם טוב.

לגבי 3008 מהתגובות בפורום אני מבין שהוא לכאורה נכנס לקטגוריה של הדגמים האמינים אבל רציתי לבדוק את זה לעומק...

 

הצטרפתי לקבוצה בפייסבוק ובווצאפ של בעלי 3008 ואספתי תקלות שהתייעצו לגביהם בחצי שנה האחרונה:

1. מיכל אוריאה - נראה כמו תקלה מאוד נפוצה ברכב הזה, בכל מקרה רלוונטי רק לדיזל אז פחות מדאיג אותי

2. מערכת המולטימדיה - למספר אנשים מערכת המולטימדיה פתאום לא נדלקת או מתאתחלת מספר פעמים במהלך הנסיעה, בנוסף דיווחים על כפתורי פסנתר + הגה שמפסיקים לעבוד ודורשים אתחול ע"י ניתוק מצבר

3. מראות חשמליות - דיווחים על סגירה / פתיחה לא מלאה של המראות

4. בעיות מנוע - נדלקת נורת מנוע והרכב מצפצף בצורה נוראית, תקלה שנובעת ממכסה שסתומים ומזרק דלק

5. סטארטר - דיווחים על הנעה עם חריקה, היבואן סירב לטפל

6. תקלה בחיישני חניה (מספר אנשים פשוט כיבו אותם)

7. רצועת טיימינג - הנושא הזה ממש לא ברור לי. חשבתי שהבעיה היא רק במנועים בנפח 1200 מלפני 2017 אבל מסתבר שגם רכבים שעלו ב-2018 קיבלו את הריקול הזה. בנוסף, גם רכבים עם מנוע 1600 (ששם אמורה להיות שרשרת בכלל?) קיבלו ריקול.

8. נורת שמן מנוע מופיעה ונעלמת (יכול להיות שזה קשור לרצועת טיימינג שמתפוררת לתוך השמן)

9. נזילה מהגג שמש הפנורמי - דורש החלפת גומיות וצינורות ניקוז

10.דלת בגאז' חשמלית לא נפתחת (3 צפצופים)

11. חריקות מהרפידות (ברכבים בני יומם, לטענת היבואן בגלל מים באוניה מהיבוא)

12. ריקול למניעת מגע עם צינור מים (?!)

13. התפתחות של רעשי רוח בעקבות אי-איזון של דלת הנהג

14. גב כיסא מתפרק

 

בקבוצת הווצאפ עולות המלצות לבצע טיפולים יותר תכופים (כל 8 ק"מ) כדי להימנע מבעיות.

 

ברור שלא כל התקלות קרו בכל הרכבים ויש כאן תקלות שקרו פעמים בודדות וכמובן שהרכב הזה מאוד חדשני ומלא במערכות חשמליות ולכן יש יותר דברים שעלולים להתקלקל (ולכן אני לא משווה ליפנית הוותיקה שלי).

השאלה היא האם בסופו של יום אני קונה ילד שצריך לדאוג לו ולקחת אותו כל שני וחמישי למוסך או רכב שאפשר לנסוע עליו ולטפל בו פעם בשנה בראש שקט.

 

אשמח לשמוע את דעתכם.

עריכה אחרונה על ידי dotSYS

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה שואל אותי, אני הייתי הולך על ה1.6 בלי לחשוב פעמיים,

 

לגבי מחלות פה ושם, זה קיים בכל רכב, בעיקר בדגמי האב טיפוס (שנים ראשונות), בגדול מדובר בבעיות לא מטרידות בעיקר אם היצרן מטפל, וכאן אכן יש אבא ואמא, נכון לפחות מהניסיון שלנו,

אך שוב, אני הייתי נמנע ממנוע ה1.2, זה אני ודעתי האישית בלבד, כמובן זכותך לחקור ולטעון אחרת,

 

לאחי יש את הדגם של 2019 עם ה180 כ"ס, עד כה אחרי שנה וחצי וכ15K ק"מ, היתה תקלה אחת שהרמקולים הפסיקו להשמיע קול, עדכון תוכנה פתר את זה, מעבר לזה כלום.

אני אישית לא הייתי חושש לקנות 3008 עם מנוע ה1.6 בנזין בלבד, אישית הייתי הולך גם על הפרימיום, אך אולי לאחרים זה פחות קריטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אשמח לשמוע על השיקולים להימנע ממנוע ה-1.2 (אציין שמבחינת ביצועים הוא יספיק לנו מעל ומעבר ומה שיותר חשוב זה אמינות). 

 

ב. כמו שציינתי, מדובר ברכישת 3008 יד 2 בן כ-3 שנים, כלומר ללא אחריות יבואן בתוקף. למה אתה מתכוון שיש אבא ואמא? היבואן יקח אחריות על תקלות גם לאחר תום הזמן הזה והחלפת הבעלות?

 

ג. אף פעם לא הבנתי מה זה הדגם עם ה-180 כ״ס. יש אותו בבנזין? זה ה-GT?

עריכה אחרונה על ידי dotSYS

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נמנע ממנוע ה1.2 בגלל נושא האמינות, הרצועה הזו שבינתיים נראה שהיא די בעייתית.

 

אני לא קשור ללובינסקי, אין לי מושג אם יהיו תקלות אחרי תקופת האחריות ואם הם יטפלו, מה שאני כן יכול להגיד לך, שרוב בעלי ה3008 מרוצים והאמינות טובה אפילו מהגבוהים בקטגוריה.

 

מנוע ה1.6 בהתחלה היה עם מנוע 165 כ"ס ותיבת הילוכים של אייסן 6 העברות, ואם אני לא טועה בסוף 2018 המנוע שופר ועכשיו מפיק 180 כ"ס ועם תיבת הילוכים אוטומטית, 8 הילוכים גם של אייסן, זה גרם לרכב להיות חזק יותר ויעיל יותר, גם חסכוני יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי, גם בעלי מנוע 1.6 קיבלו ריקול לרצועה (שלא ברור לי - אמורה להיות שם שרשרת) ולכן מה היתרון של ה-1.6 באמינות?

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

יש לי כזה 3 שנים, 1.6 פרימיום, אחד הרכבים הטובים שהיו לי אם ״ה״, אולי נפלתי על אחד מיוחד אבל אצלי אפס תקלות ואמינות מופתית - טיפול פעם בשנה וזהו.

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב1.6 דיזל יש ריקות לרצועת טיימינג זה חד פעמי ולא ישפיע בהמשך לכן לא רלוונטי.

 

ב1.2 הרצועה היא פנימית בתוך המנוע והרצועה הישנה הייתה מתפוררת וחלקיקים ממנה היו סותמים את משאבת השמן והורגים מנועים.

ב2017 החליפו בפיג'ו את הרצועה ברצועה חדשה שלא אמורה לסבול מהבעיה הזאת ועד כה גם לא היו מקרים של התפוררות ברצועה החדשה אבל בכל מקרה עברו 3 שנים שזה לא הרבה זמן וחלק מהאנשים עדיין מודאגים מכך.

 

זה ההבדל בין ה1.2 ל1.6

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין 2018 עם מנוע 1200 בארץ. 

לכן, כל 1200 שתקנה עשיין תהיה עם אחריות. 

2 חברים שלי מחזיקים 5008 (זהה ל 3008 מבחינה מיכנית) כבר שנתיים ואפס תקלות (מנוע בנזיו 1600 עם 165 כ"ס). 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Gavrik כתב:

ב1.6 דיזל יש ריקות לרצועת טיימינג זה חד פעמי ולא ישפיע בהמשך לכן לא רלוונטי.

 

ב1.2... עד כה גם לא היו מקרים של התפוררות ברצועה החדשה אבל בכל מקרה עברו 3 שנים שזה לא הרבה זמן וחלק מהאנשים עדיין מודאגים מכך.

 

אני מנסה להבין את היחס הלוגי לריקול: ב-1.6 דיזל אתה אומר שזה חד פעמי ואם זה תוקן אז זה בסדר אבל ב-1.2 בין אם החליפו ובין אם מראש קיבלת רצועה תקינה עדיין יש מקום לדאגה. היחס אמור להיות זהה, לא? האם אתה מתייחס לריקול בחלקי מנוע כנורת אזהרה ושאולי יצוצו תקלות בהמשך או שזה חסר משמעות?

 

לפני 6 שעות, markb205 כתב:

אין 2018 עם מנוע 1200 בארץ. 

לכן, כל 1200 שתקנה עשיין תהיה עם אחריות. 

2 חברים שלי מחזיקים 5008 (זהה ל 3008 מבחינה מיכנית) כבר שנתיים ואפס תקלות (מנוע בנזיו 1600 עם 165 כ"ס). 

זה לא משפר את המצב. זה אומר שצריך לעלות שנתון עבור ה-1.2 מה שכבר חורג מהתקציב ובכל מקרה גם אם היה נכנס זה רק לשנה אחת של אחריות בעוד שאנחנו מתכננים להחזיק ברכב כ-5 שנים.

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, dotSYS כתב:

כפי שכתבתי, גם בעלי מנוע 1.6 קיבלו ריקול לרצועה (שלא ברור לי - אמורה להיות שם שרשרת) ולכן מה היתרון של ה-1.6 באמינות?

זה לא נכון,אתה מצטט מהפורום ששם אנשים מקשקשים שטויות שמרביתם נפתרו כחוסר ידע בהפעלה.

 

לפני 14 שעות, dorosen כתב:

יש לי כזה 3 שנים, 1.6 פרימיום, אחד הרכבים הטובים שהיו לי אם ״ה״, אולי נפלתי על אחד מיוחד אבל אצלי אפס תקלות ואמינות מופתית - טיפול פעם בשנה וזהו.

גם לי יש כזה 1.6 בנזין ,גם אצלי ,רק טיפולים שנתיים.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש את ה 2.0 דיזל אז אני לא יודע מה קורה עם שאר המנועים.

אבל הרכב אצלי יותר משנה מודל 2018 וכרגע אין שום תקלות, הרכב הכי טוב שהיה ברשותי עד היום אחרי שורה ארוכה של רכבים יפנים.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 19 שעות, dotSYS כתב:

כפי שכתבתי, גם בעלי מנוע 1.6 קיבלו ריקול לרצועה (שלא ברור לי - אמורה להיות שם שרשרת) ולכן מה היתרון של ה-1.6 באמינות?

כפי שנאמר כבר, למנוע בנזין 1.6 אין רצועה אלא שרשרת ומכאן שלא ניתן לקבל עליו ריקול לרצועה.  אתה מתבלבל במשהו.  מכיוון שיש לי C4 פיקאסו עם המנוע הזה, הייתי יודע אם יש ריקול.

 

במנועי ה*דיזל* 1.6 של הקונצרן אכן היה ריקול להחלפת רצועה (היום ה 208 שלי עבר אותה).  לא ידוע על תקלות שנגרמו במנועים האלה אבל אכן יש ריקול. לא פוגע באמינות מנוע הדיזל.

יש (או היתה?) בעיה עם מיכלי האוריאה.  בכל מקרה בתקופת האחריות ולאחריה (אחריה - רצון טוב אם תטפל במוסכים מורשי היבואן ועד 150,000 ק'מ/5 שנים לדעתי) הנושא יטופל על ידי היבואן.

 

לגבי מוסכי היבואן בחיפה - יש לי ניסיון עם 2 מהשלושה (בעבר - י.ש. מוסכי הגליל ובשנים האחרונות צמרת) ואין לי טענות נגדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...