Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקרה של כמעט תאונה


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1117 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מזל גדול, תגובה טובה, ורק צריך לציין - מהירות נמוכה יותר (וסבירה יותר, בהתחשב בזה שמדובר בכביש מסוכן) הייתה מורידה את הסיכון משמעותית.

אם המהירות הייתה נמוכה יותר, הנהג שלנו היה צריך לעשות בלימת חירום חדה ולא נעימה, אבל כנראה שלא לסטות לנתיב שממול.

 

אגב, אני לא מנסה להצטדק. סיכוי סביר+ שגם אני הייתי נוהג במהירות דומה בכביש כזה, אבל האירוע הזה רק מחדד לי שכדאי להוריד את הרגל מהגז בכבישים כאלה.

עריכה אחרונה על ידי Shay_u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה מספר פקטורים, לא רק מהירות אלא גם העובדה (בלי להאשים ולשפוט כלל) שלרוב נהגים לא מצמידים את הבלם לרצפה כאשר נדרשת בלימת פתע אלא מתחילים חלש (יחסית) ולאט לאט מגבירים.

בנוסף, אנו רואים כאן 2 פקטורים פסיכולוגיים שחוזרים על עצמם בהרבה מהתאונות החזיתיות (שוב, בלי להאשים ולשפוט כלל וכלל):

1. הרכב יסע לאן שאנו מסתכלים, ואנו נוטים להסתכל על גורם הסכנה ולא על דרך המילוט.

2. אנו נוטים לתמרן כאילו אנו מתחמקים מגורם סכנה סטטי ולא נייד.

ניתן לראות אין ספור דוגמאות לנ"ל בתאונות חזית-חזית כשהרכבים רואים אחד את השני ממרחק רב מאוד ועדיין מסיימים אחד בתוך השני.

עריכה אחרונה על ידי omricn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגים לא מצמידים את הבלם לרצפה - נכון, כי מרגע שמזהים סכנה - לפעמים חולפים כמה רגעים עד שמעכלים לגמרי את הסכנה שטמונה בסיטואציה (להבחין בסכנה זה דבר אחד, להבין כמה חמורה היא יכול לקחת עוד רגע או שניים, במיוחד שמדובר באובייקטים בתנועה והסיטואציה מתפתחת. באותה מידה הנהג המתפרץ יכל לעצור שניה אחרי שהתחיל לזוז, ואז אולי היה אפשר לבלום פחות ולעבור את הסכנה עם מעט זהירות ומבלי לבצע בלימת חירום עד עצירה).

 

הרכב ייסע לאן שאנחנו מסתכלים- נכון, באופן כללי. אבל הפניית ההגה לכיוון הנתיב הנגדי החלה כאשר הרכב השני התחיל לחדור אל הנתיב של הנהג שלנו, תגובה הגיונית מאד בהתחשב בעובדה שלא היה נראה שיש לאן לברוח אם שוברים את ההגה ימינה.

 

אנחנו חכמים מאד בדיעבד כי אנחנו רואים שבסוף הסיטואציה שני הרכבים בנתיב הנגדי, בעוד שהנתיב המקורי נשאר ריק. צריך להיות נהג מאד חד כדי לקרוא את הסיטואציה ולראות מראש שכדאי לשבור את ההגה דווקא ימינה (וגם זה סכנה בפני עצמה, כי שוב- מה יקרה אם הנהג המתפרץ פתאום יבחין בך ויפסיק את התמרון? שני הרכבים היו נתקעים בנתיב המקורי ומתנגשים).

 

בקיצור, סיטואציות מתהוות בתנועה הן מסובכות נורא לעיבוד. גם לאחר המקרה כשיש לנו תיעוד ובמיוחד כאשר אתה נמצא בתוך הסיטואציה עצמה שמתפתחת מול עיניך וממש מסכנת את החיים שלך. שום דבר לא צפוי ו(בערך) כל החלטה שתיקח היא סוג של הימור- אתה יכול להמר בצורה מושכלת, אבל זה עדיין הימור. הדבר היחיד שאפשר לעשות כדי לצמצם את הסיכויים להיפגע בסיטואציה כזו היא להיות זהירים מראש - לנסוע במהירות סבירה, להישאר עירניים.

עריכה אחרונה על ידי Shay_u
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי מקרה לפני כשנתיים.
נהגתי בפג'רו כבד עם 5 נוסעים וציוד בחלק הצפוני של כביש 6 בכיוון דרום. חושך מוחלט אני על 120 קמ"ש+. אני בנתיב השמאלי, והנתיב הימני אינו פנוי. לפתע אני קולט 2 רכבים עומדים (!) בנתיב השמאלי ללא שום תאורה.
בלמתי בעוצמה, ראיתי שלא מספיק לי המרחק על מנת לעצור בזמן, אבל שנוסעי הרכבים לא עומדים בשוליים השמאליים. סטיתי וחלפתי על פניהם בשוליים ללא פגע. כל העניין לוקח מספר שניות אבל תוך כדי אתה מנתח מה המצב ומה ניתן לעשות.


הנוסעים שלי היו בשוק טוטלי. לצערי לא הייתה מצלמה ברכב.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Shay_u מחזק. כל ציפייה להתנהגות\תוצאה שונה היא תיאורטית בלבד.

אין מה לבקר ו\או לשפוט (במיוחד במקרה הזה שהמעורבים יצאו ללא כל פגע) אלא רק ללמוד ובנוסף להבין שכאשר מכניסים מספר גורמים אנושיים למשוואה לרוב התוצאה תהיה כאוטית ובלתי ניתנת לחיזוי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Blap האירוע היה מהיר מכדי לקבל החלטה נוספת, עוד שניה לתוך 3-4 השניות של כל האירוע. במבט לאחור כנאה שגם היית פוגע במפרסס, אבל צריך לשפוט מנקודת מבט של זמן אמת, לא במבט לאחור.

  • רעיון גרוע 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.3.2021 בשעה 11:10, ariel000 כתב:

כאשר אני נוסע עם רכב בעלת בקרת שיוט אדפטיבית, לעיתים לוקח לו זמן (עניין של שניות בודדות) עד אשר הוא מבחין ברכב שנכנס לנתיב ומאט את נסיעת הרכב

 

שניות זה הרבה זמן. ב-50 קמ"ש רכב עובר 14 מטר בשנייה.

 

בסרטון רואים תגובה שגויה מהתחלתה ועד סופה, שלא הסתיימה בתאונה בגלל מזל נטו. אין כאן שומדבר מכוון שהנהג עשה נכון.

כמובן שבשביל להיות מסוגל לפעול נכון צריך להיות מיומן ומתורגל, אבל לא מדובר בהכשרה של טייס. כל אחד יכול לעבור הכשרה מתאימה, ולהיות מנוסה מספיק כדי לתפעל רכב מודרני נכון, כאשר ה-ESP וה-ABS שומרות עליך לא רע בכלל, ומאפשרות את התמרון.

 

קודם כל, הנהג הפנה את ההגה לצד הלא נכון, כי הוא היה עסוק בלהתקבע על הרכב שמסכן אותו, במקום לחפש עם העיניים היכן לעבור.

דבר שני, הוא בלם הרבה הרבה (הרבה הרבה) יותר מדי חלש, ולמעשה התחיל ממש לבלום רק לפני שכמעט פגע ברכב המפרסס. כאן מערכת בלימה אוטונומית, אם היתה נכנסת לפעולה, היתה עושה עבודה טובה בהרבה.

 

תגובה נכונה מתחילה מבלימה חזקה מיידית, זה ישר מאט את הסיטואציה, "מרחיק" את האיום, ומאפשר תמרון במהירות נמוכה יותר ובפחות לחץ.

 

נ.ב. לאחר הכשרה קצרה אפשר להמשיך ולנהוג נכון, באופן שמתרגל את הנהג גם למצב  חירום. קודם כל, להתרגל לבלום יותר בהתחלת הבלימה (בכפף לתנועה מאחוריך, כמובן). דבר שני, להתרגל לכוון את העיניים למקום אליו אתה רוצה להגיע. לא להתקבע על הרכב שסוטה לנתיב שלך. ראית הולך רגל יורד לכביש, זיהית אותו, עכשיו תסתכל לכיוון אליו אתה מכוון את העמידה של הרכב. הראיה ההקפית תטפל באובייקט, המבט צריך להיות קדימה ולהיכן שאתה רוצה שהרכב ייסע אליו.

זה נכון בכביש, זה נכון ברכיבת אופניים (בעיקר שטח), זה נכון בסקי שלג... זה נכון בכל מקום שאתה בתנועה מהירה.

  • רעיון טוב! 4

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 5.3.2021 בשעה 09:38, falou כתב:

קודם כל, הנהג הפנה את ההגה לצד הלא נכון, כי הוא היה עסוק בלהתקבע על הרכב שמסכן אותו, במקום לחפש עם העיניים היכן לעבור.

דבר שני, הוא בלם הרבה הרבה (הרבה הרבה) יותר מדי חלש, ולמעשה התחיל ממש לבלום רק לפני שכמעט פגע ברכב המפרסס. כאן מערכת בלימה אוטונומית, אם היתה נכנסת לפעולה, היתה עושה עבודה טובה בהרבה.

 

תגובה נכונה מתחילה מבלימה חזקה מיידית, זה ישר מאט את הסיטואציה, "מרחיק" את האיום, ומאפשר תמרון במהירות נמוכה יותר ובפחות לחץ.

 

בדיוק מה שציינתי בתגובה שלי 1 ל1. אלו הם עקרונות בסיסיים שמקבלים בקורס נהיגה נכונה. עיניים לכיוון הבריחה ולא לכיוון האיום. ברקס החלטי וחזק ולא ליטוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נראה לי כביש 90 של ים המלח. הוא לפחות 30 קמש מעל המותר.
אם הוא היה נוהג לפי החוק אולי הוא היה מצליח לבלום למרות שכל זה לא באשמתו

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1117 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...