Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקרה של כמעט תאונה


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רציתי לשתף אותכם במקרה של, כמעט, תאונה שקרה לחבר.

ניתן לראות בסרטון את הנסיעה, לפי דבריו הוא היה במהירות של כ-120 קמ"ש.

 

 

דבר שמסקרן אותי, במידה והיה ברכב מערכת בלימה אוטונומית, האם הרכב היה בולם במקומו?.

כאשר אני נוסע עם רכב בעלת בקרת שיוט אדפטיבית, לעיתים לוקח לו זמן (עניין של שניות בודדות) עד אשר הוא מבחין ברכב שנכנס לנתיב ומאט את נסיעת הרכב

האם המחשב היה מזהה זאת בזמן ומספיק לבלום את הרכב לשם מניעת תאונה או שמא תאונה במהירות איטית יותר או שבכלל לא היה מזהה?.

 

אני כן יודע על סיפור ברחוב קטן ילד פרץ לכביש ונהג עם פיג'ו 3008, המחשב זיהה את הילד ובלם את הרכב וכך הילד לא נפגע, כמובן שהמהירות לא היתה 120 אלא פחות, נסיעה בתוך בעיר.

 

 

 

 

  • אהבתי 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי במפרט של המערכת המותקנת ברכב הספציפי - לפעמים המפרט שונה אפילו בין רמת גימור אחת לאחרת באותו דגם.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הרגשתי ממערכות שהרגשתי ביונדאי איוניק ובסובארו פורסטר

בחיים הרכב לא היה בולם ל-0 במצב כזה מקסימום מוריד מהירות התנגשות בחצי במקרה הטוב..

סרטון מלחיץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו מפחיד. שאפו לנהג (ואולי גם לרכב) שלא איבד שליטה.

כמו שכתבו, אין איזה תקן מדוייק אחיד בבלימה אוטונומית, זה שונה בין רכבים.

ועל הנהג השני, אין מילים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי לו שהמזל הגדול שלו, שהנהג עצמו בלם את הרכב באמצע הכביש וכך נשאר לו מקום לעבור.
במידה ולא היה עוצר...היה לא נעים.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yossiaviel כתב:

למה לא לסטות טיפה ימינה, במקום לברוח לנתיב הנגדי?

כי בזמן התגובה הוא לא ידע שהרכב עומד לבצע פרסה, הוא זיהה מכשול בנתיב, ועבר אינסטינקיטיבת לשמאל כמו שעושים כשמזהים רכב איטי ממך לפניך בנתיב.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג שעושה פרסה בכביש עם מהירות כזו יכול להתחיל את הפרסה כשהוא לא רואה רכבים ואז רכב יופיע לו באמצע...

 

אני מכיר מקומות שדברים כאלה קורים בהם בעיר במהירויות של 60-70 קמ"ש.

במקום מצב של פרסה, מדובר שם בכניסה מימין שחוצה בניצב את הנתיב הימני לנתיב שנוסע בכיוון נגדי עם משולש של זכות קדימה. סיטואציות כמו בוידאו נפוצות שם...

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חולק עליך. הרכב נכנס לנתיב בשניה 19 של הסרטון, לוקח לפחות שניה להבין מה מתרחש (כי בתנועה הראשונה יכולה להיות של כניסה לנתיב הימני והמשך באותו כיוון- מסוכן, אבל פחות מפרסה), הארוע מסתיים בשניה 22 - כלמור סה"כ מדובר ב-3 עד 4 שניות. תגובת המצלם צריכה להיות מיידית - והוא אכן מגיב מהר מאד ובצורה יותר מסבירה אם מתחשבים בזמן התגובה והבנת הארוע.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל גדול, זאת דוגמה לכמעט תאונה קשה, במידה והיה מגיע רכב ממול, או שהנהג לא היה מגיב במהירות.

לגבי צד שמאל או ימין, קל לשפוט במחוץ, הזמן בין התגובה ללקיחת החלטה, הוא ממש שברירי שנייה.

אפשר לקחת צד ימין לשוליים ולהתהפך (יש הרבה דוגמאות) אפשר לקחת לצד ימין (כמו בסרטון) ולהסתכן בהתנגשות חזיתית

שברוב המקרים קשה לצאת ממנה ללא פגיעה משמעותית לכל החיים.

 

טוב שזה שזה הסתיים ככה ללא נפגעים. נהגים כאלה יש כל היום על הכביש בכל רגע נתון, חשוב לשמור על מרחק 

ולהיות ערני ודרוך כל הזמן. (לעיתים שבריר של הסחת דעת, עושה את ההבדל בין בריחה, לתאונה)

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yogev20 כתב:

אפשר לקחת לצד שמאל (כמו בסרטון)

תיקנתי לך.

אני, במצב כזה, אחרי התמרון, הייתי חייב לעצור בצד, כדי להרגע מהסיטואציה. הוא המשיך לנסוע בנונשלטיות. שאפו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח שבשנייה 21-22, כשאני קולט שהרכב עושה פרסה ויכול להיות ולא יהיה לי מקום לעבור/לבלום עד כדי עצירה, ואני כבר תוך כדי בלימה, אם הייתי שובר ימינה כדי להתחמק ממנו, הייתי מסתכן בהתהפכות/איבוד שליטה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי בכמה משתנים כמו מהירות הרכב מהרגע שנפתח המפרץ, חדות ה'שבירה', מידות הרכב ועוד. רק מהסרטון קשה לדעת. אולי מומחים כן יוכלו לעשות את כל החישובים.

סתם השערה שלי: אם הוא לא היה עושה שבירה חדה מדי הוא לא היה מתהפך, כנראה שגם לא מאבד שליטה.

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב נורמלי (99% מהרכבים להוציא ג'יפים עם מרכז כובד הזוי וכו') לא יתהפך בחיים במצב של סיבוב במהירות גבוהה\שבירה של ההגה וכו'. התהפכות מתרחשת רק כאשר ישנו מכשול (אבנים\סלע\שפת מדרכה\שוליים מוגבהים\מונמכים\מעקה נמוך מידי) אשר הרכב נתקל בו בעת העברת המשקל אל צד ההתהפכות הפוטנציאלי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...