Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת Check engine לאחר מעבר דרך שלולית - מאזדה 3 ספיריט 08


shilo_v
שימו לב! השרשור הזה בן 1144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין קשר במקרה הזה ל K44 .

ככל הנראה,נכנסה כמות מים הגונה לרכיב חשמלי/מערכת ההצתה  וזו התוצאה.

להבא,אם יש שלולית גדולה שחייבים לעבור דרכה יש לעשות זאת  לאט ככל האפשר.

 

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9
  • רעיון טוב! 1

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 28.1.2021 בשעה 00:29, shilo_v כתב:

היי חברים, טו בשבט שמח.

למבינים במאזדה ובכלל,

מדובר כאמור במאזדה 3 ספיריט שנת 08 מנוע 2.0 ל'.

לאחר מעבר בשלולית מים נדלקה נורית ה: Check engine החביבה.

ומאותו רגע האוטו מזייף ולא עובד 'חלק',

כאילו עוצרים לו דלק לחצי שנייה.

לאחר בדיקה עם obd התקבל הקוד הבא:

p2251

(o2 sensor negative current control circuit bank 1 sensor )

 

בחיפוש קצר ביוטיוב ובתור בדיקה ראשונית, ראיתי שבודקים עם מד מתח את שני החוטים שצריכים לסגור מעגל בכבל שיוצא מחיישן החמצן, הם 'תקינים' כלומר, יש קצר וטווח ה'אוהם' כפי שאמור להיות.

 

שאלתי היא כזו,

יש עוד משהו שאוכל לבדוק לפני שאקנה חיישן חמצן חדש שכידוע מקורי כזה לא זול בכלל..? חבל לי להחליף ולגלות שהבעיה נותרה.

ב. לפי הקוד שהתקבל, האם בוודאות מדובר בחיישן החמצן הראשון הקרוב למנוע (בצד שבין המנוע לנוסעים)?

כי מיד אחריו, למטה ישנו עוד אחד.

אצרף תמונה, החץ האדום.

 

תודה רבה.

 

20210128_002717.jpg

תקלה נפוצה. לא קשור לשלולית. 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, colauti 9 כתב:

אין קשר במקרה הזה ל K44 .

ככל הנראה,נכנסה כמות מים הגונה לרכיב חשמלי/מערכת ההצתה  וזו התוצאה.

להבא,אם יש שלולית גדולה שחייבים לעבור דרכה יש לעשות זאת  לאט ככל האפשר.

 

 

מתאר לעצמי שאין קשר בין הבעיה לתוסף,

פשוט הקדשתי תשומת לב יתרה לסל"ד והוא לא 'עגול' במאה אחוז, שינויים ממש ממש קטנים וטבעיים לדעתי ברכבים ישנים שהיו גם לפני המקרה הנ"ל אז חשבתי על הדרך להוסיף התוסף.

לעניין השלולית, למרות שלא נסעתי מהר בכלל וגם לא ראיתי את השלולית, אין חכם כבעל נסיון, להבא.

 

לפני שעתיים, barak5915 כתב:

תקלה נפוצה. לא קשור לשלולית. 

במקרה הזה הסיבתיות הייתה חשודה, כמה שניות בודדות אחרי השלולית נדלקה הנורית והרכב התחיל לזייף כך שהיה קל לקשר בין השניים, ובדיעבד שזה (כנראה) הסתדר לבד אז קל יותר.

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, barak5915 כתב:

תקלה נפוצה. לא קשור לשלולית. 

העובדה שלאחר שהרכיבים שנפגעו מהמיים התייבשו הרכב הפסיק לזייף לא מספיקה ? 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, colauti 9 כתב:

העובדה שלאחר שהרכיבים שנפגעו מהמיים התייבשו הרכב הפסיק לזייף לא מספיקה ? 

האמת, לא קראתי את כל הפוסט בעיון רב, בגדול תקלה p2251 נפוצה מאוד בדגם מאזדה. 

בכל מקרה אם רכב כרגע אינו מזייף היתי מאפס ורואה מה קורה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, barak5915 כתב:

האמת, לא קראתי את כל הפוסט בעיון רב, בגדול תקלה p2251 נפוצה מאוד בדגם מאזדה. 

בכל מקרה אם רכב כרגע אינו מזייף היתי מאפס ורואה מה קורה. 

ברק,אין מה לאפס.

 נכנס לשלולית,נכנסה כמות הגונה של מים למע' ההצתה /חשמל ,נדלקה מנורת צ'ק אינג'ין והרכב זייף.

אחרי שהרכיב שנפגע התייבש הרכב הפסיק לזייף והמנורה נכבתה- קשר לוגי של סיבה ותוצאה.

 

  • רעיון טוב! 1

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, colauti 9 כתב:

ברק,אין מה לאפס.

 נכנס לשלולית,נכנסה כמות הגונה של מים למע' ההצתה /חשמל ,נדלקה מנורת צ'ק אינג'ין והרכב זייף.

אחרי שהרכיב שנפגע התייבש הרכב הפסיק לזייף והמנורה נכבתה- קשר לוגי של סיבה ותוצאה.

 

מנורה כבתה לבד?. לא קראתי שהוא כתב את זה 

כנראה אני צריך קצת חופש 🤭🤭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, barak5915 כתב:

מנורה כבתה לבד?. לא קראתי שהוא כתב את זה 

כנראה אני צריך קצת חופש 🤭🤭

אכן הנורה כבתה לבד באורח פלא, מה שנותר לי זה לאפס את קוד התקלה עם ה-OBD שגם הוא לא הופיע שוב בסריקה חוזרת ובתקווה שהתקלה מאחורי.

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ בכל מקרה לעבור עם ספריי מגעים ולנקות את הקונקטור. אם זה נרטב - הקורוזיה לא תאחר לבוא.

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, shellcase כתב:

ממליץ בכל מקרה לעבור עם ספריי מגעים ולנקות את הקונקטור. אם זה נרטב - הקורוזיה לא תאחר לבוא.

נשמע רעיון מעולה, תודה.

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

הנורה check engine שבה לדלוק, קרוב לוודאי עקב הגשם שהתחיל היום באזור,

השערה שלי היא שככל הנראה חיווט חשמלי כלשהו שקשור לחיישן חמצן חשוף למים שניתזים מהגלגלים.

לא רק זה, בבדיקה עם ה-OBD התגלה קוד נוסף בנוסף לקודם שגם מופיע (P2251)

מופיע גם הקוד - P0134  שלמיטב ידיעתי גם מעיד על תקלה באותו חיישן בדיוק.

אני נוטה למסקנה שאולי אין מנוס מהחלפת החיישן אבל אולי למישהו עוד רעיון איך אפשר לוודא זאת?

והשאלה הכי חשובה, אם אכן צריך להחליף חיישן,

האם מישהו יודע מהו המק"ט שלו (SENSOR 1 BANC 1) ?

כדי שאוכל להזמין מאיביי.

תודה 🙏

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שהחיישן הלך- יותר הגיוני שיש קורוזיה בחיבורים של החיישן (שקע-תקע) והתקלה לא תעזוב אותך עד שתטפל בה ביסודיות.

מעבר לכך- ממליץ לגשת למוסך שמתמחה במאזדה כדי שיחברו סורק ייעודי ולא OBD שיכול לקחת אותך לכל מיני מקומות שהם לא בהכרח הכי מדוייקים.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, אוקיי אנסה לטפל בבידוד החיווט ואם גם זה לא יעזור אגש למוסך.

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון למתעניינים, מכיוון שהשתכנעתי יותר יותר שהחיישן עצמו או החיווט שלו פגום,

החלטתי כך, אלך לקנות ולהתקין חיישן סיני זבל לשם הוודאות ואתרום למדע את ה-150 ש"ח האלה

ובמידה והבעיה נפתרה והנורה תכבה,

אז אקנה מקורי מאיביי וכשיגיע אחליף את הסיני (המחיר של שניהם יחד עדיין יצא לי זול יותר מאחד מקורי בארץ בלפחות 200 ש"ח)

כשהגעתי לחנות הסתבר שאין במלאי את הסיני, יש ספרדי תוצרת FAE ב-450 ש"ח,

אבדה סבלנותי וקניתי אותו וכשאני עולה לאוטו אני משועשע לגלות שדווקא עכשיו הנורה החליטה לכבות,

בטוח שתדלק לפחות בגשם הבא אבל אם הייתה נשארת דולקת ונכבית כשהייתי מחליף את החיישן הייתי יודע בוודאות שהבעיה נפתרה וראש שקט.

בכל זאת החלפתי, נסיעת מבחן קצרה, הנורה לא נדלקה, הרכב נסע הרבה יותר חלק ומרגיש פתאום קליל.

כרגע אפשר לומר שהבעיה נפתרה ואם משהו ישתנה, אעדכן שוב.

 

אלו צעדיי:

כלים דרושים: שוודי קטן, ראצ'ט עם בוקסה 10 מ"מ.

זמן: 10 דק'

 

זהירות מחום אם זה לאחר נסיעה.

1.thumb.jpg.eec610c53c450935e66ca064b477eafb.jpg

 

 

1147762853_WhatsAppImage2021-02-08at03_02.26(2).thumb.jpeg.8fcac5da3c1b235f835a3fc23aa0db10.jpeg

 

 

 

384876934_WhatsAppImage2021-02-08at03_02.26(1).thumb.jpeg.5cbe205ba4d7a193ce95e00d26c40c33.jpeg

 

*בהברגה של החיישן החדש סובבתי אתו את החיווט כדי שלא ייתלש מהחיישן.

  • אהבתי 1

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקווה שלא קנית שום דבר ולא בזבזת כספך לחינם.

גש לחשמלאי רכב לטיפול בקורוזיה שעל השקע /בתוכו כי בגשם הבא,המנורה תידלק בלי קשר לתקינות/אי תקינות החיישן.,

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...