Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת Check engine לאחר מעבר דרך שלולית - מאזדה 3 ספיריט 08


shilo_v
שימו לב! השרשור הזה בן 1166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים, טו בשבט שמח.

למבינים במאזדה ובכלל,

מדובר כאמור במאזדה 3 ספיריט שנת 08 מנוע 2.0 ל'.

לאחר מעבר בשלולית מים נדלקה נורית ה: Check engine החביבה.

ומאותו רגע האוטו מזייף ולא עובד 'חלק',

כאילו עוצרים לו דלק לחצי שנייה.

לאחר בדיקה עם obd התקבל הקוד הבא:

p2251

(o2 sensor negative current control circuit bank 1 sensor )

 

בחיפוש קצר ביוטיוב ובתור בדיקה ראשונית, ראיתי שבודקים עם מד מתח את שני החוטים שצריכים לסגור מעגל בכבל שיוצא מחיישן החמצן, הם 'תקינים' כלומר, יש קצר וטווח ה'אוהם' כפי שאמור להיות.

 

שאלתי היא כזו,

יש עוד משהו שאוכל לבדוק לפני שאקנה חיישן חמצן חדש שכידוע מקורי כזה לא זול בכלל..? חבל לי להחליף ולגלות שהבעיה נותרה.

ב. לפי הקוד שהתקבל, האם בוודאות מדובר בחיישן החמצן הראשון הקרוב למנוע (בצד שבין המנוע לנוסעים)?

כי מיד אחריו, למטה ישנו עוד אחד.

אצרף תמונה, החץ האדום.

 

תודה רבה.

 

20210128_002717.jpg

עריכה אחרונה על ידי shilo_v

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

BANK 1 זה החיישן שהכי קרוב למנוע ועומד מולך בפרונט וה2 זה שנמצא על האגזוז ויותר מתחבא. (יש על זה הרבה יוטוב אני ממליץ לך לראות)

לא יודע כמה זה קשור לשלולית אבל החיישנים האלה נהרסים בערימות אחרי ה100-120 אלף בערך.שווה לך לשלול את תקינות החוטים אולי הבעיה בהם והיא יותר זולה.

 

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שידוע לי, ה1 בBANK נועד לכוון אותך במקרה של מנוע V, כאשר יש לך שני סעפות פליטה ולכן יש שני BANKS, שמאל וימין, 1 ו2, ולא מיקום סנסור ספציפי (לפני ממיר או אחרי הממיר)

לי יש מנוע 6 צילינדרים בטור, ולכן יש לי רק BANK1 כאשר במנועי V יהיו 2

 

ייתכן ואני טועה, נחכה למומחים

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, netanel1014 כתב:

BANK 1 זה החיישן שהכי קרוב למנוע ועומד מולך בפרונט וה2 זה שנמצא על האגזוז ויותר מתחבא. (יש על זה הרבה יוטוב אני ממליץ לך לראות)

לא יודע כמה זה קשור לשלולית אבל החיישנים האלה נהרסים בערימות אחרי ה100-120 אלף בערך.שווה לך לשלול את תקינות החוטים אולי הבעיה בהם והיא יותר זולה.

 

תודה על התגובה.

לפי מה שראיתי גם ביוטיוב זה אכן מה שהכי קרוב למנוע, אמנם במקרה שלי הוא לא בפרונט אלה מאחורי המנוע כלומר, בין המנוע לבין תא הנוסעים אולי אפשר לראות זאת בתמונה שהעלאתי ורציתי להיות בטוח שזה

ה-SENSOR 1

לגבי השלולית ואם זה קרה בגללה, כמובן שאיני יודע בוודאות, פשוט המקריות פה הייתה קצת חשודה בעיניי,

חיווט חשמלי VS מים = תקלה פוטנציאלית.

השאלה היא איך אני יכול לשלול את תקינות החוטים?

ביצעתי בדיקת התנגדות עם מד המתח וזה אכן הראה התנגדות של 4 OHM

האם זה שולל את בעיית החוטים?

 

לפני 3 שעות, yairw כתב:

עד כמה שידוע לי, ה1 בBANK נועד לכוון אותך במקרה של מנוע V, כאשר יש לך שני סעפות פליטה ולכן יש שני BANKS, שמאל וימין, 1 ו2, ולא מיקום סנסור ספציפי (לפני ממיר או אחרי הממיר)

לי יש מנוע 6 צילינדרים בטור, ולכן יש לי רק BANK1 כאשר במנועי V יהיו 2

 

ייתכן ואני טועה, נחכה למומחים

תודה רבה גם לך על התשובה.

אני בטח שלא מומחה אבל אחרי שחרשתי וחקרתי יכול להעיד שמה שראיתי מחזק לגמרי את מה שאתה אומר,

רק שאני רוצה להיות בטוח ב-100% לגבי SENSOR-1 ולגבי SENSOR-2

והאם לדעת המומחים אם אחליף את SENSOR-1 זה מה שיפתור לי התקלה לפי התיאור שלה.

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אינני טועה, לא מדובר על אותו סוג חיישן.

 

החלפת החיישן, מבלי להיות בטוח שהוא תקול, לא בהכרח תפתור את התקלה, במיוחד אם מקורה בחיווט בלוי

 

עריכה אחרונה על ידי yairw

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, trademark כתב:

תנסה להחליף בין חיישן 1 ל 2 ותראה אם התקלה קופצת לחישן השני.

אני לא בטוח שהם תואמים,

 באחד יש  5 חוטים ובשני 4

20210128_140103.jpg

עריכה אחרונה על ידי shilo_v

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ביוטיוב כנראה לא מעט סירטונים על כיצד לבדוק אם החיישן תקין, כמו כן, תנסה לעקוב אחרי החיווט שלו ותראה אם אתה מגלה משהו חשוד, כמו בידוד מתפורר צביטה של החוט וכדומה

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, yairw כתב:

יש ביוטיוב כנראה לא מעט סירטונים על כיצד לבדוק אם החיישן תקין, כמו כן, תנסה לעקוב אחרי החיווט שלו ותראה אם אתה מגלה משהו חשוד, כמו בידוד מתפורר צביטה של החוט וכדומה

נראה לי שראיתי את רוב הסרטונים וחוץ מהבדיקה עם החימום ממש של החיישן ובדיקה שההתנגדות עולה, עשיתי הכל, כנראה שאין ברירה אלא לפרק אותו לשם כך כדי לדעת בוודאות, בשביל זה אצא לחפש את הבוקסה הייעודית המתאימה לחיישן.

אעדכן בהמשך..

  • רעיון טוב! 1

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שרצים להחליף חיישנים,כדאי לנסות להתניע  אחרי שהרכב יתייבש כמו שצריך (מים וחשמל לא הולכים טוב ביחד).

אם המנורה לא תתכבה אחרי מס' קילומטרים לא גדול, לחשוב שנית על פנייה למכון להזרקות,שליפת קוד תקלה עם סורק ייעודי ופתרון (להחליף מה שצריך)ץ

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע רגע.
ניסית לאפס את התקלה דרך הסורק שלך ולראות אם היא חוזרת?
אם היא תחזור - הייתי שוקל החלפה של החיישן, אפשר לבצע את ההחלפה לבד ממש בקלות, תקנה זז-קל ותרסס לילה לפני על ההברגה ואז עם מפתח (לא שוודי) מתאים תוכל לפתוח, לחילופין - יש בוקסות ייעודיות לחיישנים האלה:
3/8 in. Offset Oxygen Sensor Wrench

יש לי כזאת באיזור חיפה אם רלוונטי.
מחיר חיישן כזה של בוש (תבדוק מה המקורי, לא הצלחתי לזהות מהתמונות) הוא כ30-40 דולר, תוסיף משלוח ואת שער הדולר הנמוך ואתה בעודף מ150 ש"ח, לא נורא.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות.

לפני שעתיים, colauti 9 כתב:

לפני שרצים להחליף חיישנים,כדאי לנסות להתניע  אחרי שהרכב יתייבש כמו שצריך (מים וחשמל לא הולכים טוב ביחד).

אם המנורה לא תתכבה אחרי מס' קילומטרים לא גדול, לחשוב שנית על פנייה למכון להזרקות,שליפת קוד תקלה עם סורק ייעודי ופתרון (להחליף מה שצריך)ץ

 

כל זה קרה לפני קצת יותר משבוע וחיכיתי אולי באמת יתייבש לבד וביומיים האחרונים הבנתי שאפילו השלולית התייבשה אז כל שכן מה שנרטב אצלי והנורה והזיוף עדיין קיימים😁 

ואם לא תהיה ברירה ולא אצליח, אגש למוסך.

 

לפני 13 דקות, shellcase כתב:

רגע רגע.
ניסית לאפס את התקלה דרך הסורק שלך ולראות אם היא חוזרת?
אם היא תחזור - הייתי שוקל החלפה של החיישן, אפשר לבצע את ההחלפה לבד ממש בקלות, תקנה זז-קל ותרסס לילה לפני על ההברגה ואז עם מפתח (לא שוודי) מתאים תוכל לפתוח, לחילופין - יש בוקסות ייעודיות לחיישנים האלה:
3/8 in. Offset Oxygen Sensor Wrench

יש לי כזאת באיזור חיפה אם רלוונטי.
מחיר חיישן כזה של בוש (תבדוק מה המקורי, לא הצלחתי לזהות מהתמונות) הוא כ30-40 דולר, תוסיף משלוח ואת שער הדולר הנמוך ואתה בעודף מ150 ש"ח, לא נורא.

איפסתי והיא נדלקה לאחר כמה ק"מ בודדים.

תודה רבה אחי על הבוקסה, חיפשתי כזו (אני מאזור בית שמש) ולא מצאתי, בסוף הסתדרתי מצוין עם מפתח שוודי קטן!

אם זה המחיר באיביי זה בכלל לא נורא, השאלה אם לא אזיק לממיר או משהו אחר עד שיגיע החיישן מחו"ל.

פה רצו ממני לא פחות מ-500 ש"ח על חלופי מיפן ומעל 1,200 תקילין למקורי.

 

עדכון:

פירקתי את שני החיישנים SENSOR-2 \ SENSOR-1

ועשיתי להם בדיקה כמו שהסבירו בכמה סרטונים ביוטיוב.

כבל אחד של מד המתח ב'סיגנל' והשני על גוף החיישן, וראש החיישן מתחמם בלהבת גז.

מד המתח לא הראה כל שינוי, נשאר על 0-10 V

(ניסיתי עם כל הפינים למקרה שלא הייתי על ה'סיגנל')

כרגע מחכה לעוד רעיונות ולתשובה מחבר שמנסה לארגן לי דיאגרמה של החיישנים.

אם מישהו חושב על עוד בדיקה שאפשר לעשות לפני שאגש למוסך, אודה לו מאוד 🙏

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה המוסך יגיד? תחליף חיישן? :)
תזמין מcars245.com ולא מאיביי, תראה שהחיישן שאתה מזמין זהה לשלך (אגב מאיזה יצרן שלך?) בcars תראה שאתה מזמין משהו שרשום שהוא במלאי וזמין למשלוח מיידי ואז אולי שווה להוסיף כמה שקלים למשלוח מהיר יותר.

כמובן שאם אתה יכול לא לנסוע בינתיים עדיף, נזק לממיר, כל עוד אין בקפיירים, לא מאמין. נסה גם לנקות את המגעים של הקונקטור, אולי בכלל משם מקור הבעיה?

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, shellcase כתב:

מה המוסך יגיד? תחליף חיישן? :)
תזמין מcars245.com ולא מאיביי, תראה שהחיישן שאתה מזמין זהה לשלך (אגב מאיזה יצרן שלך?) בcars תראה שאתה מזמין משהו שרשום שהוא במלאי וזמין למשלוח מיידי ואז אולי שווה להוסיף כמה שקלים למשלוח מהיר יותר.

כמובן שאם אתה יכול לא לנסוע בינתיים עדיף, נזק לממיר, כל עוד אין בקפיירים, לא מאמין. נסה גם לנקות את המגעים של הקונקטור, אולי בכלל משם מקור הבעיה?

בטח שבמוסך יגידו ישר להחליף, לא הם משלמים ואנחנו בחל"ת 😁

ובאזור שלי (בית שמש) לא מכיר מוסך אחד ראוי ומוערך! 

 

ולא ברור מה היה קיים אצלי, לא ראיתי משהו מוכר כגון בוש/דנסו/ngk, 

אבדוק שוב ובכל מקרה אצטרך למצוא רת המק"ט המתאים.

 

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון למתעניינים:

עוד לפני שפירקתי כדי לבדוק את החיישנים (לפני שלושה ימים),

במהלך נסיעה לא ארוכה נורית ה'בדוק מנוע' כבתה פתאום ולא דלקה עד שכיביתי את הרכב.

לא חשבתי שהבעיה נפתרה והמשכתי לבדיקה של החיישנים שלא הניבה תוצאה,

להפתעתי, בהמשך כשנסעתי הנורה לא נדלקה שוב  עד היום והאוטו כבר לא 'מזייף' כמו מהרגע שנדלקה הנורית,

איפסתי גם את קוד התקלה וגם לא הופיעה שוב.

כנראה שאולי באמת הייתה לחות איפשהו ולבסוף התייבשה

(למרות שקצת תמוה שיעברו שבועיים עד שלחות\רטיבות מסוימת 

תתייבש באזור כזה חם).

בכל אופן, מקווה שיימשך כך וכל עוד שהרכב לא רומז לי שהתקלה חזרה, מבחינתי הכול תקין. 

חושב לשים תוסף K44 לתרום לניקוי מינימלי של המערכת (אלא אם כן לא כדאי?)

 

תודה רבה חברים על העזרה והתשובות.

אם יהיה שינוי כלשהו, אעדכן למען בעלי תופעה דומה בעתיד.

  • רעיון טוב! 1

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...