Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרוב משרד התחבורה יוכל להוריד לכם את הרכב


yor2
שימו לב! השרשור הזה בן 1292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

משרד התחבורה ממשיך להילחם בנו -עכשיו נחלץ לסייע ליצרנים להיפטר ממלאי ואחר כך יגדו לנו שהרכב לא כשיר :( 

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3882435,00.html

 

חדש מהיום, (לא מוצא את השירשור הקודם) עכשיו אפשר לקנות רכב מ 2019 כחדש עם עליה לכביש ב 2021 !

 

ושום מילה על מגרשים מלאים מעודפי ייצור של יצרנים (מקור http://www.bestcarreviews.co.uk/how-manufacturers-and-dealers-get-rid-of-new-unsold-cars/)

image.jpeg.9a579630f36de26e7b2caf3e6350a795.jpeg

Covid-19 : Thousands Of Unsold Brand New Cars Lined Up At UK Port After  Sales Plummeted By 97% - AUTOJOSH

 

https://autojosh.com/covid-19-unsold-new-cars-uk-port/

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 41 דקות, zaf כתב:

משרד התחבורה ממשיך להילחם בנו -עכשיו נחלץ לסייע ליצרנים להיפטר ממלאי ואחר כך יגדו לנו שהרכב לא כשיר :( 

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3882435,00.html

 

חדש מהיום, (לא מוצא את השירשור הקודם) עכשיו אפשר לקנות רכב מ 2019 כחדש עם עליה לכביש ב 2021 !

באמת שאני לא מבין מה הביג דיל. בטח שיצדיק סימני קריאה ואייטם שוצף וקוצף...

התקנה שמחייבת יבואנים למכור מכונית תוך 12 חודשים נכנסה לפועל ב-2008. לא כ-ז-ה מזמן. אז עכשיו האריכו את זה ל-18 חודשים. אוקיי. אז? ובמקום לחזור ל-12 חודשים מתי-שזה-לא-יהיה שזה היה אמור לחזור לזה, נותנים להם עד מרץ כדי למכור מכוניות בנות עד 18 חודשים. בניגוד למה שמשתמע מהכתבה, שכל הרכבים שקיבלו את ההארכה, קיבלו עכשיו אחת נוספת עד מרץ ובפועל יהיו רכבים בני 21 חודשים שיימכרו כחדשים. שגם אז... אוקיי... 

 

לפני 41 דקות, zaf כתב:

 

ושום מילה על מגרשים מלאים מעודפי ייצור של יצרנים (מקור http://www.bestcarreviews.co.uk/how-manufacturers-and-dealers-get-rid-of-new-unsold-cars/)

הכתבה הזו היא מ-2014... לא בדיוק אקטואליה.

 

לפני 41 דקות, zaf כתב:

אוקיי, ו? היתה ירידה בביקוש. המכוניות שנבנו לפני כן הרי לא פשוט נעלמו, נכון? אז צריכים לשים אותן איפשהו.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שהבעיה היא אותן מכוניות שנמצאות כבר בארץ , אלא יותר אלו שעוד לא הגיעו ואלה לא יהיו מהבציר האחרון של היצרן. 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, סבבה. השאלה עומדת בעינה - אז מה?

כמה גדול הנזק שנגרם לרכב בנמל בחודשים 13-18?  מה, החלודה שהתפתחה על קורות השלדה תתחיל להשלים חציבת חורים? הצינורות שהתייבשו ונסדקו "ייפתחו" בכל ההיקף שלהם? אילו נזקים הופיעו ברכבים שנמכרו כחדשים לפני שנכנסה תקנת 12 החודשים לתוקף? 

 

זה כמובן מעבר לפתרון הפשוט של לקנות רכב שלא קיים במלאי (בצבע ייחודי או עם תוספת כלשהי) ואז לחכות לקבל חודש-חודשיים כמו בכל מדינה אחרת בעולם.

 

משרד התחבורה עושה כל כך הרבה דברים בצורה עקומה, גרועה, ולפעמים עד רמה שנראה כאילו הם עושים דווקא. אני האחרון שיחסוך מהם ביקורת. אבל איפה שצריך, לא בשטויות כאלה (וכמו הנושא המקורי של השרשור). אחרת זה סתם מוציא כל אדם שיש לו איזושהי נגיעה בתחום או יוצא נגד משרד התחבורה כטרחן חסר מנוח והטענות הטובות באמת נעלמות בתוך יער של קשקושים של שני הזקנים הממורמרים האלה מהחבובות.

כולנו פה היינו שמחים לחיות באוטופיה ע"ש me5000000 בה כל הכבישים מושלמים, האייפקסים תמיד פנוים, כל אחד מקבל איזו מכונית שהוא רוצה והדלק חינם. ויש הרבה מאוד על מה לבקר את משרד התחבורה, אבל בואו... Pick your battles. 

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת - אין בעיה. אבל שבמקביל יחזירו לרשיון את רישום, שנת המודל, אולי גם יוסיפו חודש ייצור. עם זה הקונים יוכלו לדרוש מחיר הוגן לרכב שזוף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי. אז הבעיה היא כל שיטת הרישום הנוכחית, לא עצם הוספת שישה החודשים האלה. זה כבר דיון אחר לחלוטין עם יתרונות וחסרונות לכל טיעון, העיקרי שבהם הוא שהיצרן הוא זה שמגדיר מה שנת המודל של דגם - אז דה פקטו יכולים להיות לך שני רכבים שיצאו מהמפעל, הגיעו לארץ ונמכרו באותו יום, ומתומחרים אחרת כי יצרן א' החליט ששנת מודל חדשה מתחילה באוגוסט והאחר החליט שזה במאי. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן היצרן קובע את שנת המודל. בדרך כלל זה מתזמן גם את מתיחות הפנים ושינויי האבזור. לפעמים השינויים מינוריים כמו שינוי באיזה פס קישוט, לעתים חידוש יסודי של הדגם.

 

השיטה הישראלית הנוכחית מציינת רק תאריך עליה לכביש. אז בינואר 2021 יכול לעלות לכביש רכב שיוצר בנובמבר 2020 והוא בתקן של דגם 2021, אבל גם רכב שיוצר באפריל 2020 והוא עדיין מדגם 2020. שניהם יעלו לכביש בינואר 2021, ומספרי הרישוי שלהם יכולים להיות עוקבים. ציון שנת המודל ממסגר את תאריך הייצור במסגרת של שנה, בין שני תאריכים קבועים.

 

לכן, אם הלקוח מודע לשנת המודל זה מגדיר:

 

1. מסגרת זמן הייצור.

2. באיזו גרסה מדובר.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה אם זה יישמע בוטה, אבל זה בגלל שאני ממש צריך להעביר את הנקודה.

אין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר. אתה יודע בערך 1% על הנושא הזה, משלים את השאר עם פנטזיות ועם מה שנראה לך, ומחליט שזה המצב. במקרה הטוב אתה עוצר שם, במקרה הפחות טוב אתה ממשיך לשכנע אנשים למה המצב המומצא שלך טוב יותר. גם כשמדובר באנשים שמבינים באותו נושא הרבה יותר ממך. 

כנ"ל פה. אתה יודע ש"היה כתוב שנת מודל" ואתה יודע ש"עושים שינויים בהחלפת מודל" ומשני אלה אתה טווה איזו מציאות פנטסטית שבינה לבין המציאות אין כלום ושום דבר.

 

אני אסביר.

 

לפני 22 דקות, sperial כתב:

בדרך כלל זה מתזמן גם את מתיחות הפנים ושינויי האבזור. לפעמים השינויים מינוריים כמו שינוי באיזה פס קישוט, לעתים חידוש יסודי של הדגם.

מעט מאוד יצרנים עושים שינויים כל שנה (וכמעט כולם אמריקאים). רובם המוחלט משחררים עדכונים פעם בשלוש שנים, ויש אינספור מקרים בהם דגם עובר שינויים בתוך שנת מודל. אתה פשוט לא נחשף לזה אז אתה לא יודע שזה קיים. 

 

לפני 22 דקות, sperial כתב:

כאן ציון שנת המודל ממסגרת את תאריך הייצור במסגרת של שנה, בין שני תאריכים קבועים

לא היא לא. שנת דגם היא מינוח שיווקי שיצרנים משתמשים בו כדי לציין שינויים כלשהם, לרוב מהותיים - וכשאין שינויים מהותיים, היא פשוט מתחלפת בתאריך כלשהו. 

יש - שוב - המון מקרים בהם יצרן מציג (ו/או מתחיל למכור) דגם מסוים כשנת המודל הבאה, כששאר הדגמים הם בשנת המודל הקודמת. לדוגמה - פורד יכולה להתחיל למכור פוקוס 2021 בזמן שלידה עומדת אקספלורר 2020, שתיהן מאותו תאריך ייצור. 

 

לפני 22 דקות, sperial כתב:

לכן, אם הלקוח מודע לשנת המודל זה מגדיר:

 

1. מסגרת זמן הייצור.

2. באיזו גרסה מדובר.

1. לא בהכרח, אז למעשה פשוט לא.

2. אם היו שינויים, לפעמים. 

 

הרעיון של שנת מודל הומצא ע"י יצרנים כדי להראות לאנשים את השינויים שצפויים לצאת בשנה הבאה (יעני בינואר), ולתת לעצמם מספיק זמן כדי לפתח את המוצרים עד הסוף ולמנוע זליגה של לקוחות אל המתחרים. אם פורד מציגה במאי את הדגם החדש שלה לקראת שנת המודל הבאה, מייק יחכה לקנות את הדגם החדש שלה ולא ייקנה היום את הדגם של קרייזלר שיותר טוב מזה שלך כי הוא יצא בשנה שעברה. עם הזמן זה כבר נהיה פארסה אחת גדולה ולא פעם יצרנים מציגים דגם של עוד שתי (ולפעמים אפילו יותר) שנות מודל.

 

יתרה מזו, בישראל, במיוחד מאז שיבואנים יכולים למכור מכוניות דרך חברות ליסינג כ-0 ק"מ, לא זכור לי מקרה אחד בו הייתה חפיפה בין דגם חדש לישן. יש תאריך יעד לתחילת שיווק של דגם מחודש, עד אותו יום מוכרים את המלאי של הדגם הישן, וביום תחילת השיווק של הדגם החדש מתחילים לשווק את החדש. וגם זה, רק במקרה שהיבואן מפוצץ במלאים ולא הספיק לסיים אותם בערך חודשיים-שלושה לפני תחילת השיווק של הדגם החדש, מה שקורה בדר"כ. 

 

יתרה מזו2, כמו שיצרנים מגדירים מהי שנת מודל בעצמם, כך גם הונהגה בישראל סוג של שנת מודל אוניברסלית שמנעה את הבעייתיות האינהרנטית של השיטה הזו (כאמור, שתי מכוניות שיוצרו ועלו על הכביש באותו יום, מקבלות מחיר אחר כמשומשות כי הן משנות דגם שונות) ואז נוצר מצב אבסורדי לא פחות, ישראבלוף במיטבו, שהחל מהראשון במאי של כל שנה, כל המכוניות נרשמו כשנת המודל החדשה בלי קשר לשנת המודל של היצרן. אז למה זה טוב? ומה ההבדל בין זה לבין מה שיש עכשיו, מלבד העובדה שמה שיש עכשיו אשכרה עושה איזשהו שכל והוא לא טמטום מטומטם? 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם איני מומחה כמוך, אבל עד כמה שאני יודע תמיד יהיה שינוי כלשהו בהחלפת שנת מודל. זה יכול להיות שינוי הסמל על תא המטען או מבע התפוח על ידית ההילוכים, זה יכול להיות גם מתיחת פנים מקיפה והחלפת יחידות ההנעה.

 

אכן כל חברה מגדירה אל שנת המודל לעצמה, אבל בדרך כלל השינוי נערך באביב או תחילת הקיץ, וניתן יהיה לזהות את שנת המודל לפי מספר השלדה.

 

דווקא השיטה הישראלית מעוותת כיוון שהיא מאפשרת לערבב שתי שנות ייצור, וכעת אפילו שלוש. תחשוב על כך שבאוגוסטנ2021 תוכל לרכוש רכב מדגם 2022 שיוצר לפני חודש, אבל העוקב ברישוי יהיה מדגם 2020 שיוצר בפברואר 2020. והזוי הוא שמחיר המחירון שלהם יהיה זהה (אם מדובר בשינויים קלים). ציון שנת המודל יפתור חלק מהבעיה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לבדל בין רכבים שעברו כדין את מסלול הרישוי לבין אלו שלא עשו זאת.

מסלולי הרישוי מצולמים וניתן לזהות את מספרי הרכב.

 

@amosbmw, האם סיומת הלוחית הנה 67.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלילי. סיומת הלוחית 28.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, sperial כתב:

אמנם איני מומחה כמוך, אבל עד כמה שאני יודע תמיד יהיה שינוי כלשהו בהחלפת שנת מודל. זה יכול להיות שינוי הסמל על תא המטען או מבע התפוח על ידית ההילוכים, זה יכול להיות גם מתיחת פנים מקיפה והחלפת יחידות ההנעה.

אבל אם אומרים לך שלא תמיד יש שינוי, למה ההתעקשות? זה שתמשיך למנות שינויים, מינוריים ככל שלא יהיו, לא יהפוך את זה לנכון.

 

ציטוט

אכן כל חברה מגדירה אל שנת המודל לעצמה, אבל בדרך כלל השינוי נערך באביב או תחילת הקיץ, וניתן יהיה לזהות את שנת המודל לפי מספר השלדה.

אתה מבין שאי אפשר לבנות מדיניות על פי "בדרך כלל קורה באביב או בתחילת הקיץ", נכון? 

תוסיף לזה את העובדה (שהיית יודע אם קראת את הכתבת שקישרתי) שיבואנים מקושרים היו פשוט מבקשים מהיצרן להדפיס מספרי שלדה עם ספרת "שנת מודל" שונים במיוחד בשבילנו, ואז לא רק שהיית מערבב שנות מודל בדגמים בארץ, גם היית יכול להיתקל במידע לא נכון אם היית מחפש משהו בספרות טכנית לפי שנת מודל. כי בשנת המודל "שלך" אמור להיות משהו, אבל בפועל האוטו שלך משנת מודל אחת קודם והמשהו הזה לא ככה כי בדיוק כן היה שינוי, אבל הוא היה מינורי וליבואן זה לא ממש שינה אז הוא פשוט ביקש שייצרו לו את כל המכוניות עם אותה ספרת מודל. 

 

ציטוט

דווקא השיטה הישראלית מעוותת כיוון שהיא מאפשרת לערבב שתי שנות ייצור, וכעת אפילו שלוש. תחשוב על כך שבאוגוסטנ2021 תוכל לרכוש רכב מדגם 2022 שיוצר לפני חודש, אבל העוקב ברישוי יהיה מדגם 2020 שיוצר בפברואר 2020. והזוי הוא שמחיר המחירון שלהם יהיה זהה (אם מדובר בשינויים קלים). ציון שנת המודל יפתור חלק מהבעיה.

או. עכשיו הגענו לשורש העניין. המחירון.

מדוע זה הזוי שמחיר המחירון של שתי מכוניות שהשימוש בהן החל באותו יום (נניח) ונסעו אותה כמות קילומטרים יהיה זהה?

ומהצד השני, האם זה הגיוני שהמחירון של שתי מכוניות - שאחת עלתה במאי והשניה עלתה באפריל לאחר מכן, אבל הן מאותה שנת מודל - יהיה זהה?

הוויכוח פה נעוץ בנקודה אחת עיקרית - אם נניח שהק"מז' זהה, מה גורם יותר בלאי: עד 12 חודשים של עמידה בנמל (לפני העליה לכביש) או תקופה לא ידועה של עמידה בנמל (כאמור, קומבינות "ספרת מודל עם יצרנים אפשרו הכנסת דגמי שנת X בתור שנת X+1) ועוד עד 12 חודשים בחניה של הבית?

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לומר שאני מתקשה לראות איפה הצרכן נפגע במקרה הזה:

1) המלאים הקיימים אצל היבואנים הם מהנמוכים שהיו בשנים האחרונות. יצא להסתובב לא מעט באולמות התצוגה, ואצל רובם - גם אם תרצה אין אספקה מיידית לרוב הדגמים.

2) ככל שמדובר בדגמים שבארץ שהגיע זמן גיולם יש אצל יבואנים רלוונטיים דגמי םלאג ששוחררו במיסוי הקודם ב-31/12/2019 ונמכרים לצרכן בעשרות אלפי שקלים פחות ממה שהיו יכולים להמכר בשיעור המס שנקבע ל-2020.

3) יבואנים מקבילים יוכלו לקבל עסקאות טובות על מכוניות לא מכורות אצל דילרים באירופה ובארה"ב לייבא אותן ולמכור אותן במחירים אטרקטיביים ללקוחות בישראל.

 

תומר הדר עיתונאי טוב, שכנראה איבד את הבטחון וחושב שכדי שמישהו יקרא את מה שהוא כותב צריך לכתוב כותרת מפוצצת (ומאד לא מדויקת) זה משתקף גם בקישור בנשוא זה, וגם בקישור שבראש שרשור זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני למדתי כתיבה ועריכה עתונאית, הכלל היה שהכתבים לא נותנים בעצמם כותרות לידיעות שלהם.

יש בעל מקצוע אחר שתפקידו לכתוב כותרות.

כמו שהעתונות נראית היום, זה לא השתנה.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...