Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה גורם לסתימה של מסנן חלקיקים במנועי דיזל ?


בנצי1
שימו לב! השרשור הזה בן 1344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

מה יכולות להיות הסיבות לסתימה מהירה של מסנן חלקיקים (DPF) במנועי דיזל באופן כללי ?

ברשותי סיטרואן פיקאסו C3,  שנת יצור 2014,   195.000 ק"מ.

לפני 11 חודשים נסתם והוחלף מסנן החלקיקים ועכשיו שוב נסתם והוחלף. 

כשהגעתי לעסק המתמחה בתחום, בוצע חיבור מחשב/סורק - אני זוכר שלפני החלפת המסנן הופיעה גם תקלה שקשורה ל air intake (לא זוכר במדוייק) וגם תקלה שקשורה למסנן. 

ואחרי החלפת המסנן ומחיקת התקלות, הנעתי את הרכב ולא הופיעו תקלות במחשב שלו.

איש המקצוע שפירק את המסנן אמר לי שקיימת כמות גדולה של פיח וצריך לבדוק את זה במוסך, למרות שיכול להיות שהמסנן המשופץ לא היה מספיק טוב ולכן לא החזיק הרבה זמן.

 

נאמר לי כאן בפורום, להחליף שמן מנוע לשמן עם תקן של פז'ו וסיטרואן - יוחלף בקרוב.

להמנע מנסיעות קצרות - אין לי אפשרות, רוב הנסיעות הם קצרות ובתוך העיר.

להמנע מעמידה ממושכת במצב סרק.

 

מה כדאי לבדוק בנוסף ?

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם מצב נוזל fap אצלך? מילאת אי פעם? כמה זמן/קילומטר הרכב אצלך?

במקרה של ריבוי נסיעות קצרות, כדאי לצאת אחת לכשבוע לנסיעה בין עירונית מאומצת של כשעה.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב. התפקיד של התוספים הללו (הפחתת טמפרטורת שריפת הפיח לסביבות 450 מעלות) אמור להיות מבוצע ממילא ע"י נוזל fap.

אני מאמין שהממיר התחליפי\משופץ ששמו לך הוא חלק מהבעיה.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון.

הקפד על שימוש בחלפים/ שמנים מתאימים לרכב.

מאיפה אתה בארץ? כנס למוסך מומלץ בפורום (אני מטפל בגבע) שייתן חוות דעת ותבצע טיפול לבעיות שעולות

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעות עירוניות בטח לא תרומות לנקיון המסנן חלקיקים אלא להיפך, תורמות  להסתמותו המהירה.

מעבר לזה, בהנחה שאין תקלה ביניקת אוויר, כנראה מרססים קצת דולפים ולא עובדים בצורה תקינה, גורמים לכך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-PSA נוזל ה-FAP מייתר את הצורך בנסיעה מחוץ לעיר כך שזה לא מה שגורם למסנן להסתם.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, danniel כתב:

נסיעות עירוניות בטח לא תרומות לנקיון המסנן חלקיקים אלא להיפך, תורמות  להסתמותו המהירה.

מעבר לזה, בהנחה שאין תקלה ביניקת אוויר, כנראה מרססים קצת דולפים ולא עובדים בצורה תקינה, גורמים לכך. 

 

איך אפשר לוודא שאין בעיה ביניקת אויר ? 

איך ניתן לבדוק את המרססים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שמן מנוע - ביררתי עם לובינסקי הבוקר ואמרו לי שאפשר להשתמש גם ב 0W30 וגם ב 5W30 (בתנאי שהוא בתקן של PSA) ואין שום עדיפות.

למרות שקראתי כאן שיש עדיפות ל 0W30 . 

ההבדל משמעותי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא משנה 0W-30 או 5W-30, וזה לא מה שגורם לסתימה.

 

שמן 5W-30 בתקן B712297 יותר נפוץ ויש אותו ליותר יצרנים.

 

 

אם בא לך להתעמק קצת יותר, אפשר לקנות מתאם לשקע אבחון ואפליקציה יעודית לרכבי היצרן שמאפשרת לעקוב על רמת הפיח והמשקעים ב DPF ולראות כל כמה זמן הוא מבצע רגנרציה.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להשתמש בפילטר אוויר ופילטר שמן מקוריים. לוודא שכל הבנדים מהפילטר אוויר לטורבו ומהטורבו והאלה מהודקים ואין בריחות.

וגם הוספתי משהו להודעה הקודמת. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Buki כתב:

זה לא משנה 0W-30 או 5W-30, וזה לא מה שגורם לסתימה.

 

שמן 5W-30 בתקן B712297 יותר נפוץ ויש אותו ליותר יצרנים.


לא מדוייק - 

היצע השמנים בתקן 2297 של PSA הוא עדיין נמוך ביותר, והתקן הקודם (2303/2312) נפוץ בהרבה.

לכן אם לא מוצאים 2297 (ורוב הסיכויים שהוא לא יימצא בכל חנות שייכנס), שילך על 2312/2302.

 

איציק
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...