Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BMW 520D מול פיאט 500X


erezarmo
שימו לב! השרשור הזה בן 1351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה? למה? איך הגעתי להשוות את שתי המכוניות האלה?

בשנה האחרונה אני חי בפורטוגל וכל הזמן עם רכב זכור. רוב הזמן שכרתי רכבי קרוסאובר קטנים (500X, ג'וק דור קודם, 2008 דור קודם, רנגייד) או משפחתיות (פוקוס, 308). נהגתי להחליף את הרכב אחת לחודש, אבל בעקבות הקורונה הקפיצות לליסבון נהיו מעיקות ומצאתי אפשרות לשכור במחיר קצת יותר גבוה BMW 520D משנת 2010 עם 320,000 ק"מ. הרכב אמנם עם הרבה קילומטראג' - אבל במצב מצויין מכנית, חיצונית ופנימית מלבד מה שאציין.

אני מניח שגם מחיר הקנייה שלה הוא בסד"ג דומה למכוניות האחרות, כך שזה בסיס ההשוואה. אם אני קונה רכב עכשיו - מה עדיף 520D בת 10 או רכב כמעט חדש?
אגב, ה-500X נבחרה כי היא היתה ברשותי הכי הרבה זמן וכי היא מייצגת הכי טוב את הקבוצה.

להפתעתי ה-BMW מאכזבת מאוד וה-500X מנצחת בנוק אאוט:

- ל-BMW אין אף פיצ'ר שלא נמצא ב-500X. מצד שני היא מחסירה מערכות בטיחות חשובות, חיבור לאנדרואיד אוטו ומצלמת רוורס. שני פיצ'רים קריטיים. במיוחד כשמערכת המפות כבר לא מעודכנת (באיזור יש כביש מהיר שנבנה לפני 8 שנים והיא לא נמצאת בה...).

- מערכת המולטימדיה ב-BMW נוראית. בשביל לכתוב צריך לבחור אות אות בגלגלת, והיכולת למצוא שירים בטלפון כשמחברים אותו ב-USB - תשכחו מזה.

- המזגן של ה-BMW הרבה פחות טוב. הוא מרעיש באופן משמעותי, ולוקח לו הרבה יותר זמן לקרר את הרכב. יש לו פתחי יציאה מאחור - ועדיין הוא פחות מוצלח גם שם. לכאורה יתרון שניתן לקבוע טמפרטורה שונה בכל צד, אבל חסר הכפתור שמאפשר להצמיד את שני הצדדים - כך שזה הופך לחיסרון (לרוב רוצים להצמיד). חלק מהחסרונות עשויים לנבוע מהגיל - אבל זה חלק מהעניין של לנהוג ברכב יוקרה מזדקן.

- ידיות הדלתות (שבעזרתצן מושכים את הדלת כדי לסגור אותה) נמסות. זה הזוי. אנחנו מצפים את הידיות בנייר טואלט כדי לא להידבק. נאמר לי שזו מחלה של ה-BMW מהשנים האלה. אשתי הטילה וטו על כל BMW מעכשיו והלאה בגלל זה.

- כפתור החלון החשמלי של הנהג שבור וצריך לתפעל אותו באופן מאוד ספציפי. זה בר תיקון כמובן - אבל עלות התיקון ביחס למחיר הרכב הוא כזה שבעל הרכב לא רוצה לעשות את זה - אתגר מוכר ברכבי יוקרה מזדקנים. אגב - גם כל הפלסטיק סביב כפתורי החלונות מתפורר ואחרי שסוגרים חלון יש שאריות של פסטיק מתחת לציפורניים. בעיות הפלסטיק האלה לא היו לי בטויוטה פריוס שהיתה ברשותי בארץ משנת 2007, נסעה 250,000 ק"מ והיתה תמיד בשמש (במדינה חמה יותר כישראל).

- ב-BMW יש פתח ענק של תא אכסון בין המושבים, הוא כל כך רדוד (3-5 ס"מ) - שאי אפשר לשים בו כלום. על מה לעזאזל הם חשבו?

- הפלסטיקים של מעמד הכוסות ב-BMW נראים ומרגישים כאילו נלקחו מערכת טייקאווי של מקדונלדס. אף פעם לא הבנתי למה אנשים מתייחסים לאיכות הפלסטיקים. זופעם ראשונה שנתקלתי בפלסטיק מעליב.

- מושבי העור דביקים בקיץ ומושבי בד עדיפים בהרבה (במיוחד כשזוכרים שהמזגן לא מוצלח).

- הכבישים כאן צרים מאוד ומפותלים, הרחובות בעיר הקרובה צרים (מימי הביניים). ה-BMW ענקית, מגושמת, כבדה בסיבובים והרבה פחות מהנה מה-500X בכבישים המפותלים. גם המעבר מול רכב המגיע ממול מרגיש הרבה פחות בטוח עם ה-BMW היותר רחבה ושהישיבה בה יותר נמוכה ופחות ברור כמה ס"מ נשאר לך לפני שאתה יורד מהכביש.

- באוטוסטרדות המהירות והישרות - ה-BMW עדיפה, אבל לא בפער גדול כמו שהייתי מצפה.

- תא המטען של ה-BMW ענק, אבל הרבה פחות שימושי, הצורה שלו והעובדה שאי אפשר לקפל מושב אחורי מגבילים הרבה יותר את השימוש בו.

- לכאורה ה-BMW הרבה יותר מרווחת, ואולי אם היינו 5 אנשים זה היה מרגיש ככה. כשנוסעים רק 3-4 ברכב, אין כמעט משמעות למימד הרוחב (מלבד המשמעות השלילית בכבישים הצרים) ועובדתית באורך - נוספו לבן שלי רק כ-5 ס"מ נוספים בין המושב לגב המושב שלי. וזאת למרות שהרכב ארוך בכ-60 ס"מ.

- יחידת ההנעה של ה-BMW (שהיא גם האוטומטית היחידה שנהגתי עליה בשנה האחרונה) - טובה בהרבה. זה לא מחפה על שאר המגרעות שלה.

 

ועוד הערה לסיום - בעבר לא הבנתי מי צריך קרוסאוברים קטנים - עכשיו הבנתי את החיבה אליהם. ל-4 אנשים הם הרבה יותר מרווחים מהרכבים המשפחתיים (בגלל מימד הגובה, יש הרבה יותר מקום במימד האורך. את ה-308 החלפנו תוך 4 ימים כי היה צפוף מידי). תא המטען שלהם סופר שימושי והכי חשוב הם צרים יותר מרכבים משפחתיים ובטח שמקרוסאוברים גדולים. כשנוהגים המון בכבישים צרים ומהירים (אם יש לך כאן סימון לאמצע הכביש - הרווחת. אין מה לדבר על סימונים בשולי הכביש) לומדים שכמה שהרכב צר יותר - אתה מרגיש יותר בטוח.

 

נראה לי שבקרוב אקנה רכב. רוצה גם כזה שיוכל לגרור קרוואן, אז אולי אצטרך להתפשר על משהו שונה מקרוסאובר קטן - למרות שהוא אידאלי עבורינו.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במחילה מכבודו זו השוואה די מוזרה. לא כלכך בגלל ההשוואה של רכב פרמיום מזדקן לקרסאובר עממי קטן ומודרני (הכל אפשר להשוות והכל לגיטימי), אלא בגלל נקודות שבחרת לציין שאני לא מבין למה ציפית מרכב בן עשר.
קודם כל לא ציינת באיזה דור של ה5 מדובר. ציינת עשר שנים כך שזה יכול להיות E60 או F10...

לצפות שב-מ-וו בת עשר תגיע עם מערכות בטיחות מודרניות או אנדרואיד אוטו (שעוד לא הומצא אז...) זה קצת מנותק.
גם מצלמת רוורס אז היתה רחוקה מלהיות סטנדרטית ותוספות כאלה תמיד היו יקרות מאוד בגרמניות היוקרתיות (בזמן שבכל עממית יפנית כבר קיבלת חלונות חשמליים ונעילה מרכזית בב-מ-וו או מרצדס אלא עדיין היו תוספות יקרות).
מערכת הi-Drive שאתה קורא לה נוראית, נחשבה אמת המידה למערכות מולטימדיה כשהרכב הזה יצא, וגם היום (בגרסה משופרת כמובן) נחשבת מהטובות בשוק.
לגבי הבעיות איכות שאתה מציין, שמע זה רכב עם 320 אלף ק״מ ודברים מתקלקלים מה לעשות. אני לא מכיר את המחלה שאתה מציין על ידיות נמסות, אבל אשמח אם תפנה אותנו למידע שציינת.
באופן אישי אגב הייתי בוחר 5 בת עשר any day על פיאט 500x.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את הידיות שנמסות , אני נוהג על X3 2012 ... מעצבן ומבאס, זו הבמוו ה3 שלי וכולן היו עם אותה בעייה של גומיות

דביקות מהשמש הישראלית וציפוי לוח שעונים רגיש לחומרים עם סבון וכו ומתקלף.

ההשוואה עם רכב ישן אינה נכונה להיום, היום אביזרי הבטיחות הם פי כמה יותר מתקדמים וזה מורגש מאוד.

יש לנו במשפחה גם 500X הג'יפון של פיאט וגם לו יש מחסור באביזרי בטיחות, הוא כן עוצר עצירות אוטונומיות כשאתה קרוב

מידי לרכב מלפנים וכן מצפצף כשעובר רכב לצידך ומאחוריך אבל יש לו יותר פיצ'רים מהX3 2012.

בבמוו שלי (X3 בת 8), ב40 קמש או 140 (בכוונה רושם מהירות קיצונית ולא חוקית שאני ממש לא נוסע בה) הרכב שקט באותה

המידה,  לא יודע אך מרגיש רכב עם 320 קמ.

לעומת זאת, ה500X רועשת כבר מ120 קמ"ש, היא לא רכה ובעיר היא קופצנית ולא נותנת מנוחה, היא מאוד כיפית לנהיגה...

מאוד, אבל זה בזכות היגוי מהיר מאוד שנותן הרגשה שהוא ספורטיבי תזזיתי והמרכב מתנהג (לא מבצע כלל, רק נותן תחושה של כאילו)

כאילו אתה עכשיו יושב ב GTI גולף ועוד כמה אצ'בקים ספורט לייט או יותר. 

 לרכב אין אחיזה בשיט והיכולת שלו נמוכה (לטעמי האישי,כן?) לא הייתי רושם שהוא הרכב הכי בטוח בתעשייה, נהפוך הוא.

ה500X עושה את העבודה לצרכים שלי ואני אוהב להתנייד בו ויש בו חמידות שובבה, הוא מעוצב יותר והמולטימדיה נוחה וקלה לתפעול.  

אבל מה שאפשר לעשות עם X3 כבד וגמלוני או סדרה 5 , ה500X יכולה רק לחלום.

מה גם שהפיאט ב110 קמש רושמת ליטר לכל 12 או 13 ורק ב80-95 קמש 15 או 17 קמ לליטר, חסכוני הוא לא, אני מתנייד ועושה 8.5 ליטר

לקמ ו340 קמ למיכל בסביבה עירונית עם 40-42 ליטר למילוי.

רכב עם 320 קמ על הסקאלה ואחזקה יקרה של במוו לחלקים, אני כנראה שלא הייתי מחזיק ומעדיף עליו את הפיאט.

דווקא היום הייתי חושב על הצרפתיות כמו הקקטוס לדוגמה, שגם אמינות יחסית נוחות וחסכוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין עניין הידיות המתקלפות.
אני עם הב-מ-וו השישית שלי (היו לי גם כל מיני אחרות בין לבין...) ולא נתקלתי בזה.
למען ההגינות אציין שארבעה מהן היו באנגליה (לא מדינה חמה במיוחד...) אבל בשלוש הקודמת שלי והנוכחית לא סבלתי מזה. מה שכן סבלתי ממנו זה ההגה. ספציפית הגה M שהוא פשוט נפלא לאחיזה, אבל רגיש מאוד לשמש הישראלית מסתבר. בנוכחית שלי דאגתי להחליף את ההגה לקראת תום האחריות, ומאז אני מקפיד באדיקות להשתמש במגן שמש לחלון (מעבר לזה שיש עליו ציפוי הגנה הפעם).


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידיות האחיזה בדלתות, גם של הנוסעים מאחור וגם של הנהג ונוסע מימינו, נמסות ונהיות רכות ופשוט

נדבקות לידיים אחרי כמה שנים, בשנתיים הראשונות או שלוש , המצב טוב וללא שינוי, אנחנו כבר שנה 6

איתו והמצב קטסטרופה. כל הידיות משחירות וההגה אצלי גם משחיר מלכלוך וכל נסיון לנקות עם חומר פעיל,

רק מחריף את העניין ומגבונים זה אסון, מנסיון. אצלם מאוחר יותר אם זה חשוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובות ותשובות לחלק מהנושאים שעלו:

 

הידיות המתקלפות - את ה-BMW שכרתי מבעל הבית הקודם שלי (עכשיו אני שוכר בית של אחותו :-)) שהוא גם בעל מגרש מכוניות. הוא חובב BMW ויש לו לא מעט כאלה. הוא אמר לי על הידיות. הוא אמין בעיני ואין לי סיבה לחשוד שישקר לי. אין לי מידע מעבר לזה. כמו ש-bigmik כתב - לא מדובר בעניין אסתטי. התחושה מגעילה. זה נדבק לידיים ונשאר עליהם. זה קורה כשנכנסים לאוטו, אז אין איפה לשטוף אותן. לא מצליח להבין איך BMW לא מתקנים את זה על חשבונם לכולם - זה פשוט מביך למותג בעיני. כמו שכתבתי, הפלסטיקים של טויוטה מחזיקים מעמד הרבה יותר טוב אחריי יותר שנים ועם יותר שעות שמש.
 
הרכב הוא מהדור השישי - F10.

 

אני לגמריי מבין שההשוואה מוזרה. היא נולדה מתוך העובדה שהדברים פשוט קרו כך. מצד שני, אני חושב שההתלבטות בין רכב יוקרה מזדקן לרכב "רגיל" חדש יותר היא רלוונטית להרבה אנשים. מדובר בעלות רכישה דומה. ברור שחלק מהדברים (מערכות בטיחות, אנדרואיד אוטו) הם בגלל העובדה שהרכב יצא לפני 10 שנים - אבל זה בדיוק העניין. ה-BMW היה מפואר לזמנו, אבל הוא עני באבזור שלו לימים אלה. אין לו אף פיצ'ר שאין ב-500X פשוטה מהשכרה והוא חסר אבזור קריטי.

מערכת המולטימדיה - היתה הכי טובה לתקופתה - בלתי שמישה לחלוטין היום. שמתי מתלה לטלפון ואני מחובר בכבל AUX (לעזאזל, הבלוטוס אפילו לא יודע להעביר מוזיקה, רק שיחות!)

 

לגביי המצב שלו -הרכב אמנם עבר 320K ק"מ, אבל אין לו אף קרקוש והמנוע מתפקד מעולה. הבעיות שיש לו נובעות מייצור לא מוצלח ולא ממספר הק"מ שעבר, כך שלא נראה לי שזה רלוונטי. אני חושב שהוא מייצג נאמנה את הפשרות שעושים כשקונים רכב יוקרה מזדקן.

לגביי הנסיעה - אני מסכים עם כמעט כל מה ש-bigmik כתב על ה-500X. והוא אכן פחות מוצלח על האוטוסטרדות. רוב הנסיעות שלי הן לא על האוטוסטרדות אלא בכבישים הצרים ושם חוויית הנהיגה והנסיעה בו טובות בהרבה מאשר ב-BMW. לא יודע להגיד כלום על המגבלות - כי אני נוהג מאוד רחוק מהן.

 

אותי כל הדברים הללו הפתיעו מאוד. בעקבות כל חוות הדעת שקראתי באתרי רכב, היתה לי דעה שלילית מאוד על קבוצת הקרוסאוברים הקטנים בכלל, וספציפית על ה-500X, וציפיות גבוהות מסדרה 5 של BMW. באף אחד מהם לא נהגתי קודם. אגב, אשתי, ממש לא חובבת רכב, שונאת את ה-BMW ודורשת להחליף אותו בהקדם. 
היתה לי מחשבה לקנות Volvo V60 D6. אהבתי את העובדה שהיא פלאג-אין, את הכח, את התאוצה, את האבזור. אפשר לקנות כאן כזו משנת 2014 עם 5 שנות אחריות על כל המערכות החשובות בכ-60 אלף שקל. בעקבות החוויה עם ה-BMW - ירדתי ממנה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשלכות שלך על כל עולם רכבי הפרמיום/יוקרה רק בגלל רכב אחד ממש מצחיקות. אתה פוסל את הוולוו שאין לה שום קשר לב-מ-וו...
אני לא פה בשביל לשכנע אותך אבל אני כן אגיד שמלבד האיבזור המודרני יותר הפיאט המדוברת לא מגיע לקרסוליים של ה5 מבחינת האיכות, שילוב מנוע-גיר, וחווית הנהיגה (בחווית נהיגה אני לא מדבר על היכולת לתמרן בכביש צר כמו שאתה מתאר...).
אני לא פוסל את זה שאתה מעדיף את הפיאט או את זה שאשתך החליטה שזהו, היא לא סובלת את המותג (סמוך עלי שסיבוב קצר ב5 או 3 מהדור הנוכחי היה משנה את דעתה), אבל אנחנו כנראה מחפשים איכויות שונות ברכבים שלנו.
לגבי בעיית הידיות קצת חקרתי את העניין בינתיים ומסתבר שזה לא ממש יחודי לב-מ-וו. זה קורה בהרבה רכבים עם חלפים בציפוי גומי (ולא רק במכוניות).
הציפוי בגומי מעניק למשטחים תחושה קטיפתית, אבל הם נמסים מעצמם לאחר מספר שנים, ולאו דווקא בגלל חשיפה לאור אלא עקב התחמצנות החומר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מורכב מאוד הנושא, אבל רשמתי את דעתי.  לא הייתי רוכש רכב עם 10 שנים על הכביש עם באותו הסכום אפשר לרכוש את הפיאט 500X.

זה בלי שום קשר למה שאתה רוצה, צריך, או מעדיף.... אני אישית מעדיף שלא לרכוש במוו עם 10 שנים על הכביש... נכון, היא לא מקרקשת,

היא מאוד נוחה ותישאר כזאת, אבל היא ישנה כבר (תתקדם).

בכל מצב, אני אישית מעדיף במוו 3 שנים על הכביש מפיאט 500X או אפילו קיה ספורטאז חדשות מהחברה... אבל לא 10 שנים על הכביש.

מוסיף ורושם אחרי עריכה, שאת הפיאט 500X קניתי בגלל שנתון מתקדם 2016 ו60 אלף שקלים, אם היה 2016 קיה ספורטאז, אז הייתי מעדיף.

הרכב מקרקש מבפנים מצקצץ ומרעיש ואיכות הגימור ממש גרועה, כנראה המהנדס שהיה אמור לעבוד, נתן למזכירה שלו להשלים את העבודה...

אבל אני לא מצטער שקניתי אותה, גם לא מנסה להצדיק את הקנייה שלי, אלה פשוט הרכב מתאים לי בשלב הזה של חיי (יש לי עוד רכבים חוץ ממנה)

ואני נהנה לנסוע כמעט יום יום, כמעט.

המנוע הצנום בשרני מספיק 1.4L טורבו , גם אם לא חזק מאוד, הוא עושה עבודה מצוינת, הגיר הרובוטי, ממש אין לי דברים רעים לומר עליו, הוא פשוט טוב מאוד.

כיף לשבת בתוך הרכב ויש מקום ל5 נפשות (אחד ילד בן 7) ותא מטען צנום, אבל מספק.  המושבים נוחים לי מאוד ותנוחת נהיגה מוצאים בקלות מהר.

אין כאבי גב בנסיעות ארוכות.

מרווח מספיק מקדימה ל2 הנוסעים ומאחור גבולי אבל 2 בוגרים יושבים בניחותא. קיצר חפרתי... שורה תחתונה, איכות או לא, רכב בן 10 קצת ישן בשבילי.

 

עריכה אחרונה על ידי bigmik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין אותך, אבל אישית מבחינתי פיאט 500 זו לא התקדמות בהשוואה, ממש לא.
החזקתי E39 בת עשר (בחו״ל) תקופה קצרה, והרכב היה פשוט נפלא. אין דין אקזמפלר אחד דינו של האחר.
אגב אני מחפש אחת כזו כרגע (לאוסף, לא כדי להחליף את הנוכחית) ולא קל בארץ למצוא אחת שמורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, robertf כתב:

מבין אותך, אבל אישית מבחינתי פיאט 500 זו לא התקדמות בהשוואה, ממש לא.
החזקתי E39 בת עשר (בחו״ל) תקופה קצרה, והרכב היה פשוט נפלא. אין דין אקזמפלר אחד דינו של האחר.
אגב אני מחפש אחת כזו כרגע (לאוסף, לא כדי להחליף את הנוכחית) ולא קל בארץ למצוא אחת שמורה.

זה הג'יפון 5 דל, לא 500 רגילה צנומה עם 2 דל, כתבת פיאט 500. 

20200424_113102.jpg

20200226_153522.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי במה מדובר (שים לב שכתבתי 500X בשאר הפוסטים). כוונתי פה היתה לכל פיאט 500 לא משנה איזו.
לא שיש לי משהו נגדה (דווקא מכל המשפחה שם את הX תמיד חיבבתי). אבל זה פשוט לא רכב בשבילי (אשתי למשל כן תעדיף אותה על סדרה 5 מזדקנת וגם לא מזדקנת למען האמת...).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוברט, אני לא "משליך על כל עולם רכבי הפרמיום/יוקרה רק בגלל רכב אחד". תן קצת קרדיט לאנשים.

אני פשוט לא מתעלם מכמה דברים שקודם חשבתי להחליק לוולוו: יש לוולוו מספר בעיות ידועות. במיוחד עם המזגן (אבל לא רק). כמעט כל הרכבים כבר החליפו מדחסים. רובן יותר מפעם אחת. לפעמים אפילו להם 3-4 מדחסים. כל פעם בעלות של כ-2000 יורו. נראה שיש כמה מוסכים שמצאו פתרון כלשהו, אבל אף אחד לא יודע. התכוונתי לבדוק עם האחריות המורחבת תכסה את זה. וולוו פתרה את זה רק בדגם החדש לגמריי ב-2019.

בנוסף, כולם אומרים שהשילוב של דיזל והיברידי יוצר אף כבד מאוד. קודם חשבתי שאחיה עם זה. אחריי שחייתי עם האף הכבד של ה-BMW שנחשב להרבה פחות כבד, הבנתי שלחיות עם אף כבד באיזור כאן - זה לא משהו.

הוולוו רחבה כמו ה-BMW. אין לי צורך ברוחב. המחיר שמשלמים עליו בכבישים הצרים גבוה מידי.

גם לוולוו אין אנדרואיד אוטו. הבנתי כמה זה חשוב כשפעם אחרי פעם אני מוצא את עצמי נוסע ב"אין כביש" ב-BMW פשוט כי המפה שלה לא מעודכנת. אי אפשר לסמוך על הניווט שלה. במדינה חדשה זה חשוב כפליים.

בנוסף גם הבנתי שהסיכון שדברים בתוך הרכב יהפכו ללא שימושיים הוא לא תיאורטי.

 

לגביי הגומי - הקטע המביך זה לא שזה קורה, אלא שחברה כמו BMW לא מוצאת דרך לפתור את זה ללקוחות שלה. גם בפריוס היה כפתור גומי לפתיחת תא המטען. הוא "נמס" לי אחרי תום האחריות. טויוטה החליפה לחדש, שלא עשוןי מגומי על חשבונה כי הביך אותה שזה המצב. זה גם מה ש-BMW היו צריכים לעשות. 

 

אגב, ל-BMW יש עוד חיסרון משמעותי מבחינתי ששכחתי לציין (למען ההגינות זה משותף למספר יצרנים, במיוחד ליצרנים הגרמניים ונספחיהן - VAG אני מדבר עליך) - משום מה הם מתעקשים שהמזגן יחזור לכניסת אוויר מבחוץ בכל התנעה. מדובר במנוע דיזל, והריח שלו לא משהו. מתניעים בעמידה. גל הריח שנכנס לאוטו בכל התנעה שהרוח מגיעה מאחור ללפנים - זה משהו שלא בא לי לחוות.

 

ולגביי המותג. נסענו נסיעת מבחן בקאנטרימן החדשה. אז אולי זה לא 3 או 5 - אבל השאלה הראשונה שלה אח"כ היתה אם הדלתות ימסו כמו ב-BMW. בנוסף, בשל בחירה הזויה BMW ומיני הם שני היצרנים היחידים היום שלא מציעים אנדרואיד אוטו (יותר קול מבחינתם לתמוך רק באפל קאר פליי?).

 

ברור של-500X הרבה חסרונות. אני אקח בכל יום את הסובארו XV שהיתה לי על פניה (2018). הקטע שהיא הפתיעה אותי מאוד לטובה. ו-520D מאוד לרעה.

אבל עזוב את הקטע ההשוואתי. נראה לי שרוב הנקודות שהעליתי רלוונטיות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיית ידיות היא אומנם נפוצה אבל לרוב ניתן לפתור אותה אם פשוט שומרים עד הידיות נקיות. אני מעביר סמרטוט לח עם סבון כדי להוריד את כל השומניות ואת הלכלוך שהצטברו. זו הבעיה , זיעה בידיים בשילוב עם לכלוך "אוכלים" את בציפוי. אישית לא הייתי קונה כל רכב עם 320k קילומטר אבל אם זו הייתה 520d f10 עם 150к קילומטר אז לא הייתי חושב פעמים במה לבחור , רק במוו. יש לה מנוע חזק וסופר אמין .ופיאט זה פיאט.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב לעשות קצת שיעורי בית לפני שמציינים משהו כעובדה גמורה... icon_wink.gif.9e3acc56361c8ca8ffc50cfedcd5a57b.gif
ב-מ-וו ממש לא היצרן היחיד שעדיין לא מציע אנדרואיד אוטו, אבל בכל מקרה גם זה כבר לא אקטואלי. החל מחודש שעבר כל רכבי ב-מ-וו עם מערכת ההפעלה האחרונה (i-Drive 7) יכולים לעדכן אנדרואיד אוטו ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...