Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2159 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

חבר מעוניין לרכוש רכב אוטומטי ישן יחסית בתקציב די נמוך. מדובר על רכישה בהולנד לכן בדיקה בשרשורים קודמים בנושא לא הניבה מסקנות משמעותיות.

 

בעקרון מכיוון שהוא מוגבל לרכבים אוטומטיים, שאינם נפוצים פה, אחת האופציות הנפוצות ביותר היא רכב היברידי, לרוב הונדה סיוויק שנמכרה פה בשנתונים של 2007-2010 עם מנוע 1.3 ותוספת היברידית.

טווח הקילומטרים בהיצע עומד על 170-230 אק״מ בערך.

מכיוון שמדובר בתקציב נמוך אנחנו חוששים מלהכנס להרפתקאות מיותרות אך בכ״ז רציתי להתייעץ בעניין הרכב ההיברידי וההוצאות שעלולות להתלוות לרכישה כזאת.

מה כדאי לבדוק? ממה יש לחשוש?

האם ידוע על טווח קילומטרים שבו הסוללה/הגיר של הסיוויק מחזירים נשמתם לבורא/דורשים שיפוצים ותיקונים?

 

התקציב אגב הוא כ5000 יורו.

 

תודה מראש

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

זה תלוי.

 

כדאי שיבדוק מה עלות שיפוץ/החלפה של סוללה הברידית בהולנד, אם יש מי שמתמחה בשיפוץ סוללות כאלה במחיר סביר - לא רואה סיבה מדוע לא לרכוש.

(אישית לו הייתי צריך לרכוש רכב הברידי ישן הייתי נמנע מההונדה ומחפש טויוטה פריוס)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

אחת השאלות המרכזיות היא בעצם מה אורך חייה של סוללה כזאת.

האם סביר למצוא סוללה ששופצה או הוחלפה בטווח הקילומטרים האלה ולסוע בראש שקט? או שמדובר בכמות קילומטרים שבדר״כ סוללה תגיע לשנותיה האחרונים?

 

 

אגב למה פריוס ולא הונדה? (יש מעט מאוד פריוסים בהיצע)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

הטכנולוגיה ההברידית של טויוטה מוצלחת יותר, ובעולם היא נמכרת במספרים עצומים. הטכנולוגיה של הונדה בשנים המדוברות נכשלה כשלון חרוץ, ואפילו הונדה ירדו ממנה. לעומתה הטכנולוגיה של הפריוס ממשיכה להתפתח ובעולם יש כבר שוק מאד ער של פתרונות לשיפוץ וחידוש סוללות, לעומת זה בהונדה - אין לטכנולוגיה הרלוונטית עתיד ולכן אין פתרונות זולים לשיפוץ וחידוש - כי זה שוק שהולך ונעלם.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

עפ״י עצתך נמצאה פריוס משנת 2009 בתקציב עם 250 אק״מ. המוכר טוען שהבטריה ב85% capacity.

 

רכבים נוספים (לא היברידיים) שיש בתקציב הם למשל ניסן נוט 2007 עם 180 אק״מ.

פורד פוקוס 2007, גם היא בסביבות ה180 אק״מ

ומזדה דמיו 2008 עם 180 אק״מ בערך.

 

מתלבט האם הפריוס שווה את הק״מ הנוספים ואת תוספת השנתון.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

לי זה נראה שווה. ליתר בטחון שיבדוק מה מחיר שיפוץ של סוללה של פריוס.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)

מנוע הבנזין ברכב היברידי עובד פחות מברכב רגיל מכיוון שהמנוע החשמלי עובד בחלק מהזמן באופן בלעדי וכן גם כשמנוע הבנזין עובד הוא מתאמץ פחות בחלק גדול מהזמן כי מנוע החשמל עובד במקביל לו ונושא במאמץ.

 

לכן מבחינת מנוע הבנזין קילומטרז גבוה יותר שקול לקילומטרז נמוך מרכב רגיל. לא יודע להגיד מה היחס.

 

בשנת 2009 הפריוס התחלפה מדגם ישן לדגם חדש ומומלץ לבחור בדגם החדש שעדיף משמעותית.

 

שהחבר ינסה למצוא פריוס עם פחות קילומטרים.

 

גם אם לא ימצא, הפריוס תחסוך לו כל כך הרבה דלק ששווה הרבה מאד אירו לעומת הרכבים המתחרים והבזבזנים בדלק מהשנים הללו,שרק החסכון הזה משתלם.

 

הפריוס גם הרבה יותר מאובזרת מהרכבים האחרים בשנים הללו, מאד מרווחת ומדובר ברכב אמין מאד.

 

אני לא אהבתי את תנוחת הנהיגה בפריוס מהשנים הללו אבל ברכב ישן צריך להתפשר.

 

אני הייתי בוחר בפריוס.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 1 דקה, green כתב:

הפריוס גם הרבה יותר מאובזרת מהרכבים האחרים בשנים הללו, מאד מרווחת ומדובר ברכב אמין מאד.

 

זה לא בטוח, הוא נמצא באירופה ולא בארץ, שם אפשר לקבל יותר אבזור מאשר כאן. 

×
×
  • תוכן חדש...