Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SOS מצברים - חוות דעת שלילית


שי
שימו לב! השרשור הזה בן 1331 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הביקורת הינה ביחס לעסק המכונה אס.או.אס מצברים (SOS מצברים) שנמצא ברח' יצחק שדה 21 בבת ים ולפי הרשת גם במושב ישרש.

הסיפור מתחיל עם ריח חזק, דומה לשל ביצים סרוחות, שהופיע ברכב. בהתחלה חשבתי כי מדובר בבעיה במערכת האוורור וביצעתי נקיון יסודי אך ביום שלאחר מכן הרכב פשוט לא הניע. מאחר ומיהרתי לפגישה, הרמתי טלפון למספר מתקיני מצברים בבקשה להצעת מחיר, לפי סוג הרכב והספק המצבר. SOS נתנו מחיר דומה ליתר העסקים בתחום, אך התחייבו להגיע תוך פחות משעה (לעומת כשעתיים), וכך אכן היה.

 

אשתי (שלא מכירה היטב את הנושא) ליוותה את המתקין לאורך מלוא העבודה ועודכנה על ידו תוך כדי כי המצבר הישן פשוט התפוצץ ומקור הריח הינו חומצת המצבר. העבודה ארכה דקות בודדות ולאחריה המתקין אמר לה כי רצוי שבעלה ישפוך קצת מים בהזדמנות, קיבל את הכסף והלך. 

לדעתי היה ראוי כי המתקין ינצל את העובדה כי המצבר מפורק על מנת לשפוך מעט מים ולא מדובר במשהו שעל הלקוח לעשות, אך ניחא. שפכתי והמשכתי בחיי.

 

לאחר כשבועיים הזדמנתי למוסך ושם הפנו את תשומת לבי כי תושבת המצבר העליונה ברכב חסרה. נאמר לי כי מאחר ולרכב נדרש מצבר נמוך קיימת קומבינה נפוצה של מתקינים להעלים את התושבת או לכופפה. פניתי ל-SOS מצברים ונאמר לי כי הם מזמינים את החלק החסר ועלי להגיע לבת ים להתקנה. שוב- לא בדיוק נראה לי לנסוע לבת ים לאחר ששילמתי פרמיית מחיר על התקנה בבית , אך לאור חשש כי אולי המתקין יגיע עם חלק לא נכון, או ללא מצבר מתאים, העדפתי שוב לנשוך את השפתיים ולנסוע. 

 

כשהגעתי אכן התברר כי ברכב הותקן מצבר לא מתאים מבחינת גובה. הוצע לי להחליף למצבר מתאים, אך מאחר ואני אוהב לבדוק מה שמים לי באוטו, גיליתי בדקה התשעים שהמצבר שהמתקין כמעט הרכיב לי באוטו הינו מצבר בהספק נמוך ב- 7 אמפר שעה מהנדרש (65 במקום 72)! בתשובה הראה לי המתקין כי הספק ההתנעה של מצבר 65 דומה למצבר 72 של איזו חברת בת של שנפ, אשר כמובן הינו מצבר זול משמעותית ונחות בהשוואה לוורטה שרכשתי...  

 

לאחר שטענו כי אין בנמצא מצבר שמתאים מבחינת גודל והספק לרכב שלי וביקשתי לזכות אותי על העסקה (בתגובה דרשו כי אשלם 150 שקל שירות). נמצאו לפתע לא אחד אלא שני מצברים של וארטה שמתאימים מבחינת גובה - אחד של 70 אמפר מהסדרה שרכשתי ואחד של 71 אמפר מסדרה יקרה יותר. על אף כל התלאות לא הסכימו להתקין את המצבר החזק יותר (שעדיין נחות באמפר אחד ממה שהזמנתי ושילמתי) מבלי שאשלם את הפרש המחיר המלא ולכן לקחתי את מצבר 70 האמפר, מתוך הנחה כי לכל היותר יוציא את ימיו חודש-חודשיים לפני המועד שמצבר חזק יותר היה מגיע אליו.

 

לפני שהרכיבו לי את התושבת עוד התבקשתי להראות תמונה של תא המנוע עם התושבת הישנה וכן התווכחו איתי שאין סיכוי שמתקין "סתם כך יעלים תושבת". למי שהיה במתח עד כאן אז ברור שלא עזרה תחינתי להחליף את המצבר תוך התקנת מתח גיבוי ולכן נדרשתי לבלות רבע שעה בהגדרת חלונות, תחנות רדיו, שעונים וכו'.

 

בעל העסק הבין שיצאתי לא מרוצה בעליל ולא נראה שהנושא עניין אותו יותר מדי.

 

מסקנותיי-

1. אם יש ריח ביצים סרוחות באוטו לבדוק את המצבר.

2. שמחליפים מצבר תמיד למדוד את הישן מול החדש.

3. אסור להוריד עיניים מהמתקין גם שהוא שולח אותך לאוטו להתניע.

4. לא להתעסק עם SOS מצברים.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


בהחלפת מצברים ברכב המודרני, בהרבה פעמים, אי חיבור מתח גיבוי וניתוק המתח מהמצבר לרכב גורם למחיקת זכרונות ברכב למחשבי הרכב, רדיו ונעילת קוד רדיו, שעון זמן, הפעלת חלונות חשמליים ועוד.
השיטה הפשוטה, הטובה ומומלצת מאוד כדי למנוע זאת הנה לחבר, לפני ניתוק המצבר שיוחלף, מתח חיצוני לגיבוי.
מתח זה ניתן להשיג ע"י חיבור מצבר אחר או מכשיר "בוסטר" התנעה, או יחידה קטנה נטענת עם מצבר גיבוי קטן.
בכך חוסכים הרבה בעיות לבעל הרכב ולמוסך המתקן.
רצוי שבעל הרכב יודא עם המתקין שהוא מחבר קודם מתח גיבוי ולהתעקש על כך.
בברכה  -  רפי לין
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי חיבור מצבר גיבוי, ביטול גשר מתכת : חוסר מקצועיות. או בעברית ח.א.פ.ר

אבל תדע שיש צדק בדברי המוכר שמה שחשוב יותר מאמפר שעה זה אמפר לשנייה בהתנעה קרה. כלומר : CCA .

ואז בהנתן שיוויון ב CCA : ההבדל בין מצבר 65A ל 72A אינו משמעותי.

זה נתון שמופיע משום מה באותיות קטנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שנתון אמפר התנעה חשוב, אבל כאשר בחרתי ושילמתי עבור מצבר מחברה מובילה עם אמפר שעה גבוה ואמפר התנעה גבוה ולא מצבר חלש של מותג מדבקה, ברורה חוסר ההוגנות בניסיון להחליף אותו במצבר שהינו בהספק (הן אמפר שעה והן אמפר התנעה) נמוך משמעותית, של אותה חברה מובילה.

במיוחד כשהמהלך נעשה ללא גילוי נאות ואלמלא הייתי בודק את המצבר לא הייתי מגלה זאת.

 

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אני יאמר לזכותם שקיבלתי מהם לפני שנה וחצי בערך שירות לשביעות רצינות. 

 

חששתי שהמצבר לקראת סוף חייו כיוון שהיו לי ברכבי הקודם בעיות בהנעה מדי פעם, הגעתי אליהם במטרה לרכוש מצבר כיוון ששלי היה כבר בן 3 וחשדתי שהוא הגורם לכך. הצוות בדק לי את המצבר ללא עלות ותוך דקה שיחרר אותי לדרכי בטענה שהמצבר תקין לחלוטין, ואכן המצבר החזיק עד אשר הרכב החזיר את נשמתו. לא ניסו לספר מעשיות ולחייב אותי סתם על מצבר חדש. הבדיקה הייתה ללא עלות. 

 

ייתכן שנפלת על מתקין ספציפי לא מספיק מקצועי.

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי חיבור מצבר גיבוי, ביטול גשר מתכת : חוסר מקצועיות. או בעברית ח.א.פ.ר
אבל תדע שיש צדק בדברי המוכר שמה שחשוב יותר מאמפר שעה זה אמפר לשנייה בהתנעה קרה. כלומר : CCA .
ואז בהנתן שיוויון ב CCA : ההבדל בין מצבר 65A ל 72A אינו משמעותי.
זה נתון שמופיע משום מה באותיות קטנות.

אם לא היה הבדל, היצרן היה כותב בספר הרכב 65 עד 72. כנראה ישנם הבדלים נוספים מלבד CCA. אני סומך יותר על המהנדסים של היצרן מאשר על עסק ישראלי לממכר מצברים. לא יודע לגבי העסק הספציפי שמתואר בשרשור אבל כל האחרים שיצא לי להתעסק איתם היו לא מקצועיים כלל ועיקר.
  • אהבתי 1

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.7.2020 בשעה 14:07, שי כתב:

לפני שהרכיבו לי את התושבת עוד התבקשתי להראות תמונה של תא המנוע עם התושבת הישנה וכן התווכחו איתי שאין סיכוי שמתקין "סתם כך יעלים תושבת".

בעל רכב לא צריך להוכיח שום דבר במקרה כזה או דומה. החשמלאי היה צריך לכתוב בחשבונית, בהחלפה הראשונה, שחסרה התושבת העליונה. מוסכניק צריך לכתוב בחשבונית כל דבר חריג שהוא מוצא. לא כתבו? הרכב היה תקין.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטעות העיקרית היא לחזור לבית העסק לאחר שגילית שנהגו ברשלנות ברכב שלך ועוד לרכוש מהם מוצר נוסף. אני במקומך מזדכה על המצבר (וסופג את ה-150 ש״ח על ה״שירות״ אם אין ברירה) ולא מתקרב אליהם. 

 

קצת מוזר לי לשמוע שאחרי כל העוולות שסיפרת הלכת אליהם שוב ועוד רכשת מהם מצבר נוסף שעליו שילמת מחיר מלא. 

 

לגבי הריח - אכן ריח בלתי נסבל. קרה לי בעבר ולמזלי פתחתי את מכסה המנוע במקום להניח שזה משהו מבחוץ ותפסתי את הבעיה לפני שהתפשטה. 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סינדרום האשה המוכה.
לגבי ספר רכב : בהחלט רשום בספר את המינימום. אין טווח אמפר שהם ירשמו. אבל ירשמו מצבר סוג חומצה נוזלית עם לפחות 450 CCA . אין בעיה לשים משהו מעל זה (אם הוא נכנס בתושבת).
זה כמו לרשום טווח בלי להזכיר את הטווח. אין בעיה להתקין שם גם מצבר 80Ah עם 650CCA. כמובן שבאופן עקיף קיימת התאמה בין CCA גבוה לקיבולת המצבר. גם זה לא רשום במפורש.
למעשה בארה"ב מקובל למכור מצבר רק לפי ה CCA שלו וגודל התושבת שלו:
https://www.autozone.com/batteries-starting-and-charging/battery/duralast-gold-battery-96r-dlg-group-size-96r-590-cca/219431_1284939_25698
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 22.8.2020 בשעה 12:54, Fraysa כתב:

הטעות העיקרית היא לחזור לבית העסק לאחר שגילית שנהגו ברשלנות ברכב שלך ועוד לרכוש מהם מוצר נוסף. אני במקומך מזדכה על המצבר (וסופג את ה-150 ש״ח על ה״שירות״ אם אין ברירה) ולא מתקרב אליהם. 

 

קצת מוזר לי לשמוע שאחרי כל העוולות שסיפרת הלכת אליהם שוב ועוד רכשת מהם מצבר נוסף שעליו שילמת מחיר מלא. 

 

לגבי הריח - אכן ריח בלתי נסבל. קרה לי בעבר ולמזלי פתחתי את מכסה המנוע במקום להניח שזה משהו מבחוץ ותפסתי את הבעיה לפני שהתפשטה. 

לא רכשתי מצבר נוסף, אלא קיבלתי את מצבר ה- 70 אמפר במחיר של ה- 72 עליו שילמתי מלכתחילה. ממש לא אופטימלי אבל ניסיון החיים לימד אותי שבעסקים כאלו לא הייתי סופג רק 150 שקל שירות, אלא הסיכוי שהייתי מקבל החזר על ההפרש שואף למתחת לאפס. לכן לפעמים עדיף לחתוך את הנושא במינימום נזק אפשרי.

כמובן שפתחתי את מכסה המנוע, אך המצבר התפוצץ במקום אותו לא ניתן לראות מבלי פירוק. 

  • אהבתי 2

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...