Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

44 קמ"ש מעל המותר בכביש 1- האם ללכת למשפט?


שימו לב! השרשור הזה בן 1733 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נעשה את זה קצר

1. אם נעלבת, לחינם נעלבת כי לא הייתה כוונה אלא לתירוץ הדחוק של אלפי נהגים: לא חבשת כובע אז הדוח על עברת רמזור לא תקף:lol: ובכלל אין לי אגו ולכן אין לי מומים

:roll:

2. לא הייתי שם וגם אתה לא ולכן מסוכנות מקום העצירה וההוראה לנהג להגיע לניידת לא חורגת מ"ככלל....". אני אישית מבקש מהנהג להישאר ברכב וכבר חטפתי על זה מנהגים שהתעקשו לצאת אלי

3. כאמור לא אתה ולא אני היינו שם לבחון את מצב התמרורים ופותח השרשור גם הוא לא מודע לתמרורים בכביש. ברי לי שהשוטר בחן את הזירה לפני האכיפה ואולי אפילו רשם מזכר.

4. עבירת מהירות לפני 4 שנים נראית לי מכבידה.

5. האיש הודה בנסיעה מעל למהירות החוקית, בין אם 110 קמ"ש או 90 קמ"ש. משקל ההודאה והעדות האובייקטיבית של השוטר והממל"ז עולה על משקל ההשערות שעלו כאן. אם אני בנעליו, הייתי שם פעמי לבנק הדואר...

סבבה. הכל בסדר.

 

עבירת מהירות לפני 4 שנים אכן מכבידה, אך באופן שבו פות״ש לא זכאי להמיר את האישום לאזהרה (אפילו לו הייתה העבירה כזו שניתן להמירה לאזהרה, שזה לא המצב), אבל באופן כללי, עבירה אחת ב-17 שנים דווקא עומדת לזכותו של פות״ש.

 

אכן, עיקר הבעיה של פות״ש, כפי שציינתי בתגובתי הראשונה, היא הודאתו.

 

בשורה התחתונה, הנסיבות האלה, גם אני לא הייתי ממליץ לעמוד מול שופט לטעון, כפי שכבר ציינתי בתגובתי הראשונה.

מצד שני ובניגוד אליך, לא הייתי רץ לשלם.

על פי הלכת לוי עטיה, תוצאת מדידה שהופקה על ידי מפעיל מקצועי ומיומן תחשב אמינה (יחד עם תנאים נוספים, שנניח לעתה שהתקיימו). פות״ש יכול לערער על היות המפעיל ״מקצועי ומיומן״ מהטעמים שהזכרתי. בכך, ייתכן והתובע יאות לתקן את כתב האישום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ישה, למיטב ידיעתי הלייזר מאעה מרחק רק אחרי המדידה דהינו 285 מ' בעת המדידה וזה מה שכתוב בצג.

לשאלה הקודמת - בלם יד?

 

יודע גם יודע שהמרחק המופיע בצג הוא בסיום המדידה.

 

השאלה הייתה בנוגע ל 300 מטר טווח מותר למדידה

 

האם הוא בסיום המדידה במקרה שלנו 285 מטר ואזי תקין או שה 300 מטר הוא בתחילת המדידה ואז במקרה שלנו תחילת המדידה הייתה מעל 300 מטר כפי שמופיע בתחשיב שעשיתי ולכן לא תקין.

 

לגבי בלם היד , בדו"ח כתוב ברקס כלומר דוושת הבלם , ולא הנדברקס בלם היד, ולכן תהיתי לאקרובטיקה.

 

מאחר ויש פה חברה בעלי נסיון, יש לי שאלה, האם יש איזה נוהל מוסדר, האם הניידת צריכה לעצור בשוליים לפני או אחרי הרכב המעוקב?

 

 

צריך ללא ספק להיות שהניידת עוצרת מאחורי הרכב (כדי שהבאים מאחור יראו את הצקלקות ובכדי שאם חו"ח מתנגשים מאחור, זה יהיה בניידת ולא באזרח) אבל בדרכים אני רואה הרבה סיטואציות הפוכות שהניידת לפני הרכב המעוקב.

 

ראה תשובה למטה

 

כמו בלימוד גמרא: זה תלוי

מחד, בטיחות מעל הכול בדרך שאינה עירונית.

מאידך, אולי הרכב עצר כך שלא נותר מקום לניידת לחנות מאחוריו?

 

הנוהל מאוד ברור

 

רכב המשטרה חונה מאחורי הרכב הנעצר כדי להגן עליו עם צ'קלקה גשר אורות וגם פיזית.

 

אדון השוטר הוא שאמור לצאת אל הנהג , והדו שיח צריך להתנהל דרך הצד הימני של הרכב הנעצר כדי לצמצם למינימום את הסיכון לאדון שוטר.

 

במקרה בו הנהג נעצר כך שאין לניידת מקום בטוח להחנות מאחוריו הנוהל אומר שהשוטר צריך להורות לנהג להתקדם קדימה או אפילו למקום עצירה אחר כדי שיתאפשר לניידת לחנות אחרי הרכב הנעצר בבטחה .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודה מעניינת...

אבל לדעתי לא ייתקבל בבית משפט.

הכי הרבה, יתמקדו בזמן מדידה עצמה, קרי, באותן 0.3 שניות בהם ״נורים״ הפולסים.

למה אני חושב כך?

כי בסופו של יום ישנו פרק הזמן בו מבצע המכשיר מדידה. ואמינות המדידה היא החשובה. ״זמן האיתחול״ של המכשיר (או קרא לזה בשם אחר), הוא זמן שבו לא מתבצעת מדידה, ולכן אינו חשוב.

כן, זה נכון שבזמן הזה השוטר מייצב התמקדותו על המטרה וכו׳, אבל לא מתבצעת מדידה בפועל על ידי המכשיר.

 

ולכן, מהירות של 134 קמ״ש היא מהירות של 37.22 מטר לשניה.

כפול 0.3 נותן 11.16 מטר.

נוסיף ל-285 שנמדד, ונקבל 296.16 מטר.

קרוב לגבול העליון, אבל עדיין תקין.

 

ראשית את התחשיבים עושים לפי המהירות שהראה הממל"ז. ההפחתה של ה 5 ק"מ היא לצרכי סיווג רמת העבירה, כדי שלא יורשע אדם חף מפשע או שלא יורשע ברף עבירה גבוה יותר.

 

לכן חשב לפי 139 קמ"ש.

 

שנית מרגע שמיקמתי את העינית על המטרה צריך לבצע שתי פעולות.

 

לחיצה על ההדק , למכשיר לוקח כמחצית שניה עד שהקרן הראשונה טסה למטרה, הפעולה השניה היא נעילת הקרן עד לקריאת המהירות שלוקחת עוד 0.3 שניות. רוצה שנחמיר לא תמיד הנעילה היא בקרן הראשונה שטסה, לפעמים זה בקרן מאוחרת יותר עד שחולפות 3 שניות שאז או שבטווח הזמן הזה תיווצר מדידה או יופיע קוד שגיאה.

 

ולכן אם התחלת התהליך צריכה להיות בטווח של 300 מטר ולא יותר , כאן זה יותר ולכן לא תקין.

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים!

 

כמה נקודות:

1. השוטר אכן הציג לי את המדידה בממל"ז (הייתי צריך להדגיש..)

2. מבחינת ההודאה: אני אכן נסעתי במהירות 120 קמ"ש, אבל זאת מתוך ידיעה שהמהירות המותרת הינה 110 קמ"ש, וזו מהירות סבירה (במספר כתבות על העלאת המהירות בכביש 1 מצויין שהמהירות בפועל תהיה 120..). ההאצה ל-140 התרחשה בעקבות ההיצמדות של הניידת והפירוש שלי שמדובר במצב חירום ויש לפנות לה את הנתיב במיידי. לולא היה נצמד אליי לא הייתי מאיץ.

3.לפי הטענה שלי אם נסעתי מקס' 120 במועד הלזירה, מדובר על הפרש של 30 קמ"ש, מה שמוריד את הקנס ואת מס' הנקודות.

3. היום יצא לי לעבור שוב במקום ואכן יש תמרורים המורים על מהירות 90 קמ"ש. אם אני לא טועה (צריך לבדוק), המקום בו עמדה הניידת היה מרוחק בערך 250-400 מטרים משם. יש לכך חשיבות עצומה- אם המדידה נעשתה לפני השלט או אחריו.

4. דבר נוסף שכדאי לציין- לאורך כל כביש אחד הצבע של השילוט הינו כחול. הבנתי שבחינת החוק היבש זה לא משנה, אך זה כן יוצר מצג שווא של כביש מהיר אחיד (בשונה מהשלטים הירוקים שמפנים לכבישים אחרים)

5. לעניין המהות. בסופו של דבר לא נסעתי בצורה פראית. נסעתי בנתיב השמאלי כאשר אני במהירות המתאימה לתנאי הדרך ולשאר הרכבים סביבי (כאמור עוד רכב אחד לפחות נסע לצידי באותה מהירות). אני חושב שאם הייתי מאט ל-90 קמ"ש באופן מיידי (הניידת חיכתה ממש לאחר התמרור החמקמק) הייתי מסכן את עצמי ואת הרכבים האחרים הרבה יותר. בנוסף ההצמדות הדי אגרסיבית של הניידת אליי וההורדה שלי מהכביש היו עוד יותר בעייתיים, וגולת הכותרת- הדרישה של השוטר שאצא מהרכב היא כבר ממש בגדר סכנת חיים אמיתית.

התחושה היא שמשטרת התנועה פשוט מחפשת להכשיל ולהעשיר את הקופה, ולא לעסוק במהות- ולשמור על בטיחות ותקינות התנועה.

 

שוב תודה!

עריכה אחרונה על ידי guyba
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים!

...

3. היום יצא לי לעבור שוב במקום ואכן יש תמרורים המורים על מהירות 90 קמ"ש. אם אני לא טועה (צריך לבדוק), המקום בו עמדה הניידת היה מרוחק בערך 250-400 מטרים משם. יש לכך חשיבות עצומה- אם המדידה נעשתה לפני השלט או אחריו.

...

זה דווקא יכול להיות מעניין...

ישנן ״הנחיות מדור תעבורה לנוהל הפעלת ממל״ז מסוג UltraLyte LT B LTI 20-20״.

מדובר בנוהל קצרצר מאת רפ״ק רון לוינגר.

להלן הנוהל במלואו:

 

הנחיות מדור תעבורה לנוהל הפעלת ממל"ז מסוג 20-20 - UltraLyte LR B LTI

 

  • "כדי להשיג אכיפה אפקטיבית ועניינית ,יש לשמור על עיקרון כי האכיפה תתבצע רק לאחר שניתנה אפשרות סבירה לנהג [300 מטר] לקבע את מהירותו לאחר תמרור המגביל או מבטל את המהירות או צומת המבטל את ההגבלה "

  • הממל"ז יופעל במרחק שלא יפחת מ-300 מטר מכל כיוון, מתמרור או מצומת המגבילים את המהירות או מבטלים את ההגבלה.

רפ"ק רון לוינגר תובע תעבורה

אם הבנתי מדבריך, אתה טוען שהמפעיל עמד כ-250-400 מ׳ אחרי תמרור 426 המגביל את מהירות הנסיעה ל-90 קמ״ש.

ואולם, על פי הנוהל הנזכר לעיל, אין לבצע אכיפה במרחק של פחות מ-300 מטר מהתמרור.

עפ״י דברי השוטר, מיקומו היה בק״מ ה-26.5.

צא לשטח ובדוק שנית מיקומו של תמרור 426. אם התמרור ממוקם בין הק״מ ה-26.2 וה-26.5, ישנה עדות נוספת לכך שהשוטר פעל שלא על פי הנהלים (מה ששוב מעיד על מקצועיותו ומיומנותו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא'נה אתה, ראיתי שיש לך פתיל עלבון קצר:lol:

עכשיו ראיתי שיש לך פתיל קצר עוד יותר להטחת ביקורת.

האיש אמר 250 עד 400 מ'.

לא מדד, אמד, ואתה כבר תוקע מסמר אשמה במיומנותו ובכושרו המקצועי של השוטר?!

האיש הודה שנסע מהר. באיזה גורן או יקב ראוי להמשיך לחפש את צדקתו??

ואל תפגע גם הפעם. הכול בנעימות:wave:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא'נה אתה, ראיתי שיש לך פתיל עלבון קצר:lol:

עכשיו ראיתי שיש לך פתיל קצר עוד יותר להטחת ביקורת.

האיש אמר 250 עד 400 מ'.

לא מדד, אמד, ואתה כבר תוקע מסמר אשמה במיומנותו ובכושרו המקצועי של השוטר?!

האיש הודה שנסע מהר. באיזה גורן או יקב ראוי להמשיך לחפש את צדקתו??

ואל תפגע גם הפעם. הכול בנעימות:wave:

Dude,

בעברית, משפט שמתחיל ב-״אם ...״ מעיד על הסתייגות. ובעברית, חלק משפט המופיע בסוגריים מעיד על חשיבותו המשנית, או על פירוש וביאור הכתוב קודם לכן.

ולכן ״אם המתמרור ממוקם ... ישנה עדות נוספת ... (מה ששוב מעיד על מקצועיותו ומיומנותו)״, אומר שיש לוודא, ראשית דבר. ורק אם וודאו הדברים, אז ישנה עדות נוספת שהשוטר פעל שלא על פי הנהלים; ובסוגריים, פירושו של עניין בקונטקסט הנוכחי של שרשור זה - שניתן לערער על מקצועיותו ומיומנותו של השוטר.

כך שאינני תוקע יתד, מסמר, או כף באשר למיומנותו ובכושרו המקצועי של השוטר. הכל מסוייג והכל ״אם״.

 

האיש הודה שנסע מהר. אבל הודה שנסע 120 קמ״ש במקום בו חשב שהמהירות המותרת היא 110 קמ״ש. מבחינת משפט התעבורה וכיוון שמדובר באחריות קפידה, אין חשיבות לעניין. אבל במשפט הפלילי הכללי יש להוכיח את הסעיף הנפשי - קרי - הכוונה. ופות״ש טען שוב ושוב כי היה משוכנע שמדובר בכביש מהיר (והשילוט סייע עד מאוד לביבול הזה). כך למעשה, עבירה של 10 קמ״ש מעל המותר, אפשר להתייחס אליה כאל ״זוטי דברים״ כמשמעו בסעיף 34יז לחוק העונשין. זהו הגורן וזוהי היקב.

 

אבל ברובד אחר, כאזרח שאכפת לו במדינה דמוקרטית, אני דורש מכל גופי הציבור, לרבות המשטרה, לנהוג בשקיפות, ביעילות, וכנאמני הציבור.

לכן, לא מוצא חן בעיניי ששוטר השאיר ניידת מונעת וגומעת דלק (בהנחה שאין המדובר ברכב היברידי), שעה שזו יכולה הייתה להיות מדוממת, וחוסכת למשלם המיסים שקל או שניים.

ולא מוצא חן בעיני ששוטר פועל שלא על פי הנהלים.

ולא מוצא חן בעיניי אישומים על ״זוטי דברים״, האף שמדובר באחריות קפידה.

ולא מוצא חן בעיניי ״מארבים״ דווקא במקומות ה-״מפתים״ את הנהג לחרוג מהמהירות, או שאינם ״הוגנים״ באמת המידה האבסטרקטית והסובייקטיבית של ״צדק״.

ולא מוצא חן בעיניי שמועצות איזוריות או עיריות מפקיעות ״מדרכות אפורות״ לטובת כחול-לבן.

וכן הלאה (והלאה, והלאה...)

 

לי קשה לקבל גישה שאומרת שלשוטר מותר לחרוג מחוקים ומנהלים רק כי הוא שוטר. והנה, מדבריך מתפרש כי זו גישתך. לגרסתי - נהפוך הוא!

אז פות״ש הודה שנסע מעט מהר ממה שחשב שמותר (120 במקום 110). אתה בוחר להתמקד בזה.

לי יותר מפריע שהשוטר לא פעל לפי הנהלים, לא כפי מחוייבותו לפעול כנאמן הציבור (אם נקבל את דברי פות״ש שעמד 250 מ׳ אחרי תמרור, ובטרם ניתנה לו ״אפשרות סבירה לקבע מהירותו לאחר תמרור״, כדברי רפ״ק רון לוינגר), וחמור מכך - שלא על פי נהלי הבטיחות.

זה עניין של הבדלי השקפה.

לי ברור שאני מעדיף אפילו עוד 1000 נהגים שנוסעים 120 במקום 110, ולא עוד שוטר אחד שמסכן בהתנהלותו בטיחותם של משתמשי הדרך.

ולך?...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיסר

 

מהיכן הנוהל? תוכל להעלותו לכאן ? זוכר במעומעם פס"ד בקשר לכך אבל אין לי כרגע זמן וחשק לחפשו.

 

בהנחה שזה נכון ובהנחה שהשוטר עומד 400 מטר מהתמרור , יאללה בויכוח עם ידידי אביG אניח גם 500 מטר , הדו"ח שוב לא תקין.

 

למה לא תקין

 

כי במקרה שלנו כאן מרחק המדידה 285 מטר , תחילת המדידה הייתה מעל 300 מטר, הוסף לכך את ה 300 מטר של מרחק הסתגלות, לכן הניידת צריכה לעמוד הייתה במרחק של 600+- מטר מהתמרור המגביל.

 

הניידת מונעת כדי שיוכל לצאת מיד למרדף אחרי הפושע האכזרי, ולא לאבד קשר עין.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה !!

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Dude,

 

 

 

לי קשה לקבל גישה שאומרת שלשוטר מותר לחרוג מחוקים ומנהלים רק כי הוא שוטר. והנה, מדבריך מתפרש כי זו גישתך. לגרסתי - נהפוך הוא!

 

לי ברור שאני מעדיף אפילו עוד 1000 נהגים שנוסעים 120 במקום 110, ולא עוד שוטר אחד שמסכן בהתנהלותו בטיחותם של משתמשי הדרך.

ולך?...

 

1. גם לי.

2. גם אני.

 

מעבר לזאת, נישאר עם אי ההסכמות

שבת שלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש,

חשבתי לרגע על דבריך.

אם השוטר עמד 250 מטר אחרי התמרור, ותוצאת מרחק החזירה היה 285 מטר, המשמעות היא שנלכדת 35 מטר *לפני* התמרור (כלומר, בדרך בה המהירות המותרת היא 110 קמ"ש, אם הבנתי נכון תיאורך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש

 

השוטר עומד בק"מ 26.5

 

לכן התמרור המגביל צריך להיות בק"מ 25.9 או לפניו.

 

לזכרוני לא צריך למדוד כי יש סימון אבן ק"מ כל 100 מטר.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה לכל המגיבים, מעריך את זה :)

 

כאמור,אני צריך לוודא את המרחק בין השלט להגבלת המהירות לבין המקום בו ארב השוטר. אם אכן יש סימונים זה אמור ליהיות קל. מחר אני עובר שם שוב ומקווה למדוד.

 

חייב להודות שכמו שנראה עכשיו, האופציה של לערער נראית קלושה, אבל קשה לי לשחרר את תחושת חוסר הצדק. יוצא לי לנהוג בכביש אחד די הרבה והגבלת המהירות בקטע הנ"ל פשוט לא הגיונית, וגם לא עובדת בפועל- כאשר התנועה זורמת תנסו לנסוע במהירות 90 קמ"ש בנתיב שמאלי/מרכזי בכביש 1 ותגלו מהר מאוד מה קורה...

לטעמי, זו אכיפה למען חלוקת דוחות נטו ולא לשם בטחון האזרחים. מישהו יודע איך נקבעת מהירות מירבית?

 

אני חוזר שוב על הטיעון שלי- נסעתי באזור ה-120 קמ"ש, באופן שקול, ומשתלב בתנועה שסביבי, בכביש בו הייתי משוכנע שהמהירות המותרת היא 110 קמ"ש.

 

עוד מחשבה: יכול ליהיות שמדידה מרכב מונע (כנראה מעט רועד) יכולה לייצר שגיאת מדידה? הניידת הייתה ב-D, עם ברקס, לא הסיטואציה הכי יציבה בעולם..

 

ודבר קטן לסיום: מישהו יודע מהיכן מתחילים למדוד את כביש 1 למזרח?

 

שוב תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1733 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...