Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

itamarg

מאמר דעה: העדר הישראלי שבוי בפרסומות החגיגה האוטונומית כשלא מדובר כלל בחגיגה

שימו לב! השרשור הזה בן 537 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

ב"ה

 

 

ראשית אני מבקש ממי שהולך לקטול אותי, שיקרא טוב הכל עד הסוף, כדי למנוע אי הבנות.

 

אם נבחן את הפרסומות של יצרני המכוניות בשנים האחרונות, נגלה מגמה מעניינת:

 

הרגו לנו, חובבי הנהיגה כל רגש למכוניות ולהנאה מנהיגה ומוכרים לנו מערכות מולטימדיה מתקדמות שמסנכרנות את הסמארטפון עם הרכב, שחלילה לא נתנתק ממנו לרגע בזמן נהיגה. שחלילה לא נפספס איזה עדכון חשוב בפייסוש או באינסטוש.

עכשיו יש טרנד חדש של פרסומות: הבטיחות האקטיבית. לא, לא יזכירו במעט את ציון מבחני הריסוק של המכונית בפרסומות, זה כבר פסה, כי עם המערכות שלנו אין סיכוי שבכלל תתרחש תאונה!!!.

וסוכני המכירות? הם בכלל חוגגים את החגיגה האוטונומית ומספרים לאנשים סיפורים ומפזרים אלפי הבטחות.

 

 

מבחן חוזק הגג של IIHS או ה Small overlap שלא מעט מכוניות, אפילו יוקרתיות נכשלו בו כישלון חרוץ- הופך ללא רלוונטי בעיני עמישראל שרץ לבדוק דבר אחד: האם לרכב יש בקרת שיוט אדפטיבית והאם יש תיקון סטייה מנתיב. למה? כי לשכן יש.

 

6917862.png

 

מבחן חוזק הגג להונדה ג'אז החדשה.

 

173258.png

 

לקסוס ES350 מקבלת ציון נמוך במבחן ה Small Overlap.

 

איזה יופי!!! ימות המשיח הגיעו!!! אפשר לדבר בסלולארי בזמן נהיגה, לרכוש בלמים וצמיגים מתוצרת דאע"ש, לוותר על קורס נהיגה מתקדמת, בקיצור, הרכב שומר עליכם. המובילאיי יתריע על סכנה מתקרבת ו-מ-ק-ס-י-מ-ו-ם מה כבר יכול לקרות? הרי הרכב יבלום לבד! אם אתם רוצים אתם יכולים גם לשתות ולנהוג וגם לא לחגור חגורת בטיחות.

אז זהו, שלא.

 

המערכות הללו חשובות, וגם לי במכונית יש מערכות בטיחות אקטיביות, אבל הן לא יכולות להחליף נהג זהיר, מיומן, נהג שמרוכז בכביש, הנהג שלא שותה ונוהג, נהג שמשקיע במכונית שלו ומרכיב בלמים וצמיגים מחברות איכותיות!.

אני מוכן להתערב אתכם על מה שאתם רוצים, תתפסו סתם נהגים ברחוב ותשאלו אותם למה משמש המדרס שנמצא משמאל לדוושת הבלמים, ולמה חשוב להניח עליו את רגל שמאל בזמן נהיגה, אני מבטיח לכם ש 90% יענו תשובה לא נכונה או שלא ידעו מה התשובה.

5962626.png

לצפייה באתר המקורי לחצו כאן

 

אני מבין שהמדינה לא רוצה לחייב את כולם לבצע קורס נהיגה מתקדמת, הרי זה לא כלכלי (למדינה), עדיף להתקין מובילאיי. השאלה מה כלכלי לנו כנהגים ומה משתלם לנו?.

מישהו פעם שאל, למה המדינה מאפשרת ייבוא של כלי רכב שקיבלו ציון גרוע במבחני הריסוק?

מישהו פעם שאל, מה המדינה עשתה בפרשת טאקטה? בארה"ב כולם בהיסטריה בגלל הפרשה הזו, ופה? כולם נחים על זרי הדפנה. אני לא רואה בפורום ייעוץ לרכישת רכב אנשים שבכלל מזכירים את הפרשה הזו או חוששים לרכוש מכונית עם כריות אויר תוצרת טאקאטה. הכי חשוב שיהיה לה שוק, שהיא תהיה חסכונית, אמינה, מרווחת, "120 אלף איש לא טועים!!" זוכרים את הפרסומת הזו? בדיוק עבור העדר הישראלי!!!. תקנו מה שהשכן קנה, לא מה שטוב עבורכם.

יונדאי I25 למשל, אחת המכוניות הנפוצות על כבישי ישראל, קיבלה ציון גרוע בשנת 2012 במבחן ה Small overlap של ארגון ה IIHS .

2139391.png

 

רוצים דוגמה נוספת? בבקשה. בואו ותראו מה קורה עם פיאט 500: במבחן ה Euroncap קיבלה ציון עלוב של 3 כוכבי בטיחות במבחן ה EuroNcap כאשר היא מקבלת 66% הגנה על מבוגרים, 49% הגנה על ילדים, 53% בהגנה על הולכי רגל ו 27% על עזרי בטיחות. במבחן ה Small Overlap של ארגון ה IIHS היא קיבלה ציון גרוע.

6236414.png

 

למישהו במשרד התחבורה זה מזיז? לא ניראה כך. בינתיים יש לא מעט מכוניות לא בטיחותיות שעולות כל שנה לכבישי ישראל, העיקר שיש מובילאיי שמעלה את דירוג הבטיחות של משרד התחבורה.

פעם שוחחתי עם חבר והוא היה בטוח שהרכב שהוא הולך לרכוש הוא סופר בטיחותי, אך כשהראיתי לו את דירוג הבטיחות של EuroNcap הוא היה בשוק, הרי דירוג הבטיחות הישראלי מראה שהמכונית בטיחותית, אז איך זה יכול להיות?!.

 

1210682.png

טויוטה פיריוס מהדור הקודם לעומת הדור החדש. טויוטה לקחו ברצינות את מבחן ה IIHS ושיפרו את בטיחות הרכב משמעותית.

 

באים ארגונים רציניים, כמו IIHS ו- EuroNcap, משקיעים לא מעט במחקרים בתחום הבטיחות והופ, משרד התחבורה מחליט שהוא יותר חכם מכולם! והנהג הישראלי? הוא הולך שבי אחרי משרד התחבורה.

 

9670959.png

מאזדה 5- אחת המכוניות האהובות בישראל מקבלת ציון לא טוב במבחן הריסוק של IIHS.

יש עוד דוגמאות רבות לפצצות מתקתקות שנוסעות על כבישי ישראל ואין פוצה פה ומצפצף.

אני עדיין לא דיברתי על התיקונים החוראניים שרכבים פה עוברים, ואגב יש כתבה גם על זה בארה"ב כמובן, על כמה מסוכן זה לנסוע ברכב שהתקינו בו כרית אויר מזויפת.

אני שואל ברצינות, במה יכולה לעזור בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר לבלימה אם אתם מרכיבים צמיגים ובלמים סיניים?.

האם המערכות הללו נטולות תקלות? הרי בפורום הטכני כבר אנשים התלוננו שהרכב בלם להם לבד לא פעם. מה היה קורה אם משאית הייתה מגיעה מאחור במהירות?.

מה קורה כאשר נוהגים בכביש שהסימון של השוליים לא טוב? האם המערכת עדיין עובדת? אצלי למשל ברגע שהשוליים לא נראים טוב אין התראה על סטייה מנתיב, לכן אין תחליף לנהג מרוכז.

 

הדרך שלי לבחירת מכונית בטיחותית:

באוקטובר אשתקד התחלתי את מסע החיפושים שלי לסופר מיני שתשמש אותי ואת משפחתי.

רוב סוכני המכירות, ואני מדגיש רוב כי יש בניהם גם מביני עניין, במחילה מכבודם, לא יודעים דבר וחצי דבר על מכוניות. רוב סוכני המכירות של חברות הליסינג והטרייד אין של היבואנים השונים (יסלחו לי הספונסרים של הפורום) עובדים כמו באסטה של ירקות בשוק של באר שבע, רק עם חליפה ועניבה. אני בא אליהם עם דרישה א', מראים לי בכלל ב'. מבחן ריסוק מבחינתם היה סינית. רק אמינות וסחירות בראש ובראשונה.

השיא היה אצל אחד הסוכנים שהגעתי אליו ועובד באחת החברות הגדולות והנחשבות בישראל, בחור מאוד נחמד שהציע לי מכוניות אחרות (כי לא היה לו במלאי את הרכב שביקשתי), וכל מכונית שהציע לי הראיתי לו שקיבל ציון נמוך במבחני הריסוק או שהוא זולל דלק/צפוף וכו', אבל בעיקר לא בטיחותי.

בסוף הוא צחק. שאלתי את כבודו, מה מצחיק? ואז הוא אמר לי את המשפט שאני לא אשכח לעולם: "איזה אנשים מטומטמים, לא בודקים מה הם קונים, לא יודעים בכלל מה הם קונים, פשוט הולכים כמו עדר, אתה יודע כמה חתיכות כאלה אני מעיף ביום?!".

אז אני החלטתי שאני לא הולך עם העדר וסידרתי לעצמי רשימת קניות מהרכב. מה בעצם אני מחפש מהרכב ועל כל סעיף התעכבתי.

1. בטיחות - הכי חשוב 5 כוכבי בטיחות/ציון גבוה במבחני ה IIHS. אם אפשר בלימה אוטונומית זה בונוס אבל לא דיל ברייקר.

2. חסכון בדלק.

3. מרווח פנים סביר (2 כסאות בטיחות לילדים מאחור).

4. תא מטען סביר שיכול להכיל טיולון.

5. נוחות ונסיעה שקטה עד כמה שניתן.

6. אמינות וזמינות חלקי חילוף.

7. מחירי ביטוח סבירים

 

 

 

נפרק את סעיף 1 לתתי סעיפים:

 

1.1 - הסופר מיני שרכשתי קיבלה ציון גבוה במבחן ה EuroNcap. עברתי למבחן ה Small Overlap ושם גם קיבלה ציון לא רע, במבחן חוזק הגג קיבלה ציון טוב מאוד. מה גם שה IIHS דירג אותה כ- Top safety pick.

אז ציון גבוה במבחן האירופאי והאמריקאי יש לנו. מערכות בטיחות עבורי היו חשובות אבל לא דיל ברייקר. וכך היה.

 

 

9102193.png

 

 

שמתי דגש על מבחני הריסוק שציינתי ומשם התחילו החיפושים וצמצמתי את רשימת המכוניות שעלו בחשבון.

1.2- אני לא קונה רכב שטופל במוסכי חצר, ומשתדל שלא לקנות רכב שהרכיבו לו צמיגים סיניים זולים. במקרה שלי על הצמיגים לא הייתה לי אפשרות לבדוק, אם כי בדיעבד שהזמנתי את הרכב ראיתי שמותקנים לו צמיגי מישלין בסרן האחורי וקלבר חדשים בסרן הקדמי (לאחר מכן החלפתי את המישלין הישנים בצמיגים חדשים ואיכותיים) ובנוסף הרכב טופל מוסך מורשה יבואן מיומו הראשון.

בבדיקה נאמר לי שצריך להחליף בלמים, צמיגים אחוריים ולבצע טיפול תקופתי. החברה ממנה קניתי הציעו שהם יבצעו את יישור הקו, אני דחיתי את ההצעה שלהם וביקשתי לקזז את עלות יישור הקו ממחיר הקנייה וטיפלתי בעצמי במוסך מורשה יבואן, לא היה לי זמן להסתובב בין חנויות חלקי חילוף ומוסכים שונים אז כבר התקנתי אצלם בלמים חדשים. לא זול, אבל לפחות אני יודע שלא התקינו לי זבל של בלמים.

 

 

1.3- בבדיקה שהציגו לי מטעמם מופיע שהרכב קיבל מכה קלה מאחור. בבדיקה מטעמי ווידאתי מול הבוחן שאין פגיעה בשלדה כלל ושהרכב בטיחותי ומדובר רק במכה קטנה ותו לא.

1.4 – בסופו של דבר יצא שהרכב שקניתי מגיע עם בלימה אוטונומית עירונית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות חכם המשלב מערכת לזיהוי תמרורים, התראה על סטייה ונתיב ואי שמירת מרחק מקוריים ועוד.

זה נחמד, זה טוב, זה חשוב. זה לא יכול להחליף נהג ערני.

וזה הסיכום שלי. אני לא נגד המערכות הללו, להיפך. אבל יש דברים חשובים יותר שצריך לשים עליהם דגש. אבל זה לא הגיוני שבנאדם יסמוך על המערכות הללו, יהיה שקוע במערכת המולטימדיה שלו כדי שחלילה חלילה לא יפספס איזה עדכון חשוב בפייסוש או באינסטוש, ואני רואה את השיכורים הללו במכוניות מפוארות פשוט שקועים במסכים בזמן נהיגה. לא מזמן נהג כזה כמעט פגע בי עם ג'יפ מפואר כשעמדתי בצומת והמתנתי שהוא יעבור, מכיוון שזכות הקדימה הייתה שלו. ירד לי הלב.

הנהג והצרכן הישראלי צריכים להבין שזה שהשכן קונה ג'יפ מפואר עם מערכות בטיחות זה לא אומר שזה טוב. גם המערכות הללו מוגבלות וגם בהן יש תקלות. הן לא יחליפו רכב שקיבל ציון טוב במבחני הריסוק.

עריכה אחרונה על ידי itamarg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי, אתה רוצה שאנשי מכירות יגידו לך את כל האמת, ככה בפרצוף? אתה לא רציני, עוד תגיד שבמוסכים יתחילו באמת להתיחס לדרישה של החלפת נוזל בלמים כל שנתיים. אני מקווה שברור לך לאין אני חותר, העולם הוא לא מושלם ובמיוחד מדינת ישראל שנמתחת לכל כך הרבה כיוונים ורצונות של חברות, אנשים, מגזרים, דתות, לוביסטים, ועוד האזרח הקטן התייאש מלרוץ אחרי הבטחות חסרי משמעות והפרחת אוויר חם, תוך ריצה במבוך העבודה של שעות מטורפות ללא ביצוע של עבודה מעשית, הוא כבר מקבל הכל, רק צריך להגיש לו בתוספת אספרסו והוא כבר נמס.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הוא מיתלונן בעיקר על הכיוון שהמדינה דוחפת, מציגה לך דירוג בטיחות על בסיס דחיפת צפצפה ואלקטרוניקה ולפעמים יציגו רכב שניכשל בדירוג של בEuroNcap IIHS כרכב בטוח מרכב אחר ללא צפצפה וכו' אבל שבאמת מגן בהצלחה על הנוסעים בשעות תאונה, בנוסף הרכב המצפצף יקבל הנחה ויעודד את הצרכנים ליקנות אותה בתופעת העדר.

 

דבר דומה אפשר לאמר על הנוסחה הירוקה, שהקשר העיקרי שלה לירוק זה ה$$$ :-).


מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ה - Small Overlap זה התנגשות 40 אחוז צד חזיתית

 

web_illustrations_tests_frontal_odb_v008.jpg

 

מבחן הגג נקרא roof strenght

 

לא מצאתי באתר של EuroNCAP בדיקה של הגג


89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

small overlap זה מבחן שבודק התנגשות ב 25% מהחזית וחוזק הגג אלו מבחנים של ארגון ה iihs ולא של euroncap.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן מדובר ב IIHS , אני רק מציין שלא מצאתי ב euroNCAP בדיקה לחוזק הגג אשמח אם תראה לי איפה אפשר למצוא.

 

באתר של IIHS מראים תוצאות לשתי בדיקות שונות, חוזק הגג והתנגשות חזיתית בעצם סטטי ב 40 אחוז מהחזית, זה לא אותה בדיקה (כמו שאני הבנתי מהמאמר שלך).


89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי הארגון האירופי לא בודק את חוזק הגג וחבל.

זו הסיבה שהצלבתי נתונים בין המבחנים כשבחרתי מכונית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, תודה.


89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סתם נקודה למחשבה...

מספר ההרוגים בתאונות הדרכים ירד השנה ירידה חדה. דווקא בשנה שהועלו על הכביש רוב הרכבים עם המערכות בטיחות האקטיביות.


Chevy Spark 1.4L

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתי שהיום רוב הרכבים בלי מערכות בטיחות אקטיביות?.

יש לא מעט רכבים ישנים על הכביש אם לא הרוב.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר קוראים את דיווחי ה-NCAP וה-IIHS צריך לשים לב להבדלים משמעותיים בניקוד.

 

ראשית - צריך לשים לב לאבזור של הרכב הנבדק, ואפילו למבנה הגוף. סתם - ב-EuroNCAP נבדקות בדרך כלל גסאות 5 דלתות בעוד שבארץ נפוצות יותר גרסאות 4 דלתות. ואבזור הבטיחות שונה - עד לםפני מספר שנים במקרים רבים לטובת הדגמים שנמכרו בארץ (משום שב-NCAP נבחרים הדגמים הפחות מאובזרים, בדרך כלל הגרסאות המזרח אירופות), בשנים האחרונות זה יותר מעורב ולכן הקריאה צריכה להיות יותר זהירה.

שנית - ה-IIHS שם דגש על הרבה מאד פרטים שפחות נבחנים באירופה (למשל חוזק הגג, בגלל ריבוי התהפכויות של SUV's אמריקאיים שבנויים בתקנים של משאיות), וכן יש להם כל מיני נקודות אחרות כמו מצלמות רברס (הפכו חובה במכוניותפרטיות בארה"ב לפני כחצי שנה) או הפנסים שהם נושא "חם" מאד אצל ה-IIHS.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן חשבתי על הסכנה הגלומה במערכות האלה.

"מקסימום הרכב יבלום..."

לא הבנתי למה חשוב חוזק הגג.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין חלק גדול מהקילומטרז שרכבים עושים הוא של רכבים צמודים שהם חדישים יותר.

 

כמו שנאמר, פיקח לא נכנס לצרה שחכם יודע לצאת ממנה. מערכות הבטיחות האקטיביות והפאסיביות באות למנוע את התאונה שהרכב עם תוצאות הריסוק הטובות יוציאו אותך במצב סביר.

 

המדינה לא יכולה להשפיע על תכנון דגם ספציפי אבל בהחלט יכולה להשפיע שיהיה יותר כדאי כלכלית להביא את הגירסאות היותר בטוחות שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לדעתי הוא מיתלונן בעיקר על הכיוון שהמדינה דוחפת, מציגה לך דירוג בטיחות על בסיס דחיפת צפצפה ואלקטרוניקה ולפעמים יציגו רכב שניכשל בדירוג של בEuroNcap IIHS כרכב בטוח מרכב אחר ללא צפצפה וכו' אבל שבאמת מגן בהצלחה על הנוסעים בשעות תאונה, בנוסף הרכב המצפצף יקבל הנחה ויעודד את הצרכנים ליקנות אותה בתופעת העדר.

 

זו השוואה בין תפוחים לבננות...

מצד אחד מערכות שאמורות להפחית את כמות התאונות לעומת רכבים שאמורים להגן במקרה של פגיעה.

 

אם רוצים להשוות צריך להשוות את "תוחלת הנזק" בקבוצה A לעומת "תוחלת הנזק" בקבוצה B.

 

*** למען הסר ספק, אני לא מצדד לא בA ולא בB - כי לי אין את הנתונים. אם כבר עדיף שיהיה את שניהם. וכמובן שאף אחת מהמערכות לא אמורה לייתר ריכוז ומיומניות נהיגה.

עריכה אחרונה על ידי pinik23

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 537 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...