Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי ספלאש 2012 נורה של esp דולקת לסירוגין


yanivoz2
שימו לב! השרשור הזה בן 1382 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז בעקבות ההמלצות כאן בפורום, אסף מהכנופיה התנדב לעזור בפירוק בית המצערת והניקוי שלה מהפיח שהצטבר בה, הכל באדיבות, מקצועיות, עם הסברים בכל שלב - ובעצמי למדתי מהתהליך כמה דברים חדשים, תודה לך אסף!!

 

ועכשיו לתמונות :

 

קודם מפרקים את פילטר האוויר.

 

IMG_7531.jpg

 

כאשר הפילטר מפורק ניתן לגשת ביתר קלות לבית המצערת:

 

IMG_7535.jpg

 

IMG_7530.jpg

 

המצערת מפורקת לפני הניקוי, ניתן לראות את הפיח שהצטבר בתוכה:

 

IMG_7529.jpg

 

וזאת המצערת לאחר הניקוי:

 

IMG_7533.jpg

 

מרכיבים בחזרה הכל, מנתקים את המצבר לכמה דקות טרם ההנעה המחודשת של הרכב, על מנת לגרום למחשב ללימוד מחדש של המצערת, מניעים ומשאירים את הרכב על סרק למשך כמה דקות, וזהו.

שוב תודה לאסף!

 

נמשיך לעקוב אם נורית ה esp תדלק שוב אחרי הטיפול והניקוי של המצערת והקונקטור המתחבר אליה.

Current: Seat Ateca 2019 1.4T (150HP) DSG7

Previous: VW Polo V 2012 1.4L (85HP) Manual Gear ---> VW Golf VII 2013 1.4T (122HP) DSG7 ---> VW Golf VII 2015 1.4T (150HP) DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה ל-makinen,

מוסיף שגם כאן נוהל מצערת אלקטרונית תקף - לכן משאירים את הקונקטור החשמלי שלה מחובר,

מפרקים אותה מהסעפת,

סוויץ ב-ON ופול גז כשהרכב כבוי כמובן - זה פותח את הפרפר ומאפשר ניקוי יסודי שלה.

בשום אופן לא פותחים את הפרפר ידנית בכוח.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
תודה ל-makinen,

מוסיף שגם כאן נוהל מצערת אלקטרונית תקף - לכן משאירים את הקונקטור החשמלי שלה מחובר,

מפרקים אותה מהסעפת,

סוויץ ב-ON ופול גז כשהרכב כבוי כמובן - זה פותח את הפרפר ומאפשר ניקוי יסודי שלה.

בשום אופן לא פותחים את הפרפר ידנית בכוח.

 

מה ז"א "נוהל מצערת אלקטרונית"? במוסך לא עשו את מה שתיארת, פשוט פירקו וניקו. אני חושב שפתחו את המצערת עם היד (ז"א סובבו את הדיסק שמווסת את האוויר שנכנס לקרבורטור ידנית) כדי לנקות. יתכן שנגרם נזק?

 

אגב, עברו כבר כשבועיים, והנורה לא נדלקה שוב. אני חושב שזה safe to say שהבעיה נפתרה. וואו, איזו הקלה. תודה לכל המשתתפים כאן בדיון!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצערת חשמלית אסור לפתוח ידנית אלא רק כמו שהסביר אסף! במיקרה שלך אם המנוע עובד כמו שצריך כניראה שלמכונאי דיי שיחק המזל שלא קרה כלום למצערת שפתח את הפרפר שלה ידנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים אני גם רוצה לעדכן, ששבועיים אחרי הניקוי של המצערת, גם אצלי הנורית טרם נדלקה שוב, ונראה בינתיים שזה פתר את התקלה. נמשיך לעקוב, בינתיים נראה בסדר גמור!

Current: Seat Ateca 2019 1.4T (150HP) DSG7

Previous: VW Polo V 2012 1.4L (85HP) Manual Gear ---> VW Golf VII 2013 1.4T (122HP) DSG7 ---> VW Golf VII 2015 1.4T (150HP) DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
תודה ל-makinen,

מוסיף שגם כאן נוהל מצערת אלקטרונית תקף - לכן משאירים את הקונקטור החשמלי שלה מחובר,

מפרקים אותה מהסעפת,

סוויץ ב-ON ופול גז כשהרכב כבוי כמובן - זה פותח את הפרפר ומאפשר ניקוי יסודי שלה.

בשום אופן לא פותחים את הפרפר ידנית בכוח.

 

 

 

 

כמה שאלות:

האם בקורולה 2009 אוטומט קיים גם מצערת אלקטרונית?

ראיתי שצריך לנתק את המינוס של המצבר לכמה דקות כדי ללמד את מחשב הרכב על המצערת. השאלה היא, הרי אין חשמל לרכב אז איך המחשב מתפקד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן,

בזמן הניקוי - המצבר מחובר - הקונקטור של המצערת מחובר, כדי שתוכל לפתוח אותה בצורה חשמלית בלחיצה על דוושת הגז.

 

סיימת לנקות - תנתק מינוס מהמצבר בזמן שאתה מרכיב הכל חזרה.

 

סיימת להרכיב - תחזיר מינוס, תניע ותן לרכב להתבטל בסרק במשך כמה דקות כדי ללמוד מחדש את המצערת.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

שלום לכולם.

הוסיף מאט מהמקרה שלי.

נורת ESP היתה נדלקת מידיי פעם, כשה זה קרה היו מופעים קודי תקלה C1091 ו P0101 לאחר מחיקתם נורא היתה נכבת.

לאחר קריאה של השירשור, ניקיתי בית מצערת וחיישן MAF. השתמשתי בחומרי ניקויי יעודיים.

מה שכן, את העבודה בצעתי עם מצבר מנותק, לכן יכולתי לפתוח את בית מצערת עם היד. לפי ספר על הרכב שברשותי, על מנת לבצע קיול של בית מצערת, לאחר חיבור של מצבר יש להעביר מפתח למצב ON בלי לסובב סטרטר במשך 5 שניות.

התקלה לא חזרה כבר 3 שבועות. Capture.JPG.fc4c1bef0197f6db904ef33468186b67.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1382 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...