Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונות עבודה בענף הבניין - שוב נפצע קשה פועל בניין בנפילה מגובה.


natco
שימו לב! השרשור הזה בן 2862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמעט כל יום זה קורה. מקבל אזכור של שורה בחדשות ברדיו, וממשיכים הלאה.

ענף הבניין הוא הענף הקטלני ביותר לעובדיו.

למרות זאת, לא תמצאו לכך כמעט שום אזכור, ואפילו להשיג נתונים על הרוגים מתחילת השנה הנוכחית, אני בספק אם מישהו יצליח (הספירה הלא רשמית שלי עומדת על 23, ואנחנו באמצע השנה, וזה בלי להוסיף את אלו שנפצעו קשה, וחיהם נפגעו משמעותית עקב כך). רק לפני כמה ימים, היה יום קשה באתרי הבנייה.

 

הסיבות?

אתר בנייה זה מקום מסוכן, עם מכונות כבדות, חומרים מסוכנים, כלים חדים, תנאי עבודה ירודים (מז"א, אבק, ריחות, וכו'). אבל זה עדיין לא מסביר כמות נפגעים גדולה כ"כ.

 

אז איך זה קורה?

פועלים שלא עברו הסמכה לעבודה בגובה (נדרשת עפ"י חוק מ2008) נדרשים על ידי מעסיקיהם לבצע בכ"ז עבודות בגובה.

פועלים נדרשים לבצע עבודות ללא שמעסיקיהם מספקים להם ציוד בטיחות מתאים (קסדות, רתמות בטיחות).

כן, גם רשלנות של פועלים, שנתקלת בהעלמת עין של מנהלי העבודה באתר.

 

ולמה לא מונעים את זה, תשאלו?

אין תקציב, אין פקחים, אין מי שיאכוף. זה מה שאומרים לנו.

צואת שוורים. אפשר לפתור את הבעיה בתקנה אחת פשוטה. כל אתר שיפגע בו פועל פגיעה קשה או חלילה יהרג- יסגר מיידית לשלושה שבועות. אלא אם יתברר מעל לכל ספק שמדובר ברשלנות הנפגע בלבד, שלא היה לקבלן כל דרך למנוע.

 

הסיבה האמיתית היא, שהאנשים האלה הם שקופים. בתחתית שרשרת המזון. רובם, בכלל "פועלים זרים" או רחמנא ליצלן, ערבים. אז הם בכלל לא בני אדם, הרי.חוץ מהמשפחה והילדים שלהם, שיחכו לשווא לאבא/אח/בן שישוב מהעבודה, מישהו סופר אותם? מישהו נושא באחריות לפיצוי של המשפחות הללו?אז כן. אנחנו. אתם ואני. מהביטוח הלאומי.

וזה ^ אחרי שערכתי את הפסקה הזו שלוש פעמים, להכי פחות מתלהם שאני יכול.

 

אז כמו שאמרתי, הפתרון מאד פשוט. אין דבר שכואב לקבלן מבצע יותר מאתר סגור. תסגרו להם את האתרים, ותראו איך פתאום יצוצו הקסדות ורתמות הבטיחות על הפיגומים. אפילו לא צריך חוק. זה בסמכות שר התמ"ת לתקן תקנות שנוגעות לבטיחות בעבודה.

הוא רק קצת עסוק בכמה תיקים אחרים שהוא מחזיק. כשרק יתפנה, אני בטוח שזה יהיה הדבר הראשון על סדר היום.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה 3 שבועות?

 

למה לא 3 חודשים?

 

מי יפקח שהאתר באמת סגור?

 

נהרגים יותר אנשים בתאונות דרכים ואף אחד לא משתין לכיוון.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מי יפקח. אותו אחד שמפקח שמועדון שהיתה בו דקירה/קטטה/אונס על הבר אכן נסגר.

שלושה שבועות זו מכה כלכלית כואבת. שלושה חודשים זה כבר נוק-אאוט.

 

בתאונות הדרכים נלחמים. אם בהצלחה או לא- זה כבר דיון נפרד. אבל זה מקבל כותרות שחורות בעיתונים, סיקור במהדורות בערוצים המסחריים, יש ארגונים ועמותות (שלא נדון בטיבן/כנות כוונותיהן כאן), יש תקציב שמן וניידות יעודיות לאכיפה.

זה מה שקיבל הבחור מהיום:

Untitled-1.jpg

שורה ב"מבזקים"

עריכה אחרונה על ידי natco

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל אתר בניה המעקות הם מעץ, חלקם קשורות וחלקם ממוסמרות, לרוב הם רופפות וזה קורה בקומה 2 ובקומה 40.

 

בחול, בכל אתר בניה שביקרתי, המעקות הזמניים הם ממתכת ומרותכות למבנה או לעוגן במבנה.

 

נעזוב שבבניה פרטית לפעמים בכלל לא שמים מעקות.

השנה הייתי בוילה 4 קומות ללא מעקות בכלל והמדרגות ללא חיפוי, כלומר, עולים עד למעלה על שלד מתכת של מדרגות, צעד לא נכון ואתם בצניחה של 4 קומות.

נעזוב שצריך לעלות עם תיק/כלי עבודה וגם יש סכנה שמישהו יפול או יפיל משהו עליכם

אני סירבתי להכנס לעבוד בבית כזה ובשיחה עם בעל הבית קיבלתי רק צעקות, הוא אפילו אמר לי "מקסימום אשלם לך פיצויים", כןומר הוא מיד שולל מוות או נכות קשה ואז כששאלתי אותו אם בכלל יש לו ביטוח הוא התחרפן לגמרי והשיחה לא הובילה לשום מקום ואכן רק אחרי 3 שבועות נכנסתי לעבוד שם כשהותקנו מעקות.

מקרשים...

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי gsi16v

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי קסדה ונעלי עבודה כבדות קבוע באוטו.

אני לא עולה על פיגומים/גשרונים/פלשטקות ללא מעקות מחוזקים.

לא נולד הקבלן שיגיד לי משהו על זה. זה הרי ירשם ביומן עבודה, וזו תהפוך להיות בעיה שלו.

 

אבל אנחנו 10-15 שעות גג בשבוע באתרים. הפועלים עושים את זה ביום אחד. ומגיעים לפינות שאנחנו לא מעיזים להתקרב אליהם.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, יחסית למספר העוסקים בננף הבנייה יש הרבה יותר הרוגים בכמה סדרי גודל לעומת הכבישים.

 

הסיבות לכך הן רשלנות נטו. במפעל שכן שנמצא בבניה עבדו פועלים בהתקנת קורות גג. הם עבדו בתוך במה אבל קורה נפלה מהמנוף על שניים מהם כשהיא פוצעת אותם קשה (שניהם פונו מחוסרי הכרה. אחד בלי יד ותחת החיאה). סגרו את האתר לכחודש והגיע קבלן הרבה יותר מסודר. במקום שירימו פועלים עם המנוף כדי שיעמדו על הטפסנות של העמודים בגשם שוטף ורוח ויוחזיקו את הצינור של משאבת הבטון עובדים עם רמפות ורתמות אבל הרתמות לא קשורות לכלום.

 

מהנדס של לקוח שלי נהרג כשמשב רוח הפיל אותו לתוך בריכת בטון במט"ש אשקלון.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג לילה

 

הרוג זה הרוג.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, אין ספק שהרוג זה הרוג אבל אני בטוח שאתה מכיר את כלל פארטו. הרבה יותר קל להוריד כמויות נפגעים כשהאחוזים גדולים.

 

אין ספק שמלחמות בנפגעים לא צריכות לבוא אחת במקום השנייה אבל כאן יש ענף שאחוז הנפגעים בו אדיר ולא עושים עם זה כלום כי אלה אנשים שאף אחד לא סופר (עובדים זרים או עובדים מהשטחים כשהבכירים בין העובדים הם ערביי ישראל).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פארטו עוד חי

 

בזמני הוא כבר היה ישיש.

 

מסכים עם כל מה שכתבת

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בענף הזה שאין מספיק פיקוח על הבניה.

עם יסתובבו מפקחים באתרי בניה הם יסגרו אותם אחד אחרי השני וזה יכניס לא מעט סדר לענף ולא מעט כסף לפיקוח אבל כל זה פשוט לא קורה כי זה לא יקדם אף אחד לשולחן גדול יותר

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא של פיקוח היה אמור להיות מטופל כחלק מסעיף "מכוני הבקרה" במסגרת רפורמה 101.

בפועל, הסעיף רוקן מתוכן כמעט. זה מה שנשאר:

3.3 אחראי לביקורת על הביצוע

מי שימונה מטעם היזם (ה"מבקש"), יבצע פיקוחצמוד, תיאום תהליך ביצוע, יהיה נציג היזם מול מכון הבקרה ברמה המקצועית והגורם הראשי בזמן הביצוע לבקרת איכות הביצוע.

דהיינו, המבקש יחוייב למנות מפקח צמוד. ביג דיל. חוץ מכמה בונים פרטיים אמיצים, כולם עושים זאת ממילא. בטח יזמים בבנייה רוויה, אצלם רוב האסונות מתרחשים.

אין שיניים אמיתיות, או הסמכה/צורך ברשיון שישלל אם המפקח לא יעמוד בדרישות.

שלא נדבר על כך שהסעיף בכלל לא נכנס לתוקף, למרות שכבר היה אמור.

ומאחר ואין מצב שהמדינה תשלם את השכר של המפקחים הללו, אז השליטה שלה בדווחי אמת תהיה מינמלית.

 

פתרון טוב לפיקוח יכול להיות תגבור של פקחי הוועדות והכשרתם לאכיפת עבירות בטיחות בבנייה.

אבל אני עדיין סבור שהפתרון הטוב ביותר הוא, יצירת אינטרס לקבלני הביצוע לשמור על חיי הפועלים שלהם.

כי כרגע, זה לא מעניין להם את קצה ה... אם פועל מודאג יותר מידי מהשרדותו, ולא מוכן לסכן את חיו עבור המעסיק שלו, הוא מפוטר.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כמו שאמרתי, הפתרון מאד פשוט. אין דבר שכואב לקבלן מבצע יותר מאתר סגור. תסגרו להם את האתרים, ותראו איך פתאום יצוצו הקסדות ורתמות הבטיחות על הפיגומים. אפילו לא צריך חוק. זה בסמכות שר התמ"ת לתקן תקנות שנוגעות לבטיחות בעבודה.

הוא רק קצת עסוק בכמה תיקים אחרים שהוא מחזיק. כשרק יתפנה, אני בטוח שזה יהיה הדבר הראשון על סדר היום.

 

אתר סגור פוגע בהרבה מעגלים, לקוחות, ספקים, גופי מימון...

אם לסגור, אז אחרי כישלון עם ביקורת, לא כמאמצעי ענישה, כי הרי כל מי שלא נזהר חושב "לי זה לא ייקרה...".

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במבי, אם יש סכנה לאנשים סוגרים מייד ולא כאמצעי ענישה אלא כפעולה מונעת. תקן את הליקויים, תעבור ביקורת ואז תמשיך.

 

עם כל הכבוד לספקים ולמעגלים הרחבים, חיי אדם באים הרבה קודם (ואני כותב את זה כספק).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...