Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[שאלה] לגבי גל זיזים


רז לוי
שימו לב! השרשור הזה בן 7058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנא הרץ חיפוש מתקדם בפורום הטכני אחר: "קמשאפט", "קאמשאפט" ו-"קמשפט". בהצלחה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם וויקוח עם חבר הוביל לשאלה מה ההבדל בין קמשפט חם לקמשפט קר

תודה לעונים רז..

בעיקר המעלות :wink:

 

שמוליק.

bmw e21 320i (318i) 1982

1971 bmw 1800

BMW 3.0 CSI 1973

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה קאמשאפט קר!!!

הכוונה בקאמשאפט חם היא שלעומת הקאשאפט המקורי הוא מאפשר לשסתומים להיפתח יותר ועל ידי כך לקבל תערובת עשירה יותר ככל שהשסתום יהיה פתוח יותר לזמן ארוך יותר יעלה ההספק אך יתקבל בסל"ד גבוה יותר המנוע לא יעבוד יפה בסרק והמומנט ירד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידיי, אתם אמנם אומרים דברים נכונים, אך לאדם ללא רקע בנושא יכול להגרם בלבול גדול.

לכן, ברשותכם אנסה להסביר לשואל בקצרה את העניין.

 

תזמון השסתומים במנוע חשוב מאוד לפעולתו, ותזמון אופטימלי מפיק הספק גבוה בהרבה מאשר כזה שהיה מושג בעזרת תזמון קצת פחות מושלם. תזמון השסתומים הינו אופטימלי רק לטווח סל"ד מסוים - בסל"ד אחר הוא אף גורע.

המכוניות הסדרתיות היוצאות מהמפעל מכויילות לצריכת דלק מינימלית, זיהום מינימלי, וכו'.

לשם כך נדרש תזמון כלשהו.

דוגמא - התזמון במכוניתך טוב לטווח הסל"ד הנמוך של הסקלה, אך בסל"ד הגבוה הוא פחות טוב, ועם תזמון אחר ניתן להפיק יותר הספק באותו סל"ד.

קמפשט חם הוא גל זיזים שבו השסתומים פתוחים יותר זמן מאשר בגל הזיזים הסטנדרתי של הרכב - זמן זה נמדד במעלות הסיבוב של גל הארכובה.

התזמון בגל הזיזים החם אופטימלי יותר לטווח הסל"ד הגבוה של הסקלה, ולכן הוא יפיק יותר הספק בסל"ד גבוה, אך יגרע מהביצועים בסל"ד הנמוך ויגרום לתופעות שציינו קודמי.

הסיבה לכך שהתזמון בגל הזיזים החם יותר טוב היא שבגלל שהשסתומים פתוחים יותר זמן, ישנו זמן רב יותר בו שסתום היניקה והפליטה פתוחים בו זמנית, ובסל"ד גבוה מערבולות גזי הפליטה שיוצאים מהצילינדר אף שואבות פנימה את התערובת החדשה ומאפשרת מילוי טוב יותר של הצילינדר.

 

לעומת הקאשאפט המקורי הוא מאפשר לשסתומים להיפתח יותר ועל ידי כך לקבל תערובת עשירה יותר

מהו הקשר בין מידת פתיחת השסתומים ולמידת עניות/עשירות התערובת?

 

מקווה שעזרתי קצת, אשמח לעזור עוד במה שאני יודע.

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...