Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שדרוג מתלים מרצדס W211 E55 AMG- - האפשרויות, הלבטים, הבחירה והתמונות


edan82
שימו לב! השרשור הזה בן 2979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סתם שאלה מתוך סקרנות - אם הרכב משמש את אשתך בשוטף, למה לעזאזל היא צריכה E-55 AMG?

אלא אם תגיד לי שהיא ביקשה ואז אני אקנא ואשאל אם יש לה אחות פנויה...

 

כל אחד צריך מכונית כזו - במיוחד בת זוג שעושה הסעות לילדים. וזאת מכמה סיבות -

1. ברגע שהילדים מתחילים וויכוח - פתיחת רבע מצערת הם נדבקים לכסא נגמר הוויכוח.

2. עם הוויכוח ממשיך - פתיחת חצי מצערת, במצב הזה גם לדבר אי אפשר, ובטח שלא להתווכח.

3. אין יותר איחורים לחוגים, איסופים וכו' - המכונה הזו מכווצת מרחקים.

4. ראית פעם עוף שנקנה בסופר עף שוב פעם? זה קורה בבגז' של E-55 AMG.

 

ולגבי האמינות - היצרן עושה את החשבון שלו. אם אתה לא היד הראשונה של האוטו, אזי זה שמסוגל לקנות אותן חדשות אין לו טענות כלפיי המערכת הזו.

האם לדעתכם ליצרן אכפת מה דעתנו על המערכות שלו כשאנחנו לא קונים אותן מהשואורום שלו כחדשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה הצלחה בהחלפה.

אני אישית חושב שהייתי נשאר עם המקור, מזמין מה שצריך מהמפעל ומחליף.

השקיעו הרבה תכנון במערכת הזו, ונשמע שעד שהיא הפסיקה לעבוד היא עשתה עבודה מעולה ונתנה לא מעט פיצ'רים. עניין המתלים הוא גם נושא עדין ושוב מהנדסי מרצדס השקיעו בכך מחשבה עמוקה.

 

בן כמה הרכב? מכאן אולי נוכל לגזור את הצפי של תיקון חוזר של הבעיה הזו. מכאן אולי נגזור מהי העלות לאורך התקופה של המערכת המקורית.

נראה כאילו ביחס להוצאות הרכב מדובר באמת במשהו שולי, אבל הרבה הרבה יותר בטוח מבחינת התוצאה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

57,

הילדים שלי מזמן התאהבו בתחושה של הגב שלהם שנדבק למושב הבטיחות אבל לעיתים זה מוביל לוויכוחים משעשעים אחרים, למשל בשבוע שעבר שהעוזרת נסעה איתנו ברכב וביקשה שלא אאיץ מהר כי זה עושה לה בחילה ובתגובה הבן הקטן שלי (עוד לא 3...) אמר לה שהוא לא אוהב אותה כי היא לא אוהבת לנסוע מהר וביקש ממני לעצור תוך כדי שהוא צועק לה בנחישות "go away!!!".

:)

 

פרקש,

אתה צודק, מרצדס השקיעה המון בפיתוח מתלי אויר מתקדמים לדגם הזה וכשהמערכת תקינה הם אכן מעולים.

יחד עם זאת, המערכת הזאת יוצרת פשרה כי היא פוגעת ביכולות הדינמיות של הרכב כי היא מעט רכה מדי בנסיעה טכנית חזקה.

מעבר לזה כפי שציינתי, המערכת מורכבת מהמון רכיבים שכל אחד מהם יקר בפני עצמו ואין לי רצון להתחיל להתעסק כל כמה חודשים עם תיקון יקר שלה, בטח לא כשיש אלטרנטיבות אחרות.

 

כשהרכב היה חדש הוא עלה קרוב למליון שקלים (פה בהונג קונג) ובמצב כזה תיקון של 20k שקל אכן יחשב לשולי יחסית.

כשהרכב שווה 80k שקלים הוצאה של 20k על תיקון אינה שולית בכלל.

 

אין פגיעה בטיחותית במעבר לקויילאוברים, יש פשוט שינוי בהתפשרות, הפעם לטובת הביצועים על חשבון הנוחות וזו גם לא פגיעה משמעותית כי הרכב לא הולך להיות מונמך בצורה קיצונית והכיול יהיה על הצד הרך ולפני נהיגות בוקר אני אקשיח (בדיוק 2 דקות "עבודה").

 

נכתב בעבר שהמרצדס הזאת היא perfect passengers car בעוד המתחרה מבימר, ה-M5 v10 היא perfect drivers car ואני מסכים עם זה, המרצדס מהירה ונוחה יותר מהבימר, הבימר חדה ומתנהגת יותר מהמרצדס.

 

עד ששמים קויילאוברים במרצדס ;)

 

בכל מקרה, כמו בכל השיפורים שביצעתי עד כה גם הפעם כל רכיבי המערכת מתלי אויר שירדו מהרכב יישמרו לטובת הבעלים הבאים של הרכב למקרה שיחליט מאיזושהי סיבה להשמיש את מתלי האויר.

 

בסוף היום אעדכן על סיום הפרוייקט+תמונות+רשמים מנסיעת מבחן.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הבן הקטן, עוד התחיל להכנס לעניינים רק בחודשים האחרונים.

הבן הגדול מחונך עוד יותר- הוא כבר מבקש שאעשה burnout כי הוא אוהב לראות את העשן יוצא מהצמיגים...

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שאתה מתאר את זה אכן מדובר בהוצאה לא קטנה.

אני מקווה שתהיה מרוצה מההחלפה ואכן הדבר היחיד שיפגע הוא מה שציפית לו, ואם שמרת על החלקים תמיד תוכל להגיד טעיתי ולחזור למקור.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אולי תמונה של כול המערכת אוויר בחוץ?

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תמונות רק של הבולמים, את יתר החלקים הגדולים ביקשתי מהמוסך שישמור לי בארגז במחסן שלו כי המחסן שהלאמתי מהבניין שלי נהיה צפוף....

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תמונות רק של הבולמים, את יתר החלקים הגדולים ביקשתי מהמוסך שישמור לי בארגז במחסן שלו כי המחסן שהלאמתי מהבניין שלי נהיה צפוף....

 

זה נכון ששטח אחסון זה בעייתי בHK?

ילדים קטנים לא עושים HOLDING BACK הוא אומר מה שהוא חושב. יש הרבה מבוגרים שלא מצליחים לעשות את זה.

 

יש לי חבר עם E39 M5 (מצרף תמונה כשהיה אצלי על הליפט

DSCF8791.jpgDSCF8789.jpg)

זה לדעתי מהדור של המרצדס W211 לא? הבנות הגדולות שלנו (9) באותה כיתה. כשהוא אוסף את הילדה הגדולה היא תמיד יוצאת מהאוטו בהתרגשות ואמרת לי בעיברית מעורבבת עם אנגלית -

אבא האוטו הזה נוסע ממש FAST אפילו שהוא לא נראה FAST, והוא עוושה SOUND של מאוד FAST! חחח ככה יוצרים תרבות מוטורית.

 

תהנה מהמכונה המצוינת שלך,

תמשיך לפתח אצל הילדים תרבות מוטורית. (יש סיכוי שאתה עושה גיחה למערב בקיץ בישביל הלה-מאנס קלאסיק?)

גדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

,אין פגיעה בטיחותית במעבר לקויילאוברים, יש פשוט שינוי בהתפשרות, הפעם לטובת הביצועים על חשבון הנוחות וזו גם לא פגיעה משמעותית כי הרכב לא הולך להיות מונמך בצורה קיצונית והכיול יהיה על הצד הרך ולפני נהיגות בוקר אני אקשיח (בדיוק 2 דקות "עבודה").

 

ואתה לא חושש שזה עדיין יכול להיות מעט קשיח מדי? זה כמובן תלוי באיכות הסלילה של הכבישים באזור הונג קונג (ואת התשובה לשאלה הזו רק אתה יודע כאן), אבל אם הרכב לא סופג מהמורות (מה שנקרא "Boulevard Jerk") אז הוא לא רק לא נוח, הוא גם לא אוחז....

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא את השרשורים שלך. אני חושב שעשית את הבחירה הנכונה בהתחשב במכלול השיקולים.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנמשיך?.....

 

הרכב נכנס אתמול להסרה\התקנה שהתחילה קצת מאוחר עקב המתנה לזרועות המתלה החדשות שנרכשו עבור הסרן האחורי.

עוד לפני שהנעתי את הרכב בדרכי למוסך התחלתי לשקול איך אצלח את אותה פניה ימינה ברמזור שכן היא די חדה והרכב במצבו לא יכול לפנות ימינה יותר מרבע סיבוב הגה.

הגעתי לרמזור, למזלי היה אדום, המתנתי וחשבתי, אפשר לנסות לקחת את הפניה בצורה רחבה אבל זה אומר שאני אצטרך להזיז את הבניין שמעבר לכביש.

מצד שני אני יודע שבהאצה חזקה המשקל עובר אחורה, הפרונט מתרומם, לרכב 80 קג"מ בסרן האחורי ובקרת אחיזה מתנתקת...

בקיצור, האתגר עבר בהצלחה+כמה עוברי אורח מבוהלים.

 

הגענו למוסך, עקומים אך מרוצים

12311072_10153842582699962_4455156890908490034_n.jpg?oh=e0a1a8eac7c8a31fb2214706d56f8e4f&oe=56F5A356

 

מתלה אויר ברגעיו האחרונים

11223586_10153842582444962_5934153801251725592_n.jpg?oh=e10f2aa57de5c40a770b5501ac5180bb&oe=56ECE5ED

 

מתלה אחורי בשלבי פירוק

12347997_10153842582564962_5598143213276593148_n.jpg?oh=435a5bfba1295e42a8e89270d7daa5ef&oe=56E100E5

 

זרועות מתלה אחוריות חדשות של E350 נטולת מתלי אויר

12308362_10153842582599962_9170640321584095011_n.jpg?oh=f158c273b9d7adaf6f037987c8598242&oe=571FCE88

 

זוית נוספת לתהליך פירוק מתלה אחורי, שימו לב לצנרת הפליטה שהונמכה בדרך לפירוקה המלא מהרכב לצורך פירוק רכיבי AIRMATIC

12342562_10153842582634962_7336374036482631352_n.jpg?oh=db5a74c9782b0d4d451a33ef7a092b04&oe=56E02F60&__gda__=1461738857_354f120320ddc9c3f85a746c0eee993a

 

קויילאובר בביתו החדש

12308308_10153842582369962_2755663117614733045_n.jpg?oh=36d2261b67dd3f85d0dafa45f3ba3077&oe=56E54B04&__gda__=1458444105_11fc4aaa5cd7044e5e9d1a73313fe3bb

 

מתלי האויר הקדמיים, שימו לב למתלה הימני שכנראה היה לו ממש קר, כולו מכווץ.....

12346380_10153842582404962_2856886885315744613_n.jpg?oh=b481dc1106d529c0ec10d776ba3fea76&oe=57224A92&__gda__=1457114195_53ee0d633db382e3b306a44177ee63b1

 

עוד מבט על הקויילאובר במקומו

11219238_10153842582494962_8043829923472173325_n.jpg?oh=806dbfce8a8d286bd38b9caeb5968b18&oe=56D6F59C

 

מתלי האויר נכנסו בדרכם למחסן

12299357_10153842582249962_5359342392539472932_n.jpg?oh=474774d734aff12e9f62dd111d0c89c2&oe=57207A54

 

מבט על תושבת הקויילאובר וברז כיוון קשיחות המתלים בתוך תא המנוע

12308320_10153842582039962_7407073264583397135_n.jpg?oh=2ec2331df01216922c3b09f834110c1f&oe=56EDA454

 

ובצד השני

12301740_10153842582099962_3069929443880489270_n.jpg?oh=c157e5a961e8e64809609314242db643&oe=56E8E6B1

 

מחשב STAR (מערכת הדיאגנוזה\בקרה של מרצדס) מחובר ל-ECU ומתחילים להודיע למערכות השונות ברכב שנפרדנו לשלום ממערכת מתלי האויר ושמעכשיו יתחילו לתקשר עם מערכות אחרות, לסיום בוצע ביטול ממוחשב של המערכת ופיוז 37 האחראי עליה נזרק לפח

12341242_10153842582304962_4387488505549315537_n.jpg?oh=13e8bc4cd143ec9cef3648d2da5c3408&oe=56E248CB

 

וככה נראית התוצאה הסופית...

12299258_10153842582189962_1422324007758202028_n.jpg?oh=c22275d4e21a9816d685907c9a1aea05&oe=572212C4

 

12289550_10153842582134962_6431581427153285675_n.jpg?oh=ba5d908336a7f16f0d503eef9e8c977b&oe=56D58724

 

11046778_10153842582164962_4692907066455200596_n.jpg?oh=d7ac580f497d50c6169b8c62ec95f889&oe=56F08E5D

 

 

הכיול שנבחר הינו על הצד המתון, מבחינת גובה הרכב ביקשתי שהרכב יהיה נמוך בכ-1.5 ס"מ ביחס למצב ספורט 2 שבמתלי האויר ז"ל כך שמצד אחד מרכז הכובד ירד במקצת לטובת שיפור ההתנהגות אך לא תיהיה הנמכה אגרסיבית שתפגע בשימושיות.

מבחינת קשיחות כיילתי את הקויילאוברים על 18 קליקים מתוך 30, כלומר מהמצב הכי רך זזתי 18 קליקים של הקשחה, כך שיש לי להתקדם עוד 12 קליקים למצב כירופרקט ביותר או לחזור אחורה 18 קליקים למצב מיטת מים.

 

איך זה מרגיש?

היגוי- סיבוב הגה ראשון ביציאה מהמוסך מיד מגלה שההגה מעט כבד יותר, במובן הטוב, המשקל פשוט מרגיש נכון יותר והזכיר לי את משקל ההגה שהיה באקסית שלי (הבימר, לא החברה, לה לא היה הגה).

מתחילים לנסוע, יש יותר פידבק, מרגישים יותר "כביש".

שלדה-יש יותר פדבק גם מכיוונה, בדומה למה שקרה עם ההגה, גם פה אני יכול להרגיש את הכביש טוב יותר אבל לא ברמה שמפריעה לנינוחות בתא הנוסעים.

מעבר לזה דבר שבלט זה שהרכב פשוט מרגיש מוצק יותר.

לצערי לא יכולתי לבדוק את התנהגות הרכב בנהיגה טכנית נמרצת כיוון שהכבישים עוד היו רטובים לאחר גשם, זה כשלעצמו לא ממש מפריע אבל כיוון שהרכב רק יצא מהמוסך זה לא בא בחשבון (השילוב של כביש רטוב ושמנים שנדבקים לצמיגים במוסך לא תורם לאחיזה....).

נוחות- לומר את האמת, הסעיף ממנו הכי חששתי ולשמחתי התבדתי, בכיולו הנוכחי הרכב מרגיש דומה מאוד לאותו מצב ספורט 2 של מתלי האויר, אין קופצניות מיותרת, אין התרסקות על מפגעי כביש וכדי להחמיר נסעתי במיוחד לרחוב עם פסי האטה גבוהים (אין הרבה פסי האטה בהונג קונג)- הם נבלעו מתחת לגלגלים בלי שום דרמה\חבטה.

למעשה זה הרגיש כל כך "רגיל" שהמתלים הולכים לקבל עוד כמה קליקים לכיוון הפריצת דיסק.

פרקטיות- בבימר שהיתה לי כל ירידה לחנייה התת קרקעית בבניין שלי לוותה ב-3 "פחחחחח" נעימים כאלה של מגן פגוש קדמי שפוגש את רצפת הקומה התחתונה בקצה הרמפה ועם ביצוע ההנמכה ברכב הנוכחי היה לי חשש ששוב אצטרך לשמוע את הקול הע(ו)רב לאוזן הזה ולשמחתי גם החשש הזה התפוגג עת נכנסנו לחניה ללא בעיות.

 

אז מה השורה התחתונה?

תקלה שהתחילה בתור לימון רציני הפכה ללימונדה לא רעה בכלל, הרכב מרגיש טוב, השתפר במקומות ששמחתי לשפר ונותר בעינו במקומות בהם לא רציתי שינוי או פגיעה.

 

שאלות, טענות, ת"ש-מין-כלכלה- אני פה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, נראה שזה באמת לא כל כך קשיח, אבל בכל מקרה תן לבולמים קצת זמן.

 

בהתחלה יש קצת יותר חיכוך טפילי (יעני, בולמים קשים) שעובר אחרי כמה מאות קילומטרים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל דאגה, נותן להם זמן, הרכב לא למכירה (למרות שגם זה כמעט קרה לא מזמן....).

 

הרכב יעבור 1000 קילומטר הרצה לסט, יחזור שוב למוסך לתיקוני גובה ויעבור פרונט נוסף כדי לסגור את הפרוייקט.

 

אגב תודה לכולם על הפרגון.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...