Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט הבלוק בבאר שבע - עסקה משתלמת?


samiking
שימו לב! השרשור הזה בן 3093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום שלום,

לאחרונה הבית האקדמי יצא בפרסום נרחב על פרוייקט נדל"ן חדש בשכונה ד' בבאר שבע.

למיטב הבנתי השכונה לא ממש איכותית, למרות מרחק הליכה מהאוניברסיטה, וגם מחיר התחלתי על הדירה הוא לא משתלם, כאשר ביד 2 ניתן למצוא מחירים קטנים פי שניים (החל מ450 אלף שקלים).

 

האם העסקה באמת כל כך לא משתלמת, או שאני הוזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד אתה רוצה תשובה רצינית?

 

קצת ( הרבה ) מידע לא יזיק שתביא

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד' בהחלט לא נחשבת שכונה נוצצת בעיניי הבאר שבעים, מדובר באחת השכונות החלשות והישנות בעיר.

אם אתה מחפש מקום קרוב לאוניברסיטה ואתה ללא רכב או כלי תחבורה ממונע כלשהו, אז תבדוק אולי יחידת דיור בשכונת רמות, זה רחוק יותר (תלוי איפה תהיה ברמות), אבל הרבה יותר איכותי משכונה ד'.

כמובן שכמו בכל מקום בארץ, טיפוסים תפגוש גם שם.

עוד אופציה היא שכונה א', היא גם שכונה ישנה ורחוקה יותר מהאוניברסיטה, אבל לדעתי האישית טובה יותר.

 

כמובן שאם יש לך רכב נפתחות בפנייך הרבה אופציות, אתה יכול לחפש דירה בשכונה כמו י"א או ה', גם אלו לא שיא האיכות והיוקרה, אבל בהחלט עדיפות על ד'.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה מורכבת. אני יכול לדבר על זה יומיים אבל זה לא המקום.

"על הנייר" הפרוייקט הזה יכול להצליח. במציאות אופתע אם הוא בכלל יצא לפועל, ואם כבר יצא לפועל אני בספק שהוא יצא לפועל בגרסתו הורודה כמו שמציגים אותה יזמי התכנית.

 

באר שבע היא לא עיר מפתה להישאר ולגור בה אחרי התואר, ואני לא מדבר על תושבי המקום או הסביבה הקרובה שרואים אותה בצורה אחרת. הכרתי מאות אנשים במהלך 6 השנים בהן גרתי בבאר שבע, את כמות הזוגות שנשארו בעיר לאחר התואר ניתן לספור על יד אחת, ואני לא מגזים.

 

באר שבע היא בועה. בועה שנהדר לחיות בה כשאתה סטודנט וברגע שהלימודים נגמרים פשוט אין מה לעשות בה. אין מה לעשות בה כי לא נשארו לך החברים מהתואר, אין מה לעשות בה כי כל מקומות הבילוי מלאים סטודנטים ואתה כבר לא סטודנט, אין מה לעשות בה כי היצע מקומות התעסוקה ותחומי ההתמחות דל ואין מה לעשות בה כי היא לא נוחה, הכל רחוק ודורש נסיעה. מרכזי הקניות והבילוי ממוקמים בקצוות העיר ורחובות העיר מתים ולא נעימים לשהייה.

יותר מזה, הבודדים שכבר כן מחליטים להגשים את חזונו של בן גוריון בורחים משכונות העוני שסביב האוניברסיטה. זוגות שסיימו אוניברסיטה מתמקמים ברמות, לון, זאב והעתיקה. רובם המכריע לא רוצה להישאר דקה אחת נוספת בותיקות.

 

אז לא, אני לא מאמין שפרוייקט כזה יצליח. כנראה שבסופו של דבר 99% מהדירות בפרוייקט יהיו דירות להשכרה במחיר גבוה ו/או ההזנחה תגיע מוקדם מהצפוי. אני לא חושב שאפשר להצביע על פרוייקט אחד בקונספט הזה שהצליח בבאר שבע. לא גילת, לא בית שיאים וגם לא השלום 56 שהמשותף לכולם היה הרעיון לבנות "מגדל סטודנטים" וכל אחד שמכיר אותם יודע איך הם גמרו. על המגה-מגדל שמתוכנן במרכז אורן אני בכלל לא מדבר, הוא נדון לכשלון עוד לפני ששורטט על הנייר.

 

אם מדובר בדירה להשקעה הייתי קונה דירת שיכון מתפרקת באזורים המבוקשים, נותן לה שיפוץ ראוי ומשכיר אותה לסטודנטים. זו השקעה עם שיעור תשואה ודאי מהגבוהים שאפשר לקבל בארץ.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"באר שבע היא לא עיר מפתה להישאר ולגור בה אחרי התואר, ואני לא מדבר על תושבי המקום או הסביבה הקרובה שרואים אותה בצורה אחרת."

איתמר, גם בתור תושב ויליד העיר אני לא רואה את עצמי נשאר פה.

אני חושב שאתה קצת מגזים: "מרכזי הקניות והבילוי ממוקמים בקצוות העיר ורחובות העיר מתים ולא נעימים לשהייה." הגראנד קניון למשל ממוקם ליד שכונה ה' וט', ובמרחק הליכה מנווה זאב ומנאות לון.

אפשר לחשוב שבעיר במרכז הכול נמצא מתחת לבית. אם אתה גר בשכונה כמו נווה זאב, יש לך בערך כל חנות אפשרית במרחק יריקה. גם בט' לא חסרים מרכזים שיש בהם סופר וכמה חנויות. רחובות העיר מתים? תלוי איפה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דור, להוציא את "העיר העתיקה" (שגם היא לא עתיקה בשום קנה מידה עולמי, היא תינוקת) באר שבע היא עיר חדשה יחסית, בת 60 וקצת שנה בסה"כ. למרבה הצער גורל באר שבע נקשר עם קום המדינה ותפיסות פוליטיות כגון "יש ליישב את הנגב" אשר שולבו עם תיאוריות תכנון ערים "מודרני" של אותם הימים. היום אנחנו מבינים את הטעויות האלה ומנסים לחשוב אחרת, אבל את מה שקיים כיום קשה מאוד לשנות.

 

מרכזים כמו ביג, וואן או הגרנד קניון (ושאר ההנפצות של רוביק שבדרך) הרגו את מרכזי השכונות, ואלה שקיימים היום מדשדשים, גם בשכונות החדשות ובעיקר בשכונות הותיקות. המבנה המורפולוגי של באר שבע גרם לכך שרחובותיה יהיו לא ידידותיים להולכי רגל, ריקים ונטולי חיים, כולם ללא יוצא מין הכלל. אני מקווה שהפרוייקט המתוכנן לציר רגר (שהיום הוא ציר, עורק תנועה, אוטוסטרדה, הכל חוץ מרחוב) יצור בבאר שבע רחוב אמיתי שיהיה בעל פוטנציאל לפיתוח האיזור כולו.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור

עיר עם 200,000+ תושבים

 

אוניברסיטה עם כ 20,000 סטונדטים

 

ואין מה לעשות בה?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כמו חיפה. באים מכל הארץ כדי ללמוד ואחרי זה נוהרים לת"א כמו זבובים לגוש חRא. ככה זה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שרוב חברי הפורום יכולים להתחרות עם מישהו שנולד פה וגר פה קרוב ל23 שנים.

הניסיון שלכם מועט לעומת הניסיון שלי בעיר. (ולא בקטע מתנשא)

 

יש הבדל בין מגורים בשכונת סטודנטים לבין מגורים בשכונה צעירה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מהמר שכל הביניין, רובו ככולו ירכש ע'יי משקיעים. זה מכרה זהב! סטודנטים בבן גוריון תמיד יהיו, ובמקום להכנס לדירות "פח" עתיקות ומתפרקות, יכנסו לדירה מהניילונים, עם סטנדרט בנייה עדכני.

"אם אי פעם המהירות תהרוג אותי , אל תבכו , כי אני אחייך". פול ווקר ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה המחיר ?

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כ 20 שנה אמא שלי ואחיותיה השקיעו בבניין ששווק כ"דירות לסטודנטים" בב"ש - אני חושב שקראו לפרויקט "השלום" או משהו כזה, אבל אני לא לגמרי בתמונה כך שיכול להיות שאני טועה. במחיר של דירה אחת בת"א הן קנו 3 דירות בב"ש, והן כבר ראו את עצמן יוצאות לפנסיה מוקדמת ושותות טאקילות מקוקוסים בקאריביים.

 

בפועל סטודנטים מעולם לא גרו שם, הבניין החדיש הפך מהר מאוד לסלאמס (כל כך סלאמס שהותקנו סורגים על כל הויטרינות בלובי), והיום הדירות של אימי ודודותי - שעומדות לעיתים תקופות ארוכות לא מושכרות - מאכלסות תערובת אומללה של דיירים קשי יום שחודש משלמים וחודשיים לא, וכל מיני אנשים שרחוקים מלהיות שוכרים איכותיים.

 

"אין ארוחות חינם".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...