Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמירה על תקינות מנוע דיזל , סקודה אוקטביה 1.9 TDI 2008


tomy669
שימו לב! השרשור הזה בן 3128 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עדיף מאוד עם נסיון במנוע הנ"ל לשעבר שגמע 540000 בערך ועדיין נתן בראש וכיום ברשותי bkc וגם bls לעשות טיפול כל 10000 ק"מ. שמגיעים ל15000 השמן כבר גמור לחלוטין. יש גם שמן צמפיון שמגיע מבלגיה עם תקן 505.01 בערך 110 שקל ל 5 ליטר. פילטר שמן של מאן בערך 25 עד 30 שקל וסדרת לך טיפול קטן. אחלה מנוע יש לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה זה המנועים bkc ו bls? מה לגבי השארת רכב דיזל בסרק ניוטרל למשך 10-20 דקות? רוב המוניות מגיעות למצב הזה. מה עדיף לכבות או להשאיר דולק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם טיפלו כל 15K אין צורך להקדים, אלא אם ישתמשו בחלפים לא איכותיים.

אם אתה בכל זאת מתעקש, תרים טלפון ל- APEX MOTORS, יד חרוצים 10 תלפיות.

http://www.apexmotors.co.il/

אגב, כלי עבודה - בוקים ג׳ק בקבוק ועוד כלים שאזדקק להם כדאי לרכוש מהם? אשמח לאיזו רשימה של כלי עבודה שצריך לטיפולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

אם אתה רוצה לעשות רק טיפולים שוטפים לדעתי תלווה מאחד מחברי הפורום, גם עולם הכלים לא נגמר.

אבל אני תמיד בעד שיהיו כלים בבית לכן תתחיל כך:

ג'ק עגלה+ זוג בוקים.

סט בוקסות.

סט מפתחות פתוח\סגור.

כשתתקדם תקנה גם ידית כח וידית מומנט.

http://www.justmotor.co.il/products/715915/%D7%A1%D7%98-%D7%91%D7%95%D7%A7%D7%A1%D7%95%D7%AA-96-%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%9D

 

 

זה הסט שאני קניתי, אחלה סט לטיפולים לרכב וגם לבית, מרוצה מאוד ממנו, אפשר בעזרתו לעשות לא מעט תיקונים כי גם יש בו טורקסים\אלנים\בוקסות כוכב\עמוקות וכו'.

 

פתוח סגור- זה גם סט הנדר שמשרת אותי בנאמנות:

http://www.justmotor.co.il/products/675598/%D7%A1%D7%98-%D7%9E%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%A4%D7%AA%D7%95%D7%97-%D7%91%D7%A0%D7%A8%D7%AA%D7%99%D7%A7

 

וטוב שיהיה לך מציכלי ריקון לנוזלים ושמנים+משפכים:

http://www.justmotor.co.il/store/131616/%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%A7%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%9B%D7%95%D7%A1%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%93%D7%94

 

 

זהו לבינתיים, שתתקדם ברמת הטיפוילם יש כמובן עוד מספר לא מבוטל של כלים שתצרך לרכוש, זה לא זול וזה לא נגמר, אבל זה

סטים שישמשו אותך לטיפולים רבים ברכב.

רק טיפולים שפעם ראשונה אתה תעשה לבד שיהיה איתך מישהו שכבר עשה ויוכל להשגיח עליך.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע BKC זה מנוע זהה לשלך אבל מרימי שסתומים עשויים מחומר פחות עמיד לשחיקה (בעיה במנועים האלו מכל הסדרה של PD) וגם ב BXE לעיתים יש את הכשל הזה.

 

מנוע BLS מנוע משופר מעט כולל גם מסנן חלקיקים.

 

לגבי סרק: אם אני צריך לחכות בחמסין באוטו כמובן בסרק עם מזגן, אם צריך להמתין מעבר ל 3-4 דקות אני מכבה את האוטו שוב לא בקיץ, מעבר לכך בבוקר אני מניע, מחכה מספר שניות, ומתחיל לנסוע בעדינות עד שהמנוע מתחמם, לפני כיבוי אני מארגן את הדברים כגון ארנק פלאפון וכו אז כבר עובר 20 שניות ואז מכבה , אגב אתה תראה בימי החורף הקרים שלוקח לאוטו הרבה זמן יחסית להתחמם, הסיבה היא שלמנוע הזה הבלוק הוא ברזל ולא אלומניום, בחו"ל בארצות קרות יש פלגים חימום למים כדי לעזור לאוטו להגיע לטמ"פ עבודה, כמו כן למנוע BLS שברשותי בטוראן יש מחמם מים WABESTO שהוא מעין תנור קטן לחימום המי קירור על ידי סולר וזה כדי לספק חימום מיידי לתא הנוסעים ללא תלות במנוע.

 

לגבי טיפולים תשיג לך כבל VCDS כדי להתחבר למחשבי הרכב, וגם ערכה לטיפול לגיר, בגיר הזה ממלאים שמן מתחתית הגיר,

 

תשיג מספר שייבות נחושת לאטימה של הבורג של הקרטר שמן או שתקנה פשוט בורג חדש כל פעם וזה מגיע עם השייבה ועולה 15 שקל בצמפיון.

 

סה"כ אוטו נהדר שלך בכלל עם ק"מ כמעט בתולי.

עריכה אחרונה על ידי mozman11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את הobd2 שעובד על שן כחולה ומתחבר לאפליקציית טורק. האם בכל זאת כדאי לקנות את הכבל vcds? מהיכן לקנות ואיזו ערכה לקנות לטיפול בגיר? איזה שמן גיר שמים בdsg 6? שייבות נחושת יש לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע BKC זה מנוע זהה לשלך אבל מרימי שסתומים עשויים מחומר פחות עמיד לשחיקה (בעיה במנועים האלו מכל הסדרה של PD) וגם ב BXE לעיתים יש את הכשל הזה.

 

מנוע BLS מנוע משופר מעט כולל גם מסנן חלקיקים.

 

לגבי סרק: אם אני צריך לחכות בחמסין באוטו כמובן בסרק עם מזגן, אם צריך להמתין מעבר ל 3-4 דקות אני מכבה את האוטו שוב לא בקיץ, מעבר לכך בבוקר אני מניע, מחכה מספר שניות, ומתחיל לנסוע בעדינות עד שהמנוע מתחמם, לפני כיבוי אני מארגן את הדברים כגון ארנק פלאפון וכו אז כבר עובר 20 שניות ואז מכבה , אגב אתה תראה בימי החורף הקרים שלוקח לאוטו הרבה זמן יחסית להתחמם, הסיבה היא שלמנוע הזה הבלוק הוא ברזל ולא אלומניום, בחו"ל בארצות קרות יש פלגים חימום למים כדי לעזור לאוטו להגיע לטמ"פ עבודה, כמו כן למנוע BLS שברשותי בטוראן יש מחמם מים WABESTO שהוא מעין תנור קטן לחימום המי קירור על ידי סולר וזה כדי לספק חימום מיידי לתא הנוסעים ללא תלות במנוע.

 

לגבי טיפולים תשיג לך כבל VCDS כדי להתחבר למחשבי הרכב, וגם ערכה לטיפול לגיר, בגיר הזה ממלאים שמן מתחתית הגיר,

 

תשיג מספר שייבות נחושת לאטימה של הבורג של הקרטר שמן או שתקנה פשוט בורג חדש כל פעם וזה מגיע עם השייבה ועולה 15 שקל בצמפיון.

 

סה"כ אוטו נהדר שלך בכלל עם ק"מ כמעט בתולי.

 

ראשית תודה על התשובה החכמתי, אבל אתה בטוח שזה לא ההפך?

המי קירור מחמים את הסולר?

נניח במנוע 1.9D של פיגו סיטרואן, הבית פילטר סולר מחובר לבית טרמוסטט או שהם באים ONE PIECE, וכך הנוזל קירור

תורם לחימום הסולר מעבר למצתי חימום, לפחות ככה הבנתי מקריאה באינטרנט.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חימום סולר בפילטר על ידי נוזל קירור או על ידי גוף חימום חשמלי נועד כדי לספק למנוע סולר בטמפרטורת עבודה מסויימת (הכוונה לטמפ' סולר) כשהמנוע כבר פועל. צריך את זה כדי לאפשר ריסוס ובעירה יעילים.

 

אם החלפת פעם פילטר סולר ב 1.6HDI בטח ראית שיש על הפילטר סוג של "אטמור" קטן - יחידה חשמלית שמחממת את הסולר שזורם דרכה לפני הכניסה לפילטר.

 

 

חימום נוזל קירור על יד מערכת חיצונית נועד כדי להאיץ את תהליך ההגעה של המנוע לטמפ' עבודה ולקבל חימום בתא נוסעים. בדרך כלל מכוניות שמגיעות לארץ, מגיעות ללא המערכת הזו.

 

לדיזל מטבעו לוקח הרבה זמן להגיע לטמפ' עבודה, במיוחד כשעומדים במקום בסרק. שמתי לב שאפילו בחורף הישראלי (סביבות 5 מעלות בחוץ) כשמניעים מנוע דיזל בבוקר ולא נוסעים - גם אחרי חצי שעה או 40 הוא לא יגיע לומפ' עבודה. ישאר באיזור 50 מעלות.

 

 

חימום תא שריפה לפני התנעה על יד מצתי להט צריך כדי להשיג בתוך תא שריפה טמפ' מסויימת שמאפשרת הצתת סולר. מצתי להט מחממים את האוויר שבתא שריפה.

 

ללא החימום הזה בסוף תהליך הדחיסה במנוע קר לא תהיה בתא שריפה טמפ' נדרשת להצתת סולר, מנוע לא יניע.

 

 

לכל מערכת יש את התפקיד שלה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב pd אין חימום סולר בארץ רק אולי בחו"ל לארצות קרות, אבל קירור סולר יש ! גוף קירור מתחת לאוטו מצד ימין ....

אתה צריך vcds בשביל לנטר פרמטרים מתקדמים באוטו כגון טמפ שמן גיר dsg לאחר החלפה כדי להגיע לגובה מפלס נכון לפי הוראות יצרן למרות שכבר ראיתי מוסכים מורשים שדוחפים 6 ליטר וסוגרים את הפקק וזהו וגם ככה הגיר ממשיך לנסוע.

עריכה אחרונה על ידי mozman11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב pd אין חימום סולר בארץ רק אולי בחו"ל לארצות קרות, אבל קירור סולר יש ! גוף קירור מתחת לאוטו מצד ימין ....

אתה צריך vcds בשביל לנטר פרמטרים מתקדמים באוטו כגון טמפ שמן גיר dsg לאחר החלפה כדי להגיע לגובה מפלס נכון לפי הוראות יצרן למרות שכבר ראיתי מוסכים מורשים שדוחפים 6 ליטר וסוגרים את הפקק וזהו וגם ככה הגיר ממשיך לנסוע.

תודה, אני רוצה לרכוש כבל ותוכנה vcds שתתאים לאוקטביה שלי. איפה אפשר לרכוש את הערכה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קניתי מפה וזה עובד מצוין:

 

http://www.xcar360.com/12-12-diagnostic-interface.html

 

בשפה תבחר אנגלית וגרסה 12.12

אפשר לדעת מה בדיוק ניתן להשיג באמצעות התוכנה הזו? האם כדאי שיהיה לי אותה אם אני מתכנן לטפל ברכב לבד? בנוסף יש איזה ספר או תוכנה מומלצים לטיפול ברכב ואיך לפרק כל חלק וחלק באוטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון היא נותנת לך גישה לעומק לכל החיישנים והמחשבים למיניהם, בניגוד לסתם סורק OBD רגיל.

 

לגבי ספר טכני תיאלץ למצוא באינטרנט, אבל קח שיהיה לך בינתים את כל המידע מאוטודאטה על המנוע והרכב שלך:

 

OCTAVIA TDI Timing belt _ Autodata.pdfOCTAVIA TDI Service indicator _ Autodata.pdfOCTAVIA TDI 1.9 Technical specification _ Autodata.pdf

 

 

https://drive.google.com/file/d/0Bwe2hxLOMN4oVXNfTnVwXzE4SGc/view?usp=sharing

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3128 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...