Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4084 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראשית תודה על כל הנסיונות לעזור.

אני מאיזור מודיעין.0

דיברתי עם checkup גם אצלם ברשת אין במלאי אף אחד משלושת בצמיגים שאני מחפש....

וממש מבאס ליסוע עם גלגל רזרבי מוגבל ל80 קמ"ש לרשל"צ או למרכז בכלל....

פורסם

בקש מהפקידה לא להתעצל ולבדוק מלאי בכל סניפי הרשת. אתמול הייתי בסניף ר"ג ושם מצאו שיש אצלם זוג מדצמבר 2014 ועוד רביעייה באשקלון.

פורסם

עידכון ושיתוף בחוויה טובה בפנצ׳ריית דורון לדרך בראשון לציון.

 

לבסוף החלטתי ללכת על הtoyo cf1. במקום הנ"ל הוצע לי מחיר טוב, והם היחידים שאמרו שיש להם צמיג במידה שלי מחברה מוכרת במלאי. אחרי שקראתי עליהם כאן בפורום החלטתי שאני מתקשר לוודא את כל תנאי העסקה לפני שאצא לדרך. דיברתי עם בחורה בשם לימור שנתנה מידע טוב בטלפון ומאוד עזרה לי בחיפושים אחר צמיג מתאים. שאלתי האם המחיר כולל הכל (איזון, עבודה, החלפת קדמיים ואחוריים ו.....ונטילים) ונענתי שהמחיר סופי וכולל הכל.

כשהגעתי לשם נמצאו באופן לא ברור (גם לא התעניינתי) שני צמיגי r32. התקנתי אותם בעלות של 500 שח לצמיג וזה אכן כלל הכל, כולל ונטילים.

אציין שלפני כעשרה חודשים החלפתי שם זוג צמיגים וגם אני נפלתי בתוספת של 50 שח לונטיל (אך עדיין המחיר הסופי היה טוב לעומת מקומות אחרים) . ייתכן כי מאז פנצ׳ריית דורון לדרך שינוי את דרכיהם או שפשוט צריך לסגור הכל בטלפון מראש.

שני דברים עליהם אני רוצה להתייעץ עם חברי הפורום.

1. נאמר לי שאני צריך כיוון פרונט ולכן עליי להתקין את הצמיגים החדשים מקדימה, ולאחר כ 10K ק"מ, אוכל להחליף בין הקדמיים לאחוריים (שיש עליהם כ16K ק"מ). האם זה נכון? האם יש מכון כיוון פרונט מומלץ באיזור מודיעין? האם ניתן וכדאי לעשות כיוון פרונט במוסך מורשה של מאזדה שמטפל האוטו?

2. לחץ אוויר. על המדבקה על הרכב לחץ האוויר המומלץ הוא 33psi כשברכב עד שלושה נוסעים, מעבר לכך 35psi מקדימה ו45psi מאחור. בפנצ׳רייה מלאו לי מקדימה 32psi וטענו שזה הלחץ המומלץ. מה דעתכם?

פורסם

כשהגעתי לשם נמצאו באופן לא ברור (גם לא התעניינתי) שני צמיגי r32. התקנתי אותם בעלות של 500 שח לצמיג וזה אכן כלל הכל, כולל ונטילים.

מה היה גיל הצמיגים במעמד הרכישה?

1. נאמר לי שאני צריך כיוון פרונט ולכן עליי להתקין את הצמיגים החדשים מקדימה, ולאחר כ 10K ק"מ, אוכל להחליף בין הקדמיים לאחוריים (שיש עליהם כ16K ק"מ). האם זה נכון? האם יש מכון כיוון פרונט מומלץ באיזור מודיעין? האם ניתן וכדאי לעשות כיוון פרונט במוסך מורשה של מאזדה שמטפל האוטו?

בהחלט ייתכן שיש צורך בכיוון הגלגלים, אך אין בין זה לבין מיקום הצמיגים החדשים ולא כלום. לא מומלץ להתקין את החדשים מלפנים. הם אמורים להיות על כל הגלגלים, ויש אומרים מאחור - בטח לא מלפנים.

2. לחץ אוויר. על המדבקה על הרכב לחץ האוויר המומלץ הוא 33psi כשברכב עד שלושה נוסעים, מעבר לכך 35psi מקדימה ו45psi מאחור. בפנצ׳רייה מלאו לי מקדימה 32psi וטענו שזה הלחץ המומלץ. מה דעתכם?

צמיגאים עושים לעצמם חיים קלים וממלאים לפי הלחץ הממוצע של ברוב הרכבים. פעם זה היה שלושים, היום זה עלה קצת ועוד כמה שנים זה יעלה עוד קצת.

 

אתה, מלא אוויר רק לפי הוראות היצרן, כמובן בהתאם לעומס ולחום בצמיגים, וזכור שעודף לחץ אוויר תמיד טוב יותר מלחץ אוויר חסר, כמו זה שהצמיגאי שם לך.

 

תשובותי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

היי חן, תודה על תגובה מפורטת.

אם אתה מתכוון גיל הצמיגים הישנים, אז הם בני 10 חודשים בערך, עברו כ16 אלף ק"מ.

אם כוונתך לתאריך הייצור של החדשים אז הוא סוף 2014. אחד שבוע 49 והשני 43 אם אני זוכר נכון.

כמה זה קריטי לדעתך באמת להחליף ןלהעביר את החדשים אחורה?

 

לא הבנתי למה התכוונת "הם אמורים להיות על כל הגלגלים....".

בהחלט אמלא לחץ אוויר בהתאם להוראות היצרן, אך מה הכוונה בהתאם לחום הצמיגים?

 

תודה.

פורסם

האמת היא שהתכוונתי לגיל הצמיגים החדשים, אך טוב שהזכרת את גיל הישנים.

 

עכשיו אני רואה שההבדל בין שני הזוגות אצלך (מבחינת התיישנות) הוא לא גדול ואני לא חושב שזה קריטי אם תשים את ה"חדשים" מלפנים או מאחור, אבל זה תלוי גם בהבדלים בין סוגי הצמיגים ובשחיקה שהצמיגים ה"ישנים" ספגו בזמן שהיו בשימוש.

 

לגבי חום הצמיגים - היום נסעתי לתחנה, ומילאתי 25PSIG בצמיג שלחץ הניפוח המומלץ שלו הוא 32. למה? כי עד שהגעתי לתחנה הצמיג התחמם מעצם הנסיעה והלחץ בו (במדידה במדיד האישי שלי) עלה מ-30 ל-33, וכך עלה גם הלחץ שצריך לנפח.

 

אפילו נהיגה עירונית לא ארוכה במיוחד וכן השמש ביום חם מאוד יכולים להעלות את הלחץ בצמיג ולכן ניפוח האוויר איננו מדע מדויק ובכל מקרה של ספק יש להעדיף לחץ גבוה יותר על פני הסתכנות בלחץ חסר. גם אם מחר בבוקר יתברר (במדידה קרה) שבצמיגים שלי יש עכשיו PSIG עודף, אני יכול להוציא אותו. להיפך - לא.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...