Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

bmw e28 m535i, bmw 635I or Mercedes 190 2.3 16?


ezl280
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3824 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

סליחה על הכותרת באנגלית, זה זורם ככה יותר נח...

צריך להסביר את השאלה? :-)

שנות ה 80 נהיו אספנות, חגיגת הנהיגה מתחילה!

 

ההתלבטות היא בין הבימרים למרצדס. מרצדס היתה לי באנגליה, והיא היתה נהדרת. החסרונות היו מוט הילוכים נורא (אבל יחסי העברה נהדרים) ולא הרבה יותר מזה.

 

הבימרים לא מוכרות לי, אבל הן נשמעות מדהיםםםםםם....והפעם האחרונה והראשונה שנסעתי על בימר (325 e46) הוציאה אותי מדעתי...זו היתה חווית נהיגה ברמות אחרות.

 

המחשבה הראשונית היתה על M, קשה (במחיר הקנייה...אבל אפשרי) אבל זו בעיה לשימוש יומיומי כי גוד הלף מי אם יקרה משהו למנוע. זה 10000 פאונד שיפוץ ומן הסתם זה ילך ויעלה. מנוע למות עליו, אבל הרעיון הוא לדיילי דרייבר. אני לא אוהב מכוניות מודרניות...זה יחליף 190 רגילה שבה אני נוסע היום.

כך שמן הסתם מדובר במנוע ה 3.5 הרגיל.

מבחינת נתוני ביצועים, דומה מאוד. ה 190 קטנה יותר ודי זריזה לטעמי. גם מבחינת נוחות ושימושיות היא מעולה.

 

בין הבימרים, מה עדיף? ברור ש ה6 יפה מאוד אבל יש לי הרגשה וגם שמעתי רמזים שהיא מתנהגת פחות טוב ושוקלת יותר. ה 5 קוסמת גם מבחינת שימושיות וכנראה שהM535 חדה יותר ומבחינת מתלים משופרת.

עוד קראתי באיזשהו מקום שיש שני דגמי גיר ל 535, אחד רגיל והשני דוגלג וקצר שמשנה שם את כל התמונה. למישהו יש מידע? מבחינת נתוני ביצועים לא ראיתי שיש הבדלים וגיר קצר אמור לשנות דברים

 

וכל זה לעומת הקוזוורט...לא מצאתי השוואה ישירה. מישהו מכיר? נהג? יש מידע?...

 

תודה לעונים ולמבינים:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בכל בגירסאות היתה ה 535 מכונית מהירה מאד, כשגירסת ה m הציעה שלל ספויילרים וגיר ספורט.

תיבת ההילוכים בדגם הספורט היתה מתוצרת גטרג והיו לה יחסי העברה קצרים, מה שפגע בשיוט הבין עירוני ובצריכת הדלק.

קח בחשבון התנהגות בעייתית במגבלות ותא נוסעים צר וצפוף, אך מנגד היא הזולה ביותר מבין השלושה.

ל 6 יש יופי אלמותי, אך הא יקרה יותר לרכישה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך למה שחן אמר הדוגלג איננה נוחה לשימוש יום יומי והיא נקראת 265,

ה260 היא 5 הילוכים רגילים וממולצת מאוד,

לגבי סידרה 6, ה635 נהדרת והרבה יותר זולה מה M6,

כמובן שM6 זו חווית נהיגה אחרת אבל כך בחשבון שמנוע אוהב טורים גבוהים ואם אתה מחפש רכב שקט הM6 איננה כזאת,

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות!

אני לא מחפש רכב שקט...מחפש חווית נהיגה אבל גם כזאת שתהיה שימושית במידה. מצאתי (ופספסתי ...) m6 סבירה מאוד במחיר סבבה בארה"ב, אבל כשהבנתי מה העלויות של מנוע כזה - הרבה יותר מהרכב עצמו, באיזשהו מקום שמחתי שפספסתי.

לגבי תא הנוסעים הצר וההתנהגות במגבלות, אלו בדיוק שתי נקודות שגרמו לי להסס. אני פריק של תנוחת נהיגה, רכב טוב ככל שיהיה עם תנוחת נהיגה בעייתית מוציא אותי מדעתי (e type??) וזכרתי משמיעה שבבמוו יש שם בעיה לעומת המרצדס שפשוט נפלאה (גם ) במובן הזה. זה נכון? במה זה מתבטא?

 

לגבי ההתנהגות במגבלות: גם פה יש דבר מענין. כל המבחנים שנעשו בתקופתו לבמוו ים האלה ציינו התנהגות בעייתית. לעומת זאת היום כולם מהללים...אני לא ממש מצליח להבין. אני אוהב מאוד הנעות אחוריות משתוללות (אלפות?...) אבל כאלה שנשלטות ומורגשות בצורה טובה. רכב שזורק בלי שליטה ובלי רגש ובלי מרווח תגובה טוב פחות מדבר אלי.

 

ב 190 מרווח התגובה והשליטה הוא נצח, זה יותר מידי טוב...בלי המון כח היא פשוט לא תזוז וגם אם היא תחליק היא תתקן את עצמה, זה מדהים אבל כמו שאמרתי אפילו טוב מידי...לגבי הבמוו, יש לי חשדות שמדובר במשהו קצת פרימיטוי ולאו דווקא בכיף צרוף ומתקשר. הרבה כח עם זנב בלתי נשלט זה לא כיף בעיניי, זה נשמע קצת כמו רכב אמריקאי (סליחה...) זה נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מכוניות ב.מ.וו, בלי יוצא מן הכלל, יש תנוחת נהיגה מעולה והנדסת אנוש ברמה גבוהה מאד.

אמנם תאי הנוסעים היו צרים וצפופים, אך מי שסבל מזה היו יושבי המושב האחורי.

בעיית ההתנהגות של מכוניות ב.מ.וו היתה רק בקצה, כלומר במגבלות האחיזה.

ל E28 היתה אחיזת כביש גבוהה סה"כ, הבעייה היתה שאיבוד האחיזה הגיעה די במפתיע, ודרשה נהג מיומן.

בשום מקרה לא מדובר בספינת ניקל אמריקאית רופסת, ואפשר בהחלט להנות ממנה, כל עוד מודעים למגבלות ו.. יודעים לנהוג.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודה נוספת בעלת חשיבות לרכב האמור לשמש כרכב יומיומי - הכרות עם המנוע בארץ. מנוע ה-M30 מוכר כאן היטב ואף ניתן עדיין למצוא מספר חלקים עבורו. לא ניתן לומר זאת על המנוע של המרצדס או מנוע ה-M.

 

נסעתי על BMW E12 525 שנת 1978 במשך מספר שנים כרכב יומיומי. רכב נפלא עם התנהגות מצוינת. עדיין מתגעגע. הייתי בוחר ב-535.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מכוניות ב.מ.וו, בלי יוצא מן הכלל, יש תנוחת נהיגה מעולה והנדסת אנוש ברמה גבוהה מאד.

אמנם תאי הנוסעים היו צרים וצפופים, אך מי שסבל מזה היו יושבי המושב האחורי.

בעיית ההתנהגות של מכוניות ב.מ.וו היתה רק בקצה, כלומר במגבלות האחיזה.

ל E28 היתה אחיזת כביש גבוהה סה"כ, הבעייה היתה שאיבוד האחיזה הגיעה די במפתיע, ודרשה נהג מיומן.

בשום מקרה לא מדובר בספינת ניקל אמריקאית רופסת, ואפשר בהחלט להנות ממנה, כל עוד מודעים למגבלות ו.. יודעים לנהוג.

 

 

 

 

בהמשך לדבריו של חן הM6 מצויידת בדיפרנצייל מוגבל החלקה 25% ואם תחליף את הבולמים לבלשטין צהובים תופתע לטובה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לתחשיבים מוטוריים גרידא, ככל הזכור לי, המרצדס 16V יקרה בצורה משמעותית מה 635.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מהסוף: המרצדס לא יקרה משמעותית כי הן לא "תפסו" ולכן לא נמכרות מהר. אפשר למצא דוגמאות טובות במחירים טובים עם קצת מאמץ. מה שכן, הן התחילו בסוף 84 ומאחר שהן נדירות ממילא זה מצריך המתנה לרכב הנכון והמתאים.

 

גם ה M535 באה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, ולדעתי גם עם בילשטיין מקוריים. עוד סיבה שאני חושב עליה.

 

מה הכוונה "תא נהג צר"? למיטב הבנתי זה אומר שגם הנהג דחוס...דוגמא: ב 190 יש לי מקום לרגליים משני הצדדים (רגל שמאל באיזור הדלת והימנית באיזור התעלה של הגיר) מפה ועד הודעה חדשה, וזה מעולה. במרצדס c קלאס 2002 שהייתה לי הרגל השמאלית פגשה באופן אינטימי את הרמקול והימנית את התעלה של הגיר...שנאתי את זה. אלו דברים שיכולים לפסול אוטו בעיני ובטח לשימוש יומיומי. אם תא הנהג צר זה אמור להיות דומה, לא?...

 

ובעניין האחיזה: כשדיברתי על פרימיטיביות אמריקאית חשבתי קורבט. מנוע אדיר בקו ישר ובעיית איבוד תקשורת בין הנהג לבין מה שקורה לגלגיליו בפניות.. אני לא מודאג מאחיזה נמוכה, זה מן הסתם לא יהיה ואם אני אשפר אותה זה רק דוחה את המגבלות, השאלה היתה מה כן קורה במגבלות. כשהבאתי את ה 911 שלי נהגתי בה כמו זקנה מרוב פחד מכל מה שנאמר עליה. עם הזמן הבנתי שהשד ממש לא נורא, ושיש הרבה תחושה לפני שהדברים קורים. אני אוהב מאוד שעשועי זנב, אבל כאלה שאפשר להרגיש אותם. אם כן, זה הכי טוב שיש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחפש התנהגות עם שישה צילינדרים... יש לי פתרון מעולה... ALFA ROMEO GTV6

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעט אחיזת כביש גבוהה יותר, סדרה 6 של ב.מ.וו מכונית טובה יותר מהאלפא GTV6.

סביבת הנהג שלה ברמה אחרת, תנוחת הנהיגה כנ"ל, מוט הילוכים מושלם ואם מדובר בדגם ה 635CSI גם הביצועים טובים בהרבה.

אמנם כחדשה היא היתה יקרה בהרבה אבל היום זה לא רלוונטי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...