Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4419 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

זו בדיוק הנקודה,

 

עכשיו דמיין את ה"הנאה" (שלא לדבר חלילה על בטיחות) של שיוט באותה מגאן, על אותם 120 קמ"ש, בהילוך שביעי או שמיני....

 

ראבק, זו לא משאית שצריכה הרבה יחסי העברה כולל חצאי הילוכים כדי לשמור על מומנט מאוד גבוה ויכולת שינוע מסעות כבדים בתנאי עבירות בעייתיים, סה"כ מכונית פרטית שכבר בהילוך 5 יכולה להיות בסל"ד שיוט נוח וחסכוני.

 

אפילו ברכב שלי, שאינו סובל ממצוקת מומנט אני לא רואה צורך בהילוך שישי, גם בחמישי הרכב שלי מתנהל בסל"ד נוח באיזור 2200-2300 (לא בדקתי בדיוק) במהירויות שיוט חוקיות של כביש מהיר,אז הילוך 6 ארוך אולי היה מוריד את זה ב-200-250 סל"ד ותורם מעט לצריכת הדלק, נחמד אבל אפשר לחיות גם בלי זה.

 

אגב, בהקשר של הרכב שלי והגיר, לאחר מתיחת הפנים כשהפסיקו לעשות שימוש במנוע 5.5 המוגדש ועברו ל-6.3 אטמוספרי שידכו למנוע החדש את הגיר G7 בעל 7 יחסי העברה, לא עבר הרבה זמן ובעלי רכבים התחילו להתלונן שמיותר כל "עושר ההילוכים" הזה (מה גם שזה פגע קשות ביכולת לשפר את הרכב- הגיר 5 הילוכים הזה נחשב לעמיד בהפצצה אטומית.....).

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הוספת הילוכים מאפשרת לקצר את יחסי ההעברה של כל ההילוכים לרבות הוספת הילוכי יתר ארוכים יותר.

 

כלומר אין הכרח שהוספת ההילוכים תופנה רק לטובת הוספת הילוכי יתר.

 

ריבוי הילוכים מתאים דווקא למנועים אטמוספריים דלי מומנט, שכן קיצור ההילוכים גורם למנוע לעבוד בסל"ד גבוה יותר בכל טווח מהירות, ולהימצא קרוב יותר לערכי המומנט והסל"ד המירביים.

 

אני דווקא בעד.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

אבל ריבוי ההילוכים מוכוון דוקא לחסכון בצריכת דלק ולכן הלכה למעשה, הרכב יעבוד בסל"ד נמוך יותר ולא גבוהה יותר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אוקיי, נשים בצד הילוכי יתר למהירויות שיוט.

לקחת רכב אטמוספרי ממוצע, כלומר איזור ה-15-16 קג"מ פלוס מינוס, על הסאקלה של נניח 0-80 קמ"ש פרסת לו 6 יחסי העברה (לא מתייחס להילוך 7 ומעלה שהינם לשיוט כאמור).

איך זה מקרב את הרכב הזה לרצועת הכח שלו?

הרי בפועל גרמת לכך שסל"ד העברת ההילוכים בנסיעה מנהלתית יהיה נמוך יותר בהשוואה ל-4 הילוכים על אותה סקאלת מהירות וזה כאמור רכב אטמוספרי וככזה- המומנט המירבי שלו מגיע בסל"ד גבוה, ליתר דיוק המומנט המירבי שלו מגיע בסל"ד יותר מכפול מזה שבו הוא מעביר כרגע הילוך.

 

בקיצור, עגלה.

 

(התגובה כמובן מיועדת לאמנון).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם (נערך)
לא קוטלים את הפיתוח, רק אומרים שלא בהכרח באמת צריכים אותו.

 

קח את המכונית הכי ספורטיבית, שמת לה 4 הילוכים קצרים לטובת האצה מהירה, הוספת הילוך חמישי שגם הוא קצר יחסית כדי לשמור את המכונית זריזה גם במהירות גבוהה, הוספת לה הילוך שישי כדי שכשיתחשק לך תוכל לשייט על 100 קמ"ש ב-2000 סל"ד רגועים.

 

בשביל מה באמת צריך את ההילוך השביעי? והשמיני? והתשיעי?

הרי אתה לא תתחיל לשייט במהירות 100 קמ"ש על 300 סל"ד, נכון?

ומה יקרה לכל רכב עם פחות מ-20 קג"מ?

הוא יהפך לעגלה בלי סוס במהירויות שיוט של כבישים מהירים.

בהילוך שישי עוד יש יכולת האצה מסויימת לרכב ה"ממוצע" במהירות שיוט, למה להרוג את הרכב לגמרי או לגרום לו שכדי להאיץ מ-100-115 קמ"ש תצטרך להוריד 2 הילוכים (או לפתוח לוח שנה...).

 

לסיום, כשהפיתוח הזה מגיע מאותו בית שהפיתוחים האחרונים שלו בענייני גיר הכניסו הרבה רכבים למוסכים- סליחה, לי זה לא קורץ.

 

תסלח לי, אבל הטיעונים שלך לא מחזיקים מים וגובלים באמירת שטויות.

מי אמר לך, שיחס העברה הסופי יהיה נמוך בהרבה מהנהוג כיום?

פשוט יחלקו את כל יחסי ההעברה של הגיר, בצורה שיווצרו פחות "חורים" זה הכל.

דווקא רכבים עם מנועים צנומים, מאוד ייהנו מהגיר הזה הרבה יותר מרכבים עתירי מומנט.

בדיוק כפי שהגולף 1.6 עם DSG7 הרבה יותר זריזה ממאזדה 1.6.

(אשר היא בעלת אותו מספר סוסים) אך ורק בגלל הגיר.

אני נוטה לתת קרדיט, למהנדסים אשר שוקדים על פיתוחים טכנולוגיים.

יותר מאשר לאלו "שמבינים".

עריכה אחרונה על ידי teyal
פורסם

לא יודע מה בדיוק גובל בשטויות, מה שעידן כתב או השוואה בין גולף למאזדה.

 

אם נשווה כראוי, גולף 1600, DSG6 (אני לא חושב שיש 1600 אטמוספרי עם DSG7) לא זריזה בצורה משמעותית מאותו רכב עם גיר ידני בדיוק כמו שגולף 1.2 TSI שמצוידת ב DSG לא זריזה בצורה משמעותית מאותה גולף ידנית וכל ההבדל הזעום ב"זריזות" נגרם בשל מהירות החלפת ההילוכים, לא מפריסה נכונה יותר של הגיר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)

היצרן הזה פשוט לא לומד מטעויות.

סליחה, אבל לא מספיק שהוציא לכאורה לשוק מנועים וגירים פגומים שממררים את החיים ללקוחות שנתקלו בבעיות, עכשיו הוא מוציא לשוק עוד גיר חדש עם 10 הילוכים?! את הלקוח לא מעניין שנקרעה שרשרת, הלך מותחן, הלך מכטרוניק בגיר או הלך האלמנט של הגיר שיושב ליד האלמנט של המנוע, שמוזנים מהאלמנט של כיס הלקוח וארנקו... מבחינת הלקוח הרכב לא נוסע.

בנקודה הזאת היצרן היה צריך לחזור למנועי 1.6 והגירים האוטומטיים עם 6 הילוכים האמינים, המוכרים והטובים ששווקו לפני הכנסת מנועי ה- TSI עם השרשראות שמתפרקות, או גירי DSG עם הגירים הבעייתיים.

הפאביה שלי היא עם מנוע 1.6 וגיר אוטומט 6 הילוכים, ונסעתי איתה נסיעות מרמת הגולן ועד אילת - ונחשו: לא הלך לא גיר, ולא מנוע!

 

זה אחלה שהם מנסים, אבל למה על חשבון הלקוחות? שינסו על חשבון מכוניות עובדי החברה, או שיאריכו את האחריות ל- 7 שנים לפחות. הלקוחות וארנקם הם שפני ניסיונות?

עריכה אחרונה על ידי stio
פורסם (נערך)
אוקיי, נשים בצד הילוכי יתר למהירויות שיוט.

לקחת רכב אטמוספרי ממוצע, כלומר איזור ה-15-16 קג"מ פלוס מינוס, על הסאקלה של נניח 0-80 קמ"ש פרסת לו 6 יחסי העברה (לא מתייחס להילוך 7 ומעלה שהינם לשיוט כאמור).

איך זה מקרב את הרכב הזה לרצועת הכח שלו?

הרי בפועל גרמת לכך שסל"ד העברת ההילוכים בנסיעה מנהלתית יהיה נמוך יותר בהשוואה ל-4 הילוכים על אותה סקאלת מהירות וזה כאמור רכב אטמוספרי וככזה- המומנט המירבי שלו מגיע בסל"ד גבוה, ליתר דיוק המומנט המירבי שלו מגיע בסל"ד יותר מכפול מזה שבו הוא מעביר כרגע הילוך.

 

בקיצור, עגלה.

 

(התגובה כמובן מיועדת לאמנון).

התיאוריה שלך שוב אינה נכונה.

שכחת לציין רק שכל העסק נשלט מחשב, כלומר העלאת ההילוכים לא מתבצעת בסל"ד קבוע.

העברת ההילוכים ,מתבצעת כתלות במצב המצערת (בין היתר).

לכן בלחיצה בריאה ריבוי ההילוכים, מאפשר להשאיר את המנוע כל הזמן ברצועת הכוח שלו.

ובשיוט ,לחסוך דלק אין יותר טוב מזה.

עריכה אחרונה על ידי teyal
פורסם
לא יודע מה בדיוק גובל בשטויות, מה שעידן כתב או השוואה בין גולף למאזדה.

 

אם נשווה כראוי, גולף 1600, DSG6 (אני לא חושב שיש 1600 אטמוספרי עם DSG7) לא זריזה בצורה משמעותית מאותו רכב עם גיר ידני בדיוק כמו שגולף 1.2 TSI שמצוידת ב DSG לא זריזה בצורה משמעותית מאותה גולף ידנית וכל ההבדל הזעום ב"זריזות" נגרם בשל מהירות החלפת ההילוכים, לא מפריסה נכונה יותר של הגיר.

 

אני לא מדבר כרגע על ההבדלים בין המנועים.

הגולף 1.6, מצויידת למיטב ידיעתי ב DSG7 והיא מרגישה הרבה יותר זריזה מהמאזדה.

אך ורק בגלל ריבוי ההילוכים, והעדיפות של הגיר כפול המצמדים בהעברת הכוח.

פורסם
תסלח לי, אבל הטיעונים שלך לא מחזיקים מים וגובלים באמירת שטויות.

מי אמר לך, שיחס העברה הסופי יהיה נמוך בהרבה מהנהוג כיום?

פשוט יחלקו את כל יחסי ההעברה של הגיר, בצורה שיווצרו פחות "חורים" זה הכל.

דווקא רכבים עם מנועים צנומים, מאוד ייהנו מהגיר הזה הרבה יותר מרכבים עתירי מומנט.

בדיוק כפי שהגולף 1.6 עם DSG7 הרבה יותר זריזה ממאזדה 1.6.

(אשר היא בעלת אותו מספר סוסים) אך ורק בגלל הגיר.

אני נוטה לתת קרדיט, למהנדסים אשר שוקדים על פיתוחים טכנולוגיים.

יותר מאשר לאלו "שמבינים".

 

לפני שאתה פוסל את דברי, יש לך נתונים של רצועת הכח של הגולף אל מול המאזדה?

נכון, ה-DSG יועד למנועים צנומים, ומוגדשים, כאלה ששיא המומנט שלהם מתקבל בסל"ד נמוך.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
אני לא מדבר כרגע על ההבדלים בין המנועים.

הגולף 1.6, מצויידת למיטב ידיעתי ב DSG7 והיא מרגישה הרבה יותר זריזה מהמאזדה.

אך ורק בגלל ריבוי ההילוכים, והעדיפות של הגיר כפול המצמדים בהעברת הכוח.

נו, באמת, תהיה רציני!

 

אין שום בסיס הגיוני להשוואת הזריזות בין מזדה לגולף כתלות בשוני בגיר בלבד.

 

יש עוד אלפי פרמטרים אחרים ששונים שונות מהותית.

 

מה יש לך נגד השוואה של TSI+DSG מול TSI ידנית?

 

ההשוואה לא עובדת לתובתך? אולי זה בגלל שהטיעון שלך לא נכון!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)
התיאוריה שלך שוב אינה נכונה.

שכחת לציין רק שכל העסק נשלט מחשב, כלומר העלאת ההילוכים לא מתבצעת בסל"ד קבוע.

העברת ההילוכים ,מתבצעת כתלות במצב המצערת (בין היתר).

לכן בלחיצה בריאה ריבוי ההילוכים, מאפשר להשאיר את המנוע כל הזמן ברצועת הכוח שלו.

ובשיוט ,לחסוך דלק אין יותר טוב מזה.

 

+ 1

 

סל״ד העברת ההילוכים תלוי בתכנות הגיר ו/או במצב דוושת התאוצה ו/או בהילוך שבו אתה נמצא במצב תפעול ידני.

 

אם נניח שהילוכים תשע ועשר בתיבה החדשה יהיו הילוכי יתר ארוכים יותר מהילוך שישי בתיבת ששת הילוכים, אזי שמונת ההילוכים הראשונים בתיבה החדשה, יכסו טווח יחסי העברה דומה לששת ההילוכים האחרים בתיבה האחרת.

 

במצב זה שמונת ההילוכים הראשונים בתיבה החדשה יהיו כמובן בעלי יחסי העברה קצרים יותר מששת ההילוכים בתיבה אחרת.

 

כלומר הילוך שמיני לצורך הענין בתיבה החדשה יהיה בעל יחס העברה זהה להילוך השישי בתיבה בעלת ששת הילוכים בלבד ושאר שבעת ההילוכים יהיו בעלי יחסי העברה קצרים יותר מחמשת ההילוכים בתיבת ששת הילוכים.

 

הילוכים קצרים יותר, מאפשרים למנוע להאיץ לסל״ד גבוה מהר יותר מהילוכים ארוכים ולהתאים את הסל״ד בצורה טובה יותר לתנאי הנסיעה.

 

דרך אגב תכנות נכון של הגיר, מאפשר במידת הצורך לפסוח על הילוכים כאשר הדבר נדרש (למשל קיק דאון חזק במהירות שיוט, בהילוך עשירי תוריד להילוך שביעי במישרין ותפסח על הילוכים שמיני ותשיעי).

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

מה יש לך נגד השוואה של TSI+DSG מול TSI ידנית?

 

ההשוואה לא עובדת לתובתך? אולי זה בגלל שהטיעון שלך לא נכון!

 

תגיד אתה קורא את שאתה כותב?

מה הקשר בין השוואה של TSI ידנית ל TSI+DSG לבין טענתי.

שגיר מרובה הילוכים במכוניות בעלות נתוני הספק/משקל דומים.

תמיד אבל תמיד יהיה יותר זריז וחסכוני.

פורסם

אמנון,

 

אומר שוב, הטכנולוגיה הזו פותחה בכדי לחסוך דלק ולא בכדי לשמור על המנוע בסל"ד גבוהה (שזה בעצם בדיוק ההפך) ולכן התיבות האלה תמיד מאוד ממהרות להקפיץ הילוכים למעלה.

 

יציאה מהמקום בראשון, אחרי 100 מטר במהירות 50 קמש אתה בד"כ כבר בהילוך חמישי וכל רצון להאצה יתבצע רק לאחר הורדת הילוך או שניים או אפילו שלושה.

 

בקיצור, מיותר ולא תורם כמעט כלום אבל עם אופציה לעלות תיקונים אסטרונומית ולהיתקעויות פה ושם.

 

תגיד אתה קורא את שאתה כותב?



מה הקשר בין השוואה של TSI ידנית ל TSI+DSG לבין טענתי.

שגיר מרובה הילוכים במכוניות בעלות נתוני הספק/משקל דומים.

תמיד אבל תמיד יהיה יותר זריז וחסכוני.

 

חבל שאתה מתלהם, יש לך איזה חוסר הבנה במינוחים שגורם לך להגיב בצורה לא עניינית.

 

בכדי להוכיח שה DSG שלך "תמיד, אבל תמיד יהיה יותר זריז וחסכוני", מה יותר נכון מאשר להשוות אותו לרכב זהה עם מנוע זהה, רק עם גיר ידני?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...