Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4420 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בגירה, הגולף 1.6 משודכת ל-DSG7.

 

עידן, לטעמי ה-G7 היא תיבה סבירה לחלוטין. ה-ZF8 מהותית יותר טובה ונעימה ממנה.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שאתה פוסל את דברי, יש לך נתונים של רצועת הכח של הגולף אל מול המאזדה?

נכון, ה-DSG יועד למנועים צנומים, ומוגדשים, כאלה ששיא המומנט שלהם מתקבל בסל"ד נמוך.

 

אני פוסל את דבריך כי הם אינם נכונים טכנית ביסודם.

מנוע קטן, (לא משנה מוגדש או לא) תמיד, יעדיף יותר יחסי העברה מאשר מנוע עתיר מומנט.

שאין לו בעיה ,להתחיל נסיעה גם בהילוך שלישי.

במידה ומחשב הגיר, יודע לשחק בין ההילוכים כראוי.

ובמידה, והעברת ההילוכים אינה מורגשת (וב DSG7 היא חלקה למשעי).

אז לתיבה הזו, אין שום חסרון אלא רק יתרונות (כמובן במידה והיא תהיה אמינה).

נקווה שהפיאסקו של DSG7 לא יחזור שוב.

פורסם

 

בכדי להוכיח שה DSG שלך "תמיד, אבל תמיד יהיה יותר זריז וחסכוני", מה יותר נכון מאשר להשוות אותו לרכב זהה עם מנוע זהה, רק עם גיר ידני?

 

DSG אולי שלך לא שלי.

אני מחזיק ברכב עם תיבה פלנטרית 6 הילוכים וברכב עם תיבה פלנטרית 4 הילוכים.

ההשוואה שלך לגיר ידני לא קשורה לעניין.

אני טוען טענה פשוטה, שרכב בעל גיר מרובה הילוכים (לא בהכרח DSG)..

יהיה תמיד יותר זריז וחסכוני, מאשר רכב דומה או זהה בעל גיר עם פחות הילוכים.

ולא משנה, אם זה ידני או אוטומט.

פורסם

למיטב זכרוני לגולף 1.6 ולמאזדה 3 1.6 נתוני הספק זהים, נתוני מומנט דומים מאד ומשקל זהה כמעט.

ביצועיה של הגולף עדיפים בצורה חד משמעית, חדה וברורה על אלו של המאזדה, ואך ורק בשל תיבת ההילוכים.

בגולף אין איבוד אנרגיה כי אין ממיר מומנט, אין נפילות סל"ד בהעברות הילוכים, מאחר והפרשי היחסים בין ההילוכים קטנים בהרבה, כי יש 7 הילוכים ולא 4.

ולמי שנבהל מה DSG - לא תאמינו עד כמה תיבת ההילוכים הזו פשוטה !

זו סה"כ תיבה ידנית בעלת זוג מצמדים; אין בה ממיר מומנט, סרטי בלימה ודסקיות, למשל.

וכפי שאמרתי קודם, נכון להיום, ה DSG7 שמותקנת בדגמים החדשים של VAG מפגינה אמינות גבוהה, בדיוק כפי שה DSG6 הפגינה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לא ידעתי שיש כל כך הרבה בוגרי MSU להנדסת רכב בפורום.מזל שעצרנו בסוסיתא וגיפ סופה את התעשיה בארץ אחרת היינו נוסעים פה עדיין על גיר שלושה הילוכים ידני שדורש דבל קלאץ וגז ביניים להחלפת הילוכים או תיבת ארבע הילוכים אוטו במקרה הטוב.

פורסם

חן,

 

מי קבע שמששווים לתיבה פלנטארית?

 

אם תשווה גיר ידני לגיר רובוטי ברכבים זהים, תבין שה DSG שלך לא זריז ולא נעליים.

הסיבה היחידה שיש לו יתרון מול הידני היא מהירות העברת ההילוך.

 

בנוסף, אף אחד לא מפחד מ DSG, מפחדים מריבוי הילוכים מיותר.

 

 

BLACKPOLO,

היופי בעם הזה שעל כל בוגר MSU יש לפחות שלושה "מתנשאים עיליים", כי באמת צריך בוגר פקולטה להנדסה בשביל להבין ש DSG7 זה זבל אורגני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

תמיד אבל תמיד יהיה יותר זריז וחסכוני.

 

החסכוניות נובעת מהחלפת ההילוכים בסל״ד נמוך יותר, עד כאן בסדר?

 

לעניין הזריזות, בוא נחלק ל-2:

מנוע אטמוספרי- גיר כפול מצמדים לא עושה שימוש בממיר מומנט+ מהירות החלפה גבוהה יותר לעומת גיר פלנטרי=רכב יותר זריז, אין קשר ליכולת ניצול מנוע.

מנוע גודש- שיא מומנט מגיע בסל״ד נמוך, מה שאומר שבכל מקרה מיותר למשוך הילוכים.

 

לא מעניין אותי כמה מהר מאיצה גולף 1.6 עם DSG 7 לעומת מאזדה, מעניין אותי איך אותה גולף עם DSG מאיצה לעומת גולף המצויידת באותו מנוע אך עם גיר אוטומטי פלנטרי 5 הילוכים.

אגב אותה גולף 1.6 DSG, יצא לך לחוות כמה כיף להתנהל איתה בתנועה איטית?

הכיף הזה שמגיע מהקפיצות בין ההילוכים כי הגיר לא החליט אם הילוך שני טוב או שמא הילוך רביעי- זה אושר כל כך עילאי ששווה עבורו לאבד הילוך או שתיים + 2 שניות ב-0-100 עבור גיר נעים.

 

 

אני פוסל את דבריך כי הם אינם נכונים טכנית ביסודם.

 

במידה ומחשב הגיר, יודע לשחק בין ההילוכים כראוי.

ובמידה, והעברת ההילוכים אינה מורגשת (וב DSG7 היא חלקה למשעי).

אז לתיבה הזו, אין שום חסרון אלא רק יתרונות (כמובן במידה והיא תהיה אמינה).

נקווה שהפיאסקו של DSG7 לא יחזור שוב.

 

על מה אתה פוסל את דבריי? על זה שאתה כותב דברים הפוכים מדבריי אך עם סייג שאתה מקווה שמה שכתבת אכן יקרה ולא מה שאני כתבתי שכבר קרה?...

הרי כבר חווינו מחשב גיר שלא יודע באיזה הילוך להיות ואף נועל הילוכים, כבר חווינו חוסר אמינות, נו אז?

מה היה הטיעון העיקרי שלי?

שאותה בחישה עליה אתה מדבר עשוייה לפגוע באמינות הגיר (מנותק מהמציאות? הלוואי).

 

לא ידעתי שיש כל כך הרבה בוגרי MSU להנדסת רכב בפורום.מזל שעצרנו בסוסיתא וגיפ סופה את התעשיה בארץ אחרת היינו נוסעים פה עדיין על גיר שלושה הילוכים ידני שדורש דבל קלאץ וגז ביניים להחלפת הילוכים או תיבת ארבע הילוכים אוטו במקרה הטוב.

 

ברוך הבא לפורום,

 

בפורום מתנהלים דיונים, אם אין במה לדון לא באמת צריך פורום אז את הגישה המתנשאת שלך תשמור למישהו שזה עושה עליו רושם.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

עידן

אני פוסל את דבריך, היות (ממה שהבנתי) אתה טוען כי ריבוי הילוכים זה מיותר.

ואני טוען בדיוק להיפך, ואף הבאתי את הדוגמא של המאזדה והגולף.

וכן אני טוען שתיקח 2 רכבים זהים לצורך העניין 1.6 100 כ"ס.

אחד עם תיבה כפולת מצמדים 7 מהירויות, והשני עם תיבה זהה אבל 10 מהירויות.

התיבה עם 10 המהירויות, תהיה זריזה בהרבה וגם חסכונית יותר.

לגבי האמינות, זה קצת מגוחך להתנבא בנוגע לאמינות של מוצר שעדיין לא נכנס לייצור.

לא אני ולא אתה (וגם לא אדון באגירה), יכולים לדעת כלום בנוגע לאמינות.

מה שכן ניתן לשער, שעקב הניסיון הרב שנצבר בקונצרן עם תיבות DSG.

(כולל הניסיון הלא טוב) אז סביר להניח, שהתיבה תהיה מוצלחת.

פורסם

אם תשווה גיר ידני לגיר רובוטי ברכבים זהים, תבין שה DSG שלך לא זריז ולא נעליים.

הסיבה היחידה שיש לו יתרון מול הידני היא מהירות העברת ההילוך.

אתה טוען דבר והיפוכו

מהירות העברת הילוך = זריזות

 

 

 

BLACKPOLO,

DSG7 זה זבל אורגני. עכשיו מי מתלהם?

12345

פורסם (נערך)

עוד לא פתרו לחלוטין את בעיות האמינות של הdsg7,וכבר רוצים להפיל עלינו זבל נוסף.

בשבילי רק ידני.

עריכה אחרונה על ידי dts2
פורסם
ועכשיו יגיד לכם מישהו בעל מאזדה 3 שהגיר שלה יותר אמין ופחות מתקלקל מה תגידו לו ?? אהה? חבורת מהנדסים בלונדינים גבוהים??

 

אגב נהגתי הרבה על איביזה DSG7 של אבא שלי, העברת הילוכים נעשית בצורה חלקה שאתה לא מרגיש אותה, בהורדת הילוכים זה לפעמים קצת איטי אך קצת גז והוא יורד כמו גדול.

אגב 2, הרכב גמע 60K קילומטר וחוץ מעדכון תוכנה והחלפת מוח או משהו בסגנון בגלל ה RECALL , לא נגעו יותר.

איזה כיף שצריך ללכת למוסך עם רכב חדש,כדי שהיחליפו לך תוכנה,ואז לחזור שוב פעם בישביל להחליף מוח לגיר וכל זה בפחות מ60 אלף קילומטר.

תקין זה לא.

Porsche 944 turbo

פורסם
חן,

 

מי קבע שמששווים לתיבה פלנטארית?

 

אם תשווה גיר ידני לגיר רובוטי ברכבים זהים, תבין שה DSG שלך לא זריז ולא נעליים.

הסיבה היחידה שיש לו יתרון מול הידני היא מהירות העברת ההילוך.

 

בנוסף, אף אחד לא מפחד מ DSG, מפחדים מריבוי הילוכים מיותר.

 

 

BLACKPOLO,

היופי בעם הזה שעל כל בוגר MSU יש לפחות שלושה "מתנשאים עיליים", כי באמת צריך בוגר פקולטה להנדסה בשביל להבין ש DSG7 זה זבל אורגני.

הבדל הביצועים בין מכונית ידנית לבין מכונית בעלת DSG זניח, ומקורו רק בשחרור הדרגתי של המצמדים בזינוק הראשוני.

שום יד אנושית אינה יכולה להחליף הילוכים במהירות שה DSG עושה זאת, ובטח שלא בתאוצות ביניים.

הגולף בעלת DSG מהירה מהגולף MK5 שצויידה בתיבה פלנטרית בת 6 מהירויות בסדר גודל של 3 שניות בזינוק מ 0-100.

על ההבדל בצריכת הדלק חבל להרחיב את הדיבור.

זבל או לא זבל, זהו גיר העתיד, וברגע שיוחמרו עוד תקני זיהום האוויר, יעלמו התיבות הפלנטריות מהעולם, ואחריהן הרציפות המעצבנות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

רובוטי דו מצמדי הוא בהחלט גיר העתיד!

 

זה ההווה שקצת בעייתי לו! :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
רובוטי דו מצמדי הוא בהחלט גיר העתיד!

 

זה ההווה שקצת בעייתי לו! :wink:

 

האמת היא שגם בהווה הוא כבר בסדר, ראה ערך TCT.

 

 

אין לי שום ספק שגיר רובוטי כפול מצמדים הוא הגיר הלא ידני הכי טוב שיש.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם
בקיצור, תן לי גיר פלנטרי "טיפש" עם 5-6 הילוכים ושיכניס אותי לתחנת דלק כמה קילומטרים לפני הגיר כפול המצמדים בעל 7-10 הילוכים.

 

במוקדם או מאוחר הכפול מצמדים יחזיר את החיסכון שלו בצורת תיקונים יקרים, התחננויות ליבואן להשתתפות בהוצאות התיקון(ים) וכבונוס- נסיעה בתחבורה הציבורית עד שהרכב יחזור מתיקון (כי צריך הרי להזמין את החלקים במיוחד כי אתה רק הלקוח ה-700 שסבל מאותה תקלה, אם היית הלקוח ה-1400 היה לך מזל כי היו מבינים שזו תקלה סדרתית....- האקלים ה"סדרתי" הארצישראלי).

הוצאת לי את המילים מהפה. החסכון בדלק הוא דיי זניח לדעתי, הוא מתבטא באחוזים בודדים בנסיעה במהירות שיוט. במספרים, אם נניח כי חיי הרכב (אצל הרוכש הראשון) הם כ 4 שנים ו 80K ק"מ והצריכה הלא חסכונית שלו היא 12 ק"מ/ליטר אז שיפור של 5% בצריכת הדלק יתבטא ב 2500 ש"ח (בהנחה של 7.5 ש"ח/ליטר) לאורך כל התקופה, לא ממש הרבה. (ובחו"ל החסכון יהיה רק מחצית עקב מיסוי נמוך יותר על דלק).

בוא נעשה ניסוי מחשבתי:

אני יושב בבסטה בשערי צ'מפייון המהוללים ומציע ביטוח תה"ל ב 600 ש"ח לשנה, נראה לך כי רוכשים נבונים יוותרו עליו? ונוסיף, אני יושב בדלפק המכירות בצ'מפייון ומציע ביטוח זהה בחינם לכל מי רוכש את הרכב שלו ללא DSG, מה אז?

בתכלס, התה"ל הרובוטי ישתפר במהלך השנים הבאות יחד עם שיכלול הרכבים (שימוש במנוע העזר החשמלי ברכבים היברידים כדי להמנע מהקפיצות במהירות נמוכה למשל) אך כיום יחס העלות/תמורה שלהם נמוך יותר מתה"ל פלאנטרי מודרני.


×
×
  • תוכן חדש...