Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מי צריך מבחן שנתי (טסט) לרכב?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4565 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

זה כמו שתגיד: בארץ החוקים הקשורים לרופאים (נניח) הם גרועים מאד, אבל 99.9% מעם ישראל אינם רופאים, ולכן זה לא חשוב.

 

לא שזה לא חשוב.

זה לא נמצא בסדר העדיפות של המחוקק.

זה לא עניין רפואי, מוסרי או חברתי. זה עניין מסחרי שמעטים מתעניינים בו, ולכן גם הטיפול בו נדחק הצידה.

 

באנגליה בכל עיירה יש מגרש גולף.

בארץ, יש בקושי שלושה. וזה לא בגלל שאסור לשחק בישראל גולף.

פשוט כי פחות אנשים משחקים פה גולף. זה פשוט לא מעניין.

 

 

ולמה ההגיון הזה לא מופעל בארצות אחרות? עדיין לא הצעת שמץ של הסבר, למה יש הבדל תהומי. אני יודע שקודם הכחשת שיש הבדל, אבל (ואני מתנסח כאן בעדינות) אתה לא צודק.

 

אני לא הכחשתי שיש הבדל.

יש הבדל.

אני פשוט מנסה - להבדיל ממך - להסביר ולהבין את הגורמים לו.

 

למה אתה מכניס לכאן טענות סרק שאיש לא אמר אותן?

 

זה לא טענות סרק.

אנשים מתלוננים על דברים מגוונים.

רצוי שיראו את התמונה הגדולה קודם לכן.

 

כבר הסברתי לך למה לא צריך.

 

רגולציה ותקינה הם הכרחיים.

גם באנגליה, גן העדן הפרטי שלך, יש רגולציה.

 

דני

 

נ.ב. האיסור הגורף על יבוא חלפים ללא אישור אינו נוגע רק למשפרים, אלא לכל אדם שרוצה לתחזק את מכוניתו בזול. למה באנגליה אני יכול לקנות חלפים לרכב שלי מכל מיני תוצרות, ורמות, עם מחירים בהתאם - אבל בישראל יש רק שלוש אפשרויות (במקרה הטוב)? המוכרים באיביי ימכרו הכל לכולם בשמחה. לא זאת הבעיה. לפני כמה ימים דיברתי עם מוכר בחנות חלפי רכב על הענין הזה. ראיתי אצלו מד חום מנוע אוניברסלי, שהוא מוכר בערך ב-110 ש"ח. אמרתי לו שאפשר לקנות (וקניתי) מד דיגיטלי באיביי ב-40 ש"ח כולל משלוחה, בכמות של 1. והוא אמר לי: "אתה חושב שאני לא יודע? אבל כל הענין של יבוא הוא בעייתי מאד. היתה תוכנית בטלויזיה ובה נציג המוסכים או היבואנים הסביר את זה". בקיצור - מרוב חוקים ותקנות, אי אפשר לחיות. ואותו מוכר אינו מספק חלפים מיוחדים למשוגעים לדבר, אלא חלפי רכב רגילים למוסכים רגילים עם לקוחות רגילים. וגם הוא נתקל בבעיה.

 

את הסיפור האחרון באמת לא הבנתי.

בסוף קנית ב40 ש"ח באיביי במקום ב110 בחנות. אז מה הבעיה?

  • תגובות 261
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני לא הכחשתי שיש הבדל. יש הבדל.

יפה. אז הסכמנו על נקודה אחת.

 

אני פשוט מנסה - להבדיל ממך - להסביר ולהבין את הגורמים לו.

אני מזכיר לך שאני כן הצעתי הסבר: כי כאן יש גישה (שמקורה קומוניסטי, מתקופת קום המדינה) שאומרת, שהכל אסור חוץ ממה שמותר. וזה מתאים בדיוק להסבר שלך, על למה אוסרים ליבא כל חלק למעט אלו שברשימת המותרים.

 

אני עדיין מחכה לשמוע את ההסבר שלך. אני מזכיר לך שהשאלה היא לא למה צריך פיקוח, אלא למה הצורך הזה שונה כל כך בין ישראל למקומות אחרים.

 

רגולציה ותקינה הם הכרחיים. גם באנגליה, גן העדן הפרטי שלך, יש רגולציה.

כבר עניתי לך על זה יותר מפעם אחת: אין שום בעיה לקחת תקינה זרה (אירופה, ארה"ב) ולאמץ אותה כלשונה. על היצרנים זה יקל כי את התקינות האלו הם עוברים במילא. על הצרכנים זה יקל כי יוכלו לקנות מבחר גדול יותר של מוצרים. את רמת הבטיחות וכולי זה לא יוריד כי התקינות הנ"ל סבירות ואינן מוזנחות. אז מה הבעיה?

 

אני אומר, הבעיה היא רצונה של המערכת לשלוט ולדכא את האזרח. אתה חושב שאני טועה או מגזים? בסדר גמור. אם כך, אנא הסבר את התופעה בצורה אחרת.

 

את הסיפור האחרון באמת לא הבנתי. בסוף קנית ב40 ש"ח באיביי במקום ב110 בחנות. אז מה הבעיה?

לי לא היתה שום בעיה, אבל למוכר היתה גם היתה. נוצר פה מצב מוזר, שהמוכר אינו יכול יכול להתחרות בקונה אקראי באיביי, למרות שיש לו חנות והוא מייבא בכמויות. ולמה? בגלל חוקים מיותרים, מגבילים ומתישים.

 

דני

פורסם

 

אני אומר, הבעיה היא רצונה של המערכת לשלוט ולדכא את האזרח. אתה חושב שאני טועה או מגזים? בסדר גמור. אם כך, אנא הסבר את התופעה בצורה אחרת.

 

 

לי לא היתה שום בעיה, אבל למוכר היתה גם היתה. נוצר פה מצב מוזר, שהמוכר אינו יכול יכול להתחרות בקונה אקראי באיביי, למרות שיש לו חנות והוא מייבא בכמויות. ולמה? בגלל חוקים מיותרים, מגבילים ומתישים.

 

דני

התגובות שלך מרגיזות ולא בגלל התוכן אלא בגלל חוסר הביסוס המוושע

אתה בוכה על רגולציות ותקנות שאין לך שום מושג לגביהם ומבסס את טענותיך על הזמנת של איזה חלק מסכן באיביי ושיחה קצרה אם דלפקיסט של חנות חלפים וטרטור שהכשילו אותך בטסט פעם או פעמים

זה מה שנקרה בעיניי להיות אנטי רק בשביל להיות אנטי

פורסם
זה שיש תפוחים רקובים זה נכון.

הנה דוגמה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4460410,00.html

 

אבל יש רגולציה גם לנושאים האלו ולאט לאט המכונים שמעבירים בקומבינה או בצורה לא תקינה מתחילים להיעלם.

DNY תיכך יגיד לך שסתם לא נותנים למכון רישוי הזה לחיות עם כל הרגולציות האלו

פורסם

בבקשה עוד דוגמא מהיום

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4460410,00.html

 

בדיקת פתע של משרד התחבורה העלתה כי רכב עם רשימת התקלות הבטיחותיות האלה, עבר את ה"טסט" בהצלחה במכון הרישוי הירושלמי "בסט טסט".

בעקבות הליקויים הורה סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, לסגור את מכון הרישוי לתקופה של 12 יום

 

יופי, יסגר ל12 יום ואז יפתח וימשיך בפעילות המסואבת כאילו לא קרה כלום!

לחתום על העצומה ויפה שעה אחת קודם!

ארהב יש 250 מיליון מכוניות לעומת 2 וחצי מיליון פה

ושם לא עושים כל שנה טסט לרכב

לבטל את הטסט לרכב!

http://www.atzuma.co.il/notest

פורסם

יש לך מושג איזה מכה כלכלית קשה זאת לסגור עסק לתקופת זמן כזו ?

יש גם עניין של מוניטין שיפגע וזה עלול להיות יותר קשה מאשר חוסר פעילות זמנית

בקיצור השרשור הזה כמו גם העצומה בזבוז זמן משווע

פורסם

אני לא יודע מה קורה במכונים, אבל שעשיתי טסט לא מזמן לפני היה אוטו בבדיקת גזים שהוציא המון עשן לבן בזמן הבדיקה.

אחריו אני עשיתי בדיקת גזים. הבוחן נכנס לאוטו ונתן גז בעצמו.

כל הזמן הזה הסתלתי על המחשב שעמדתי מחוץ לאוטו.

אחרי שחשבתי שהבדיקה הסתיימה, הוא אומר לי להתקדם רגלית קדימה לעמדה הבאה ומבצע עוד בדיקה עם האוטו שלי (שאני לא רואה את המחשב, כי הוא אמר לי להתקדם).

 

זה לא בדיוק נותן הרגשה של שקיפות.

--------------------------

Škoda Fabia IV TSI&DSG

פורסם

Dan-idin קראת את הכתבה? לא מדובר על מקרה בודד, אלא על אחד שנתפס וגרם לבדיקה ששם נתפסו עוד שני מקרים, והמכון עצמו ללא תעודה.

 

והכי עצוב? שלא באמת ייפגע המוניטין שלהם, זה פשוט אומר שכשהם ייפתחו מחדש יידעו כל הקומבינטורים למיניהם לפנות לשם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
יפה. אז הסכמנו על נקודה אחת.

 

תודה לאל.

אני מזכיר לך שאני כן הצעתי הסבר: כי כאן יש גישה (שמקורה קומוניסטי, מתקופת קום המדינה) שאומרת, שהכל אסור חוץ ממה שמותר. וזה מתאים בדיוק להסבר שלך, על למה אוסרים ליבא כל חלק למעט אלו שברשימת המותרים.

 

אני עדיין מחכה לשמוע את ההסבר שלך. אני מזכיר לך שהשאלה היא לא למה צריך פיקוח, אלא למה הצורך הזה שונה כל כך בין ישראל למקומות אחרים.

 

אני לא מקבל את ההסבר שלך. אומנם קיימות חקיקות מיושנות עד אימה מתקופת המנדט ועוד אחורה מכך, אבל דברים משתנים. לאט יש יאמרו, אבל משתנים. בתחומים שהם מהותיים יותר, דברים משתנים מהר. בדברים שמהותיים פחות - כמו שיפורים ושינויים ברכב - דברים משתנים לאט.

 

כבר עניתי לך על זה יותר מפעם אחת: אין שום בעיה לקחת תקינה זרה (אירופה, ארה"ב) ולאמץ אותה כלשונה. על היצרנים זה יקל כי את התקינות האלו הם עוברים במילא. על הצרכנים זה יקל כי יוכלו לקנות מבחר גדול יותר של מוצרים. את רמת הבטיחות וכולי זה לא יוריד כי התקינות הנ"ל סבירות ואינן מוזנחות. אז מה הבעיה?

 

מכון התקנים הישראלי קיבל את הסמכות הבלעדית לאשר ייבוא לישראל בהתאמה לתקינה הישראלית. יש תחומים שבהם זה חשוב (מכשירי חשמל, תדרי טלפון ורדיו, תויות בעברית על אוכל ובגדים) ויש תחומים שבהם הוא מאמץ את התקינה הזרה כלשונה. גם כאן לא חסרה פוליטיקה מקוממת, וההכרח לבצע תקינה ישראלית (שהיא מאוד מיותרת לפעמים, כמו במקרה של רישוי כלי רכב) היא גם יקרה, וגם מהווה חסם לייבוא.

פה אגב, יש לי ביקורת כלפי מוסד התקינה הזה. לדעתי למכון התקנים יש כוח מונופולי שפוגע בשוק לא אחת.

 

הנה דוגמא לשינוי שקרה בתחום התקינה לרכב ממש בשנים האחרונות:

בעבר ליצרנים הייתה הגדרה במשרד התחבורה. סובארו הוא יצרן יפני, ביואיק זה יצרן אמריקני ופיאט זה יצרן אירופאי. החוק התיר ייבוא רק ממדינת המקור. כלומר רכבים אמריקאיים צריכים להיות מיבואים מארה"ב ויפניים מיפן - אלא אם אין ברירה אחרת. נוצר מצב מגוחך, שבו למשל סובארו טרייבקה מיוצרת בארה"ב וחסומה לייבוא לישראל כי בהגדרה סובארו היא יצרן יפני. זה גם מנע מיבואני רכב להנות משערי מטבע נמוכים. למשל, הסובארו אאוטבק מיוצרת גם ביפן וגם בארה"ב, אך לא ניתן היה לנצל את שער הדולר הנמוך ולייבא מארה"ב, כי החוק מתיר לייבא רק ממדינת המקור, ולכן יפנאוטו סבלה תקופה ארוכה משערי ין גבוהים במיוחד. החוק הזה שונה.

היום הייבוא מותר מכל מדינהומותנה באישור היצרן שהמכוניות יגיעו בתקינה זהה למדינת המקור.

 

המחוקק מפגר אחרי המציאות בשטח. יש לי ביקורת כלפי המחוקק בעניין הזה.

 

אני אומר, הבעיה היא רצונה של המערכת לשלוט ולדכא את האזרח. אתה חושב שאני טועה או מגזים? בסדר גמור. אם כך, אנא הסבר את התופעה בצורה אחרת.

 

ראה ההסבר למעלה.

אף אחד לא רוצה לדכא את האזרח. זה לא ההנאה של אף אחד.

מר גדליהו לא קם בבוקר ואומר "היום, בוא נעשה טריק שמותר למכור אופל אסטרה רק בצבע טורקיז...שיסבלו החארות...".

יש בירוקרטיה, לעיתים מנופחת וסבוכה, שיש לה סיבות.

הסיבות הן בעיקרן לתת למדינה יכולת בקרה ושליטה על מה שקורה.

זה הגיוני וטוב.

לי לא היתה שום בעיה, אבל למוכר היתה גם היתה. נוצר פה מצב מוזר, שהמוכר אינו יכול יכול להתחרות בקונה אקראי באיביי, למרות שיש לו חנות והוא מייבא בכמויות. ולמה? בגלל חוקים מיותרים, מגבילים ומתישים.

 

דני

 

אני קונה המון באיביי.

רוב הזמן אני קונה באיביי כי זה חוסך לי ללכת לחנות. בהרבה מהמקרים אין אפילו פערי מחיר משמעותיים.

אני מקבל באיביי ביטוח על סכום הקנייה, ושירות מעולה ממוכרים מעבר לים שמעולם לא פגשתי.

ביום שיתנו לי בחנות שירות מעולה כמו שאני קונה באיביי, אני אקנה בחנות.

אני גם קונה בעיקר דרך ZAP בדיוק מאותן הסיבות. אני מזמין באינטרנט וזה מגיע הבייתה.

למה אני צריך ללכת לחנות, לעמוד בתור, לסבול רמת שירות ירודה, כדי בסוף לקבל את אותו מוצר?

פורסם

אף אחד לא רוצה לדכא את האזרח. זה לא ההנאה של אף אחד.

הסיבות הן בעיקרן לתת למדינה יכולת בקרה ושליטה על מה שקורה.

זה הגיוני וטוב.

אתה חוזר שוב ושוב על אותם דברים, ואינך עונה על השאלה: למה "בקרה ושליטה" נחוצים כאן אבל אינם נחוצים במקומות אחרים.

 

דני

פורסם

דני, אני מצטער אבל פה אתה כבר מתחיל לדבר שטויות.

 

יש המון חוקים שונים שבהם כל רכב באירופה צריך לעמוד.

 

גם השינויים לא יכולים להיות מה שבא לך, אלא חייב להיות לפי הכללים.

בכללים מדובר על מפרטים החל מהגובה של חגורות הבטיחות, האורות ועוד, ועד שינויים בשלדה.

 

למרות שזה יותר ליברלי, כל אחד מהכללים האלו רשום בספר מסודר, ואם אתה מגיע לMOT, אתה יכול ליפול על משהו כמו אורות לא מתאימים או מכסה מנוע שבגובה לא נכון.

גם יש פיקוח על איכות העבודה ברוב המקרים.

 

זה לא שאירופה זה בית זונות שבו אתה עושה מה שבא לך.

 

הבעיה היא שפה הם פשוט אמרו "לא" להכל אבל זה לא אומר שלהוריד את הרגולציה זה נכון.

 

הנה קצת חומר לקריאה:

 

http://www.legislation.gov.uk/uksi/1986/1078/contents/made

 

https://www.gov.uk/vehicle-approval/single-vehicle-approval

 

http://www.nzta.govt.nz/vehicle/warrants-certifications/modifying.html

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אבל זה בדיוק מה שהוא אומר. חוץ מפותח השרשור שחושב שבלי טסט יהיה עולם יותר טוב כמו באמריקה, אף אחד לא טוען שלא צריך שום מבחן או בדיקה. הבעיה היא שהמערכת שיש היום לא מאפשרת שום חופש פעולה. השינויים החוקיים הכי דרסטיים שאפשר לעשות ברכב זה להתקין וו גריגה ואולי גם סאנרוף, וגם זה באיזה חברה יחידה בארץ.

תן לאזרח חוקים שמאפשרים לו לעשות מה שהוא רוצה, כמובן במגבלות הבטיחות. אל תראה בו פרה חולבת למיסים וזהו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
דני, אני מצטער אבל פה אתה כבר מתחיל לדבר שטויות.

 

יש המון חוקים שונים שבהם כל רכב באירופה צריך לעמוד.

 

גם השינויים לא יכולים להיות מה שבא לך, אלא חייב להיות לפי הכללים.

בכללים מדובר על מפרטים החל מהגובה של חגורות הבטיחות, האורות ועוד, ועד שינויים בשלדה.

 

למרות שזה יותר ליברלי, כל אחד מהכללים האלו רשום בספר מסודר, ואם אתה מגיע לMOT, אתה יכול ליפול על משהו כמו אורות לא מתאימים או מכסה מנוע שבגובה לא נכון.

גם יש פיקוח על איכות העבודה ברוב המקרים.

 

זה לא שאירופה זה בית זונות שבו אתה עושה מה שבא לך.

 

הבעיה היא שפה הם פשוט אמרו "לא" להכל אבל זה לא אומר שלהוריד את הרגולציה זה נכון.

 

הנה קצת חומר לקריאה:

 

http://www.legislation.gov.uk/uksi/1986/1078/contents/made

 

https://www.gov.uk/vehicle-approval/single-vehicle-approval

 

http://www.nzta.govt.nz/vehicle/warrants-certifications/modifying.html

 

נו מצוין, ייקחו תקנות ברורות ומפורטות.

לא קשה לעמוד בהם כשאתה רוצה לשנות משהו ברכב שלך, ולא קשה לטסטרים לבדוק אותם.

 

הטסטר לא יודע להשתמש במקל עם סימוני שנתות של אורך?

יותר קשה ללמד אותם להשתמש במודד של ה-CO2

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

תן לאזרח חוקים שמאפשרים לו לעשות מה שהוא רוצה, כמובן במגבלות הבטיחות. אל תראה בו פרה חולבת למיסים וזהו.

בדיוק. אני לא מבין כיצד אפשר לטעון ברצינות שזה לא אפשרי, כאשר במקומות אחרים זה עובדה.

 

דני


×
×
  • תוכן חדש...