Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4815 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שלוש שנים מישהו פירסם מלגה במצב תצוגה מושלם!,אבל ללא טסט בחינם!

ששווה לבדוק אם זה עדיין אקטואלי כי לא כל יום מוצאים דבר כזה!! ועוד חינם!

לפני שיש מקום וסבלנות לחכות עד 2017, אין מה להפסיד

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=245843&page=48

 

ואיביזה דור 1 עדיין רואים מידי פעם.

 

אגב, הסיאט הראשונות בארץ היו סיאט רונדה (מראה חיצוני דומה לריטמו) כזה דבר המון זמן כבר לא ראיתי!

 

אני יכול לחבר אותך לבחור אם אתה מעוניין למרות שאני כבר לא יודע אם הוא מוסר-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

גם לי הייתה איביזה 1987. היא הייתה אצלי בערך בשנת 96-7, אם אני זוכר נכון. רכב עם מנוע נהדר, באמת הייתה לו תגובה טובה. אבל עם בעיות חשמל ממש מדליקות. המגבים עבדו נהדר בכל מצב, חוץ מאשר בימים עם גשם. האיתותים עבדו מתי שבא להם. וכן, לפעמים היה סוויץ׳ ולפעמים לא.

הרכב עצמו היה ממש חביב. ואני מניח שאלמלא בעיות החשמל שדרשו החלפה של לוחות יקרים, ולא ניתן היה לפתור אותם בידי חשמלאים רגילים, אולי היו שורדות יותר.

יניב מיכאלי

-----------

קלאסיקה: סאאב 96V4 - שנת 1969

פורסם
המלאגה היתה גרסת הסדאן של האיביזה.

 

הרונדה התבססה על דגמי הריטמו של פיאט.

ב 85 כמדומני יצאו הרונדות עם כיתוב P על הזנב כרמיזה על SYSTEM PORSCHE ,

 

 

המאלגה היתה גירסת הסאדן של הרונדה, לא של האיביזה.

המאלגה הוצגה בקיץ 85' ולא היתה אלא רונדה עם תא מטען, בעוד שהאיביזה היתה סופר מיני.

סיאט רצו לפנות לפלח שוק גבוה יותר מזה שאליו פנתה הרונדה, ולכן עיצבו מחדש את תא הנוסעים, ובניגוד לעיצוב הכבד של הרונדה, נהנתה המאלגה מתא נוסעים אוורירי ונעים יותר.

בכל מקרה, הן האיביזה והן המאלגה התבססו על רצפת הפיאט ריטמו.

 

 

חן, ניהלנו כבר את הדיון הזה, לאבי הייתה בשנת 80 סיאט 127. לא פורה, סיאט 127 בצבע בורדו 23-329-80.

 

אגב העיצוב הנאה של האיביזה הראשונה, במקור, היא הייתה אמורה להיות הגולף דור 2 ונהפכה לסיאט רק לאחר ש VW דחו את העיצוב.

עד שנת 82' סיאט היו קבלן הרכבה של פיאט ולא יצרן עצמאי.

הרונדה היתה המכונית הראשונה של סיאט כחברה עצמאית, ועל מנת לניתן יהיה לייצא אותה, סיאט חוייבו לבצע שינויים רבים בריטמו שעליה התבססה.

גם הפיאט 127 נאלצה לעבוש סדרת שינויים דומה, ושניהן לא היו אלא קרש הצלה עבוד סיאט, עד להופעת האיביזה שסיאט תלו בה תקוות גדולות.

לאביך היתה פיאט 127 מייצור ספרדי, לא סיאט עצמאית.

ועיניין עיצוב האיביזה - סיאט פנו לג'יוג'יארו על מנת שזה יעצב להם מכונית סופר מיני.

התנאי של המאסטרו האיטלקי היה לעבוד על פלטפורמה גדולה יותר מזו של ה 127, שסיאט רצו להתבסס עליה.

לבסוף הוחלט על שימוש ברצפתה של הפיאט ריטמו, והתוצאה היתה נאה בהחלט.

ג'יוג'יארו רצה מאד לעצב גם את הדור השני של הגולף והציג לפני פולקסווגן את סקיצות העיצוב, אך בהנהלת פולקסווגן החליטו לשמור על קשר עיצובי בין הדור הראשון לדור השני של הגולף, ולכן הצעתו נדחתה.

את העיצוב המוכן "הלביש" על שלדתה של הריטמו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

ושכחתם את seat terra

שזה טנדר פנדה שיובא בכמויות זעומות.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לאביך היתה פיאט 127 מייצור ספרדי, לא סיאט עצמאית..

 

אל תעצבנני! :wink:

 

נכון, אבא שלי רכש את הסיאט מהיבואן של פיאט ואכן הובהר לו שזו "פיאט 127 שמורכבת בספרד" אבל על כל הסמלים על הגריל, על דלת תא המטען ועל גלגל הרכב היה כתוב סיאט, לא פיאט.

 

מעניין אם מקושרי הפורום יריצו את המספר רישוי, מה כתוב במשרד הרישוי (והאם הרכב עדיין קיים), כאמור, 23-329-80.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

20022011494.jpg7355094454_ed804857d5_z.jpgנכון,

 

זה הרכב.

 

זה הגריל

 

וגם על ההגה היה כתוב סיאט!

 

הוא רכש אותה מפיאט אבל...

בשנתונים 79-81 על הגריל היה סמל סיאט!

כמדומני דגמי החמש דלתות ברמת גימור CL

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
אל תעצבנני! :wink:

 

נכון, אבא שלי רכש את הסיאט מהיבואן של פיאט ואכן הובהר לו שזו "פיאט 127 שמורכבת בספרד" אבל על כל הסמלים על הגריל, על דלת תא המטען ועל גלגל הרכב היה כתוב סיאט, לא פיאט.

 

מעניין אם מקושרי הפורום יריצו את המספר רישוי, מה כתוב במשרד הרישוי (והאם הרכב עדיין קיים), כאמור, 23-329-80.

בפעם השנייה - לאביך שליט"א היתה פיאט 127 CL, שהיתה 127 4 דלתות ברמת גימור גבוהה יותר, אבל היא נמכרה כפיאט אפילו שיוצרה בסיאט.

רק ב 82' יצאה סיאט לדרך עצמאית, תחילה עם הרונדה, שלא היתה אלא פיאט ריטמו שעברה שינויים רבים, מאוחר יותר הפורה שכמו הרונדה היתה 127 שעברה מקצה שינויים ולבסוף המרבלה שהוצגה ב 86' שהיתה פיאט פנדה ששונתה מספיק על מנת שיהיה ניתן לייצאה, וזו היתה מטרת השינויים שעברה הריטמו וה 127.

ללא השינויים שנדרשו ע"י פיאט, סיאט העצמאית לא היתה יכולה לייצא את מכוניותיה, וייצוא המכוניות לשווקים המערב אירופאיים היה חיוני עבור סיאט.

המרבלה, שיוצרה עד סוף 98', היתה למעשה הקשר האחרון של סיאט לפיאט.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אמש עקפתי עם ה 505 סיאט איביזה כרונו (?) ככה קראו לה אני חושב

שחורה, יפה, שמורה מאוד, ללא מכות או דפיקות, למצמצ בהנאה

 

עקיפה בחזרה לעבר...כרונו היתה כמדומני רמת גמור גבוהה. למעשה- איביזה יצאה בכמות כזו של דגמים מיוחדים, מהדורות מיוחדות, כרונו, ספשיל וכדומה נשהם מיצו את מאגר השמות ואז הפסיקו לייצר. בשלב כלשהו נדמה לי שהוצע גם דגם עם מנוע 900 על בסיס פיאט בנוסף למנועים בעלי"מערכת מנוע פורשה"ומשאבת מים חבויה.

אני מאמין שדגמי האיביזה המיוחדים ביותר היו אלו שאינם שייכים לאף מהדורה מיוחדת.

 

באשר לדברי חן, אכן אם כי לא זכרתי שכבר ב1982. היו בארץ גם סיאט 124 ההתקופה של בעלות פיאט. 128 בארץ- זכורות לי רק איטלקיות ויוגוסלביות.

פורסם

בשנת 79' ו 80' הגיעו לארץ פיאט 124, כשהיה ברור לרוכשים שמדובר בסיאט ולא בפיאט.

באותה תקופה התוצרת הספרדית נחשבה לנחותה, ולכן ניסו סוכני פיאט להצניע את ארץ הייצור.

ה 128 הגיעה בשנת 82' מיוגוסלביה, וכמובן שהרוכשים לא ידעו זאת, אך מחיר אטרקטיבי מאד גרם למכירות טובות.

כשחשף בנו ברק מידיעות אחרונות את ארץ המוצא, חייב משרד התחבורה את יבואני הרכב לציין את ארץ הייצור ברישיון הרכב.

האיביזה הוצעה בתחילה בשתי רמות גימור - GL פשוטה יחסית ו GLX מהודרת יותר שכללה חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

מאוחר יותר נוספה רמת גימור נוספת, פשוטה עוד יותר שנקראה L.

גירסת הכרונו הופיעה ב 89', מעט לפני מתיחת הפנים הרצינית הראשונה שעברה ב 90', הפעם תחת כנפי פולקסווגן.

משנת 90' והילך הוצעה ה SXI עם מנוע מוגדל בנפח 1.7 וממיר קטליטי.

הדגמים שהיו מוזרקים הציעו הספקים מעט גבוהים יותר מדגמי המאייד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
בפעם השנייה - לאביך שליט"א היתה פיאט 127 CL, שהיתה 127 4 דלתות ברמת גימור גבוהה יותר, אבל היא נמכרה כפיאט אפילו שיוצרה בסיאט.

רק ב 82' יצאה סיאט לדרך עצמאית, תחילה עם הרונדה, שלא היתה אלא פיאט ריטמו שעברה שינויים רבים, מאוחר יותר הפורה שכמו הרונדה היתה 127 שעברה מקצה שינויים ולבסוף המרבלה שהוצגה ב 86' שהיתה פיאט פנדה ששונתה מספיק על מנת שיהיה ניתן לייצאה, וזו היתה מטרת השינויים שעברה הריטמו וה 127.

ללא השינויים שנדרשו ע"י פיאט, סיאט העצמאית לא היתה יכולה לייצא את מכוניותיה, וייצוא המכוניות לשווקים המערב אירופאיים היה חיוני עבור סיאט.

המרבלה, שיוצרה עד סוף 98', היתה למעשה הקשר האחרון של סיאט לפיאט.

 

שניכם צודקים - אבל בגירה יותר.

 

מחד, המכונית היתה זהה לחלוטין ל-127. מאידך, היא אכן נמכרה עם סמלי סיאט. אני זוכר שנתקלתי בסביבות 1980 במספר 127 וגם 124 עם סמלי סיאט ולא פיאט.

 

כל זה יצר לסמל"ת סלט מוזר של דגמים. חשבו על כך שבאותה שנה יכלתם לקנות 131 מודרנית תוצרת איטליה בשם פיאט ו-124 מתוחת פנים תוצרת ספרד בשם סיאט.

 

ולנושא השרשור, סיאט ישנות משנות השמונים ממש לא חסרות לי. הרונדה והמלגה היו פשוט ג'אנק, גם אם ג'אנק מאובזר.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

שהייתי ילד קטן אני זוכר שהייתה לאמא איביזה כרונו לבנה מודל 89 איך אהבתי את הרכב הזה, היה לו ספוילר מקורי ועוד כל מיני שטויות בזמנו היה לרכב פוזה די נחמדה והוא גם לא היה כל כך פראייר מבחינת מנוע! חוץ מכבל קלאצ׳ שנקרע ידיות לדלתות וכמה פלסטיקים קטני לא היו שום בעיות לרכב! לצערי הרכב לא שרד, כחצי שנה לאחר שנמכר לבחור צעיר הרכב הושבת בתאונה!

volkswagen golf mk2 1.3

volkswagen golf mk2 1.6

Volkswagen golf mk2 1.3

פורסם
שניכם צודקים - אבל בגירה יותר.

 

מחד, המכונית היתה זהה לחלוטין ל-127. מאידך, היא אכן נמכרה עם סמלי סיאט. אני זוכר שנתקלתי בסביבות 1980 במספר 127 וגם 124 עם סמלי סיאט ולא פיאט.

 

כל זה יצר לסמל"ת סלט מוזר של דגמים. חשבו על כך שבאותה שנה יכלתם לקנות 131 מודרנית תוצרת איטליה בשם פיאט ו-124 מתוחת פנים תוצרת ספרד בשם סיאט.

 

סלט זו הגדרה מצויינת.

SEAT היתה בשליטה איטלקית עד 1982 אבל זה לא הפריע לה לפתח (כמעט מההתחלה) שורה של גרסאות יחודיות, שאף יוצאו.

לישראל נעשה יבוא סדרתי ראשון של סיאט בסוף 1976 - עם כעשרים 127 ארבע דלתות (גרסה זו יוצרה רק בברצלונה). בינואר 1977 החל שיווקה של ה- 124 - למעלה משנתיים לאחר שהיצור באיטליה פסק. המכונית הזו יובאה תחילה אך ורק עם סמלי פיאט: הנה תמונה מהפרוספקט המקומי הכלל-לא-מהודר של המכונית הזו.

יבוא ה- 127 הספרדיה חודש רק באפריל 1978, הפעם בשלל גרסאות. בשנת הדגם 1979 הביאו האניות מברצלונה ומפמפלונה מעל ל- 3,700 מכוניות מתוצרת סיאט.

אותה שנה הגיעה לכאן גם יצירה מוטורית מופלאה נוספת מספרד - הסיאט 133 - פיאט 850 בתחפושת שהיתה בכלל בשלהי הקריירה הלא מפוארת שלה. והיתה עוד אחת - פיאט (סיאט) 131. בקיץ 1979 יובאו כעשר כאלו.

אם זכרוני אינו מטעני, באותה תקופה יובאו חלק מהמכוניות ע"י יבואנית פיאט, ואחרות באופן מקביל - אלו האחרונות עם סמל סיאט בחזית (לא רק שם, כמובן), ומתחתיו הכיתוב הזעיר - su licencia Fiat.

יבוא סיאט - עם מותג פיאט או בלעדיו - נמשך לתוך שנת הדגם 1983. בשנת הדגם 1982 ייבאה סוכנות מכוניות לים התיכון אפילו 32 מכוניות פאנדה שיוצרו בספרד.

בסך-הכל ייצאה סיאט לישראל כ- 10,600 מכוניות בתקופת "פיאט". מעל ל- 8,000 מתוכן היו מדגם ה- 127.

Seat 124 Israel 1977.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

אותה שנה הגיעה לכאן גם יצירה מוטורית מופלאה נוספת מספרד - הסיאט 133 - פיאט 850 בתחפושת שהיתה בכלל בשלהי הקריירה הלא מפוארת שלה.

 

כבעלים של אחת כזו נעלבתי.:bigcry:

פורסם

124 כזו בדיוק היתה לאשתי כשהכרנו. מודל 79 אדומה.

 

היתה די קקמייקה...

 

כמדומני היו לה סמלי סיאט ולא פיאט.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 


×
×
  • תוכן חדש...