Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4974 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

באמת כמו שאמרו פה עדיף שיבדקו את מחשב הרכב

החום של המנוע תקין ?. לפעמים זה גם נגרם כשהחום עולה

 

 

בכל מקרה חיפשתי לך בגוגל צלצולים במנוע אולי זה יעזור לך רק שזה אופנוע :) אבל נשמע גם תקף לגבי רכב

 

צלצולים? מה זה פה, בזק?

 

ובכן, ידידי:

צלצולים במנוע מופיעים באחד או בשילוב של כמה מהמקרים הבאים:

1. המנוע חם (אפילו לא מאוד, רק חם קצת מהרגיל) - תופעה נפוצה במנועי קירור אוויר בימים חמים במיוחד. הסיבה פשוטה - למנוע קירור אוויר אין יכולת לווסת את החום בימים חמים לעומת ימים קרים, כלומר הוא פועל חם יותר ביום חם וקר יותר ביום קר. במקרה שלך, אם איני טועה, מנוע ה-BIG הוא בעל קירור אוויר ושמן כך שאין לו טרמוסטט (המופיע בדרך כלל רק כאשר יש קירור מים), מה שאומר שלמנוע אין יכולת וויסות חום.

2. המנוע מועמס מאוד - במקרה של הרכבת נוסע נוסף המנוע מתאמץ יותר, מה שיכול לגרום לצלצולים.

3. דלק מחורבן - או באיכות נמוכה או באוקטן נמוך מידי. בהחלט יכול להיות שהמנוע מצלצל אם תדלקת דלק מצרי, אבל סביר להניח שזה לא עשה נזק מצטבר.

4. הצתה מוקדמת מידי - המנוע מצלצל תמיד כשפותחים גז ולא משנה מה העומס או מה הטמפרטורה. מנוע בעל הצתה מאוחרת מידי יהיה יותר שקט באופן מורגש, אך "יסחוב" פחות טוב. לכן ההצתה מכוונת בין לבין.

 

אוקצור, כדי לסכם את העניין, אם התופעה מופיעה כל הזמן - גש למוסך כי משהו לא בסדר שם. או שהמנוע עובד חם מידי כל הזמן או שההצתה יצאה מתזמון. בהחלט יכול להיות שקרה שם משהו.

אך אם זה קרה לך כשהרכבת נוסע נוסף ביום חם, במיוחד בנסיעה עירונית והתופעה נעלמת בתנאים יותר "שפויים", אז זה די טבעי.

 

מה שלא יהיה, שים לב - צלצולים חזקים יכולים כאמור להעיד שהמנוע חם מאוד, דבר שיכול לגרום נזק רב. לא להזניח!

 

לגבי סוג הדלק - אני אישית עברתי לאוקטן גבוה (98 או 99 - מותר לערבב). המנוע עובד טוב יותר ואין שום בעיות. באופנועים מודרניים (כן, גם שלך מודרני...) אפשר ואף מומלץ להשתמש בדלק "נקי" יותר. מותר למנוע שבנוי לצרוך דלק עם עופרת לעבוד עם דלק נטול עופרת, אבל ההיפך אסור.

בכל מקרה, במקרה של האופנוע הספציפי שלך, אני מציע שתתיעץ עם המוסכניק שלך לפני שתשנה את סוג הדלק. עקרונית לא צריכה להיות שום בעיה.

 

מקווה שעזרתי,

הדוקטור.

פורסם

תודה על המאמץ!

 

עד עכשיו מכל מה שהבנתי כנראה שהדבר היחידי שאפשר לעשות זה לבדוק את מחשב הרכב.

לפי מד החום של הרכב חום הרכב תקין לחלוטין, אני מקפיד להסתכל מידי פעם בכל נסיעה ולא ראיתי אף פעם שהוא עבר את האמצע...

גם עומס אין על הרכב יותר מידיי לרוב אני נוסע לבד...והצלצולים מופיעים באותה מידה בין אם זה רק אני נוסע או רכב מלא.

 

אולי יימצא מישהו שיוכל להגיד מה עוד אפשר לעשות משהו יותר מעשי...

פורסם

חוץ ממחשב הרכב גם מערכת הצתה צריך לבדוק גם אם אין חוטים יש סלילי הצתה בטוח

הרכב חייב לעבוד חלק ב 95 אין סיבה לחייב אותך 98 !!!!

פורסם

נכון אתה צודק אין לך טיימינג יש לך שרשרת

 

יכול להיות באמת משהו בפלאגים או במחשב או בהצתה עדיף לבדוק את המחשב קודם

מקווה שימצא פיתרון בכל אופן שיהיה לך בהצלחה וסוף שבוע טוב :)

פורסם

כנראה שכרגע הפתרון היחיד זה להגיע למוסך וללחוץ עליהם לעשות בדיקה למחשב ואם שם לא ימצאו תקלות שיבדקו את מערכת ההצתה.

 

בכל מקרה אלה מבינכם שמבינים..אתם אומרים שבאמת תיתכן בעיה כלשהי במחשב שגורמת לצלצולים האלה? והיא ניתנת לתיקון?

ואם כן ממה היא יכולה לנבוע?

פורסם

לתקן מחשב ? קצת היסחפות. אין פה תאור של תקלה.

מה שכן, תבדוק במוסך מורשה אולי יש עדכון תוכנה זמין.

 

רענן

פורסם

במקום לזרוק הצעות כמו "להחליף מחשב" שהסבירות לכך נמוכה למדי, יש לגשת למכון הזרקות מקצועי שמסוגל לאבחן את התקלה ביתר מקצועיות ממוסך מורשה.

ברכב הנ"ל אין חוטי הצתה ויש סליל הצתה (קוייל) לכל צילינדר. אם החלפת מספר תחנות דלק בעיר והצלצולים נמשכים ההימור שלי נופל על פלגים ישנים \ מזוייפים או פשוט לא מתאימים לרכב. אני ממליץ על פלאגים מקוריים בלבד שלמרבה הפלא כלל לא יקרים יותר מפלאגים תחליפיים איכותיים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
אני ממליץ על פלאגים מקוריים בלבד שלמרבה הפלא כלל לא יקרים יותר מפלאגים תחליפיים איכותיים.

 

איתמר.

מה זאת אומרת פלג מקורי ? שמודפס עליו טויוטה ?

אם מתקינים חלופיים באותו מפרט של חברה רצינית (NGK, דנסו, בוש ), אין סיבה שבעולם שלא יעבדו תקין.

 

רענן

פורסם

מאחר והמנוע נבדק מבחינת הצתה וכו' במוסך ולא נמצאה בעיה .

כדבר ראשון הייתי מתמקד בניקיון והורדת פיח מתא הבערה בעזרת אינפוזיה .

 

לפני ביצוע הפעולה - למלא טנק דלק 98 אוקטן , ואם הצילצולים יחלשו או יעלמו , הבעיה בפיח ומשקעים וכדאי לנקות את תא הבעירה .

 

ראה עוד דיון .

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=181657&highlight=%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%A6%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
מה זאת אומרת פלג מקורי ? שמודפס עליו טויוטה ?

אם מתקינים חלופיים באותו מפרט של חברה רצינית (NGK, דנסו, בוש ), אין סיבה שבעולם שלא יעבדו תקין.

 

רענן

 

נכון, פלג מקורי הוא פלג של DENSO עם הטבעה ומק"ט של טויוטה.

ההפרש במחיר מזערי עד לא קיים (ואף לפני כמה שנים פלאגים מקוריים היו זולים מהפרסי, גם אחרי מיקוח) וזה בפירוש הימור בטוח, על אחת כמה וכמה כשיש תקלה במערכת ההצתה ואנחנו לא יודעים אילו פלאגים הוחלפו בטיפול האחרון אם בכלל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

הפלאגים ברכב הוחלפו לפני כמעט 15000 קילומטר..

הוחלפו לפלאגים מקוריים של הרכב Denso וכמובן שהעבודה נעשתה במוסך מורשה של טויוטה.

הצלצולים היו ונשארו גם עם הפלאגים הישנים וגם עם החדשים...

פורסם

אוקיי. אולי הרעשים המתכתיים שאתה שומע אינם קשורים כלל למנוע? מי קבע שמדובר בצלצולים?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"


×
×
  • תוכן חדש...