Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אזהרה לגבי סוזוקיSX4 ראש המנוע בסכנה


refael22
שימו לב! השרשור הזה בן 3023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה קורה בהדרגה והכל בגלל טרמוסטט מים דפוק .

הלכתי למוסך היום (האמת בגלל שהמזגן כבר שבוע הפסיק לעבוד לפעמים) אתמול שמתי לב שיש באוטו ריח של מים ירוקים של רדיאטור. אחרי שהוא התקרר פתחתי מכסה ובאמת היו חסרים מים הוספתי מים והרבה אבל הרדיאטור המשיך לבעבע והיה נדמה לי שאני רואה קצף... הסרטים כבר רצו בראש והלכתי היום למוסך ושם התברר שהתקלה ידועה ונובעת מטרמוסטט דפוק. למזלי זה הסתיים רק בהחלפת טרמוסטט והתשלום הלך בעיקר על העבודה שנמשכת כ 3 שעות בגלל שצריך לפרק חצי אוטו כדי להגיע אליו. המכונאי אמר לי שהתקלה הזו ידוע עוד מתקופת הליאנה ובחודש האחרון הוא החליף 3 ראשי מנוע בגלל הבעיה הזו.

תשאלו מה לא שמים לב שמד חום המים עולה? אז זהו שבקושי שמים לב כי הוא לא עולה במידה רבה ולא בבת אחת.

לי היה מזל והרכב שלי בקושי בין 3 שנים. אבל שימו לב בעלי סוזוקי SX מד חום המים צריך להיות בדיוק באמצע והוא לא עולה באופן נורמאלי גם עם נסעתם שעה ביום קיץ עם מזגן. שימו לב למזגן שמתחיל להתנהג משונה ו למרות שברכבים חדשים לא צריך - עדיף שתבדקו בקיץ מים ברדיאטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבא:

כאשר המזגן מפסיק לעבוד לסירוגין דא שככל הנראה הרכב מתחמם ומפסיק את פעולת המדחס.

כך תדע שאולי משהו לא תקין ולאו דווקא שזה המזגן.

 

וללא קשר ל-SX4,לא מעט רכבים חווים התחממות בימים החמים :) .

 

 

נ.ב

אם הרכב שלך מתחת ל-3 שנים על הכביש כמו שציינת אז אתה לא אמור לשאת בהוצאות התיקון על חלק זה.

לשם כך קיימת האחריות.

GT-STI בשביל הפאן(נמכרה :( ).

ktm 690 smc ליום יום ולחסכון בדלק :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האחריות על הרכב הסתיימה לפני שבוע לצערי ודבר שני מזגן גם באופן נורמלי לא עובד כל הזמן בתנאי שאתה לא שם אותו על קירור מכסימלי. ושלישית כנראה שזה קורה לרבים וזה סימן שזה לא דבר קל לאבחן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי ,

אם הרכב יצא מאחריות יצרן לפני שבוע , אני הייתי הולך למוסך ומתלונן על התקלה , ברוב המקרים שאני שמעתי היו גמישים לגביי היום הספציפי שבו הסתיימה האחריות , לא מדובר פה בחצי שנה אחרי .

אם התגובה שלהם תהיה , מצטערים האחריות תמה , אנא פרסם פה את התגובה , אני אישית אקח זאת בחשבון אם אי פעם אחשוב על לקנות מהיבואן הזה אפילו סיכת בטחון .

 

עפר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה שנת דגם ומנוע מדובר - האם עד 2009 ומנוע ה-107 כ"ס או ב-2010 ומעלה ומנוע ה-119 כ"ס?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

גם לי סוזוקי SX4 ולכן אני מאוד מתעניין במה שאמרת.

מצטרף לשאלה של ספריאל -באיזה דגם מדובר

107 כ"ס מנוע ליאנה לחלוטין-מיוצר במפעלי סוזוקי ביפן

או 119 כ"ס מנוע משודרג -וחלקם(HB) מיוצר בסוזוקי הונגריה.

בכל מקרה יש לי את הרכב שנה ומעולם לא הצצתי ברצינות על שעון החום.

היום ממש הסתכלתי כל כמה שניות לראות האם יש תזוזה -ולא.השעון יציב על החצי.

חשוב לי לדעת איזה דגם רכב יש לך.

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

דוגמא מדוע לא לשלוח הודעות פרטיות במקום לנצל את פלטורמת הפורום, כיצד להתיעץ ולקבל עצה מקצועית ממספר רב של גולשים, במקום להסתמך על גולש אחד!

הנה דוגמא , העתק,הודעה פרטית שקיבלתי מפותח שרשור זה, נא להתמקד בכותרת הבהולה, ולתוכן:

 

 

אני צריך את עזרתך באופן בהול !

העניין הוא כזה :

מדובר בסוזוקי SX4 שבקושי עשתה 40 אלף קמ בת 3.5 שנים

לפני שבוע המזגן הפסיק לעבוד ומד החום של המנוע הראה שהמנוע מתחמם. פניתי למוסך אמרו לי שהצינור התחתון של הרדיאטור קר והטרמוסטט תפוס.

למחרת בבוקר הלכתי להוסיף עוד מים לרדיאטור ואז ראיתי שיוצאים בועות ללא הפסקה המים לא יורדים ומיכל העבוי מלא עד הסוף.. חזרתי למוסך ושם הוציאו את הרדיאטור שהיו בו שלוש נקודות נזילה . בלית ברירה החלפתי את הרדיאטור. הרכב היה בסדר אבל למחרת חזרה תופעת הבועות

חזרתי למוסך בדקו את המנוע חצי שעה ובישרו לי שכנראה הלך ראש מנוע. אני לא ראיתי שום סימני שמן ברדיאטור אבל נתתי אותו לשיפוץ עשיתי לו נסיעת מבחן הכל היה בסדר אבל למחרת שוב חזרו הבועות !

אני רוצה לציין שהאוטו מטופל ולפי כל הכללים ושהמנוע סוחב עשר גם עם מזגן וארבע נוסעים אין עשן אין ריחות מי הרדיאטור צלולים .

מה לעשות?? אני ממש מיואש !

הנה דוגמא כיצד ניתן להתמקד בתשובה מקמועית ולהתמקד בעיקר ולא בתפל, ולכן הדגשתי באדום את העיקר והתעלמתי מהתפל :

ברכב שגילה סימני התחממות , מתברר שצינור תחתון של הרדיאטור קר והתרמוסטט תפוס !

עקב התרמוסטט התפוס מי הקירור רתחו , יצרו לחץ יתר במערכת שגרם למכסה הרדיאטור לפלוט מי קירור לעבר מיכל העבוי , שבעבע בגלל רתיחת המים.

במוסך במקום לטפל בתרמוסטט ולהחליפו בחדש, התמקדו בתפל שלוש נקודות נזילה, שבמקום להלחימם במידת האפשר, החליטו לההחליף רדיאטור.

בתרמוסטט כניראה לא טיפלו ולכן הרכב ממשיך להתחמם.

המשך הנסיעה ברכב ללא החלפת תרמוסטט יסכן את אטם ראש המנוע שעלול להפרץ,במידה והוא עדיין לא נפרץ ולסכן את ראש המנוע, ולא רק את ראש המנוע !

הפיתרון החלפת מוסך שלא מטפל בשיטת "מצליח" וניסיון קליעה למטרה, שלא קלעה במטרה , והסתפק בהחלפה מיותרת"כנראה" של הרדיאטור.

תגובת הערות והארות של חברי הפורום מתבקשות, גם בנוגע לנוהל של שימוש מיותר בהודעות פרטיות, במקום בפלטפורומת יעוץ טכני בפורום טכני אחזקה וטיפולים.

שנה טובה וחג שמח !

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

שלום חברים,

 

סוזוקי SX4 בת 4.5, 150,000 KM.

מתחממת לאחרונה עם אותם סימפטומים הנזכרים לעיל.

 

 

בבוקר כשהרכב קר אני ממלא את הרדיאטור ודואג שהנוזל במיכל עיבוי הפלסטיק נמצא בין הMIN-MAX,

ואז אחרי נסיעה של שעה שעתיים אני רואה את מיכל העיבוי מלא נוזל עד למעלה, וכנראה גם פרק קצת נוזלים החוצה (דרך הצינורית הצדדית המיועדת) מרוב שהיה מלא.

בבוקר שלמחרת חסר כוס נוזל ברדיאטור. לפחות.

 

 

ישנן גם השפעות על עוצמת המזגן כפי שתוארו באשכול ישן מקביל:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?445549-%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%99-SX4-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%9E%D7%96%D7%92%D7%9F

 

 

 

וכמובן הרכב אחרי נסיעה מאומצת (או סתם נסיעה ארוכה) - מתחמם.

גם מיכל העיבוי המלא רותח מאוד.

זה נראה שהמים לא חוזרים ממיכל העיבוי אל הרדיאטור מסיבה כלשהיא.

 

 

מאווררים (רדיאטור + מזגן) תקינים.

רדיאטור אמור להיות בסדר.

אין נזילות ואין טפטופים (נבדק גם במנוע קר וגם במנוע חם, לפני + אחרי נסיעה. עם מאווררים פועלים ונבדק גם כשלא פעלו).

פקק רדיאטור הוחלף לפני שבועיים סתם כי זה כסף קטן ובעיקר כי ראיתי תחילת התפוררות בגומיות של הפקק, אז היה שווה לנסות - אבל הבעיה ממשיכה, אז זה לא הפקק.

מיכל עיבוי תקין.

כל צנרת הרדיאטור תקינה.

 

האם לדעתכם מדובר על בעיית תרמוסטט כפי שנזכר כאן לעיל?

באילו סדר גודל של עלויות מדובר?

האם יש מה לחשוש לגבי הראש-מנוע?

ע"פ הסימפטומים המתוארים לעיל - האם ייתכן שמדובר בבעיה אחרת?

 

בתודה מראש,

אייבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לבדוק אם הטרמוסטט אכן לא במצב שהוא סגור או לא פתוח כמו שצריך וזאת גם ניתן להרגיש על ידי מישוש הצינור היוצא מבית הטרמוסטט אל הרדיאטור עצמו ולהרגיש באיזה שלב הוא מתחיל להיתחמם אם בכלל. לגבי הרדיאטור , איזה נוזל קירור קיים בו ומה היה תמיד? תנסה להרגיש בזמן שהרכב בטמפרטורה חמה והמאוורר רדיאטור עובד אם האויר שיוצא לכיוון המנוע קר או חם. אם קר הרדיאטור סתום. זאת בהנחה שהטרמוסטט תקין לחלוטין. אם על פניו ניראה שהבדיקות תקינות יש לבצע בדיקת לחץ הפוך לראות שאין חדירת קומפרסיה למערכת הקירור. אם תציין מהיכן אתה בארץ אנשים יישמחו פה לעזור לך או להפנות אותך לפחות לבעלי מקצוע מומלצים וטובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למגיבים.

 

מאור,

1. אנא הדרכתך בדיוק אודות איזה צינור עלי למשש? המחובר לחלק התחתון של הרדיאטור?

2. האם למשש את הצינור הזה דקה-שתיים אחרי ההתנעה או בזמן אחר?

3. מתי הצינור הזה אמור להתחיל להתחמם? תוך כמה זמן?

4. אבדוק את חום הרוח מהמאוורר אבל אני חושב שכשהרכב חם אז כל מה שעף שם - חם.

5. נוזל קירור של מים ירוקים איכותיים. תמיד היה אבל עכשיו בחודש האחרון עקב האיבוד דרך הפליטות,

קניתי משהו זול יותר, עד שהבעיה תיפתר. ג"כ ירוקים אבל פחות שמנוני, לפחות שלא תיווצר חלודה\אבנית עד לגילוי הבעיה.

6. מאזור ירושלים. אשמח להמלצות על בעל מקצוע אמין וזול אבל לפני כן ארצה למצות את הבדיקות בעצמי.

 

מיכאל,

קיימת צינורית, ובדקתי אותה כמו גם את כל הצינוריות המקשרות בין הרדיאטור ומיכל העיבוי והפליטה,

כדי לוודא שלא סתום, ואכן פתוח.

עריכה אחרונה על ידי abc123177
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. צריך להיסתכל איזה צינור מבין השניים העבים יוצא מהטרמוסטט לכיוון הרדיאטור. אני לא כל כך זוכר לומר לך אבל אם תעלה תמונות של שניהם בחיבור שלהם למנוע נדע.

2. תוך דקה שתיים הטרמוסטט בטוח לא ייפתח כך שעדיין הוא יהיה קר. טרמוסטט ניפתח שנוזל הקירור בבלוק מגיע לטמפרטורה של סביב ה 85 מעלות פלוס מינוס כך שכדאי גם לחבר סורק תקלות שייתן אינדיקציה של טמפרטורה מדוייקת במקביל לבדיקת הצינור.

3. התשובה נמצאת בסעיף 2.

4. שהמנוע חם לא אומר שהרדיאטור עצמו חם כך שמה שתרגיש מהמאוורר זה מיתייחס לרדיאטור ולכן יש לזה חשיבות רבה.

5. אם כך רדיאטור לא אמור להיות סתום.

6. תמתין להפניות.

תעדכן בממצאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...