Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה תאורטית לגבי נסיעה ברכב גג נפתח עם קסדה, לעומת קטנוע


שימו לב! השרשור הזה בן 4588 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

שאלה הזויה מאוד אבל עלה לי איזה רעיון

רכבי גג נפתח אף פעם ואני לא חושב שבשום ארץ נדרשים לנסיעה עם קסדה.

איך אין חוק שמונע את זה אם לרכב גג נפתח אין קשת התהפכות, או מסגרת המקיפה את הראש במקרה של תאונה נניח והרכב יתהפך ישר יש נזק של פגיעות ראש.

מדוע בקטנועים בעלי 3 גלגלים כמו MP3 יש צורך בקסדה אם נניח נתבסס על אותו חוק בו רכב בלי קשת התהפכות לא מצריך קסדה?

השאלה תאורטית זה לא שאני חס וחלילה בעד חקיקה של נסיעה בלי קסדה.

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב יש חגורה שאוחזת בך, לא כל כך מהר עפים מהרכב גם בהתהפכות על הגג, זה מה שמונע את הצורך בקסדה, ולעומת זאת בקטהוע 3 גלגלים ואפילו טרקטורון בהתהפכות אתה ישר עף ולכן צריך קסדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, יש קשת התהפכות ברכבים עם גג נפתח.אולי לא קוראים לזה ככה, אבל המטרה שלו זהה.

תשים לב מאחורי המשענות ראש יש מין משולשים כאלה,ששומרים שלא תשייף את הראש על האספלט.

"גם בעיטה בתחת נגמרת בצעד קדימה"
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי החוק השימוש בחגורה מייתר את הצורך בקסדה , (לדעתי)

 

ראה את הקטנוע C1 של BMW הוא מגיע עם חגורות , ואין צורך לחבוש קסדה כאשר נוסעים עליו.....

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנימוק לפטור של BMW C1 מקסדה נובע מן השימוש בחגורות בטיחות. הטענה , שהתקבלה גם בארץ, היא שהקסדה עלולה לגרום לנזק גופני בזמן תאונה מכיוון שהמשקל הנוסף על ראש הנהג, בשילוב רצועות הכתף המרסנות את הגוף, יגדיל את התאוצה של הראש.

 

במכוניות מירוץ יש התקן ריסון מיוחד HANS המחובר לקסדה ולפלג הגוף העליון של הנהג, אשר מגביל את תאוצת הראש.

 

רמת הבטיחות של מכונית cabriolet עלולה להיות נמוכה יותר מזו שבמכונית מקבילה עם גג קשיח בעת התהפכות של הרכב, אבל חלק מן הדגמים מצוייד בכריות אויר צדדיות ובהתקנים אוטומטיים הנפתחים בעת התהפכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם על התגובות,

 

אם בעצם החוק ל-C1 מתבסס רק על החגורה שמבטלת את הקסדה, והכיסוי של הגג בעצם לא תורם פה לכלום.

אז קטנוע פתוח ללא סגירה כמו ב-C1 עם חגורה אלכסונית מלאה גם יהיה חוקי ללא קסדה על בסיס אותה טענה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קיים קטנוע פתוח עם חגורות כתף כך שהשאלה לגמרי היפותטית.

ההנחה שלך שגויה. הבטיחות של ה- C1 מבוססת על כך שיש לו מבנה "כלוב" אשר מספק הגנה לרוכב ומספק נקודות עגינה לרצועות הכתף.

הפטור אשר ניתן לכלי זה מקסדה נובע מכך שהוא מספק אמצעי הגנה חליפי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4588 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...