Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה ידנית מועילה ושומרת על הקלאץ'


milki1
שימו לב! השרשור הזה בן 4972 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

לא לפני הרבה זמן הוצאתי רישיון על רכב ידני (ואוטומט).

לא נהגתי על רכב אוטומט אבל אני מתקשה להבין אנשים שאוהבים לנסוע ברכבים אוטומטים (זה נראה לי כמו משחק וידיאו: יש כפתור להגביר את המהירות וכפתור להוריד את המהירות)

 

בכל מקרה, כשנהגתי עם אמא שלי כמלווה היא טענה שאני מזיק לקלאץ' (הקלאץ' הוחלף לפני כחצי שנה).

 

האם זה נכון שככול שלוחצים יותר זמן על הקלאץ' הוא נהרס מהר יותר?

 

האם זה נכון שלגרום לאוטו לרעוד (לשחרר מעט את הקלאץ') מזיק לאוטו?

 

האם יכולה להגרם בעיה אם בעליות אני מחזיק את האוטו עם הקלאץ'? (מרים מעט את הקלאץ' ולא לוחץ על הברקס- האוטו לא מדרדר ולא מתקדם)

 

כיצד ממולץ להתחיל נסיעה בעליה מבלי להזיק לקלאץ'?

 

וסליחה על הבורות:

מה אומר הביטוי הלשוני "חצי קלאץ'"?

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כנראה שאמא שלך מבינה משהו ברכב. החזקת הרכב בעליה עם הקלאץ' לחוץ חלקית (זה מקור הביטוי "חצי קלאץ'") אכן שוחקת אותו ומקצרת את חייו משמעותית. אני מניח שמה שאתה קורא "להרעיד את האוטו" הוא מצב דומה, ולכן נזק דומה.

איני יודע באיזה שיטה לימדו אתך לזנק בעליה. השיטה שאני למדתי מצריכה תאום של לחיצה על הגאז, שחרור הדרגתי של הקלאץ' ושחרור בלם היד בצורה מתואמת, כך שהזמן שהקלאץ' נשחק הוא קצר ביותר. כיון שנהיגה - כמו שחיה - לא לומדים בהתכתבות (זכור - מסיפורי פוגי אפשר ללמוד!) עדיף שתפנה למישהו שמכיר את השיטה כדי שילמד אותך. אולי אפילו אמא שלך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה נכון שככול שלוחצים יותר זמן על הקלאץ' הוא נהרס מהר יותר?

כן

 

האם זה נכון שלגרום לאוטו לרעוד (לשחרר מעט את הקלאץ') מזיק לאוטו?

כן

 

האם יכולה להגרם בעיה אם בעליות אני מחזיק את האוטו עם הקלאץ'? (מרים מעט את הקלאץ' ולא לוחץ על הברקס- האוטו לא מדרדר ולא מתקדם)

כן

 

כיצד ממולץ להתחיל נסיעה בעליה מבלי להזיק לקלאץ'?

צריך למצוא את האיזון בין עזיבת המצמד ללחיצה על הגז, האוטו לא אמור לרעוד וצריך להרגיש בתחילת נסיעה כאילו אתה עם אוטומט.

 

תודה רבה.

תשובות באדום.

טוב שפנית לפורום ורצונך ללמוד, אני בטוח שאם תרצה תהיי נהג מעולה.

אמליץ גם על קורס נהיגה מתקדמת על מנת ללמוד איך נוהגים נכון ומה עושים במצבי חרום.

לצערי המורה מלמד אותך רק לעבור טסט וגם ההורים ושאר בעלי ניסיון לרוב לא יודעים להתנהג נכון עם הרכב.

אבל אמא שלך נשמעת כאילו שהיא מבינה עניין. 8)

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

לא לפני הרבה זמן הוצאתי רישיון על רכב ידני (ואוטומט).

לא נהגתי על רכב אוטומט אבל אני מתקשה להבין אנשים שאוהבים לנסוע ברכבים אוטומטים (זה נראה לי כמו משחק וידיאו: יש כפתור להגביר את המהירות וכפתור להוריד את המהירות)

 

בכל מקרה, כשנהגתי עם אמא שלי כמלווה היא טענה שאני מזיק לקלאץ' (הקלאץ' הוחלף לפני כחצי שנה).

 

האם זה נכון שככול שלוחצים יותר זמן על הקלאץ' הוא נהרס מהר יותר?

כן, זה נכון.

 

האם זה נכון שלגרום לאוטו לרעוד (לשחרר מעט את הקלאץ') מזיק לאוטו?

כן.

האם יכולה להגרם בעיה אם בעליות אני מחזיק את האוטו עם הקלאץ'? (מרים מעט את הקלאץ' ולא לוחץ על הברקס- האוטו לא מדרדר ולא מתקדם)

כן.

כיצד ממולץ להתחיל נסיעה בעליה מבלי להזיק לקלאץ'?

או עם בלם יד או ברגש.

וסליחה על הבורות:

מה אומר הביטוי הלשוני "חצי קלאץ'"?

שהקלאצ' לא לחוץ עד הסוף, זה לא בריא!

 

תודה רבה.

 

התשובות מסומנות.

אין טעם ללחוץ על הקלאצ' אם אתה לא מעביר הילוך, זה רק יפגע בו.

 

בהצלחה,

סער

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

תודה רבה על התשובות המהירות והמפורטות.

זינוק בעליה עם בלם היד הייתי עושה, כתלמיד נהיגה, אך ורק בזמן תחילת הנסיעה (כשבלם היד מורם. לא הייתי מרים אותו בצמתים או בעצירות מזדמנות).

זינוק בעליה בצורה מזדמנת למדתי לעשות ע"י שיחרור חצי קלאץ' ותיאום עם הגז.

 

אמא שלי לא יודעת מה זה זינוק בעליה. לדעתה אני צריך להתחיל את הנסיעה בעליה כמו שאני מתחיל במישור ורק לשים קצת גז לפני שאני משחרר את הקלאץ'. התוצאה: האוטו מדרדר מעט ואז ממשיך לנסוע. מה דעתכם על שיטה זו?

אופן כללי אני רואה הרבה רכבים ידניים טרם התחלת הנסיעה מדרדרים מעט אחורה. האם זו נהיגה טובה יותר?

 

לפי תשובתיכם אני מבין שגם עדיף להעביר להילוך סרק (ניטורל) ברמזורים ולא להעביר להילוך ראשון. נכון?

 

אנסה לאמץ את השיטות המאריכות את חיי הקלאץ' (או לפחות לא מקצרות אותו) בנסיעה הבאה שלי..

:)

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זיוק בעלייה הוא מיומנות, קורדינציה בין רגל ימין ושמאל. השיטה הכי טובה שאני מכיר היא נסיון, ברגע שמתרגלים לרכב הדרדור הופך להיות זניח, גם בזינוקים בעליות משופעות מאוד.

 

השיטה של "הרעדת" הרכב עם חצי קלאצ' שגוייה מיסודה, אבל אני לא חושב שיש דרך טובה יותר ללמד נהיגה.

הנזק הכי משמעותי שאתה עושה לרכב היא "החזקתו" באמצעות חצי קלאצ'. במילים אחרות אתה אונס את האמ-

אמא שלו.

 

נהיגה זו מיומנות שנרכשת אך ורק דרך נסיון. בבוא הזמן אתה תתרגל לאוטו ותראה שהדרדור אחורנית מצמטמצם למינימום ואיתו גם הבלאי לקלאץ'.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זיוק בעלייה הוא מיומנות, קורדינציה בין רגל ימין ושמאל. השיטה הכי טובה שאני מכיר היא נסיון, ברגע שמתרגלים לרכב הדרדור הופך להיות זניח, גם בזינוקים בעליות משופעות מאוד.

 

השיטה של "הרעדת" הרכב עם חצי קלאצ' שגוייה מיסודה, אבל אני לא חושב שיש דרך טובה יותר ללמד נהיגה תגיד, זה לא סותר?.

הנזק הכי משמעותי שאתה עושה לרכב היא "החזקתו" באמצעות חצי קלאצ'. במילים אחרות אתה אונס את האמ-

אמא שלו.

כששאלתי את המורה נהיגה שלי אם זה בסדר הוא אמר לי שכל עוד האוטו לא מדרדר זה בסדר. האם העיה שאני מחזיק את האוטו כך? אם אני אלחץ על הבלם תוך כדי יגרם פחות נזק לקלאץ'?

נהיגה זו מיומנות שנרכשת אך ורק דרך נסיון. בבוא הזמן אתה תתרגל לאוטו ותראה שהדרדור אחורנית מצמטמצם למינימום ואיתו גם הבלאי לקלאץ'.

 

איתמר.

 

שלום איתמר,

תשובתך הפתיעה אותי מעט. כשלמדתי נהיגה לא חשבתי שיש לי בעיה עם זינוק בעליה (הייתי עושה זינוק בעליה בצורה מושלמת! עם חצי קלאץ').

בצורה הזו כל המורים מלמדים זינוק בעליה..

 

אגב, כשלמדתי "גלישה" (מעין זינוק בעליה במישור) המורה נהיגה לימד אותי להחזיק חצי קלאץ' וכשרוצים לעצור מכניסים את הקלאץ' כשרוצים לנסוע מהר יותר משחררים עוד קצת את הקלאץ'.

הוא אמר לי שככה עושים בפקקים.

האם גם פה יש בעיה?

 

מתנצל על ריבוי השאלות, פשוט אני לא מבין. אתם אומרים שלי שכל מה שלמדתי עם מורה הנהיגה שלי מסוכנת לאוטו שלי.

לפי מיטב הבנתי (ואני לא מבין בזה) קלאץ' יקר. כל כמה זמן מורי נהיגה מחליפים קלאץ'? לא יותר פשוט ללמד שיטה אחרת?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קצת חולק על הדעות שנאמרו כאן.

הקלאץ' נשחק רק כאשר הוא מתחכח עם גלגל התנופה כלומר "חצי קלאץ'".

במצב של לחיצה מלאה על הקלאץ' מה שנשחק זה,המיסב לחץ וכבל קלאץ'.

במצב שלא לוחצים על הקלאץ',כלומר הילוך משולב תוך כדי נסיעה אין שחיקה.

בגלל זה נסיעה בפקקים לדוגמה,מקצרת משמעותית את חיי הקלאץ'.

Renault Clio TCe 120 EDC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המורים מלמדים ככה זינוק בעלייה כי מבחינת הטסטר מה שחשוב זה אפס התדרדרות לאחור. ביום-יום לא יקרה כלום אם תידרדר לאחור עשרה סנטימטרים. ב"גלישה" אפשר לשחק עם הקלאץ' ככה כל עוד לא מעמיסים עליו עם גז. זה לא מקצר את חייו משמעותית.

 

קלאץ' ברכב רגיל יכול לעלות 1000-2000 שקלים כולל החלפה, ובשמירה נכונה עליו (כלומר להמעיט ככל שניתן במצבים שהוא לא או לחוץ עד הסוף או לא לחוץ בכלל) אין סיבה שלא יחזיק מספר 6 ספרתי של קילומטרים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההודעה psyrax.

לא ברור לי בדיוק איך הדברים שאמרת חולקים על מה שהאחרים אמרו... בטח בגלל שלא ממש הבנתי את הפרטים הקטנים של ההודעה שלך. (מצטער על הבורות)

 

אבל ת'כלס, צריך להמנע משימוש בקלאץ'?

אני חייב לציין שזו הדוושה הכי אהובה עליי.

 

אני מבין את ההסתייגות מהסברים מעשיים ("מה לעשות") בפורום.

 

אני חושב שקראתי איפשהו שעדיף להתחיל את הנסיעה ללא גז (לשחרר את הקלאץ' לאט לאט מבלי לערב את הגז).. האם יש בכך עניין?

 

האם השיטה להזרים גז ולשחרר את הקלאץ' במקביל ממומלצת (בהשוואה לשיטה ללא גז)?

 

אני יודע שזה נשמע כאילו אני לא יודע לנהוג...

אבל אני יודע.. (רק שלא בצורה איכותית)

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המורים מלמדים ככה זינוק בעלייה כי מבחינת הטסטר מה שחשוב זה אפס התדרדרות לאחור. ביום-יום לא יקרה כלום אם תידרדר לאחור עשרה סנטימטרים. ב"גלישה" אפשר לשחק עם הקלאץ' ככה כל עוד לא מעמיסים עליו עם גז. זה לא מקצר את חייו משמעותית.

קלאץ' ברכב רגיל יכול לעלות 1000-2000 שקלים כולל החלפה, ובשמירה נכונה עליו (כלומר להמעיט ככל שניתן במצבים שהוא לא או לחוץ עד הסוף או לא לחוץ בכלל) אין סיבה שלא יחזיק מספר 6 ספרתי של קילומטרים.

 

רוני

 

אני מבולבל...:?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההודעה psyrax.

לא ברור לי בדיוק איך הדברים שאמרת חולקים על מה שהאחרים אמרו... בטח בגלל שלא ממש הבנתי את הפרטים הקטנים של ההודעה שלך. (מצטער על הבורות)

הם לא חולקים,הם יותר מחדדים,"הנזק" הוא לאביזרים הנלווים לקלאץ' ולא לצלחת הקלאץ עצמו.

 

אבל ת'כלס, צריך להמנע משימוש בקלאץ'?

אני חייב לציין שזו הדוושה הכי אהובה עליי.

שימוש בקלאץ כמו בכל דבר ברכב או בכלל בחיים,גורם לבלאי,משתמשים כי צריך להשתמש ובשביל זה הוא קיים.

חשוב להשתמש בו בצורה נכונה לצרכים שלך ולא להעמיס עליו סתם.

 

אני מבין את ההסתייגות מהסברים מעשיים ("מה לעשות") בפורום.

 

אני חושב שקראתי איפשהו שעדיף להתחיל את הנסיעה ללא גז (לשחרר את הקלאץ' לאט לאט מבלי לערב את הגז).. האם יש בכך עניין?

 

 

האם השיטה להזרים גז ולשחרר את הקלאץ' במקביל ממומלצת (בהשוואה לשיטה ללא גז)?

זה קיים לרוב רק ברכב דיזל,אם לא תוסיף גז,הרכב יכבה.

 

אני יודע שזה נשמע כאילו אני לא יודע לנהוג...

אבל אני יודע.. (רק שלא בצורה איכותית)

 

תודה רבה.

 

.......

Renault Clio TCe 120 EDC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מסבך דברים אצלך בראש.

קלאץ' אמור לשמש לצורך העברת הילוכים ותו לא. ביציאה מהמקום אתה יכול להתחיל בלי גז בעדינות רבה, או עם קצת גז בהנחה ויש מאחוריך מכוניות ואתה לא רוצה לעכב אותן, אבל מרגע שהתחלת לנסוע אין סיבה להשתמש בו אלא רק לצורך העברת הילוך. לחיצה חלקית עליו תוך כדי נסיעה מזיקה לו, במיוחד אם לוחצים גם על הגז במקביל.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מסבך דברים אצלך בראש.

קלאץ' אמור לשמש לצורך העברת הילוכים ותו לא. ביציאה מהמקום אתה יכול להתחיל בלי גז בעדינות רבה, או עם קצת גז בהנחה ויש מאחוריך מכוניות ואתה לא רוצה לעכב אותן, אבל מרגע שהתחלת לנסוע אין סיבה להשתמש בו אלא רק לצורך העברת הילוך. לחיצה חלקית עליו תוך כדי נסיעה מזיקה לו, במיוחד אם לוחצים גם על הגז במקביל.

 

רוני

 

מה הכוונה לחיצה חלקית ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיטה לשמור על הקלאץ' היא להשתמש בו למטרה שלשמה נועד - להחליף הילוכים (כולל תחילת נסיעה בראשון). כל שימוש אחר פוגע בו, והכוונה הן ללחיצה עליו בעת עמידה (ההסבר של psyrax היא שמדובר בשחיקת המנגנון, לא דיסקיות המצמד) והן השימוש ב"חצי קלאץ'" כדי ליצב את הרכב בעליה. לכן בעת שהרכב עומד עדיף להשתמש בבלם היד (ואני נוהג להשאיר בניוטרל, כך שהקלאץ' לא לחוץ). כמוכן צריך ללמוד לבצע זינוק בעליה נכון כדי לא לשחוק את הקלאץ' ובמקביל לא להדרדר. רוני - אני חולק עליך לגבי הדרדרות, לעתים אנשים נדבקים אליך מאחור או שהזינוק קשה וצריך לצמצם את ההדרדרות למינימום. עדיף ללמוד לבצע זינוק בעליה "בלי למעוך קופסת גפרורים".

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4972 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...