Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5900 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני חולק על דעתך המלומדת.

כאחד שנמצא בראש שרשרת המזון של המשומשות (קונה רק חדש), אני מבקש שתביא בחשבון שאם מחיר המחירון לא יהיה הוגן אז הרכב יישאר אצלי.

אז נכון שאני קטן מלהשפיע על השוק, אבל אם ירידת הערך של רכב חדש תהייה דרסטית מידי אז רבים יעדיפו להישאר עם המשומשת למשך תקופה ארוכה בהרבה.

גם המודל העסקי של חב' הליסינג יישונה ובתנאים האלה המכוניות ישרתו זמן ארוך יותר (או שהתשלום החודשי יעלה) ומה לדעתך יקרה אז?

נכון, המשומשות יתיקרו...

 

זה מה שכתבתי ידידי ,שמי שיתקע זה המוכר ולא הקונה,במקרה זה אתה המוכר,קרא שוב מה כתבתי.

 

מודל עסקי ? כנראה שבזה אתה טוב ממני,אני מכיר מודל עסקי של הצע וביקוש,לא יותר.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה אעשה ביום שיגמר סיפור "מחירון המדינה" ? אצא ואצהל ברחובות שתמו ימיו של עוד מונופול (שמי יודע כמה "מעטפות" מחליפות שם ידיים).

Non dimentico mai una faccia, ma nel vostro caso faro' un'eccezione

פורסם
זה מה שכתבתי ידידי ,שמי שיתקע זה המוכר ולא הקונה,במקרה זה אתה המוכר,קרא שוב מה כתבתי.

 

אני שוב נאלץ שלא להסכים איתך.

המוכר לא יתקע עם הרכב כיוון שהוא מראש החליט להאריך לו את תקופת השירות (אין כאן מצב של מישהו שמפרסם מודעה וממתין לקונה).

הקונה ירצה רכב (שאותו הוא צריך) אבל לא יהיה היצע בשוק כיוון שאנשים לא ימכרו, ירצה לקנות - ישלם יותר.

 

דוגמא קיצונית להמחשה - נגיד שאבדן הערך השנתי יהיה 50%, במצב הזה לרכב בן שנתיים יהיה ערך של 25% משווי רכב חדש, חולפת שנה נוספת ואז הרכב יהיה שווה שמינית (12.5%) מערך הרכב החדש.

במצב התיאורטי הזה, אתה באמת רואה הרבה אנשים שמחליפים רכב כל שלוש שנים? או שסביר יותר שרכב ישרת את בעליו לאורך כל חייו (כפי שקורה עם מכשירי חשמל שערכם צונח בצורה פראית)?

 

מסקנה - השוק יאזן את עצמו וייתיצב סביב מחיר סביר, כל אפשרות אחרת תיצור עיוות שיהיה או לטובת המוכר או לטובת הקונה.

פורסם

קדם כל אני אשמח אם לוי יצחק יפנה את מקומו למישהוא שפוי יותר ואולי לא ליד 2 אלא המחירון צריך

להגיע לידיים ממשלתיות ולא לידים פרטיות למען הסרת אפשרות של אינטרס זה או אחר.

 

שנית , שיטת רמיסת רוב מחירי הרכבים במצב הקיים היום (לוי יצחק) חייבת להשתנות מאחר ולא יכול להיות מצב

שבו יאלצו רוב האוכלוסיה מחמת ה "בלית ברירה " לרכוש מזדה או הונדה כי לוי יצחק החליט שאלא הרכבים

ששומרים על ערכן , למרות שיש כאלה שירצו לרכוש אלפא רומאו או סיטרואן ויוותרו על החלום לטובת מכונית יפנית

משעממת רק בגלל שלוי יצחק החליט שאם הם רוצים לשמור על ערך מכוניתם עליהם לרכוש את מכונית שהוא החליט

שלא תרד ערכה.

 

אנני מסכים עם שיטת "השוק" הקובעת מחירו של רכב כזה או אחר ולדעתי נוצרת כאן אפליה גלויה להרבה יבואני

רכב שמפסידים הרבה לקוחות פוטנציאלים כתוצאה משיטה זו . ונפגעים מכך גם הלקוחות שעקב מדיניות המחירון

של לוי יצחק , נאלצים לוותר על מכונית חלומות על מנת לא להפסיד כסף.

 

לדעתי חייבת להיות שיטה פשוטה ושוויונית לחישוב מחירי מכוניות משומשות כאשר גם בעל סיטרואן וגם בעל אלפא רומאו וגם בעל ב מ וו , יהנו מאותם תנאים של רווח והפסד על רכבם באותם אחוזים ובדיוק כמו בעל מזדה וטויוטה!

 

מצב שווה הזדמנויות שכזה , יפתח את שוק המכוניות קדימה ויתן מנוף לכל אחד לרכוש את המכונית שאהב ללא

כל חשש שאדם אחד במדינה יגרום לו להפסיד פי 2 יותר מאשר לבעל מכונית אחרת , כי ככה הוא החליט .

 

חזון אחרית הימים מבחינתי יהיה שלא אראה בחניון מתוך 50 מכוניות 40 מאזדות........

 

אמיר

אמיר

Mitsubishi Evolution X MR

פורסם

לדעתי חייבת להיות שיטה פשוטה ושוויונית לחישוב מחירי מכוניות משומשות כאשר גם בעל סיטרואן וגם בעל אלפא רומאו וגם בעל ב מ וו , יהנו מאותם תנאים של רווח והפסד על רכבם באותם אחוזים ובדיוק כמו בעל מזדה וטויוטה!

 

אתה באמת מאמין בזה?

 

מבלי להיכנס לדיון על איכויותיו של רכב כזה או אחר, הרי הרכבים לא נולדו שווים חלקם מזדקנים טוב יותר מאחרים.

אתה באמת חושב שאפשר לקבוע לכולם טבלת אקסל אחידה של ירידת ערך? נאמר שקבעת, זה באמת מחייב שיהיה הצע/ביקוש לפי המחיר שבטבלה או שהשוק יאמץ לו מחיר ריאלי יותר?

שים לב שגם כשמדובר באותו הדגם המכוניות נולדות שוות, אבל די מהר מתחילים להתפתח פערים במצב המכוניות, אצל חלקן היו תאונות, חלק ברשות חברי הפורום שמלקקים את הרכב שלהם והאחרים מטפלים אצל חאפרים וטוחנים את המכונית (שנועדה לשרת אותם, כן) על סלעים.

אז איך תיקבע מחיר אחיד לכולם?

פורסם
קדם כל אני אשמח אם לוי יצחק יפנה את מקומו למישהוא שפוי יותר ואולי לא ליד 2 אלא המחירון צריך

להגיע לידיים ממשלתיות ולא לידים פרטיות למען הסרת אפשרות של אינטרס זה או אחר.

 

שנית , שיטת רמיסת רוב מחירי הרכבים במצב הקיים היום (לוי יצחק) חייבת להשתנות מאחר ולא יכול להיות מצב

שבו יאלצו רוב האוכלוסיה מחמת ה "בלית ברירה " לרכוש מזדה או הונדה כי לוי יצחק החליט שאלא הרכבים

ששומרים על ערכן , למרות שיש כאלה שירצו לרכוש אלפא רומאו או סיטרואן ויוותרו על החלום לטובת מכונית יפנית

משעממת רק בגלל שלוי יצחק החליט שאם הם רוצים לשמור על ערך מכוניתם עליהם לרכוש את מכונית שהוא החליט

שלא תרד ערכה.

 

אנני מסכים עם שיטת "השוק" הקובעת מחירו של רכב כזה או אחר ולדעתי נוצרת כאן אפליה גלויה להרבה יבואני

רכב שמפסידים הרבה לקוחות פוטנציאלים כתוצאה משיטה זו . ונפגעים מכך גם הלקוחות שעקב מדיניות המחירון

של לוי יצחק , נאלצים לוותר על מכונית חלומות על מנת לא להפסיד כסף.

 

לדעתי חייבת להיות שיטה פשוטה ושוויונית לחישוב מחירי מכוניות משומשות כאשר גם בעל סיטרואן וגם בעל אלפא רומאו וגם בעל ב מ וו , יהנו מאותם תנאים של רווח והפסד על רכבם באותם אחוזים ובדיוק כמו בעל מזדה וטויוטה!

 

מצב שווה הזדמנויות שכזה , יפתח את שוק המכוניות קדימה ויתן מנוף לכל אחד לרכוש את המכונית שאהב ללא

כל חשש שאדם אחד במדינה יגרום לו להפסיד פי 2 יותר מאשר לבעל מכונית אחרת , כי ככה הוא החליט .

 

חזון אחרית הימים מבחינתי יהיה שלא אראה בחניון מתוך 50 מכוניות 40 מאזדות........

 

אמיר

 

ידיים ממשלתיות ?

נשמה ,תעקוב בתקשורת אחרי פעילות הידיים בתפקידי מפתח בממשלות בעיריות וכול'...

פורסם

תאורטית, מחירון אמור להיות prob מודד שמציין מהוא מחיר השוק מבלי להשפיע.

תמיד מדידה משפיעה על הערך הנמדד (אפילו לפי תטרת הקוונטים) אך השאלה בכמה.

לוי יצחק חוטא להגדרה בעצם ההודעה הפומבית ששיטות קביעת המחירים שלו "חסויות" כלומר "קומבינה" או "רק אני קובע לפי מה שבא לי", הוא עוד מוסיף חטא על פשע וממליץ על דגמי רכבים, מסביר מדוע הם טובים ,מדוע לא וכולי. לוי יצחק לקח את העיניין לקיצונית שבה מטרתו היא ממש לקבוע ולא למדוד תוך התעלמות מוחלטת מהשוק (אני למשל מכרתי 306 XSI בעבר במחיר כמעט כפול מהמחירון תוך ימים והיו שהיו מוכנים לשלם יותר אם אבטל את העסקה - אני חייב לציין שאני מסתמך על דיברי הקונה כי לא בדקתי את המחירון).

 

מיכוון שכמעט שאין בארץ מגרשי רכב גדולים ואמינים ורוב המסחר הפרטי הוא ישיר בין מוכר וקונה אין לנו "סופר מרקט" של מכוניות יד שניה שבו אפשר להסתובב ולטייל לראות מחירי רכב אחד ליש השני ולהתרשם מהמחיר האמיתי שבו הן מוצעות למכירה.

 

 

בכלל אני דווקא לא חושב שמחירי יד שניה נרמסים בארץ אלא להפך הם עדיין גבוהים מידי.

לשלם על רכב פשוט בן עשר עשרות אלפי שקלים זה מאד מוזר, בכלל יש רכבים הזויים, מחירי BMW סדרה 3 למשל,רכב מעולה אבל יש גבול.

נתן.

פורסם

לצערי אם נעביר את ניהול מחירי המכוניות למשרד ממשלתי כמו שנאמר פה ,יכולה להיות פרשת הולילנד 2.

לכן,ואני מדגיש, הרע במיעוטו הוא מחירון לוי יצחק,ביד 2 חסרים עדיין דגמי מכוניות מסויימות ,כולל טנדרים .

אם שמתם לב המחירון נקבע (של יד 2 ) ע"פ תוצאות מכירת הרכב וע"פ טוב ליבו של מוסר המידע אם בכלל ניתן לסמוך עליו .

אם כמובן יקום גוף פרטי שאכן יהווה אמינות ,ושקיפות מלאה של מצב השוק שיוכל להתמודד אל מול לוי יצחק ,אזי הדרך למונופול תהיה סלולה.

 

אגב , לגבי ההספדים המוקדמים שנשא פותח השרשור ,תרשה לי לעדכן אותך ידידי כי, מי שלמעשה מנהל את כל נושא השמאות ,חקר שוק, בדיקה אל מול יבואנים,טרייד אין וקביעת מחירים לדגמי המכונית הינו בנו של לוי , מירון .

לוי יצחק כרגיל רק מסתובב עם סיגר במשרדים ודואג לייחצון במדיה ובתקשורת .

פורסם

גם אם יהיה מדובר בגוף ממשלתי שיעריך את המחירים, גם גוף שכזה לא יהיה נטול אינטרסים.

ככל שרכבי הליסינג מכניסים יותר כסף לקופות החברות בעת מכירתם, כך אמורים לעלות תשלומי המיסים.

 

20 אלף רכבי ליסינג שנמכרים בעוד 3,000 ש"ח מניבים סכום של עוד 60 מיליון ש"ח. רק המע"מ על התוספת, הכניס כ-8 מיליון ש"ח. נשארו לנו כ-52 מיליון ש"ח נופים שאמורים להניב מיסים נוספים לקופת המדינה.

 

נכון, מדובר בכסף קטן יחסית לאוצר המדינה, אבל רשות המיסים אוהבת בעיקר כסף קטן שמצטבר לגדול.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

גןף ממשלתי זה הדבר הגרוע ביותר וממש לא הכיוון הנכון.

לוי יצחק רק משקף את הבעיה האמיתית, שוק הרכב מיד שניה נשלט ע"י מאכרים קנים וגדולים, קומבינות וביצה אחת גדולה. כל זמו שאין פה סחר אמיתי וישר של רכב מיד שניה במגרשים אמינים וגדולים ואין תחרות אמיתית לא יהיה סיכוי לדיווח אמין של מחירים.

לוי הוא חלק מהקומבינה כמובן ועושה זאת בצורה קיצונית, יד 2 יותר בכיוון הנכון והם חידוש מרענן ומבורך ,אבל שוב מהימנות מקורות הנתונים שלהם מוגבלת אני מקווה שהם עדיין לא קשרו קשרים אפלים עם חברות הליסינג ושאר העסקנים.

פורסם

למרות כל המחירונים והקומבינות (לטענת רבים), מחירי המשומשות ניקבעים ע"י כוחות השוק, ובייחוד ע"י כלל מס' 1 בכלכלה - היצע וביקוש.

דוגמא טובה - שכן שלי פרסם סיטרואן C5 משנת 03' ודרש עליה מחיר מחירון. לגיטימי.

קיבל מעט מאד טלפונים, ואלו שהתקשרו הציעו לו מחיר נמוך בהרבה, כך שהתעקשות על מחיר המחירון היתה מותירה אותו עם המכונית בערך עד שהיתה מושלכת לגריטה..

בלית ברירה, ולאחר שקיבל הודעה שמכוניתו החדשה שוחחרה לאחר כל ההליכים, נאלץ להתפשר ומכר אותה במחיר נמוך בהרבה (מאד) ממחיר המחירון.

נניח ועוד כמה עסקאות כאלו ספציפית נסגרו בטווחי המחירים הללו, אזי מה הערך הריאלי של המכונית, ומה הטעם במחיר המחירון ?

שוב, הכל עיניין של היצע וביקוש, זה הכל.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
נניח ועוד כמה עסקאות כאלו ספציפית נסגרו בטווחי המחירים הללו, אזי מה הערך הריאלי של המכונית, ומה הטעם במחיר המחירון ?

שוב, הכל עיניין של היצע וביקוש, זה הכל.

 

נכון ומדויק.

הערך הריאלי של המכונית הזו הוא (ככל הנראה) למטה ממחיר המחירון הנוכחי, אבל (בהיבט כלכלי) מעגל הקסמים של למכור מתחת למחירון ומחירון שמתיישר לפי המחיר הנמוך, לא יכול להמשך לנצח.

לדוגמה (קיצונית במתכוון): נאמר שהתהליך לעיל נמשך ומזין את עצמו עד שמחירה של סיטרואן C4 יורד לחצי ממחיר טויוטה RUNX משנתון דומה, במצב הזה הנכונות של בעלי הסיטרואן למכור נמוך תלך ותפחת, גם ההיצע בשוק יקטן כיוון שלא יהיה כדאי למכור את הרכב במחיר כזה.

על מחירי הטויוטות יופעל לחץ כיוון שיהיו כאלה שיבחינו שהם יכולים לממש את הרכב שלהם, לקנות סיטרואן (משנתון מקביל או חדשה יותר) ולהשאר עם עודף נכבד.

 

מסקנה - הפער לא יכול לגדול בלי סוף, בשוק משוכלל הוא חייב להתאזן בנקודת שיווי משקל. נקודה זו נמצאת במקום שבו עיסקאות ייסגרו סביב מחיר המחירון.

במצב הנוכחי, לוי משפר את מצבם היחסי של בעלי הסיטרואן, כיוון שהשוק לא מחק את מלוא ההפחתה בגין המותג הלא נחשק.

פורסם

בהמשך לדבריך, אתן דוגמא עוד יותר קיצונית.

בשנת 93' קנינו לעסק טנדר איסוזו איפון 2.3 בנזין, ברמת הגימור הגבוהה יותר - LS.

מחירו כחדש היה 100K, סכום לא מבוטל גם במונחי ימינו.

בשנתיים הראשונות הוא שמר היטב על ערכו, אך בשנת 95' יתייקר הבנזין מאד עקב מיסוי גבוה, ואילו הסולר נותר זול, שקל לערך.

מאותו רגע החל מחיר המחירון שלו לצלול בחדות, עד שבשנת 98' ערכו היה 15K (!).

ברור שמכירתו היתה התאבדות פיננסית, ומאותו רגע מעט העיסקאות שבוצעו היו במחירים גבוהים בהרבה ממחיר המחירון, ולעיתים אך כפולים ממנו, עקב היצע נמוך מאד וכדאיות נטו.

ברור שגם מחיר המחירון עלה לרמה הגיונית, וכך נוצר האיזון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אני נוטה לחשוב שמנגנון שיקלול המחיר באתר יד 2 לוקה בחסר.

 

סוזוקי אלטו אטומטית שעלתה לכביש ב-2009:

מחירון יד 2 מראה על 65,500 ש"ח. אני מבין שמחירון שכזה מתייחס למצב של רכב סביר עם ק"מ סביר וגם הגיוני שמדובר ביד ראשונה. גם ברור לכל שמכוניות אלה עדיין באחריות מלאה.

 

עכשיו עוברים לשיקלול המובנה במחירון:

עליה לכביש - 08/2009

יד - ראשונה פרטית.

אחריות -שנתיים.

 

התוצאה המתקבלת היא - 70,000 ש"ח.

אז הוספתי עוד פרט לשיקלול - 13,000 ק"מ.

התוצאה עכשיו- 72,000 ש"ח.

 

לתומי חשבתי שיד ראשונה, 13,000 ק"מ ואחריות, הן דבר המתבקש כחלק מהמחיר הבסיסי בשנתון זה.

אני חושש שעם שיקלולים אלה, האלטו ביד 2 עוד תתומחר יותר יקר מרכב חדש אצל היבואן.

 

אם התקלה/עיוות מתחיל ברכב חדש, יתכן והשיקלול מלכתחילה משפיעה לרעה גם בחישובים לרכבים ישנים יותר.

יותר גרוע אם התחשיב הבסיסי מתעלם מדברים שהם הממוצע הסביר לרכב בן זמנו ומצבו.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

ידיים ממשלתיות ? כן , ועדיף שאיזה מחלקה גדולה במשרד התחבורה תתעסק עם

זה ולא מישהוא פרטי , כך אני חושב , מאחר והבקרה במקרים של שחיתות תהיה

גדולה יותר מבן אדם פרטי , כלומר מדובר ברע במיעוטו ....

 

אני חוזר ואומר שהמצב הקיים הוא פשוט בלתי נסבל !

לא יכול להיות ששני מכוניות ימכרו באולם התצוגה של החברות במחיר זהה (לדוגמא מזדה 6 ן סיטרואן c 5 )

ואחרי 5 שנים נוצר מצב שהמזדה שווה 90,000 שח והסיטרואן 50,000 שח .....פשוט לא יכול להיות מצב שכזה!

 

....ובגלל שקיים מצב שכזה לצערי , על כל 15 מזדות שנמכרות בישראל , נמכרת סיטרואן אחת .

מצב זה קיים כמעט ברוב סוגי הרכב שנופלים משמעותית ליד המכוניות היפניות .

 

קחו מצב הפותטי , בו היה יודע אדם שמחפש רכב , שכל מכונית שירכוש (לא משנה איזה) ב 150,000 שח תהיה שווה

אחרי 5 שנים  90,000 שח , האם אתם חושבים שהוא היה קונה מזדה או הונדה? לדעתי , בטח שלא!

הוא היה קונה את הרכב שהוא חולם עליו , ולא את הרכב שהשוק שלו הכי גבוהה.

 

יש לי שכן שחלם לקנות וולוו s-60 , אבל אחרי כל ההתלבטיות כגון : זה מה שאני רוצה ולא איכפת לי

השוק , כאשר עשה חשבון רציונלי של רווח והפסד , רכש סופו של דבר הונדה , והתפשר !

למה ? ככה ! ...לוי יצחק גרם לו לשנות את דעתו , לוי יצחק בעקיפין החליט בשבילו , פשוט כך...

 

לדעתי זה מצב בלתי נסבל .

 

למה שכמעט 50% מהרכבים הנעים בכבישי ישראל יהיו שייכים לחברה אחת? איפא ההגיון ?

מה , מזדה וטויוטה והונדה יותר טובות מ וולוו , פורד , פולקסווגן ואלפא רומיאו ?

נראות יותר טוב? הביצועים שלהם יותר טובים ? נותנות חווית נהיגה יותר טובה ? אני מסופק.

לדעתי ,ההפך הוא הנכון , אבל השוק , משמע החישוב הכלכלי , יהיה השיקול בקניית המכונית

לרוב האנשים ( למעט יוצאי דופן שלא מוותרים על החלום) שבעל כורחם ינהגו ברכב משעמם

שלא יתן להם שום הנאה (בלשון המעטה) למעט היתרון היחיד , ולצערי הקובע , והוא יום מכירת

הרכב ומחירו ....

 

אמיר

אמיר

Mitsubishi Evolution X MR


×
×
  • תוכן חדש...