Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש השוואה בין דיזליות קטנות וידניות


romer-
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5500 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

בהמשך לת'רד הזה, החלטתי לבדוק את האפשרויות העומדות בפני בקניית רכב מתאים.

 

הדרישות:

תקציב: כ-40K ש"ח

רכב קטן (לא סטיישן או 4 דלתות)

אמור לעבור קרוב ל-30K ק"מ בשנה, לכן דיזל

 

המכוניות עליהן חשבתי (כאמור, כולן דיזל ו-5 דלתות):

סיטרואן C3

סקודה פביה

סיאט איביזה

פולו

רנו קליאו

(פספסתי משהו מעניין?)

 

אני מעוניין לדעת מהם ההבדלים בינהן מבחינת:

תצרוכת דלק

אמינות + תקלות ידועות + עלות טיפולים ממוצעת (הכוונה היא האם הטיימינג באחת גבוה משמעותית, או משאבת סולר בעלות שערורייתית)

איכות נסיעה (צפוי לשהות ברכב כשעתיים ביום)

 

ומה הרכב המומלץ לדעתכם?

 

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיונינו:

 

הפולו, האיביזה והפביה בעלות מכלולים משותפים ולכן העלויות דומות במוסך.

 

בתקציב שלך יש משנתונים 2003-2005 בגירסת הSDI, ובשנת 2003 יש גם TDI (באיביזה ופולו בלבד).

גירסת הSDI אמינה מאוד וחסכונית- 1 ל18 עם רגל כבדה, בנסיעה רגועה וממושכת אפשר בקלות להגיע ל1 ל20.

הTDI יותר שקט- סל"ד נמוך יותר ביחס למהירות ופחות חסכוני (כ2 ק"מ פחות לכל ליטר). גם הוא אמין מאוד, אך בעל פוטנציאל יותר גדול לתקלות בגלל המדגש טורבו.

 

טיפולים שוטפים- תבדוק עם המוסכים באיזור שלך. אצלנו הם נעו סביב ה600 ש"ח לטיפול (כל 15 אלף). רק שיהיה ברור- מוסך מורשה של צ'מפיון יקר משמעותית ממוסך לא מורשה.

לגבי הטייימינג- לא זוכר. לגבי המשאבת דלק- לא יצא לנו עדיין (עם 250 אלף ק"מ). לגבי הביטוח- המקיף של הפביה יקר יחסית, של הפולו והאיביזה פחות. אך פביה היא המוצלחת מביניהן.

 

קח בחשבון שלמצוא אחת שמורה ועם קילומטראז' נמוך דורש המון זמן וסבלנות- שכן שאם מדובר במציאה אמיתית היא תימכר תוך שעות ספורות.

 

בהצלחה.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פולו TDI נמכרה בגרסת 3 צילינדרים ו-4 צילינדרים (100 כ"ס). הדגמים הללו נדירים מאוד. האיביזה נמכרה עם מנוע TDI חזק (130 כ"ס) חוץ ממנוע ה-SDI. מנועי ה-SDI אמינים וחסכונים מאוד, אך גם חלשים מאוד. סיטרואן C3 HDI ידועה כחסכונית מאוד, ואולי הכי חסכונית בקטגוריה שלה. את רצועת הטיימינג בסיטרואן ובוואגיות צריך להחליף כל 90K ק"מ, אם כי הוראות היצרן של סיטרואן אומרות שלעיתים רחוקות יותר.

 

העזר גם במבחן הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לשניכם.

 

ממה שראיתי, פביה דיזל הגיעה בתצורת 4 דלתות בלבד ולכן איננה רלוונטית עבורי (אם אני מכניס שיקול מכירה עתידי זהו גם חיסרון).

 

ממה שאני רואה (מחירון יד2), ה-C3 הכי משתלמת (קליאו גם זולה, אך לא נמכרה לאחר 2003 ואם לא יהיו הפתעות, רובן יהיו עם קילומטרז' אסטרונומי), אך ע"פ ההיצע הדל, נראה כי אצטרך לקנות את הרכב הראשון שאראה במצב הכי טוב שאמצא.

 

גם לפי הכתבה ש-GOLF צירף, לא ראיתי בעייה גדולה במי מה-3 שנבחנו: פביה הייתה המוצלחת, אך בשקלול המחיר היא עברה למקום האחרון - מכך אני מסיק כי ההבדלים בינהן קטנים למדי ולכל אחת היתרונות והחסרונות היחסיים שלה.

 

 

בשורה תחתונה, האם אפשר לומר כי אחת המכוניות משמעותית טובה ומאחת (או דגם כלשהו) כדאי להתרחק בכל מחיר?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פאביה דיזל גם בסטיישן.

 

אם דיזל נטול טורבו מספק אותך, אז הסיאט או הפאביה יהיו בחירה טובה והן גם יהיו זולות לרכישה מהפולו. אם בטורבו חשקה נפשך - הייתי ממליץ לך ללכת על ה-C3 ולו בזכות צריכת הסולר העדיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הסטיישן וגם הסדאן ארוכות מידי עבורי - אני גר במרכז ת"א ואם הייתי יכול הייתי נשאר עם הטווינגו שמתאימה בול לדרישות החנייה..

לגבי ה-SDI - הם אכן נשמעים מעט חלשים, גם מבחן הרכב ששלחת ציינו זאת (אך ציינו לטובה את התנהגות הרכב, דבר שפחות מעניין אותי ברכישה ספציפית זו).

 

במנוע ה-DCI של רנו יש טורבו?

 

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי DCI של רנו הם אכן מנועי טורבו דיזל. מנועים שקטים להפליא.

 

אני מציע לך לבדוק את כל הכיוונים במטרה למצוא רכב שמור, עם קילומטראז' שפוי.

 

טוב, כבר בעצמך ראית מה קורה ומה נמכר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע נחשב אמין סה"כ?



יש לו בעיות שדורשות תשומת לב מיוחדת בבדיקה?

 

לצערי הדרישות שלי ספציפיות מידי - רכב מיני ודיזל, מה שהותיר אותי עם 5 הדגמים האמורים (4, כשאני מוריד את הפביה בגלל תצורת הדלתות).

 

בנתים ממה שקראתי כאן, אי אפשר ליפול בצורה ממשית עם אף אחד מהדגמים, אז פשוט אשאר עם החיפוש הנוכחי. אין מספיק אקזמפלרים למכירה עם יד וקילומטרז' סבירים ובין היתר אני חושב על מכירה עתידית בנוסף לכל הצרות, אבל כמובן שלא אקנה משהו מתוך ייאוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קטגוריה מאוד מבוקשת

 

הבעיה היא למצוא רכב המצב טוב

 

חלקי הדיזל לא תמיד זולים

 

אם תמצא לך מכונית טובה כל הגדמים מעולים חשוב לחפש רכב טוב

 

השוק הזה לא פשוט

מי שנוסע על

ביודיזל

 

לא משתולל כל פעם שמחירי הדלק משתנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגבי השוק הלא פשוט.

 

ממש לאחרונה אבי קנה פולו 2005 SDI עם 130 אלף קילומטרים, שזה מעט יחסית. למצוא אותה לקח לנו כ3 חודשים של סריקה יומיומית בתדירות גבוהה של הלוחות באינטרנט. שירות הסוכן החכם של יד2 עזר בזה מאוד (הבעיה איתו שהוא לא תמיד שולח SMS על מודעה חדשה ועדיין צריך לסרוק באתר).

שים לב גם ללוחות המודפסים- יש שם גם מודעות שלא מופיעות באינטרנט.

 

בהצלחה!

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית שלא הזכירו כאן היא סיאט קורדובה. גם היא עם אותם מכלולים כמו פולו, פאביה ואיביזה. קיימים דגמי SDI וגם יש TDI. ניתן לימצוא קורדובה בתצורת סדאן וסטיישין.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית שלא הזכירו כאן היא סיאט קורדובה.

 

גם הסטיישן וגם הסדאן ארוכות מידי עבורי - אני גר במרכז ת"א ואם הייתי יכול הייתי נשאר עם הטווינגו שמתאימה בול לדרישות החנייה..

12345

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

vladclar, ראיתי את זה. אבל מדובר בסדאן מאוד קטן.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתך ללכת על פיאט פנדה? אמנם בנזין, אבל ידועה כחסכונית ביותר. בתקציב שלך אתה יכול לרכוש ידנית מודל 2007!

רכב חמוד מאוד, קטן, חדיש ואמין. עושה כ- 1:17 ק"מ/ל'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...