Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6237 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התחיל נורא חלש. בא והולך. ואז פתאום עליתי על מהמורה בכביש והרעש הפך לבלתי נסבל. רעש חיכוך נורא חזק. נדמה לי שזה מהתוף של הברקסים. בא והולך.

האם התופעה מוכרת? יש דבר לטפל בזה לבד? פירקתי את הגלגל אבל הכל נראה בסדר. כדאי לפרק גם את התוף?

 

הרכב זה פיאט ספייס 2001 SX 1242 ידני.

פורסם

האם הרעש נשמע כאילו מוט ברזל משתפשף בבלם האחורי ? האם הרעש מתגבר עם עליית המהירות - נניח מעמידה אתה מתחיל ליסוע לאט לאט והרעש מתגבר ?

 

יתכן ומדובר בגיזרת בלם אחורית (רגולאז') אשר נשברה. העניין דורש טיפול מהיר כי יש פגיעה בבלימה וגם יכולים להיפגע הבלמים האחוריים שתצטרך להחליף אותם.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

בדיוק.. הרעש מתגבר ככל שהמהירות גדלה. ממש כמו המראה של מטוס.

האם אפשר לטפל בזה לבד? מהבדיוק אני צריך לפרק, לבדוק ובמדית הצורך להחליף?

 

יש לציין שלא תמיד המצב ככה. רעש החיכוך בא אחרי המהמורה שנכנסתי אליה ונעלם 3 דקות אחרי בגלל מהמורה אחרת אני מאמין. אבל יש רעש חיכוך קטן יחסית שפשוט תמיד שם.

פורסם

פותחים בלמים אחוריים, מפרקים את הרפידות ורואים מיד מה מצב הגיזרות. אם צריך מחליפים אותן ובודקים גם את מצב הבלמים. זה מכונאות כללית בסיסית, פחות או יותר. אבל אם אין לך את הידע (גם לי לא) אין לך מה לגעת בבלמים. עלות העבודה במוסך אינה גדולה בכלל.

 

אבל כמובן יכול להיות שזו לא הסיבה לבעיה (אולי מיסבים ?) אז תחכה לעוד תגובות וכמובן תשקול בחיוב כן ללכת למוסך.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

הרעש הוא ממש לא שריקה, מן ווווו.

ממש כאילו מוט מתכת נוגע בדיסק או משהו.

עכשיו עשיתי נסיעה קצרה.. הרכב עבר איזה בורון והרעש קבוע.

ממש הפחיד אותי וחזרתי הביתה על 15 קמ"ש עם 4 איתותים ומלא אנשים בוהים בי בדרך.

קשה לי להשאר רגוע עם דבר כזה. אני הולך עכשיו לפרק את הגלגל ולראות מה אפשר לסדר.

פורסם

אז ככה...

פתחתי את התוף וישר התגלה אל עיניי מן מוט/בורג עם סוג של חצי מזלג בקצה אשר מונח בוודאות לא כצורך על הדיסק.

אחרי משיכה קלה הוא נשלף ונשאר בידי, בבירור ראיתי חריטה עמוקה בתוכו, כך שהוא זה שגרם לרעש.

השאלה היא למה שייך אותו חלק?

בן אדם שנראה מבין שחלף לידי האוטו מלמל משהו על "רגולאז'" ומילמל משהו על זה שזה חלק שמכוונים בעזרתו את עוצמת הבלימה כי יש שם מן הברגה פנימית שמקטינה ומאריכה את המוט. הוא מהיר בגלל החג אז לא הספקתי לשאול אותו עוד שאלות.

עכשיו השאלה היא איך אני מחזיר את החלק בחזרה למקום? האם צריך לקנות חלק כזה חדש? האם זה בכלל קיים או שזה בא קומפלט עם עוד כמה חלקים?

וכיוון שהיום שישי בערב, אז השאלה הגדולה מכל, האם אפשר לנסוע כך (לאט ובזהירות כמובן, בתוך העיר)?

 

נ.ב

צילמתי הכל בפלאפון, אם אתם צריכים אני יכול להעלות את זה

פורסם
אז ככה...

פתחתי את התוף וישר התגלה אל עיניי מן מוט/בורג עם סוג של חצי מזלג בקצה אשר מונח בוודאות לא כצורך על הדיסק.

אחרי משיכה קלה הוא נשלף ונשאר בידי, בבירור ראיתי חריטה עמוקה בתוכו, כך שהוא זה שגרם לרעש.

השאלה היא למה שייך אותו חלק?

בן אדם שנראה מבין שחלף לידי האוטו מלמל משהו על "רגולאז'" ומילמל משהו על זה שזה חלק שמכוונים בעזרתו את עוצמת הבלימה כי יש שם מן הברגה פנימית שמקטינה ומאריכה את המוט. הוא מהיר בגלל החג אז לא הספקתי לשאול אותו עוד שאלות.

עכשיו השאלה היא איך אני מחזיר את החלק בחזרה למקום? האם צריך לקנות חלק כזה חדש? האם זה בכלל קיים או שזה בא קומפלט עם עוד כמה חלקים?

וכיוון שהיום שישי בערב, אז השאלה הגדולה מכל, האם אפשר לנסוע כך (לאט ובזהירות כמובן, בתוך העיר)?

 

נ.ב

צילמתי הכל בפלאפון, אם אתם צריכים אני יכול להעלות את זה

 

המוט הוא חלק שמותח ( מכוון ) את סנדלי הבלם , אסור לסוע כך במידה ופגע בחלקים נוספים גרור את הרכב למוסך לתיקון ובדיקת הבלמים.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם

אחרי חיפוש נרחב באינטרנט ראיתי שהרגולאז' מדבר בעיקר למתיחת בלם היד. האם גם זה המצב בפיאט? האם הברקס מתפקד כרגיל ופשוט גלגל אחד לא נעצר כאשר אני מרים בלם יד?

 

להגיד "לך למוסך" זה ממש נחמד. אבל זאת לא הסיבה שאני פעיל כאן בפורום.

פורסם

תמונות:

 

בתמונה הראשונה אפשר לראות את הרגולאז' כפי שמצאתי אותו מונח על הדיסק, יש לציין ששלפתי אותו והחזרתי אותו בשביל התמונה, אז אני לא בטוח אם הוא היה מונח בצורה הזו או הפוך.

בתמונה השניה אפשר לראות ממבט קרוב את החלק עם החריטה שהוא קיבל והשיניים השבורות (אני לא סגור לגבי זה.. אין סימן ברור של שבירה, יכול להיות שזה בנוי ככה, שן ארוכה ושן קצרה).

 

http://img32.imageshack.us/my.php?image=012tgo.jpg

 

http://img41.imageshack.us/my.php?image=p2905092153.jpg

פורסם
אחרי חיפוש נרחב באינטרנט ראיתי שהרגולאז' מדבר בעיקר למתיחת בלם היד. האם גם זה המצב בפיאט? האם הברקס מתפקד כרגיל ופשוט גלגל אחד לא נעצר כאשר אני מרים בלם יד?

 

להגיד "לך למוסך" זה ממש נחמד. אבל זאת לא הסיבה שאני פעיל כאן בפורום.

 

היתנתק לך חלק בבלם שניחרת ואולי פגע בעוד חלקים במהלך הנסיעה , אין לך את הניסיון לטפל בבעיה

בטיחותית ברכב שטיפול לא נכון בבלמים יכול לגרום לאסון . להיות פעיל בפורום זה נחמד , אבל דרך המחשב לא ניתן לראות אם ברח קפיץ או מה הסיבה שהחלק יצא מהמקום כי הוא לא צריח לצאת מהמקום וכו' . אז לך למוסך . :wink:

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם

טוב, שוב פירקתי את התוף, מצאתח חלקים נוספים שקשורים לאותה מערכת, שבורים ומעוכים.

בדקתי, הברקס מתפקד טוב, גם בלם היד.

נסע כך לאט ובזהירות עד יום ראשון ונקח את הרכב למוסך.

×
×
  • תוכן חדש...