Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סאב - תאוריה


Guest gonen
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7851 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

תאורטית בלבד:

אם יש לי סאב (רק הרמקול עצמו ללא תיבה וקרוס) ואני מחבר אותו ליציאות של הרמקולים ב HU,

א. האם הוא יתפקד כיחידת FULL RANGE ?

ב. האם הוא יכול להינזק או לגרום נזק ל HU ?

ג.האם יש תלות ב SENSETIVITY שלו כדי שאני ישמע משהו ?

ד. אם אני אחבר לו סליל בטור, שיחתוך אותו מלמעלה בתדר מסוים הוא יתפקד כסאב טוב ?

ה. נניח וכל זה אפשרי ויש לי בפועל כזה דרייבר, באיזה תדר אני צריך לחתוך אותו ?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במעשי זה לא יעבוד טוב כי 20 וואט של הד יוניט לא יזיזו סאב.

 

א. אם לא תחתוך אותו אז הוא יקבל את כל התדרים, מן הסתם הוא לא יפיק אותם טוב ויהיה ROLLOFF (ברגע שעוברים את התדרים שהם גבולות הענות הרמקול יש מה שנקרא מפל תדרים - ROLLOFF) באזור ה800HZ בדרך כלל.

ב. הוא לא ינזק ולא יגרם נזק לHU זה פשוט שטותי לנסות את זה כי התוצאה תהיה גרועה.

ג. הנצילות של הסאב יכולה להשפיע אבל בכל מקרה כמו שאמרתי - לא שווה לנסות בכלל.

ד. אם תחבר אליו סליל ותחתוך את התדרים הגבוהים עדיין זה ישמע (אם בכלל) רע.

ה. כל זה אפשרי בתאוריה אך מי שמנסה ליישם את זה עדיף שימצא דבר אחר לעשות. סאבים חותכים באזור ה80HZ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הסיבה לכך ש 20 W לא יזיזו סאב ?

אם נניח הסאב בעל SENSETIVITY של 95 DB שלפי מה שאני יודע זה נחשב מאוד גבוה, והסאב אינו דורש W גבוה (לא 600W של פיוניר אלא נניח 100W של סתם חברה) זה לא יתפוס ?

אם יש לי רמקול סאב של מחשב, ואני משתמש בדרייבר עצמו, אני מניח שההספק שהוא צריך כדי לעבוד הוא נמוך מאשר סאבים אחרים (כשם שרמקולים רגילים למחשב לא עובדים בהספקים מטורפים כמו 75W RMS למשל...) - זה לא שווה את הבדיקה ?

EYALR - אם אתה זוכר אני בבעיה של BMW עם הפרדה קשה בין הבגאז' לתא הנוסעים ואני צריך פיתרון אחר, חוץ מלחתוך, לקנות סאב של 2000W RMS או לעשות בניית פיברגלאס במקום המושב האחורי או לקנות סאב אקטיבי של קנווד (ה WOOX) שעולה בארץ 1800 ש"ח

אני צריך כיוונים לרעיונות כי הבאס הזמני שמספקים לי ה 6*9 מאחורה הוא לא רציני...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שווה את הבדיקה אבל אם אתה רוצה אז תעשה את זה, לכל אחד יש סטנדרטים שונים אבל אישית לא הייתי ממליץ על זה גם למי שיש ממש נמוכים.

 

תוציא את ה6X9 תשאיר רק את הגרילים ותשים סאב. קח בחשבון שסאב+מגבר סבירים יעלו לך יחד כ1400 ש"ח ומעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה סאב + מגבר סבירים ?

אני חשבתי על הקליפורניה 1200 W בארבעה ערוצים (שלפי בדיקת מעבדה נותן 75RMS לערוץ)

וסאב של פיוניר נניח ה 305C

המגבר זה 1000 ש"ח והסאב אמור להיות בערך 600...

יש הצעות יותר טובות ? (מגבר 4 ערוצים כדי שישב גם על הקומפוננט)

אם אני לא אוציא את ה 6*9 זה ישפיע על האפקט של הסאב ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גונן אני חוזר על עצמי. מדובר פה בקאליפורניה בום ? אם זה המצב. אין לי שמץ של מושג איזה נתון מעבדה קיבלת בנוגע להספקים שלו .. אבל מה שכן להשתמש בו כתור פלטה למלווח זה יהיה מצויין

ולהוציא עליו כמה ?????????????..

אלף שקל ?????????????????

 

כבר עדיף שתצבע את הב אמ וו שלך בירוק ותזרוק לירקון ....

 

ודרך אגב. אתה בכלל שמעת סאב באוטו שלך ? לפי מה שהבנתי גם האימפרזה מאוד מאוד אטומה. אבל התוצאה לא גרועה. אין לי מושג איך קיבלת את הרושם שבגלל שההפרדה מוחלטת. אז לא שומעים כלום ? אז זהו שזה לא המצב ואתה תצטרך לשמוע ולהאמין שבאמת אפשר לשמוע סאב שמקבל הספק של 200 אר אמ אס דרך "אטימה" של איזור תא המטען ותא הנוסעים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שתדעו שהאיטום שעליו דיבר אייל מכון ב1000 אחוזים!

 

היום הייתי ברחוב ושמעתי מערכת מרחוק! הסתובבתי ובכלל לא הרגישו סאב אלא רק מוזיקה נקיה וחזקה! אחרי שהבמוו עברה אותי התחלתי להרגיש את הסאב ושמעתי את הלוחית רישוי מתנדנדת!

 

ככה שאייל צדקת ב1000 אחוזים!

"נשים זה כמו חנייה,או שהן תפוסות או שהן שמורות לנכים"

"עדיף כלב חבר מחבר כלב"

KOBY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי כלום...

לפי שיקו אני אקבל אפקט מכל סאב נורמלי של 200 RMS, אייל - אתה מאשר את זה ?

את השמיעה עשיתי ב ב.מ.וו של חבר (שקנה חודש אחרי שאני קניתי...) שלו כבר הייתה מערכת ברכב הקודם והוא העביר אותה לזה...

אולי אני צריך לשמוע אצלו שוב לפני שאני מחליט...

אייל על איזה אטימות דיברת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מאשר שכן סאבים שפירקו פיאט אונו למשל לא הורגשו אצלי בוולבו. אפילו שני סאבים שחוברו למגבר 700W RMS לא נתנו אצלי את האפקט הרצוי.

 

לא דיברתי על שום אטימה, אני לא יודע למה הבחור התכוון.

 

כמו שאמרתי, תוציא את ה6X9 שגם ככה מיותרים תשאיר את הגרילים וככה יהיה לך מעבר מהבגז' לסלון הרכב.

 

בניות לסאב מקדימה תמיד אפשר לעשות אבל לא נראה לי שאתה מעוניין להשקיע את הסכומים שכרוכים בכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איל .. אני אמרתי שסאבים שפירקו פיאט אונו צריכים להיות מורגשים אצלך בוולוו ?

פשוט אמרתי שלמרות שיש אטימה ולא משנה עד כמה היא תהייה טובה

הסאב יורגש - אבל עד כמה ? את זה תצטרך לשמוע באוטו שלך ולהחליט אם זה משביע את רצונך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פניתי אלייך בתגובתי, תלמד לקרוא את כל הת'רד לפני שאתה מגיב, אבל עכשיו זה כבר לא משנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי תשקול לקנות סאב וופרים "קטנים"

7" או 8"

לחתוך קצת בדלתות האחוריות ולשים אותם

אני לא בטוח שאלו הגדלים אבל אני יודע שיש סאב וופרים שמיועדים לדלתות האחוריות.

כל חור שחור בלילה.... גם אגזוז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שזה ילך...

הדלתות צרות ולא נראה לי שיש מקום, בכל מקרה אני כנראה אלך על סאב לבגאז' בתור התחלה ונראה מה הלאה, אם זה לא יהיה מספיק טוב...

למרות שאם ראית את ההתקנה ב MX באוטוסאונד, מאחורה הותקן קומפוננט 6.5" בבנית פיברגלס יפה, שאם הייתי יכול לשעשות שני סאבים של 6.5." אחד בכל צד, זה הייתי עושה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...