Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ ווספה ראלי 69' - הכיצד?


simon377
שימו לב! השרשור הזה בן 6136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי ווספה ראלי שנת 69, נפח מנוע 125 (ע"פ זכרונו של אבא, הרשיונות נאכלו מזמן)

לא נסעה כ-20-25 שנה, אך המנוע עובד!!! (הונע לפני כשבוע לנגד עיני!!!)

איך אני מתחיל להחזיר אותה למצב נסיעה?

(כבל קלאץ' קרוע, ידית "גז" תקועה ועוד כהנה וכהנה פגעים...)

אני רוצה כמובן שבסופו של תהליך (אורך- לא חשוב, עלות-רצוי בתחום הסביר לסטודנט-עובד-מחזיק-רכב) תהיה הווספה יפה, כשרה לנסיעה, ומאגניבה:wink:

 

הווספה היינה (או שמא, הייתה?) בבעלות אבי, מיותר לציין שבמשך התקופה שבה עמדה היתה ללא רישוי.

יש דרך להחזיר אותה למוטב?

 

בתודה מראש, סימון377

 

 

נ.ב:

מבעיה טכנית, תמונות יועלו בהמשך.

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

קודם כל, וספה ראלי 69 למיטב זכרוני היא 200 סמ"ק. הרווחת...

 

אז ככה: מבחינה מכנית, ואם אתה לא מתכוון לעשות הכל לבד, אני ממליץ על מוסך בשם "לוי את חן" בדרך יפו תל אביב. מוסך לקטנועים באופן כללי, אבל מאחר והם ותיקים באמת בענף, כשהם רואים ווספה נדלקות להם העינים...המחירים זולים והעבודה מעולה. רק מה, כמו אצל כל הזקנים, לוקחת קצת זמן, שזה לאו דווקא רע.

 

אם אתה מתכוון לעבוד לבד, ויש לך קצת ידע, תקנה ספר Hanes" של הווספה באי ביי. אחר כך תלמד אותו ותתחיל לעבוד. אם אין לך נסיון עדיף שתעמוד ליד מכונאי מנוסה, תסתכל, ותתחיל לקבל מושג. ולאט לאט תתחיל לעשות דברים בעצמך בלי להרוס כלום...

 

לגבי יתר השיפוץ, תתחיל לתכנן. ובינתיים סע על הווספה ככה, תכיר אותה ותהנה. תתכנן את שילוב הצבעים שאתה רוצה (תמונות בגוגל. יתנו לך את כל הרעיונות) תאסוף חלקים באי ביי - בעיקר כל הסמלים והניקלים והגומיות וכו, ותחפש את הפחח - צבעי המתאים. כשהוספה נוסעת תוכל להביא אותה לכל מקום ולקבל הצעות מחיר.

 

בשיפוץ עצמו, אפשר ללכת בשתי דרכים: שיפוץ "חפיף" לפרק את כל מה שיש על הווספה אבל להשאיר את המנוע והגלגלים, וככה לפחח ולצבוע. הדרך ה"רצינית" לפרק אותה לגורמים, להשאיר רק גוף חשוף בלי כלום עליו, לעשות ניקוי חול, ואחר כך להתחיל את התהליך.

 

אם תצטרך עצות אשמח לעזור. יש לי שתיים כאלו...

 

חג שמח

איתן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה מבחינת רישוי, טסט וכו'?

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט מאוד גש עם אבא למשרד הרשוי הוצא מחדש רשיונות, העבר אותם במקום לסטטוס אספנות, החלף מספר רשוי, כנס עם הווספה למוסך מורשה קבל אישור רכב מיושן ואישור ברקסים, גש לדינמומטר ועבור טסט (אחרי שעשית ביטוח בפול) סע בזהירות,לפרטים נוספים דבר איתי, לי יש ספרינט 1969 נוסעת יום יום-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד שאלה בבקשה.

במידה ואני בוחר בשיפוץ היותר מקיף, כמה אמור בערך לעלות לי כל השיחזור?

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת מליון הדולר-הגדר שיפוץ, הגדר רמה, הגדר טיב החלקים, יכול לנוע מכמה אלפים בודדים ולהגיע לרבבה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת מליון הדולר-הגדר שיפוץ, הגדר רמה, הגדר טיב החלקים, יכול לנוע מכמה אלפים בודדים ולהגיע לרבבה-רן

 

שיפוץ=שחזור

 

רמה=קשה לי להגדיר עכשיו רמה מכיוון שאני לא מבין ב"רמות"של שיפוץ

 

טיב חלקים=הכל כולל הכל קיים ומקורי כולל כל הניקלים והפנסים

 

מה שאני רוצה זה את החלקים המקוריים לנקות ולמקם, את המנוע והגיר להשאיר מקוריים (שיפוצים כנדרש).

 

מהבנתי הבסיסית יש לנקות את המרכב, לפחח ולצבוע אותו.

כמו כן, יש מצב טוב שהחיווט דרוש החלפה.

כל הכפתורים (אורות, צופר, ווינקר [?] וכו' לתקן ולהחזיר.

 

בקיצור- הכל מקורי של הווספה המדוברת, למעט פחחות וצבע.

 

ושאלה נוספת, ברשותכם:

 

איך אני מתחיל, מה עלי לפרק קודם???

 

תודה, סימון.

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

קודם כל, וספה ראלי 69 למיטב זכרוני היא 200 סמ"ק. הרווחת...

 

 

איתן

 

לפי זכרוני היא 180 סמק.

אין בעיה לבדוק עפ"י מספר שלדה באתר , שבוודאי יענה על מספר שאלות שעלו , ושעוד יעלו ויתן גם דוגמאות צבע ורמות שיפוץ.

 

http://www.scooterhelp.com/

 

בהצלחה

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפוץ=שחזור-קיימות כמה דרגות: למצב נסיעה, למצב מקורי מושלם, למצב תצוגה!-ככל שהרמה גבוהה יותר כך גם המחיר!

 

רמה=קשה לי להגדיר עכשיו רמה מכיוון שאני לא מבין ב"רמות"של שיפוץ-תלוי מי עושה את העבודה בעלי מקצוע מומחים יעלו יותר, חלקים חדשים ומקוריים יעלו יותר כסף, תחליפים מהמזרח יוזילו את המחיר, אבל יפגעו במקוריות ובאיכות השיפוץ, כושר משא ומתן טוב יוזיל את מחיר השיפוץ וכך גם עבודה עצמית, אבל יקח יותר זמן, בקיצור קשה מאוד להעריך מחיר שיפוץ בגלל המשתנים הרבים, אם תפרסם תמונה נוכל לתת לך תשובה קצת יותר טובה.

 

טיב חלקים=הכל כולל הכל קיים ומקורי כולל כל הניקלים והפנסים-ניתן לשפץ את הקיימים, או לקנות בארץ חדשים או משומשים, להביא מחו"ל חדשים מקוריים, או חדשים תחליפיים, או משומשים משני הסוגים, ויש לחשב את מחיר המכס והמשלוח!

 

מה שאני רוצה זה את החלקים המקוריים לנקות ולמקם, את המנוע והגיר להשאיר מקוריים (שיפוצים כנדרש). התחלה מצויינת!

 

מהבנתי הבסיסית יש לנקות את המרכב, לפחח ולצבוע אותו.-כן אבל תהליך נכון וטוב מצריך בעל מקצוע וכלים יעודיים, אפשר גם לבד אבל להגיע לתוצאה טובה צריך ידע ונסיון, יש פחחים זולים ויש יקרים, לעבודה טובה ונכונה על הבודי תדרש להוציא 3000 ש"ח ויותר, מנסיון. צריך לפרק את הווספה כולל פסי קישוט כנף קידמית , כידון, פרונט, סמלים, חלקי פלסטיק וגומי, כנף אחורית, מערכות מכאניות, כאשר הווספה עירומה לחלוטין להגיע עד רמת הברזל הנקי לישר ציפוי ראשוני בחומר מגן פולימרי שיפשוף עד להחלקה מלאה, כמה שכבות צבע ולאק, יבוש טוב והרכבה מחדש של כל החלקים חדשים משופצים או תחליפיים לא לשכוח גומיות, כבלים, צמת חשמל, החלפת צמיגים (3) ברקסים, בולמי זעזועים ,סמלים מערכת תאורה, ועוד....

כמו כן, יש מצב טוב שהחיווט דרוש החלפה. גם כאן דרוש מישהו שמבין היטב מה הוא עושה!

כל הכפתורים (אורות, צופר, ווינקר [?] וכו' לתקן ולהחזיר.וינקר אין יש איתות ביד, בדרך כלל לא מתקלקל....

 

בקיצור- הכל מקורי של הווספה המדוברת, למעט פחחות וצבע.-צפה להפתעות חלקי גומי חיוניים שנמצאים במקומות נסתרים מתפוררים ויש להחליפם הפלסטיקים נהרסים רפלקטור דוהה ויהיו חלקים רבים שתצטרך להחליף, אבל זהו חלק מתהליך השיפוץ!

 

ושאלה נוספת, ברשותכם:

 

איך אני מתחיל, מה עלי לפרק קודם??? ניתן להגיע בווספה לפרוק עד רמת הבורג, קשה להסביר הכל בהתכתבות שווה לעיין באתרים באינטרנט ואצל אנשים שעשו תהליך דומה בארץ, שוב על מנת שלא לגרום נזק בלתי הפיך שווה לעבוד או לפחות לקבל הדרכה מבר סמכא שביצע פרויקט כזה בעבר!

 

תודה, סימון.

 

הצעה שלי, בצע ישור קו למצב נסיעה בטוח, עזוב הכל פרט למערכות בטיחות, ודברים חיוניים, עבור טסט סע על הווספה מס' חודשים לאחר שתכיר אותה טוב ותתמצא יותר, תוכל להחליט על התקציב שיש לך לצורך השיפוץ ואז לחלקו בצורה מקצועית לצורך קביעת טיב השיפוץ רמתו ואיכותו, דבר איתי-רן

 

קח קצת זמן וקרא פה, אחרי הקריאה תבין קצת יותר על ווספה ואולי גם על אהבה....:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=124778

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצעה שלי, בצע ישור קו למצב נסיעה בטוח, עזוב הכל פרט למערכות בטיחות, ודברים חיוניים, עבור טסט סע על הווספה מס' חודשים לאחר שתכיר אותה טוב ותתמצא יותר, תוכל להחליט על התקציב שיש לך לצורך השיפוץ ואז לחלקו בצורה מקצועית לצורך קביעת טיב השיפוץ רמתו ואיכותו, דבר איתי-רן

 

 

 

רעיון אדיר!

זה מה שאני אעשה!

 

לגבי הרפלקטורים, היא עמדה רוב השנים בצל, מתחת לסככה אז אולי דהייה לא תהייה אבל מוות של גומיות ממחזורי הרטיבות-יובש אני מאמין שכן.

 

לגבי הווינקר:

א. רשמתי את זה בסימן שאלה.

ב. מאיפה שאני בא דווקא הייתה נטייה לתקלות במערכת האיתות המדוברת... הנדסה קרבית:wink:

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...