Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אאודי קופה 88 - בקשת מידע


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 6247 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לאחרונה נתקלתי במודעה שנותנת פרשנות מעניינת למושג "Hot Hatch".

 

מדובר באאודי קופה GT משנת 88, עם מנוע G60 של קוראדו, 230K על השעון ושלל חישמולים ותוספות.

חיפוש קצר העלה עובדה מעניינת: הרכב כבר הוצע פעמיים למכירה דרך הפורום - באוגוסט ובדצמבר 2006.

 

מה ידוע לכם על הרכב והמנוע האלה? האם מישהו ביקר אצל המוכר? ולמה כדאי לשים לב כשבודקים את הרכב?

 

 

בתודה מראש ובברכת חג שמח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על הרכב הספיפי לא ידוע לי הרבה, רק שמבחינה יזואלית בפועל הרכב מאוד מרשים.

מה שכדאי לשים לב ברכבים אלו הוא: מערכת ההיגוי, קרטר שמן, לחצני חשמל שונים, קורוזיה סביב חלקי אלומיניום (מתבטא באבקה פריכה המקיפה את החלק), שלמות הקורה עליה יושב הרדיאטור וזהו.

 

על הדגם הספציפי רק שמעתי, אך אני מכיר את הרכב, נוהג בבן הדוד בעל 4 הדלתות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא דיברתי עם המוכר אבל במודעה כתוב שהמנוע (2000 16V שנקרא ABF)מגיע עם מערכת הזרקה של G60 (כי הדיגיפאנט המקורי זה זבל) וזה שיפור סטנדרטי שעושה כמעט כל מי שנתקל בבעיות עם הדיגיפאנט אבל אני בספק אם יש שם שבלול G מתחת למכסה המנוע.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו במקרה הקודם, עדכון לגבי ממצאי המפגש עם המוכר.

 

לפני הכל - רקע כללי. מדובר בבחור צעיר שנראה ומתנהג בצורה אמינה ובסה"כ יוצר רושם חיובי.

הוא הסביר לי מהם הליקויים, פירט על כל דבר ויצר באופן כללי רושם של איכפתיות רבה כלפי הרכב.

כמו-כן, הוא סיפק הסבר ברור ומשכנע לגבי הירידה במחיר המבוקש והסיבה שהרכב טרם נמכר.

 

הבעיה היחידה שלי איתו הופיעה כאשר ביקשתי לראות את רשיון הרכב. הוא אמר שהרשיון "כנראה

בבית" והציע לי להסתכל ברשיון ישן שהיה לו, משנת 2003. כבר אז היו לרכב 3 בעלים קודמים ולא

2 כפי שנאמר במודעה. בנוסף, לא יצא לי לראות כיצד נרשם המנוע החדש והצמיגים שמידתם שונתה.

נראה לי תמוה שנהג בכלל יסע ברכב ללא כל המסמכים, קל וחומר כשהוא נפגש עם קונה פוטנציאלי.

 

מעבר לכך, ברכב עצמו לא שמתי לב לבעיות אמיתיות, אלא בעיקר למה שנקרא "Minor Imperfections".

 

נקודה ראשונה - התרשמות ויזואלית. עד כמה שהרכב נראה יפה בתמונות, הן לא עושות עמו צדק...

מדובר בנגמ"ש ארוך ומרשים בצבע אפור אספלט, מטופח מכל הכיוונים, ללא קמט או שקע עליו.

ישנן כמה שריטות (נדמה לי שספרתי שתיים, וגם זה בקושי) ומוקד חלודה אחד בכנף אחורית

שכל פחח מתחיל יכול לסלק בקלות יחסית. בנוסף, ישנן מספר נקודות לאורך מכסה המנוע.

 

מבפנים - אין בעיה של פלסטיקים או קרקושים, המושב האחורי נראה חדש לגמרי, בצד

שמאל של המסעד בכסא הנהג ישנו שפשוף קטן. כיוונון כסא הנהג בעייתי מעט, אך עובד.

אחד ממפסקי החלונות הקדמיים עובד לסירוגין, למרות שכביכול הוחלף לא מזמן. השאר תקין.

לא הייתה לי אפשרות לבדוק כהלכה את המזגן, משום שהמוכר התעקש לכבות אותו לאחר 30 שניות.

 

נקודה שניה - התרשמות מכנית. מדובר במנוע 16V של קוראדו עם מערכת הזרקה הלקוחה מה-G60.

המנוע אינו גדוש אך מכלול האיירבוקס הוחלף בשלמותו לפילטר פתוח קוני. אזור תא המנוע נראה נקי,

אבל לא "נקי מדי". בוצעו כמה התאמות בהתקנת המנוע, החלקים שהוחלפו אמורים להימסר לקונה.

 

בפן הדינמי - למוכר יש נטייה למשוך הילוכים, במיוחד את הראשון (60 קמ"ש) והשני. בתחילת

הנסיעה הורגש ריח של גזי פליטה, במהלכה ובסופה - ריח של בנזין טהור. מה זה אומר? לא יודע.

הקלאץ' מפגין קשיחות גבוהה בתחילת המהלך, ומעצור היד מתוח ביותר. יתכן שרק בעיניי זה נראה חריג.

 

נקודות נוספות: הגה שמן וספורטיבי של מומו, מצבר שמותקן בבגאז', בלמי תוף אחוריים וצוהר נשלף בגג.

 

 

לאחר שראיתי את הרכב, אני יכול לסכם כך: מדובר בקנייה כדאית למישהו שמחפש רכב ספורטיבי מיוחד

שישרת אותו שנים רבות. אין הרבה סיכוי למכור אותו בעשור הקרוב, ואם יימצא הקונה שיעניק לו את הטיפול

ותשומת הלב שהוא קיבל בחמש השנים האחרונות, הרי שערכו כרכב אספנות יהיה גבוה, הן כספית והן היסטורית.

 

לתשומת לבם של אנשי "מועדון החמש"...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לידידי בגירה ותורם את 2 הסנטים שלי:

א) מדובר במנוע 2 ליטר 16V ללא מגדש על (שהיה בקוראדו ובעוד דגמים) עם מערכת הזרקה של G60 כפי שבגירה אמר.

2) מדובר במנוע 2 ליטר 8V עם מגדש על (שהיה בקוראדו G60).

 

ד"א, אם אכן לרכב יש את המגדש המקורי אז מדובר ברכיב מאוד לא אמין (ויקר להחריד) וברוב הרכבים החליפו אותו לטורבו עדכני.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6247 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...